Zobacz wÄ…tek - ABS
NAS Analytics TAG

ABS

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

ABS

Postprzez rosiboj » 15/5/2012, 22:03

W jakis sposob w slick mode ABS utrzymuje kontrole nad przednim kolem skoro w tym trybie engine management pozwala na uslizgi tylnego kola tracac tym samym punk odniesienia? Czy ktos jest mi w stanie to wytlumaczyc? Bo wychodzi na to, ze kazde kolo moze robic swoje wiec skad ABS ma wiedziec co jest grane?
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2217
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?


Postprzez mati22252 » 15/5/2012, 23:04

ABS zapobiega blokowaniu koła. Na każdym kole są osobne czujniki i jak zablokujesz dane koło to serowomechanizm zmniejsza ciśnienie na dane koło. Tak przynajmniej mnie uczyli i tak działa to w wiekszości przypadków.
Avatar użytkownika
mati22252
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 805
Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Żagań/ Poznań


Postprzez rosiboj » 15/5/2012, 23:22

ehh ale dowalilem do pieca, to mialo byc kontrola trakcji a nie abs, mowa o przyspieszaniu, nie o hamowaniu. Sorry
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2217
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez falconiforme » 16/5/2012, 15:15

Ale punktem odniesienia jest motocykl w poprzedniej pozycji. Kontrola trakcji to nie tylko czujniki na kołach ale i żyroskop.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez rosiboj » 16/5/2012, 15:34

No tak, ale zyroskop czuwa chyba tylko nad kontem pochylenia, wiec nie bedzie problemu z wykryciem gdy kolo uniesie sie np na 20cm ale w sytuacji gdy mocna przysieszam w trybie slick mode, tyle kolo moze sie delikatnie slizgac. Zastanawia mnie skad elektronika wie, ze ono sie delikatnie slizga a nie sie slizga jak po lodzie. Musi ono porownac predkosc obrotowa tylnego kola z predkoscia obrotowa przedniego bo jak inaczej to stwierdzi? Wiec komputer dokonuje doczytu predkosci na przednim i tylnim kole i porownuje roznice. jednak co jesli, po pierwsze mamy inny profil z przodu niz z tylu? Wowczas predkosci zawsze beda rozne nawet bez zadnego uslizgu, po drugie, w zakrecie zmienia sie powierzchnia stycznosci, inna jest z przodu a inna z tylu. jak do tego dodac delikatna lewitacje kola raczej niz wheelie to jak ten komputer to wszystko ogarnia? Kiedy wie, ze tylne kolo sie slizga a kiedy ,ze przednie sie delikatnie unosi? Nie wiem ile w tym prawdy ale podobno problem rozwiazany jest w ten sposob, ze komputer sie synchronizuje (dokonuje pomiarow probnych synchronizujacych) po odjeciu powera bez uzycia hamulcow, wtedy dokonujac porownan predkosci na dwoch kolach eliminuje bledy wynikajace z roznic w profilach a pozniej musi to sobie jakos podstawiac do swoich wzorow i liczyc dalej. Wyczytalem to gdzies na jakims forum ale ile w tym prawdy to nie wiem. Jakies inne teorie?
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2217
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez falconiforme » 18/5/2012, 08:49

No i aktualny czas by zniwelować przyciąganie księżyca :P
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez zxer » 18/5/2012, 13:54

zyroskop dziala na osi 360 stopni nie tylko lewo prawo
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez rosiboj » 18/5/2012, 18:16

zyroskopy sa rozne, sa 2D i sa 3D, gdyby tam uzyto 3d to rownie dobrze, zamiast pogowac motocykl mogl by poprostu leciec z uniesionym delikatnie kolem. Co nie zmienia faktu, ze dalej zastanawia mnie jak ta trakcja dziala, ze potrafi ogarnac tyle zmiennych (albo i nie potrafi)
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2217
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez zxer » 18/5/2012, 20:10

Panowie nie ma sensu zaglebiac sie w elektronike, od tego sa sztaby inzynierow. Trzeba sie cieszyc z nowoczesnych technologii. W dziedzinie mechaniki i elektroniki jest jeszcze sporo do wynalezienia. Zwlaszcza w dziedzinie elektroniki gdzie 10 lat to epoka
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez rosiboj » 18/5/2012, 20:10

mam kontrole trakcji w aucie ale ona nie pozwala na jechanie w uslizgu, w aucie nie unosza sie przednie kola w powietrze i jest ich dwa razy wiecej wiec o wiele latwiej porownac co sie dzieje prawe vs lewe przednie vs tylne. w zakrecie nie zmienia sie srednica opon, rowniez odleglosci pomiedzy kolami sie nie zmieniaja tak jak ma to miejsce w motocyklu. Mysle, ze raczej technologia z aut nie ma tu zastosowania ze wzgledu na to iz motocykl jest o wiele bardziej wymagajacy
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2217
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez zxer » 19/5/2012, 00:26

Rosiboj napisał(a):Mysle, ze raczej technologia z aut nie ma tu zastosowania ze wzgledu na to iz motocykl jest o wiele bardziej wymagajacy


Dokladnie to, dlatego kontrola trakcji w motocyklach pojawila sie o wiele pozniej niz w samochodach bo komputer motocyklowy musi obliczyc o wiele wiecej zmiennych niz samochodowy. Kontrola trakcji w motocyklu jest o wiele bardziej skomplikowana niz w samochodzie.
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez mati22252 » 19/5/2012, 00:30

Jeżeli chodzi o zmiane średnicy opon to jest to uwzględnione w parametrach dlatego nie nalezy zmieniać ich na inne niż zaleca producent odchylenie koła przedniego jest uwzględnione w czujnikach nacisku w przednim zawieszeniu. Prędkości obrotowe pobierane są z czujników ABS i dlatego tak waże zastosowanie jest zalecanych opon i przełożeń w takich motocyklach. jak Cię stać to możesz spróbować na oponach o całkowicie innym profilu niż zaleca producent lub z przodu opone o wyższym profilu a z tyłu o niższym i komputer będzie myslał że jedziesz w poślizgu i zblokuje Ci moment obrotowy
Avatar użytkownika
mati22252
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 805
Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Żagań/ Poznań

Postprzez rosiboj » 19/5/2012, 07:57

Nie wiem jak jest w panigale bo tam zawieszenie jest sterowane elektronicznie ale u mnie np czy w zx10 nie jest wiec jestem pewien, ze cos takiego jak czujnik nacisku w przednim zawieszeniu nie istnieje. Zreszta, jak by mial on dzialac? Raz wsiade gryby ja, a za chwilke dam sie karnac jakiemus szkieletowi i nacisk sie zmieni, na nastepny dzien zabiore pasazera i znowu cos innego bedzie, przy powolnej jezdzie bede spychany na bak a przy okdreceniu oboje polecimy do tylu. Nacisk na przod bedzie szlalal, zreszta wystarczy spojrzec jak na zwyklej drodze pracuje zawieszenie. Moim zdaniem taki czujnik mogl by tylko opowiadac jakies niestworzone historie
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2217
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?



Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości




na górê