Zobacz wątek - Porada

Porada

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

Porada

Postprzez koza1991 » 15/5/2012, 21:48

Dopiero się zarejstrowałem i nie wiem czy dobrze umieszczam temat. Kupiłem dzisiaj Suzuki Sv 1000 z 2003 roku, tak naprawde to nie V-ke polowałem ale raczej na jakąś rzędową 600-tke, przyznaje że jest to mój pierwszy w posiadaniu motocykl sportowy( nie zlinczujcie mnie odrazu:), ale nie jestem nowicjuszem, od 13 roku życia jeździłem i ścigałem się na motocrosie , najpierw jeździłem na 125-tkach, a później cały czas na kawaski kx 250 2006 rok 65km w 2-suwie, był też raptor 660 także napewno trochę wiem co to jazda na motocyklu i jak można się pozamiatać. Zdaję sobie sprawę , że sv 1000 to naprawde dużo dużo za dużo na początek, ale przejechałem się kiedyś banditem 1200 kolegi i troche mnie te motocykle zaczarowały, a po za tym motocykl był w atrakcyjnej cenie i stanie. Wiem że ten motor to dla mnie za dużo i podchodze do niego z chłodą głową. Może ktoś mógłby mi napisać, czego nie robić żeby się na nim nie wyłożyć i jakieś cenne wskazówki jak się uczyć na nim dobrze jeździć. Z góry dziękuje za dowcipne odpowiedzi, chodzi mi o jakieś rady.
koza1991
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 15/5/2012, 21:20


Postprzez henio12323 » 15/5/2012, 22:28

o tym jak jeździc są ksazki a nie porady forumowe :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez lonewolf » 16/5/2012, 18:29

Kilka na prawdę dobrych rad na początek:
- Nie szpanuj (nie masz pojęcia ilu ludzi się wyłożyło poprzez popisy)
- Nie pałuj w mieście, bo litr trochę szybko przyspiesza, a potem są kłopoty z hamowaniem
- Naucz się delikatnie operować manetką
- Przy mokrej nawierzchni uważaj na poślizg tylnego koła kiedy zbyt mocno odkręcisz gaz
- Zawsze przy redukcji używaj międzygazu, szczególnie kiedy jest mokro - wtedy nie zablokujesz tylnego koła i się nie wyłożysz
- Na zakrętach nie kładź się niepotrzebnie nisko, a tym bardziej nie otwieraj mocno manety w złożeniu - to prowadzi często do ślizgów - nie potrzebujesz zamykać opony
- Jeśli chcesz jeździć szybko to rób to poza miastem, patrz się daleko przed siebie i przewiduj co złego się może stać - myśl za innych
- Jeśli jedziesz w grupie z innymi potężnymi motocyklami to nie staraj się przesadnie nadążać za kolegami - braki w technice mogą szybko dać o sobie znać (mam na myśli nagłe hamowanie na zakrętach, wyprzedzanie na ostatnią minutę po łuku itp)
- Apropos wyprzedzania po łuku - NIGDY.
- Nie ścigaj się

Jest masa innych rzeczy na które trzeba zwracać uwagę, ale powyższe zasady na początek będą jak znalazł.

Piszę zupełnie serio.
Avatar użytkownika
lonewolf
Bywalec
 
Posty: 588
Dołączył(a): 29/5/2008, 19:48

Postprzez stareRadio » 16/5/2012, 19:46

i urób na paliwo, sv 1000 strasznie żłopie
stareRadio
Świeżak
 
Posty: 443
Dołączył(a): 25/8/2011, 11:57
Lokalizacja: Dębica



Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 6 gości




na gr