Zobacz wątek - R6 lub ZX6R - pierwsza sportowa szosówka, jaki koszt ?

R6 lub ZX6R - pierwsza sportowa szosówka, jaki koszt ?

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, suhy-19, Bostorn, Boshi, Black-Ghost, leff

R6 lub ZX6R - pierwsza sportowa szosówka, jaki koszt ?

Postprzez specialized » 15/5/2012, 08:58

Cześć, no i zachorowałem na sportową szosówkę :D . Ma to być motocykl w tygodniu do dojazdu do pracy, a w weekendy do zabawy na otwartych przestrzeniach albo na torze.
Mam 175cm wzrostu i waże 70kg. Mam też 6 lat doświadczenia w motocrossie, pierwsze 2 sezony na 125, później 250 exc, i od ostatnich 2 sezonów 2009 ktm sx 250 w dwusuwie, no ale szosowe moto to zupełnie inna bajka.

Miałem okazję pojeździć banditem 1200 i r6 2000, bandit zupełnie mi nie przypadł do gustu, a r6 wręcz przeciwnie, bardzo fajny motocykl zwinny i agresywny i właśnie czegoś takiego szukam.

Ubiór i kask na szosowy motocykl już mam.

Na razie trochę słabo finansowo stoję i chciałbym kupić 600 rocznik 1998+, zainteresował mnie jeszcze ZX6R, ale nie miałem okazji nim się przejechać, wydaję się być większy od R6.

Moje pytanie: Ile trzeba przeznaczyć pieniążków na taką 600 ?

I co się na dzień dobry zmienia w takich motocyklach ? Chodzi mi o rzeczy których gołym okiem nie sprawdzę, to luz na wachaczu, zjechane klocki, opony, cieknące zawieszenie to wiem jak sprawdzić. Ale rozrząd, luz zaworowy itp. jakie to są koszta po kupieniu klikunasto letniego motocykla ?

Bo np. w crossach, to że się tłok zmienia, czasem nicasil i korbę po kupnie używanego motocykla to standard, ale jak jest w szosowych ?
Ostatnio edytowano 15/5/2012, 09:53 przez specialized, łącznie edytowano 1 raz
specialized
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 18/7/2007, 22:23


Postprzez Krmtzzz » 15/5/2012, 09:40

To raczej sportowe 600 sa, a nie szosowe :D szosowy to moze byc bandit, cb,fz6,zr7 itp :D motocykle ktore podales to typowe sporty, ale mniejsza o to. Jesli chodzi ci o wygode to znajomi maja/mieli zx6r z 98 i r6 z 2006. Podobno zx6r wgodniejsze, ale niech wypowiedza sie na temat wygody uzytkownicy tych moto. Kasa, hmmm no tak 8-9 klocka trzeba by wydac. Co do wymieniania... No to uszczelniacze w lagach moga sie trafic razem z olejem, czasami rozrzad, jesli slychac(no te moto juz troche napukane km maja), moze trafic ci sie naped, opony, no klocki, standardowo ja wymieniam zawsze plyn chlodniczy, hamulcowy i olej (nie wiadomo jak poprzedni wlasciciel dbal). Rozne rzeczy moga sie trafic, a wszystko zalezy od konkretnego egzemplarza i od wlasciciela rzecz jasna. Aha o i sprawdz luz na glowce ramy, bo lozysko tez moze byc do wymiany
Avatar użytkownika
Krmtzzz
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2077
Dołączył(a): 16/5/2010, 15:22
Lokalizacja: Rudnik n/Sanem

Postprzez specialized » 15/5/2012, 09:51

Hehe, no chodzi mi o sportowy motocykl. Asfaltówkę :lol: .
R6 Jest w miarę mała, dlatego dla kogoś większego mogłaby być niewygodna, te modele od 2006+ szczególnie.
Jak na główce wywalone łożysko będzie to pewnie ktoś na kole sporo latał ?

Wymiana rozrządu jaki to jest koszt ? Chodzi o same części, bo usługę bym miał po znajomości.

PS. Co jeszcze jest częstą usterką w sportowych motocyklach, ale nie dyskwalifikuje motocykla od razu ? Bo np wiadomo, że krzywa czy spawana rama w 12 letnim moto to raczej kiepski interes...

PS2. To ma być motocykl tylko na ten sezon, a później nowy albo nowszy kupię.
specialized
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 18/7/2007, 22:23

Postprzez Krmtzzz » 15/5/2012, 10:09

Niekoniecznie sporo, byc moze latal nieumiejetnie i walil ostro kolem w ziemie. Przyczyn moze byc wiele, takie rzeczy sie zuzywaja, jak bd luz to wymienisz lozysko i tyle. Musisz popatrzec na allegro ile lancuszek kosztuje, u mnie do fz jak patrzylem keidys w okolicach 250 zeta. Krzywa laga moze byc ktoras, ale jak jest lekko dziabnieta to mozna to wyprostowac odpowiednim sprzetem. U mnie w fz mialem lekko prawa czy tam lewa lage dziabnieta (gdzies na postoju musial walnac) i znajomy mi to zrobil za 20 zeta czy tam 40. No jak r6 to tam ludzie narzekaja ze jak latala na kole ze zmienianiem biegow to 2 lubi wypadac. Synchro gaznikow mozesz miec do roboty. Nie mam pomyslow co jeszcze, inni sie jeszcze wypowiedza :D
Avatar użytkownika
Krmtzzz
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2077
Dołączył(a): 16/5/2010, 15:22
Lokalizacja: Rudnik n/Sanem

Postprzez specialized » 15/5/2012, 10:21

Ok, dzięki za informację :)
Wydaję mi się że sportowa szosówka jest zdecydowanie tańsza w eksploatacji od crossa.
Czekam jeszcze na opinię innych :P
specialized
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 18/7/2007, 22:23

Postprzez rosiboj » 15/5/2012, 10:25

Krmtzzz napisał(a):To raczej sportowe 600 sa, a nie szosowe :D szosowy to moze byc bandit, cb,fz6,zr7 itp :D motocykle ktore podales to typowe sporty, ale mniejsza o to. Jesli chodzi ci o wygode to znajomi maja/mieli zx6r z 98 i r6 z 2006. Podobno zx6r wgodniejsze, ale niech wypowiedza sie na temat wygody uzytkownicy tych moto. Kasa, hmmm no tak 8-9 klocka trzeba by wydac. Co do wymieniania... No to uszczelniacze w lagach moga sie trafic razem z olejem, czasami rozrzad, jesli slychac(no te moto juz troche napukane km maja), moze trafic ci sie naped, opony, no klocki, standardowo ja wymieniam zawsze plyn chlodniczy, hamulcowy i olej (nie wiadomo jak poprzedni wlasciciel dbal). Rozne rzeczy moga sie trafic, a wszystko zalezy od konkretnego egzemplarza i od wlasciciela rzecz jasna. Aha o i sprawdz luz na glowce ramy, bo lozysko tez moze byc do wymiany

Przepraszam, ale czy ty sie pomyliles czy porownujesz motocykl A z 98 z motocyklem B z 2006? Tak zx6r jest o niebo wygodniejszy od r6, a wrecz, prawie kazdy motocykl jest wygodniejszy od r6 z tego roku. Jesli kupujesz tak stary motocykl jak 1998 rok ( 14 letni sport !) To mozesz miec albo duze szczescie, i niewiele musiec dolozyc albo dolozyc prawie tyle samo co zaplaciles za motocykl. ogolnie ja uwazam, ze trzeba byc bogatym, zeby sie w bardzo stare motocykle bawic. Mial on prawdopodobnie paru wlascicieli, nie wiesz kim byli, zwlaszcza pod koniec gdy motocykl byl juz tanszy , byc moze kupowalo go wielu ludzi na pierwsze moto albo zeby poprostu sie wyzyc na nim ;(
Niestety nie wiem co ci doradzic bo ta rozpietoscia 1998-2006 zdezorientowales mnie kompletnie. Jesli myslisz, o r6 z 2006 i jestes liliputem to napewno bedziesz zadowolony, niestety nie wiem jak to wyglada jak sie ma 175 wiec musisz sam sie przejechac, bo co innego siedziec a co innego jechac na nim.
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2210
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez specialized » 15/5/2012, 10:35

Chodzi mi o coś 1998-2002. Liliputem może nie jestem, ale olbrzymem też nie, 175cm wzrostu . :P
Moje pierwotne pytania były takie - ile trzeba na taki motocykl przeznaczyć na kupno ? i ile na wstępne naprawy ? Pytam tak orientacyjnie, gdy będę kupował motocykl to wezmę kogoś doświadczonego do pomocy, kto bez emocji oceni.
specialized
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 18/7/2007, 22:23

Postprzez Krmtzzz » 15/5/2012, 10:36

Ty pomyliles chyba autora :D Nie mialem porownania z r6 z 98 wiec napisalem mu o 2006 :) niby inne konstrukcja ale to r6 - typowy sport.
Avatar użytkownika
Krmtzzz
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2077
Dołączył(a): 16/5/2010, 15:22
Lokalizacja: Rudnik n/Sanem

Postprzez rosiboj » 15/5/2012, 10:47

@krmtzzz przeciez ja pisalem o r6 z 2006 i zx6r z 98.

@specialized ceny sa rozne, jak sam widzisz na allegro, otomoto itd. nawet najwiekszy specjalista nie uchoroni cie przed, zlapaniem kapcia, dzwonem, parkingowa gleba, zuzyciem czesci w silniku i innymi rzeczami ktore dzisiaj moga byc ok a jutro juz nie. Jak bedziesz mial na same naprawy okolo 5K rocznie to dasz rade. Nie mowie, ze musisz wydac tyle, moze byc, ze wydasz tylko 2k. Roznie bywa. Ale przynajmniej bedziesz go mogl naprawic i sie nim cieszyc, nie rob bledu jak wiekszosc ludzi, kupuja motocykl na ktory ich nie stac, a pozniej skladaja silnik na silikon zamiast uszczelek, spawaja kierownice i bog wie co jeszcze .
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2210
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez specialized » 15/5/2012, 10:56

Jasne, rozumiem i dlatego pytam tak orientacyjnie na jakie koszta mam się szykować. Bo mógłbym kupić trochę nowszy motocykl, ale wtedy już nie będę miał na ewentualne naprawy. A używany motocykl gotowy do jazdy to rzadkość, chyba, że bardzo bardzo młody.
specialized
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 18/7/2007, 22:23

Postprzez rosiboj » 15/5/2012, 13:23

5K obojetnie czy kupisz 2 czy 13 letni motocykl powinno wystarczyc na sam serwis w roku. Oczywiscie, jak przydzwonisz w cos dobrze, to moze byc za malo, ale zeby cie za bardzo nie zrazac. Same opony to 1200 a mowiles, ze chciales cos po torze posmigac, no to w takim wypadku opony wytrzymaja dwa pelne dni torowe, na 3 mozesz sobie ja spalic i wymienic na nowe, Troszke srodkow do czyszczenia, smarowania itp i masz juz 2K a jeszcze ci sie nic nie zepsulo. Jak z kazdym moto, zawsze czlowiek cos dokupi, a to tank bag, a to kurtke pod kolor, zmieni wydech, naprawi cos po poprzednim wlascicielu, sam cos popsuje, cos zuzytego wymieni , dokona regulacji (jesli optrafi sam zrobic zawory lub odda do mechanika jesli nie) itd. Miales motocykle to powinienes wiedziec jak to wyglada. Skoro latales motocrosami to moze sie okazac ,ze nie masz lanucha, alarmu lub czegos jeszcze i nastepne 1K has gone. Ogolnie , zeby nie bawic sie w co by bylo gdyby bylo 5K na serwis / rok + ubezpieczenia + paliwo.
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2210
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez Vergon » 15/5/2012, 13:26

specialized napisał(a):A używany motocykl gotowy do jazdy to rzadkość, chyba, że bardzo bardzo młody.


Skąd taki wniosek? Myślisz, że motocykle sprzedaje się tylko wtedy, kiedy zbliżają się inwestycje w niego?
Za R6 2001-2002 (i tylko te roczniki bierz pod uwagę) w naprawdę konkretnym stanie trzeba zapłacić ok 10-11k.
Nie jest wykluczone, że za te 11k ktoś będzie chciał wcisnąć Ci bubel, ale przyjmując taki budżet na pewno mniej się najeździsz za szrotami.
Reasumując R6 za ok 11k powinna jeździć jeszcze z 2 sezony bez wkładu finansowego (nie licząc podstawowych kwestii jak np. wymiana oleju po kupnie) i będzie to wtedy dobra cena za ten motocykl.
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez specialized » 16/5/2012, 08:11

@Rosiboj dzięki, takiej odpowiedzi oczekiwałem. Ale nie sądziłem, że tak szybko oponki na torze zejdą :shock: .

Vergon napisał(a):
specialized napisał(a):A używany motocykl gotowy do jazdy to rzadkość, chyba, że bardzo bardzo młody.


Skąd taki wniosek? Myślisz, że motocykle sprzedaje się tylko wtedy, kiedy zbliżają się inwestycje w niego?
Za R6 2001-2002 (i tylko te roczniki bierz pod uwagę) w naprawdę konkretnym stanie trzeba zapłacić ok 10-11k.
Nie jest wykluczone, że za te 11k ktoś będzie chciał wcisnąć Ci bubel, ale przyjmując taki budżet na pewno mniej się najeździsz za szrotami.
Reasumując R6 za ok 11k powinna jeździć jeszcze z 2 sezony bez wkładu finansowego (nie licząc podstawowych kwestii jak np. wymiana oleju po kupnie) i będzie to wtedy dobra cena za ten motocykl.


Nie no bez przesady, ale zazwyczaj nie dopina się na ostatni guzik rzeczy na sprzedaż, na pewno nie samochody i nie crossy i śmiem przypuszczać że sportowe motocykle też nie, zawsze jakiś "pakiet startowy" trzeba kupić, żeby nie na razić się na 5 razy większe koszta w niedalekiej przyszłości. A R6 2001-2002 (i tylko te roczniki) dlatego, że starsze były na gaźnikach, a te na wtrysku są ?
specialized
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 18/7/2007, 22:23

Postprzez Seba_ER5 » 16/5/2012, 12:58

Chopie omijaj pierwsze r6 bo pekal w nich nicasil. Widzialem osobiscie silnik z peknietym na cylindzrze. 3 sprezania feet i jeden beee. Potem przyszedl 2 silnik i znowu to samo dopiero 3 byl oki. Oprocz tego slabe 2.
Jak R6 to od 2002 w zwyz, a najlepiej od 2003.
ZX6r od 2000 roku. Pikne to nie jest,ale ... 2002 byś już miał 636cm^3 ale jeszcze w starej budzie i na gaziorach, ale już lepiej ciągnie.
Moze jeszcze Suzi ostatnie Srady lub k1.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5194
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Vergon » 16/5/2012, 13:09

Szukasz R6 w pierwszej budzie a one wychodziły od 1999 do 2002. W tych przed małym liftem czyli '99 i '00 bardzo często padała skrzynia. W rocznikach '01 i '02 już to poprawili.
O nicasilu pierwsze słyszę, obstawiam, że kolega miał konkretnego pecha a nowy model był od 2003r dopiero.
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Seba_ER5 » 16/5/2012, 15:59

Nie, nie miał pecha. Kolega jest mechanikiem i ma własny zakład (polecam moto-garage.pl Kleosin Podlaskie pod Białymstokiem) Naprawiał motocykl, w którego w silniku był pęknięty nicasil. Zamówiony został drugi silnik i oba miałem okazje widzieć. Niby cacy, ale sprężania nie było na jednym cylindrze. Za zgoda sprzedawcy została głowica, nicasil pęknięty na trzecim cylindrze. Dodam tylko, że odczucie odnośnie pęknięcia mam palpitacyjne. Dopiero 3 silnik okazał się ok. Ogólnie w cenie R6 99 z laminatową czaszą mógł sobie kupić r6 02 a nawet 03.
Stare r6, pierwsze modele to loteria. Nawet w zadbanych motocyklach potrafił posypać się silnik. Jest to po prostu wada fabryczna wraz ze skrzynią.

Wolałbym zx6r 2002 szukać lub pierwsze f4 na gaźnikach, ewentualnie GSXR SRAD ostatni lub k1.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5194
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez specialized » 16/5/2012, 16:26

Nie uprałem się konkretnie na te dwa modele (r6, zx6r), zainteresowały mnie po prostu. Ale honda i suzuki też wchodzi w grę jak najbardziej. Mój budżet na samo kupno motocykla to 8500. Na wstępne wymiany i naprawy to już z innej puli. Da rady znaleźć coś na czym bezpiecznie ten sezon przelatam ? Nie śpieszy mi się z kupnem.
specialized
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 18/7/2007, 22:23

Postprzez Seba_ER5 » 16/5/2012, 16:44

Jak dla mnie trochę mało grunt by dobrze oglądnąć moto.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5194
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58



Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na gr