Zobacz wątek - strojenie moto bez PC i RB

strojenie moto bez PC i RB

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, leff, henio12323, rosa, cycu_rsko

strojenie moto bez PC i RB

Postprzez ZooL » 14/5/2012, 00:29

Pytanie: znacie moze jakis serwis/warsztat tuningowy ktory dostraja mapy paliwa i zaplonu wprowadzajac zmiany bezposrednio w ecu ? Sprawa wyglada tak ze po wymianie wydechu fajnie byloby jednak moto zestroic bo dopalajace sie resztki paliwa w rurach nie sa zbyt fajne, a nie mam PC ani RB. Moto to hayabusa gen II.
ZooL
Świeżak
 
Posty: 279
Dołączył(a): 10/1/2009, 22:32


Postprzez Przemo_rene » 14/5/2012, 09:16

pierwsze to trzeba zaslepić tzw zawór PAIR który to właśnie dostarcza czyste powietrze do kolektorów co powoduje dopalanie resztek paliwa w tłumikach i lekkie strzały gdy schodzi z obrotów. Ja mam to u siebie już dawno zaślepione i zdemontowane i to było głównym powodem strzałów przy schodzeniu z obrotów. Teraz mimo pełnego przelotu nie strzela nic.

Jeżeli pod zadupkiem masz zaślepioną kostkę czarną z 7 pinami to mam takie urządzenie do programowania - Yosh Box. Ale propo strzałów to najpierw ten zawór ekologiczny wywal i zaślep jego dojścia do pieca.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez Seba_ER5 » 14/5/2012, 10:00

Bialystok/Kleosin moto-garage.pl. Ewentualnie przypuszczam ze serwis Yamahy piaseczno ma wraz z hamownia. Kiedys byl to salon suzuki. Zadwon pytaj od razu pytaj o AF czy jest czy nie.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5194
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez hubi199 » 14/5/2012, 19:33

Na wielu forach Carry ogłasza się w modyfikacji ECU.

Lub dla własnej zabawy i wgranie np. map z PC
http://ecuhacking.activeboard.com/t2880 ... ecueditor/
http://ecueditor.com/
http://www.boostbysmith.com/ecu.html
hubi199
Bywalec
 
Posty: 581
Dołączył(a): 24/8/2011, 12:56
Lokalizacja: J-no

Postprzez ZooL » 14/5/2012, 22:38

ja juz jestem klientem Carre'go i polecam. Natomiast teraz chcialbym calosc zestroic do porzadku (Carry neistety korzysta z gotowych map), sam sie tym nie zajme chocby z powodu braku hamowni :p

Chodzilo mi dokladnie o to co podal Seba_ER5 wielkie dzieki, szkoda ze do Białegostoku mam 500km ale jak nic blizej nie znajde to coz... trzeba bedzie sie wybrac.
ZooL
Świeżak
 
Posty: 279
Dołączył(a): 10/1/2009, 22:32

Postprzez Seba_ER5 » 15/5/2012, 10:44

Strojenie y hamownia to raczej Suzuki/Yamaha z Wawy/Piaseczno~300-500pln (w przypadku PCIII). Adam jeszcze nie dorobil sie hamowni za to ma urzadzonko do wprowdzania zmian i wczasie jazdy moze dostroic moto.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5194
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez rosiboj » 15/5/2012, 10:56

Seba_ER5 napisał(a):Strojenie y hamownia to raczej Suzuki/Yamaha z Wawy/Piaseczno~300-500pln (w przypadku PCIII). Adam jeszcze nie dorobil sie hamowni za to ma urzadzonko do wprowdzania zmian i wczasie jazdy moze dostroic moto.


Mozesz opisac jak stroisz owym urzadzeniem motor podczas jazdy? Jakie mierzysz parametry i czym sie sugerujesz? W jaki sposob podczas jazdy mierzysz moment obrotowy, i gdzie na kole czy na silniku? czy tworzysz jakies wykresy? W jaki sposob mierzysz moc? Jak okreslasz jej zmiane? Jakie inne parametry i z jaka czestotliwosci sa probkowane? Czy dane jakimi operujesz podczas jazdy to te pobrane z ecu czy mierzysz je czujnikami niezaleznymi, czy badasz sklad mieszanki spalin? I ostatnie pytanie, JAK TY TO ROBISZ ?
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2210
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez ZooL » 15/5/2012, 21:06

ych.. bez hamowni to z deka lipa :|
Niby strojenie podczas jazdy byloby lepsze bo masz rzeczywiste warunki pracy silnika, ale kompletnie nie mam pomyslu jak zmierzyc moment obrotowy wtedy. Czyli generalnie dupa :/
ZooL
Świeżak
 
Posty: 279
Dołączył(a): 10/1/2009, 22:32

Postprzez Przemo_rene » 16/5/2012, 08:01

też tam wielkiego strojenia nie potrzeba jak tylko puszki końcowe założone. Jakby airbox był wydłubany, przelotowy kompletny układ wydechowy, przyspieszony zapłon, ostre wałki i filtr powietrza typu KN to wtedy jest sens pakować się w hamownię. Tak to na prawdę wystarczy składy na wolnych obrotach ustawić by skompensowac brak ciśnienia wstecznego bo nic lepiej przy samych końcówkach nie wysterujesz. :) Wiem po swoim - Niby pełno modów a wystarczyło odjąć lekko paliwa na jałowych i dodać w średnim zakresie obrotów i zrobiła się żyleta. Dwa dni po godzinie próbowania.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez Seba_ER5 » 16/5/2012, 12:32

Mozesz opisac jak stroisz owym urzadzeniem motor podczas jazdy? Jakie mierzysz parametry i czym sie sugerujesz? W jaki sposob podczas jazdy mierzysz moment obrotowy, i gdzie na kole czy na silniku? czy tworzysz jakies wykresy? W jaki sposob mierzysz moc? Jak okreslasz jej zmiane? Jakie inne parametry i z jaka czestotliwosci sa probkowane? Czy dane jakimi operujesz podczas jazdy to te pobrane z ecu czy mierzysz je czujnikami niezaleznymi, czy badasz sklad mieszanki spalin? I ostatnie pytanie, JAK TY TO ROBISZ ?


I kto tu ma problem z czytaniem ze zrozumieniem? Ja nie stroję. Kolega stroi, to jak on to robi to jego sprawa. Bardziej chyba chodzi o ustabilizowanie moto. Ja swój moto stroiłem na hamowni w PolandPositon przez PC3. Wiem tyle ze kumpel ma narzędzie suzuki do zmiany map paliwowych dokładnie jak to robi to nie wiem. Zawsze można dopytać zadzwonić.
Zaproponowałem lepszą opcje z PolandPosition, ale i tam trzeba spytać czy mają już czujnik do badania AF, bo mogą nie mieć.
Chyba zbyt gwałtownie przyspieszasz tym BMW i zbyt gwałtownie zwalniasz, bo mózg Ci nie wyhamowuje w płynie owodniowym i wali o ściany czaszki. Taaa...to pewnie te wstrząsy mózgu.

Nazwy narzędzi Suzuki EFI (do zmiany map paliwowych) i Suzuki SDS do diagnozy, które posiada kolega.

Tyle ode mnie.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5194
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr