Tłumik własnej roboty do Suzuki DR 125
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Tłumik własnej roboty do Suzuki DR 125
Witam. Tak jak w temacie chciałbym zrobić tłumik do takiego Suzuki. Mam do tego możliwości lecz chciałem się dowiedzieć czego i jakich materiałów użyć. Tłumik ma być przelotowy i aby brzmiał ładnym basem. Oraz takie drugie pytanko. Czy jeżeli już taki tłumik zamontuję to trzeba regulować od nowa gaźnik czy coś w tym stylu?? Z góry dzięki za odp.
- kamilo1409
- Świeżak
- Posty: 49
- Dołączył(a): 30/1/2011, 17:31
tak bedziesz musiał wyregulowac
co do samego wydechu, materiałów jest duzo np tytan
ale wątpie że miałbys jak obrobic ten materiał. oryginalny wydech jest cięzki ? moze warto go po prostu przerobic. najlepsze są jakies stale nierdzewne, albo aluminium.
co do samego wydechu, materiałów jest duzo np tytan

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Z GÓRY PRZEPRASZAM, ALE ZROBIŁEM BŁĄD W TEMACIE. NIE ZAUWAŻYŁEM CO NAPISAŁEM, ALE MAM SUZUKI DR 350. Wydech oryginalny jest ciężki. A co do materiałów to myślałem właśnie o nierdzewce. A wewnątrz tłumika coś montować? Jakąś siatkę lub coś innego? I czy jeżeli już zamontuje taki tłumik to motor zyska nieco na mocy poza basowym dźwiękiem?
- kamilo1409
- Świeżak
- Posty: 49
- Dołączył(a): 30/1/2011, 17:31
moze zyskac.
wydech sie robi tak idzie kolanko wchodzi w tłumik, tam łączy sie z perforowaną rurką która idzie przez cały wydech ( oczywiscie to opcja gdy robisz przelotówke ) moto bedzie wtedy dosyc głosne ;P miedzy perforowaną rurę a cały wydech dajesz jakies wygłuszenie, moze to byc specjalna mata do wydechów, moze to byc koc gasniczy albo np wełny stalowe. kwestia jeszcze doboru srednic i długosci. im szersza srednica wewnatrz tym bedzie pyrkał bardziej ale bedzie wiekszy basik.
wydech sie robi tak idzie kolanko wchodzi w tłumik, tam łączy sie z perforowaną rurką która idzie przez cały wydech ( oczywiscie to opcja gdy robisz przelotówke ) moto bedzie wtedy dosyc głosne ;P miedzy perforowaną rurę a cały wydech dajesz jakies wygłuszenie, moze to byc specjalna mata do wydechów, moze to byc koc gasniczy albo np wełny stalowe. kwestia jeszcze doboru srednic i długosci. im szersza srednica wewnatrz tym bedzie pyrkał bardziej ale bedzie wiekszy basik.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
sam przerabialem swoj wydech w tym tygodniu, latwo poszlo musisz kupic blache perforowana zwinac ja w rurke, jakas mate zaroodporna zawinac na ta gotowa rurke i reszte puszki wypchalem wata stalowa tylko uwazaj bo wczesniej kupilem wate zbyt drobna i okazalo sie ze ona sie pali wiec kupilem najgrubsza i ta zdala egzamin milej zabawy:)
-
sonycbr77 - Bywalec
- Posty: 853
- Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
- Lokalizacja: Turek
A jeżeli ktoś się orientuje to jaka jest optymalna srednica na zewnatrz?? Np. z rury nierdzewki 80, czy większej??
- kamilo1409
- Świeżak
- Posty: 49
- Dołączył(a): 30/1/2011, 17:31
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości