Zobacz wątek - Tani, dobry motocykl na początek.
NAS Analytics TAG

Tani, dobry motocykl na początek.

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Tani, dobry motocykl na początek.

Postprzez Mjut » 11/5/2012, 14:55

- Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie)Simson S50, SR50(60cc)(może kilkanaście tysięcy), sporadycznie coś 'większego' - 125cc
- Wiek, waga, wzrost18, 65, 175
- Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez, jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach procentowych? Do szkoły, czasem dłuższe wyprawy, wypady wraz z kolegami.
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie? Od kilku do kilkunastu tysięcy(w przyszłym, w tym kilka tysięcy).
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach? Na motocykl będę miał 3-5 tysięcy(zależy ile zarobię przez okres wakacji. Jednak tyle ile podałem powinienem wyciągnąć). Podstawowy osprzęt przeznaczę osobną sumę.
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie? Motocykl chciałbym zakupić w pełni sprawy, jeżeli później będzie wymagał wkładu finansowego to raczej dam radę to załatwić.
- Jakie motocykle Ci się podobają - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp. Turystyki, sportowe, nakedy.
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę? Suzuki Gs500

Otóż w tym roku chcę zaliczyć egzamin na kat. A i chciałbym zakupić swój pierwszy motocykl. Chciałbym coś, co powinno służyć długi czas i będzie nadawać się na długie wyprawy. Nie jestem typem człowieka który lubi "piracić", nie wymagam sporej mocy. Czy z takim budżetem znajdę coś ciekawego?

Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 5/8/2012, 10:51 przez Mjut, łącznie edytowano 1 raz
Mjut
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 11/5/2012, 14:31
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle


Postprzez skidmarks » 11/5/2012, 15:34

GS500, CB500, Xj600, ER5 te modele sa zblizone do siebie .
Palą mało, jest w czym wybierać, tanie w eksploatacji. Za "3 tysie" moze nie ale juz od 4-5 można poprzebierać i pomarudzić.
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1402
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski


Postprzez k9aro3l » 11/5/2012, 15:38

how low can you go? | www.pajacyk.pl
Avatar użytkownika
k9aro3l
Stały bywalec
 
Posty: 1013
Dołączył(a): 14/11/2010, 18:39
Lokalizacja: Bartoszyce

Postprzez Mjut » 5/8/2012, 11:02

Witam ponownie. Nie chciałem śmiecić forum nowym, podobnym tematem więc postanowiłem kontynuować ten.

Otóż w tym tygodniu kończę pracę. Udało mi się zarobić nawet więcej niż sądziłem. Jednak większość pieniędzy muszę przeznaczyć na 'ważniejsze' wydatki, w tym prawko kat. A. Na motocykl aktualnie mam jakieś 3 tysiące. Nie muszę mieć go w tym roku, chciałbym mieć motocykl już na następny sezon. Mam jeszcze simsona w bardzo dobrym stanie, z niskim przebiegiem(poniżej 5000km) więc za niego mógłbym wyciągnąć trochę w razie gdybym potrzebował pieniędzy. Dlatego mam kilka pytań. Wiem, że niektóre często się przewijają przez forum, ale nie zaszkodzi zapytać.

1. Wybór raczej padł na Suzuki GS 500. Czy motocykl nadaje się na dłuższe wyprawy(około tysiąca kilometrów w jedną stronę)? Czytałem, że jest chłodzony powietrzem i nie wiem czy to nie będzie dużą przeszkodą. W pierwszym sezonie raczej nie będę robił dużych wypraw, ale pierwszy motocykl chcę mieć przynajmniej na kilka sezonów.
2. Czy warto kupować motocykl od handlarza? Wiem, że lepiej kupić od kogoś kto nie zajmuje się handlowaniem motocykli i zna przeszłość danego motocykla, jednak różnie bywa.
3. Czy w Zime ceny motocykli są mniejsze? Nastawiam się na kupno motocyklu na Jesień/Zimę bo wtedy miałbym czas na przygotowanie motocyklu na przyszły sezon.

Jestem laikiem w tych sprawach i bez pomocy raczej nie wybiorę dobrego motocyklu. Mechanika zbytnio mnie nie interesuje(potrafię tylko podstawowe i te mniej zaawansowane rzeczy zrobić w simsonie), a chciałbym od następnego sezonu zacząć przygodę z większym motocyklem o ile uda mi się wyrobić prawo jazdy. Za odpowiedzi dziękuję, w razie gdybym miał jeszcze jakieś to dopiszę.

Pozdrawiam.
Mjut
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 11/5/2012, 14:31
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle

Postprzez Black-Ghost » 5/8/2012, 11:13

Zdecydowanie lepsze od GS500 bedzie ER5 lub CB500 bo chłodzone cieczą. Lepsze na trase bedzie kawa GPZ500/GPX600 lub Yamaha Xj600. Wszystko powinienes dostac do 4-5tys zl
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez Mjut » 5/8/2012, 11:25

Co do motocyklu w trasę to może przesadziłem, bo głównie motocyklem będę jeździł do szkoły i normalne przejażdżki. Jednak lubię turystykę i raz/dwa razy w roku chciałbym wybrać się w ciekawą wyprawę. Miałem dylemat między GS 500 a CB 500. Wydaje mi się(choć mogę się mylić), że GS 500 jest tańszy w eksploatacji. Ja chciałbym motocykl który jest "nie do zajechania"(taki który wybacza błędy popełnione przez początkującego kierowcę i też nie za często się psuje). Cały czas w wolnym czasie czytam różne fora o tematyce tych dwóch motocykli i nie mogę się zdecydować. W Zimę na motocykl będę miał około 5 tysięcy na całość(papierkowa robota, przygotowanie go do następnego sezonu). Nie wiem czy jest to wystarczająca kwota by wyrwać moto w dobrym stanie.
Mjut
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 11/5/2012, 14:31
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle

Postprzez Black-Ghost » 5/8/2012, 11:45

najbardziej nie do zajechania ma silnik GPZ500. montowali go chyba prze 20lat w róznych motocyklach.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez Mjut » 5/8/2012, 11:48

Jednak najbardziej podobają mi się GS500 i CB500. Czy mógłby mi ktoś napisać jakie są całkowite koszty po kupnie motocykla(chciałbym wiedzieć ile musiałbym zostawić), rejestracja, ubezpieczenie no i standardowa wymiana jakiś rzeczy po kupnie. Wiadomo, że nie zawsze jest to ta sama cena.
Mjut
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 11/5/2012, 14:31
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle

Postprzez Black-Ghost » 5/8/2012, 11:54

W jakims temacie było to już poruszane ;) A czym różni sie GS500/Cb500 od np kawy er5? Wygląda identycznie ;)
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez Mjut » 5/8/2012, 12:12

Już sam nie wiem co wybrać. :> Niby mam jeszcze trochę czasu, ale trzeba już się zdecydować co kupić. :> Znalazłem ciekawego(?) sprzedawcę gdzieś w Wielkopolsce który ma kilka motocykli w fajnych cenach, stanu nie potrafię określić. Jest on na otomoto i pewnie dużo z Was go kojarzy "GregorBike". Poczytałem o nim i jest raczej pozytywnie. Warto rozglądać się u niego za motocyklami? Do Śremu mam jakieś 250km. Sprzedawca ten ma kilka motocykli więc nie szkoda byłoby przejechać taki kawałek.
Na przykład, znalazłem coś takiego w niskiej cenie. Przyznam, że nie podobały mi się GPZ500. Ale ten jest dosyć ładny. I skoro pisałeś, że silnik nie do zajechania.. :>
http://gregorbike.otomoto.pl/kawasaki-g ... 49458.html
Mjut
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 11/5/2012, 14:31
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle

Postprzez Black-Ghost » 5/8/2012, 13:47

Wygląda dobrze :) Tak jak wczesniej wspominałem spokojnie da rady w lekkiej turystyce :) bedzie bardziej przydatny niż wszystkie gołe 500 ;) A 60km z jego pieca pozwalają jezdzic w miare dynamicznie... Podjedz , zobacz, podotykaj a co najważniejsze przejedz sie ;)
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez Mjut » 5/8/2012, 13:59

Kurcze, niby '89r. Ale wygląda ładnie. Z tego co oglądam to koleś opisuje dokładnie motocykle i pisze co należałoby po zakupie w nich wymienić. Napaliłem się nieco na ten motor, niedrogi i mógłbym go mieć nawet w tym miesiącu. Jednak szkoda pojechać tam mając tylko 3 tysiące bo to jest kawałek drogi i w razie gdyby było coś nie tak to wróciłbym bez moto.

Czy takie Kawasaki GPZ500 jest "tanie" w utrzymaniu? Mam na myśli koszt rzeczy które najczęściej wysiadają w tym modelu . I czy nadaje się taki motocykl do turystyki? Myślę, że na kilka sezonów motocykl byłby fajny, jest dosyć niski co dla mnie jest plusem(175cm wzrostu).
Mjut
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 11/5/2012, 14:31
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle

Postprzez Black-Ghost » 5/8/2012, 14:07

Wada która jest powszechnie znana w tym modelu to padający alternator ale myśle że kosz wymiany nie bedzie kosmiczny ;) Jak zakupisz stelaże i kufry to spokojnie możesz tym latac w dalekie trasy ;)
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez Mjut » 5/8/2012, 14:10

Ok. A Ty co sądzisz o tym egzemplarzu który Ci podałem? Cena strasznie niska(czy normalna?) według mnie. Jako, że za tydzień 'zaczynam' wakacje to znalazłbym czas by przejechać się do Śremu. Jednak sam jeszcze nie wiem, nie chcę postępować zbyt pochopnie. Nie ukrywam, że ze zdjęć podoba mi się ten model. Przebieg też chyba dosyć niski.
Mjut
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 11/5/2012, 14:31
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle

Postprzez Black-Ghost » 5/8/2012, 14:14

To że motocykl jest z 89r nie powinno go przekreslac. Jeśli jest dobrze utrzymany a wszystko na to wskazuje to powinien byc warty tych 3tys zł. Cena jest adekwatna do roczniku ;) Co do samego przebiegu: GPZ to nie jakis obieżyświat żeby miał walnięte 200tyś km. Przebieg może byc autentyczny. Nie napalaj sie, podjedz pooglądaj!
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez Mjut » 5/8/2012, 14:19

No nic, dzięki. W tygodniu napiszę do sprzedawcy, w następnym przedzwonię i może się do niego wybiorę. Dzięki za pomoc. ;)
Mjut
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 11/5/2012, 14:31
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle



Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na gr