Zobacz wątek - halas przy koncowej fazie hamowania (delikatnym ham)
NAS Analytics TAG

halas przy koncowej fazie hamowania (delikatnym ham)

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

halas przy koncowej fazie hamowania (delikatnym ham)

Postprzez kozlos » 10/5/2012, 07:42

Witam

Jakis czas temu zmienialem opony w swojej k7 gsxr. Wiadomo wiaze sie to ze sciagnieciem przednich zaciskow. Po zamontowaniu wszystkiego na swoje miejsce, od tamtej pory mojemu hamowaniu towarzyszy dzwiek ,ktorego wczesniej nie bylo. Taki jak pojawia sie czasem gdy tarcza jest mokra - jakby tarcie. Jak autobus, ktory hamuje, tylko duzo ciszej:)

Dzieje sie tak w koncowej fazie hamowania(gdy juz puszczam klamke hamulca) badz przy delikatnym jej nacisnieciu gdy motocykl sie toczy.

Jakies rady, wskazowki??

Dzieki:)
kozlos
Świeżak
 
Posty: 248
Dołączył(a): 19/10/2010, 12:13
Lokalizacja: warszawa


Postprzez michas29 » 10/5/2012, 08:58

zmień klocki, masz 1 miejsce gdzie trze coś jedno o drugie , albo tarcza lub klocki
michas29
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 23/4/2012, 19:30

Postprzez kozlos » 10/5/2012, 09:26

Podjerzewam wlasnie klocki, z tym, ze hmmm, zapewne nie ma nic jedno z drugim wspolnego, ale dokladnie zaczelo sie to wlasnie po zmianie opon - jednak sprawdzalem, zaciski dobrze dokrecone etc, itp.
kozlos
Świeżak
 
Posty: 248
Dołączył(a): 19/10/2010, 12:13
Lokalizacja: warszawa

Postprzez Przemo_rene » 11/5/2012, 08:05

Zaciski do czyszczenia przyjmując, że są teraz dobrze dokręcone. Odkręć zaciski jeszcze raz, wyciągnij klocki, wszystko wyczyść w preparacie do tego przeznaczonym (brake cleaner), użyj delikatnej szczoteczki miedzianej do idealnego wyczyszczenia pyłu i brudu z zacisków i ich prowadniczek. Przy zdemontowanych klockach na jednym zacisku (drugiego puki co nie ruszaj) naduś klamkę hamulca parę razy by delikatnie wysunąć tłoczki, wyczyść je dokładnie na błysk, wciśnij palcami, wyciśnij, jeszcze raz wyczyść, wciśniej, zamontuj klocki i działaj tak samo z drugim zaciskiem. Uważaj by płynu nie zabrakło w zbiorniczku jak wyduszasz tłoczki. Nic nie dolewaj ale kontroluj. Tak samo uważaj by nie wydusić tłoczków za daleko bo wypadną i grubsza robota będzie Cię czekać (albo serwis jak nie czujesz się na siłach i brak narzędzi). Jak dusisz klamką i jakiś tłoczek się wysuwa bardziej niż pozostałe to przytrzymuj go (lub zablokuj płaskim kluczem np) by wszystkie w końcu wyszły. Jak któreś tłoczki bardzo ciężko wychodzą i tak samo ciężko się chowają nawet po czyszczeniu to zaciski nadają się do rozbiórki i wyczyszczenie zagłębień pod uszczelkami co oczywiście wiąże się z wymianą płynu i odpowietrzeniem.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr