Zobacz wątek - Oszczędny motor.

Oszczędny motor.

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, suhy-19, Bostorn, Boshi, Black-Ghost, leff

Oszczędny motor.

Postprzez buchi86 » 9/5/2012, 23:05

Witam

Chciał bym kupić motor. Lubie ścigacze ale z uwagi na fakt iż czasami myślę jeździć nim w dalsze trasy wolę sportowo-turystyczny ale chciał bym żeby miał owiewkę i chodź przypominał ścigacz. Nie musi być mocny zależy mi na niewielkim spalaniu. Pojemność okolice 500ccm. Kapitał okolice 5k zł (mogę poczekać i odłożyć nieco więcej).

Problem w tym, że ostatni motor jaki miałem to Yamaha TRZ 125ccm który sprzedałem jakieś 10 lat temu więc w ogóle nie jestem w temacie ale chce wrócić do starego hobby:).

Ps. Ile szacunkowo trzeba wydać na dobry kombinezon (taki żeby mnie nie przewiało, słyszałem, że od jazdy na motorze można zawiać stawy), kask, żółw i w ogóle co się teraz kupuje dla bezpieczeństwa.

Z góry dzięki za odpowiedzi.
buchi86
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 9/5/2012, 22:57


Postprzez Sykopson » 10/5/2012, 09:19

Jesli chodzi o kombi to najlepszy stosunek jakość/cena to firma Ozone. Możesz też szukać używki jakiejś. W tym kapitale polecałbym Kawe GPZ 500 i Yamahe Xj 600. Ale postawiłbym bardziej na Yamahe. Ma pancerny silnik, mysle że spokojnie wyrwiesz w tej cenie, Jest w miarę oszczędna, mimo że to 600 to nie ma jakiejs strasznej mocy i jest raczej łagodnym motocyklem, a ma 4 gary. Ogółem rzecz biorąc:
http://www.scigacz.pl/Yamaha,XJ,600,ide ... ,7578.html
Suzuki Bandit 400 był

Suzuki SV650 S jest
Avatar użytkownika
Sykopson
Stały bywalec
 
Posty: 1097
Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
Lokalizacja: Kraków (Zielonki)

Postprzez buchi86 » 10/5/2012, 09:44

A można w tej Yamaha XJ 600 zrobić wskaźnik biegu?
Ten z owiewką nie wygląda zbyt apetycznie, za to wersja naked jest całkiem przyjemna :).
buchi86
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 9/5/2012, 22:57

Postprzez Sykopson » 10/5/2012, 09:50

No coz za 5000 nie wyrwiesz z owiewką nic nowszego co odznaczałoby sie swieższym designem, no chyba że 125. A co do wyświetlacza biegów to myśle że bez problemu. Możesz dozbierać troche kasy i kupić GS500F, no albo to GPZ. Poczekaj na wypowiedzi innych, może oni coś jeszcze zaproponują.
Suzuki Bandit 400 był

Suzuki SV650 S jest
Avatar użytkownika
Sykopson
Stały bywalec
 
Posty: 1097
Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
Lokalizacja: Kraków (Zielonki)

Postprzez Kaai » 10/5/2012, 10:21

wskaźnik biegów to dla mnie tylko taki bajer, jak pojeździsz trochę, zauważysz, że motocykl jest dla Ciebie wszystkim, to będziesz doskonale weidział, na jakim biegu jak ciągnie jakie obroty przy jakiej prędkości ;)
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4224
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez buchi86 » 10/5/2012, 10:52

Właśnie chodzi o to, że z moich przygód z poprzednimi motorami to tylko te 2 i 3 biegowe nie sprawiały problemu z zapamiętywaniem ale przy 6 biegach zawsze zapominałem na którym jadę zwłaszcza przy spokojnej jeździe więc taki wskaźnik to dla mnie MUS :).

GS500 - No ładne:D, a jakie spalanie przyjemne:), ale czy równie dobre jak Yamaha?
Ostatnio edytowano 10/5/2012, 11:30 przez buchi86, łącznie edytowano 1 raz
buchi86
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 9/5/2012, 22:57

Postprzez C-bool » 10/5/2012, 11:26

Co za problem z biegami? Masz za niskie obroty to bieg w dół, za wysokie bieg w górę.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez pietrek7557 » 10/5/2012, 11:31

Bedziesz mial 6 biegowke to sie nauczysz. Tym bardziej ze szostego biegu raczej za czesto nie bedziesz uzywal.
pietrek7557
Bywalec
 
Posty: 514
Dołączył(a): 21/5/2009, 10:57
Lokalizacja: Opole

Postprzez buchi86 » 10/5/2012, 11:34

C-bool napisał(a):Co za problem z biegami? Masz za niskie obroty to bieg w dół, za wysokie bieg w górę.


Problem pojawiał się zawsze gdy musiałem nagle mocno zwolnić i zanim się zatrzymam ruszyć (czerwone światło, niedzielny kierowca, itd), wtedy musiałem zbijać na jeden i od nowa wbijać biegi. Faktem jest, że jak wyczuje motor to pewnie nie będzie to już potrzebne ale puki co na początek bardzo bym chciał taki bajer. Nie jestem mistrzem świata i wiem, że na 125ccm jaką miałem jeździć się nie nauczyłem dlatego wszystko przede mną :).

Ps. Pytając czy GS jest równie dobry co XJ miałem na myśli bezawaryjność.
buchi86
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 9/5/2012, 22:57

Postprzez asq_rex » 10/5/2012, 13:01

Na Twoim miejscu nie dorabiałbym wskaźnika biegów. Chwile pojeździsz i załapiesz w moment, a tak będziesz odrywał wzrok od drogi by zerknąć na wskaźnik.
W motocyklu są tylko 3 biegi: za niski, odpowiedni i za wysoki :)
asq_rex
Świeżak
 
Posty: 125
Dołączył(a): 31/3/2012, 22:44

Postprzez pietrek7557 » 10/5/2012, 13:43

Poza tym, skoro mowisz ze czesto zapominasz redukowac bieg na swiatlach - nie wiem jak u Was, ale w moim moto kiedy redukuje do pierwszego biegu to wyraznie, ochoczo, ten bieg "zaskakuje" zdecydowanie mocniej niz pozostale i po tym wiem ze mam np jedynke wbita.
pietrek7557
Bywalec
 
Posty: 514
Dołączył(a): 21/5/2009, 10:57
Lokalizacja: Opole

Postprzez buchi86 » 10/5/2012, 16:49

Ok. Może odpuśćmy temat wskaźnika biegu i skupmy się na temacie przewodnim jakim jest wybór motoru.

Reasumując temat wskaźnika, był by mi bardzo pomocny co nie zmienia faktu, że muszę się zgodzić z przedmówca jakoby to bardziej istotne było aby nie odrywać wzroku od jezdni;).
buchi86
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 9/5/2012, 22:57

Postprzez motoluka » 10/5/2012, 19:38

pietrek7557 napisał(a):Poza tym, skoro mowisz ze czesto zapominasz redukowac bieg na swiatlach - nie wiem jak u Was, ale w moim moto kiedy redukuje do pierwszego biegu to wyraznie, ochoczo, ten bieg "zaskakuje" zdecydowanie mocniej niz pozostale i po tym wiem ze mam np jedynke wbita.


Ochoczo zaskakuje bo źle go wbijasz, nie wyrównujesz prędkości obrotowej w optymalny sposób, między 2-1 jest to teoretycznie najtrudniejsze (co nie znaczy, że trudne).
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez pietrek7557 » 10/5/2012, 20:56

Nie wydaje mi sie motoluka, jak zblizam sie do skrzyzowania z predkoscia 10km/h i mam dwojke wbita dajmy na to i zmieniam na jedynke to rowniez "mocno zaskakuje"
pietrek7557
Bywalec
 
Posty: 514
Dołączył(a): 21/5/2009, 10:57
Lokalizacja: Opole

Postprzez Sykopson » 10/5/2012, 21:20

Jeśli chodzi o różnicę między GS a XJ. Są one myślę równie mało awaryjne. GS przypuszczalnie będzie palił trochę mniej z racji tylko 2 garów i mniejszej pojemności. Ogółem wszystko przemawia za GSem, ale on ma 2 gary, a jak będziesz miał 4 to przywykniesz trochę do charakterystyki 4garu jaką spotkasz później przy większym moto, choć tak naprawdę to i tak będzie kwestia przyzwyczajenia się. Nie wiem czemu ale ja jakoś nie lubię rzędowych 2cylindrowców i nie jest to w żaden sposób racjonalnie uzasadnione, poprostu jak 2 gary to tylko w układzie V :twisted: , a jak rzędówka to 4.

Jak mam chłodno podejść do sprawy GS500F będzie lepszym wyborem:
-troszkę mniej może palić
-bardziej świeżo wygląda
-ma nowszą konstrukcje
-teoretycznie lepiej się sprzeda w przyszłości
-podobnie jak XJ jest pancerny

No ale na GS musisz jeszcze trochę odłożyć, chyba że chcesz starszego bez owiewki to już kupisz w swoim aktualnym przedziale.
Suzuki Bandit 400 był

Suzuki SV650 S jest
Avatar użytkownika
Sykopson
Stały bywalec
 
Posty: 1097
Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
Lokalizacja: Kraków (Zielonki)

Postprzez RamzesS » 11/5/2012, 07:00

A zastanawiałeś się nad Suzuki GSX-600F? Wygodna pozycja za kierownicą, używany głownie do turystyki, 4 gary, 86KM i bardzo łagodny w dolnym zakresie obrotów, niskie spalanie, cały w owiewkach, niedużo kosztuje, tanie części, silnik olejak (bardzo wytrzymały i udany) i ogólnie raczej się nie psuje.

W tych pieniądzach jakie posiadasz spokojnie wyrwiesz imbryka (starsza wersja) w dobrym stanie. Jak się uprzesz to możesz też szukać jajka, ale wątpię, że znajdziesz w jakimś sensownym stanie
RamzesS
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 25/3/2010, 21:50
Lokalizacja: Hrubieszów

Postprzez buchi86 » 11/5/2012, 07:56

RamzesS napisał(a):A zastanawiałeś się nad Suzuki GSX-600F? Wygodna pozycja za kierownicą, używany głownie do turystyki, 4 gary, 86KM i bardzo łagodny w dolnym zakresie obrotów, niskie spalanie, cały w owiewkach, niedużo kosztuje, tanie części, silnik olejak (bardzo wytrzymały i udany) i ogólnie raczej się nie psuje.

W tych pieniądzach jakie posiadasz spokojnie wyrwiesz imbryka (starsza wersja) w dobrym stanie. Jak się uprzesz to możesz też szukać jajka, ale wątpię, że znajdziesz w jakimś sensownym stanie


Muszę przyznać, że bardzo ciekawa propozycja i niedroga, ale wizualnie GS500F jest wzorem mojego ideału. Po prostu taki desing mi się w motorach podoba najbardziej a do tego jest bezawaryjny. Mam możliwość kupienia od ,,sąsiada" starego GS500 za 4k zł bez owiewki. Jeśli nie uda mi się dozbierać na nowszy model to przynajmniej mam pewny zakup.

Ps. Sykopson mógł byś się wypowiedzieć w temacie tego GSX600F? Wygląda na to, że jest sporo mocniejszy a jak z reszta?
buchi86
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 9/5/2012, 22:57

Postprzez Sykopson » 11/5/2012, 08:37

Szczerze mówiąc nie miałem do czynienia z GSXFem. Na pewno jest to popularny olejak Suzuki także owszem jest bezawaryjny. Tutaj masz artykuł ze scigacza jakby Cie bardziej interesował:
http://www.scigacz.pl/Suzuki,GSX600F,82 ... 10362.html
Wszyscy użytkownicy go chwalą i jak najbardziej jest to baardzo porządny motocykl. Pozostaje kwestia czy jest to dobry motocykl na początek? Nie jeździłem więc nie wypowiem się jak to moto się zachowuje i jak oddaje moc. Uważam że to na pewno za wiele dla osoby porywczej. Jak kolega wyżej powiedział że jest łagodny to jeśli masz olej w głowie, pewnie dasz radę, ale ja bym nie ryzykował bo ma jednak ponad 80KM i jest z tego co wiem dość ciężkim sprzętem (225kg gotowy do jazdy, a GS jest prawie 50kg lżejszy gotowy do jazdy).
Suzuki Bandit 400 był

Suzuki SV650 S jest
Avatar użytkownika
Sykopson
Stały bywalec
 
Posty: 1097
Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
Lokalizacja: Kraków (Zielonki)

Postprzez buchi86 » 11/5/2012, 10:04

W takim razie skupiam się na GS500F jak uzbieram:P. Dzięki za informacje Sykopson :).

A idąc dalej tym tropem, wie ktoś może na co zwracać uwagę kupując GS500 i GS500F aby się nie nadziać na mine?

Może ktoś z okolic Krakowa chce sprzedać GS500F?
buchi86
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 9/5/2012, 22:57

Postprzez buchi86 » 11/5/2012, 23:08

GS od sąsiadki ktoś mi podkupił :(. Ma ktoś może na sprzedaż GS500 w okolicach Krakowa?
buchi86
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 9/5/2012, 22:57

Następna strona


Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na gr