[biblioteka] Układy smarowania w motocyklach - jak...
Posty: 19
• Strona 1 z 1
[biblioteka] Układy smarowania w motocyklach - jak...
Dyskusja na temat: Układy smarowania w motocyklach - jak o nie dbać?
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Układy smarowania w motocyklach - jak o nie dbać?
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Układy smarowania w motocyklach - jak o nie dbać?
- Åšcigacz
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16777167
- Dołączył(a): 3/5/2006, 19:00
Czy mozna mieszac motocyklowe oleje? Np. castrol 10w40 z motulem 10w40 polsyntetyki?
Np. w trasie okazalo sie, ze silnik lyknal i potrzeba dolewki a innego oleju w sprzedazy nie ma, czyms to grozi?<br><hr>s.
Np. w trasie okazalo sie, ze silnik lyknal i potrzeba dolewki a innego oleju w sprzedazy nie ma, czyms to grozi?<br><hr>s.
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
niczym to nie grozi, na dolewki można dolać awaryjnie każdego oleju samochodowego, nawet samochodowego. <br><hr>DyzioKomentatorzy napisał(a):Czy mozna mieszac motocyklowe oleje? Np. castrol 10w40 z motulem 10w40 polsyntetyki?
Np. w trasie okazalo sie, ze silnik lyknal i potrzeba dolewki a innego oleju w sprzedazy nie ma, czyms to grozi?<br><hr>s.<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Ważne tylko aby parametry oleju były zgodne. Ale to chyba oczywiste.<br><hr>tsKomentatorzy napisał(a):Czy mozna mieszac motocyklowe oleje? Np. castrol 10w40 z motulem 10w40 polsyntetyki?
Np. w trasie okazalo sie, ze silnik lyknal i potrzeba dolewki a innego oleju w sprzedazy nie ma, czyms to grozi?<br><hr>s.<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
to jest taki samy olej tylko inna nazwa producenta. po dolaniu innej marki nic sie nie stanie z silnikiem a awaryjnie mozna jak najbardziej lac <br><hr>seboohKomentatorzy napisał(a):Czy mozna mieszac motocyklowe oleje? Np. castrol 10w40 z motulem 10w40 polsyntetyki?
Np. w trasie okazalo sie, ze silnik lyknal i potrzeba dolewki a innego oleju w sprzedazy nie ma, czyms to grozi?<br><hr>s.<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Ja zawsze jezdziłem na olejach samochodowych (tylko ze zgodna klasa lepkosci) i nigdy nie było problemu. Cena niższa czasem o połowę od motocyklowych...<br><hr>Wiwi
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
tylko trzeba uważać by taki olej (samochodowy) nie był zbyt wysoko wzbogacony w dodatki zmniejszające tarcie - gdyż może to spowodować ślizganie sprzęgła. Poza tym większych różnic nie ma. Np. starsze modele Hondy Civic jeżdżą na 10w40 zarówno w silniku jak i w skrzyni biegów.Komentatorzy napisał(a):Ja zawsze jezdziłem na olejach samochodowych (tylko ze zgodna klasa lepkosci) i nigdy nie było problemu. Cena niższa czasem o połowę od motocyklowych...<br><hr>Wiwi<br>
Mnie nie ma różnicy, czy olej ma narysowany motocykl na etykiecie czy nie. Czasem jest napisane "DO SILNIKÓW" a nie sprecyzowane czy samochodowych czy motocyklowych. Cena się liczy. I parametry. <br><hr>ChaoticBiker
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Może mnie wyśmiejecie ale do tej pory nie wiedziałem na czym polega układ z suchą miską. Dzięki Ścigaczowi już wiem. Dzięki! <br><hr>Gnypek
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
świetny artykuł dla "antytalentów mechanicznych", czyli dla mnie:) Z własnego podwórka dodam że po zmianie olaju z castroll na motul5100 mam inny motocykl - zupełnie inna dynamika. Nie wiem jak się to objawia w innych maszynach, ale w twinach 800cm BMW - POLECAM! Czyli coś z tymi olejami jest na rzeczy. Wymiany zawsze robię systematycznie i razem z filtrami - mam więc teraz porównanie.<br><hr>agnostic
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Myślę że to autosugestia. Jak zmienisz na dowolny renomowany olej typu Castrol, Shell itp, to poczujesz że fura lepiej idzie;)<br><hr>StrączekKomentatorzy napisał(a):świetny artykuł dla "antytalentów mechanicznych", czyli dla mnie:) Z własnego podwórka dodam że po zmianie olaju z castroll na motul5100 mam inny motocykl - zupełnie inna dynamika. Nie wiem jak się to objawia w innych maszynach, ale w twinach 800cm BMW - POLECAM! Czyli coś z tymi olejami jest na rzeczy. Wymiany zawsze robię systematycznie i razem z filtrami - mam więc teraz porównanie.<br><hr>agnostic<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
A co ze sprzeglem w suchej misie olejowej??? tez jest suche czy cos oleju tam sie dostaje??<br><hr>hugo2003
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
To zupełnie inaczej niż u mnie. Po zmianie z MOTULA na CASTROL silnik zaczął ciszej i odrobinkę żwawiej chodzić. Od teraz zawsze stosuję CASTROL. W serwisie radzili mi już wcześniej, żeby motocykl zalać CASTROLEM ale nie słuchałem bo producent niby zaleca MOTUL. Poza tym CASTROL ma jedną ważną cechę - znakomicie dba o higienę silnika, mówiąc prosto przepłukuję silnik z wszelkich nagarów.<br><hr>easy riderKomentatorzy napisał(a):świetny artykuł dla "antytalentów mechanicznych", czyli dla mnie:) Z własnego podwórka dodam że po zmianie olaju z castroll na motul5100 mam inny motocykl - zupełnie inna dynamika. Nie wiem jak się to objawia w innych maszynach, ale w twinach 800cm BMW - POLECAM! Czyli coś z tymi olejami jest na rzeczy. Wymiany zawsze robię systematycznie i razem z filtrami - mam więc teraz porównanie.<br><hr>agnostic<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Każdy dobry olej dobrze przepłukuje silnik. Nie wiem skąd w Polsce takie uwielbienie dla Motula, bo to wcale nie jest najlepszy olej. Honda w MotoGP jeździ na Castrolu (a nie na Repsolu!), Ducati jeździ na Shellu, myślicie że oni nie wiedzą co leją do silników?<br><hr>ProwlerKomentatorzy napisał(a):świetny artykuł dla "antytalentów mechanicznych", czyli dla mnie:) Z własnego podwórka dodam że po zmianie olaju z castroll na motul5100 mam inny motocykl - zupełnie inna dynamika. Nie wiem jak się to objawia w innych maszynach, ale w twinach 800cm BMW - POLECAM! Czyli coś z tymi olejami jest na rzeczy. Wymiany zawsze robię systematycznie i razem z filtrami - mam więc teraz porównanie.<br><hr>agnostic<br>Komentatorzy napisał(a):To zupełnie inaczej niż u mnie. Po zmianie z MOTULA na CASTROL silnik zaczął ciszej i odrobinkę żwawiej chodzić. Od teraz zawsze stosuję CASTROL. W serwisie radzili mi już wcześniej, żeby motocykl zalać CASTROLEM ale nie słuchałem bo producent niby zaleca MOTUL. Poza tym CASTROL ma jedną ważną cechę - znakomicie dba o higienę silnika, mówiąc prosto przepłukuję silnik z wszelkich nagarów.<br><hr>easy rider<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Jeśli masz suche sprzęgło, to możesz lać samochodowy. Do motocykli z mokrym sprzęgłem (czyli większości) nie polecam, bo możesz bardzo szybko zniszczyć okładziny sprzęgłowe. Czasami nie warto oszczędzać 20zł rocznie bo wymiana tarcz sprzęgłowych wyniesie Cię więcej.Komentatorzy napisał(a):Ja zawsze jezdziłem na olejach samochodowych (tylko ze zgodna klasa lepkosci) i nigdy nie było problemu. Cena niższa czasem o połowę od motocyklowych...<br><hr>Wiwi<br>Komentatorzy napisał(a):tylko trzeba uważać by taki olej (samochodowy) nie był zbyt wysoko wzbogacony w dodatki zmniejszające tarcie - gdyż może to spowodować ślizganie sprzęgła. Poza tym większych różnic nie ma. Np. starsze modele Hondy Civic jeżdżą na 10w40 zarówno w silniku jak i w skrzyni biegów.
Mnie nie ma różnicy, czy olej ma narysowany motocykl na etykiecie czy nie. Czasem jest napisane "DO SILNIKÓW" a nie sprecyzowane czy samochodowych czy motocyklowych. Cena się liczy. I parametry. <br><hr>ChaoticBiker<br>
Olej to najgorsza rzecz na jakiej można oszczędzać...<br><hr>krydka
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Dobrze napisane. Artykuł świetnie nakreśla obraz pojęcia posiadania oleju lub jego nieposiadania w silniku, zwłaszcza tym , którzy nie mają o tym pojęcia. przeczytałem go z przyjemnością.pozdrawiam <br><hr>darobass
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
ja jakoś tego nie jarze? czemu lejesz samochodowy , jeśli motocyklowe są dostępne wszę dzie , jak nie od zaraz to ci przywiozą?to tak jakbyś do skrzyni w aucie nalał silnikiwy, napewno skrzynia wiele przetrzyma , ale ile? widziałem silniki w transalpach , które przetrzymywały grubo powyżej 10000 i te co parchały olejem zewsząd po 60000km. w zasadzie taki silnik powinien wytrzymać 200kkm , tylko wymieniajmy wg specyfikacji fabrycznej olej co 6-10kkm. Sprzedałem PC800 z przebiegiem 146tyskm. silnik chodził jak fabrycznie nowy, gość mi ni nie uwierzył , bo myślał , że żartuje i wziął przebieg za 46 tys, bo tyle wskazywał licznik, mimo moich przekoniwań. zmieniajcie olej , filtr jak fabryka przykazałaq , a silnik będzie wiczny.pozdrawiam.<br><hr>darobassKomentatorzy napisał(a):Ja zawsze jezdziłem na olejach samochodowych (tylko ze zgodna klasa lepkosci) i nigdy nie było problemu. Cena niższa czasem o połowę od motocyklowych...<br><hr>Wiwi<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
mysle, ze to co wlewaja do motocykli na tor nie ma nic wspolnego z oferta ze sklepow. mam 11lat i chyba mam wiecej bystrosci niz wy stare konie, phi<br><hr>maciekKomentatorzy napisał(a):świetny artykuł dla "antytalentów mechanicznych", czyli dla mnie:) Z własnego podwórka dodam że po zmianie olaju z castroll na motul5100 mam inny motocykl - zupełnie inna dynamika. Nie wiem jak się to objawia w innych maszynach, ale w twinach 800cm BMW - POLECAM! Czyli coś z tymi olejami jest na rzeczy. Wymiany zawsze robię systematycznie i razem z filtrami - mam więc teraz porównanie.<br><hr>agnostic<br>Komentatorzy napisał(a):To zupełnie inaczej niż u mnie. Po zmianie z MOTULA na CASTROL silnik zaczął ciszej i odrobinkę żwawiej chodzić. Od teraz zawsze stosuję CASTROL. W serwisie radzili mi już wcześniej, żeby motocykl zalać CASTROLEM ale nie słuchałem bo producent niby zaleca MOTUL. Poza tym CASTROL ma jedną ważną cechę - znakomicie dba o higienę silnika, mówiąc prosto przepłukuję silnik z wszelkich nagarów.<br><hr>easy rider<br>Komentatorzy napisał(a):Każdy dobry olej dobrze przepłukuje silnik. Nie wiem skąd w Polsce takie uwielbienie dla Motula, bo to wcale nie jest najlepszy olej. Honda w MotoGP jeździ na Castrolu (a nie na Repsolu!), Ducati jeździ na Shellu, myślicie że oni nie wiedzą co leją do silników?<br><hr>Prowler<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Jeżeli chodzi o oleje motocyklowe to dla mnie nr 1 jest AMSOIL, lałem już różne oleje różnych producentów od CASTROLA, BEL-RAY i teraz drugi sezon AMSOIL. Jest to olej nie do kupienia w polskich sklepach motocyklowych bo nie ma nadal oficjalnego dystrybutora tej amerykańskiej marki, ale jest np taki Piotr z Wielkiczki który sprowadza te znakomite oleje i sprzedaje w bardzo dobrych cenach- brałem już od niego drugą partię i jest wszystko ok. Kto jeszcze nie spróbował to polecam jak najszybciej, zobaczycie jak silnik wycisza się, pracuje łagodniej, ma mniejsze wibracje i osiąga niższa temperaturę silnika, niższą o nawet 2-3 stopnie. Oczywiście jak kogoś interesują specjalistyczne porównania AMSOIL z takimi producentami jak MOTUL, CASTROL, VALVOLINE itd. lub innymi znanymi markami to odsyłam do zapoznania się wynikami z laboratorium na stronie AMSOIL. Pzdr<br><hr>Cezary
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Tu masz stronę z olejami :Komentatorzy napisał(a):Jeżeli chodzi o oleje motocyklowe to dla mnie nr 1 jest AMSOIL, lałem już różne oleje różnych producentów od CASTROLA, BEL-RAY i teraz drugi sezon AMSOIL. Jest to olej nie do kupienia w polskich sklepach motocyklowych bo nie ma nadal oficjalnego dystrybutora tej amerykańskiej marki, ale jest np taki Piotr z Wielkiczki który sprowadza te znakomite oleje i sprzedaje w bardzo dobrych cenach- brałem już od niego drugą partię i jest wszystko ok. Kto jeszcze nie spróbował to polecam jak najszybciej, zobaczycie jak silnik wycisza się, pracuje łagodniej, ma mniejsze wibracje i osiąga niższa temperaturę silnika, niższą o nawet 2-3 stopnie. Oczywiście jak kogoś interesują specjalistyczne porównania AMSOIL z takimi producentami jak MOTUL, CASTROL, VALVOLINE itd. lub innymi znanymi markami to odsyłam do zapoznania się wynikami z laboratorium na stronie AMSOIL. Pzdr<br><hr>Cezary<br>
<a href="http://www.zmienolej.pl/oferta/oleje-motocyklowe" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://www.zmienolej.pl/oferta/oleje-motocyklowe</a><br><hr>JastrzÄ…b
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Posty: 19
• Strona 1 z 1
Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości