Zobacz wątek - Objawy zacierania silnika

Reklama

NAS Analytics TAG

Objawy zacierania silnika

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Objawy zacierania silnika

Postprzez macias89 » 6/5/2012, 14:36

Cześć,

Czy mieliście przypadek jazdy na motocyklu który się zacierał??

Ogólnie myślę, że w moim kawasaki zatarł się silnik, tylko nie pasuje mi to, że jechałem i motocykl nagle zgasł a nie zaczął sie dusić dławić i po chwili padł? ( tak na moją logikę powienien się zacierać silnik )

Pozdrawiam
Lepiej być dzień lwem niż całe życie osłem,

Kawasaki Zephyr 550
macias89
Świeżak
 
Posty: 72
Dołączył(a): 26/2/2010, 16:00
Lokalizacja: Skwierzyna(lubuskie)


Postprzez henio12323 » 6/5/2012, 14:51

przede wszystkim zalezy co się zaciera :P jak sie zaciera korba to chwile dzwoni i nagle silnik moze zblokować, tłoki - moze tracic moc stopniowo aż sie zatrze ( nawet sie moze tłok wtopic w cylek) a moze tłok rozsadzic i zblokować silnik momentalnie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

re

Postprzez macias89 » 6/5/2012, 16:05

Henio,

a jak byś dokładniej opisał "stopniowo traci moc" - chodzi o zacieranie tłoka bo tylko takie mogło u mnie wystąpić bo trochę znam się na tym. bo od razu jak zgasł silnik rozrusznik nie zakręcił na poczatku myślałem, ze padła elektronika (szkoda że to nie to bo jestem elektronikiem :( ale bezpieczniki itd wszystko ok. Po przyjeździe na lawecie silnik trochę zakręcił, bardzo niemrawo to prawda. Ale wnioskuję, iż tłoki spuchły i odpuściły trochę dlatego zakręcił trochę.
No więc właśnie czy silnik nie chodził by na wolnych tylko wyższysz potrzebował obrotów do podtrzymania wolnych ( chodzi mi o silnik kawasaki gpz500 - 2 garki) gdyby sie zacierał, bo od razu silnik nie stanie przy puchnięciu tłoka. Co o tym myślisz?
Lepiej być dzień lwem niż całe życie osłem,

Kawasaki Zephyr 550
macias89
Świeżak
 
Posty: 72
Dołączył(a): 26/2/2010, 16:00
Lokalizacja: Skwierzyna(lubuskie)

Postprzez hugo2003 » 6/5/2012, 17:31

Opisz dokladnie co sie dzialo od poczatku jazdy. sprawdziles stan oleju??? kontrolka sie nie zaswicila???
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez henio12323 » 6/5/2012, 20:49

róznie moze sie dziać, generalnie jak tłoki traca kompresje ( a raczej pierscienie) to moto dymi itp od dłuzszego czasu, to nie jest tak że 5 minut zacznie dymic a potem od razu zaciera sie i wtapiaja sie tłoki w cylindry :D jezeli było to nagłe przegrzanie to na pewno musiało by wysikac sporo płynu z chłodnicy bo tak po prostu przegrzać silnik tez nie jest łatwo, musiał bys katowac przy niskich prędkosciach na wysokich obrotach ale jak mówie najpierw zacznie wywalac płyn z chłodnicy potem dopiero zacznie sie gotowac silnik i ostatecznie tłoki mogą spuchnąc aż moga stanąc w miejscu - i tak jak mówisz moga odpuscic po jakims czasie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez patro185 » 7/5/2012, 14:34

Zależy przede wszystkim czy stan oleju, bo kawasaki biorą olej strasznie, może być przyczyna przytarcia, ewentualnie problem zaworowy lub coś z rozrządem (masz to sprawdzone??).

Czy silnik teraz ci odpala? czy nie chce ci odpalić? Jakie są objawy??
patro185
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 6/5/2012, 18:00

Postprzez macias89 » 12/5/2012, 11:17

Stan oleju jest prawidłowy - wg oczka w kapie. Silnik dalej nie odpala i niemrawo kręci ale to moze być wina aku bo nie ładowany stoi juz ok 2 tygodni. płyn w chłodnicy jest w odpowiedniej ilości.


Ale co do zatarcia to chce spuścić olej i zobaczyć w jakiej on jets ilości i jakim stanie ( chodzi o to czy gaźniki nie puszczały i benzyna przez odpowietrzenie silnika które jets air boxie nie spływała do skrzyni korbowej i miszała sie z olejem silnik olej palił a benzyna leciała do silnika i tak sie zatarł a stan jest ok dalej.

Ale zajmę się tym za tydzień narazie niestety praca ;(
Lepiej być dzień lwem niż całe życie osłem,

Kawasaki Zephyr 550
macias89
Świeżak
 
Posty: 72
Dołączył(a): 26/2/2010, 16:00
Lokalizacja: Skwierzyna(lubuskie)

Postprzez tomera » 12/5/2012, 16:04

moze głupie pytanie ale np podcisnienie/pompa paliwa ci nie padła, tez byc zgasł w sumie
a co do aku to moze poprostu rozladowane...
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13

Postprzez PrimoGhost » 12/5/2012, 16:25

patro185 napisał(a):Zależy przede wszystkim czy stan oleju, bo kawasaki biorą olej strasznie, może być przyczyna przytarcia, ewentualnie problem zaworowy lub coś z rozrządem (masz to sprawdzone??).


Kawasaki biorą olej?? Jeżdżę drugim zx6r, których silniki należą do jednych najbardziej wysilonych wśród homologowanych motocykli sportowych i nie zauważyłem ubytku mililitra oleju przez 3 sezony w żadnym z nich... Jak człowieku nie wiesz co mówisz, to... po prostu nie mów. Nie powtarzaj, bo to jest wnerwiające. Dodatkowo pakowanie wszystkiego do 1 worka... Nienawidzę tego. ścigi, chopy, quady atv i skutery śnieżne z kawasaki biorą też olej? Na to wychodzi...

Ja zajechałem silnik w 2t (Aprilii Af125) - dozownik się zapchał. Nie stracił mocy w kilka sekund, padał stopniowo, aż zupełnie zgasł. Nie podejrzewałem, że to silnik, a raczej świece zalewa i gnałem do domu jak wiatr :D
Obrazek
<b>ZxR 636 2006</b>
Avatar użytkownika
PrimoGhost
Stały bywalec
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
Lokalizacja: z DW-957

Postprzez macias89 » 13/5/2012, 17:48

na pewno nic z paliwem bo ze spustu gaźników leci paliwo więc paliwo w gaźnikach jest. Wczoraj przyszła paczka z ciśnieniomierzem - zakręcę silnikiem na kable i będzie wiadomo o co chodzi.

A co do pompy oleju, że padła to gdyby tak było chyba kontrolka od ciśnienia by się zapaliła a nic takiego się nie stało.

Dobra nie ma co dewagować na lecę do garażu reanimować mojego niuniusia. :)
Lepiej być dzień lwem niż całe życie osłem,

Kawasaki Zephyr 550
macias89
Świeżak
 
Posty: 72
Dołączył(a): 26/2/2010, 16:00
Lokalizacja: Skwierzyna(lubuskie)

Postprzez Przemo_rene » 14/5/2012, 10:00

a może po prostu akumulator nie miał ładowania i rozładowało go doszczętnie (do tego stopnia, że zgasł w trakcie jazdy). Nagłe zatrzymania bez oznak z silnika, że coś nie tak to często właśnie brak prądu totalny bo regulator lub alternator wadliwe albo zassany mega syf z baku do gaziorów. Mogło też być połączenie obu, że zgasił silnik bo brak prądu ale zanim się zatrzymał to podciśnieniem zalał świece bez iskry.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez macias89 » 27/5/2012, 06:16

Siemka,


dzięki wielkie za pomoc. Dla ciekawych dodam, że w kawce zatarły się tłoki spuchły do tego stopnia, ze gładź cylindra nawet nie nadaje się do szlifu.

Szerokości
Lepiej być dzień lwem niż całe życie osłem,

Kawasaki Zephyr 550
macias89
Świeżak
 
Posty: 72
Dołączył(a): 26/2/2010, 16:00
Lokalizacja: Skwierzyna(lubuskie)



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości




na gr