Zobacz wątek - Husaberg FE 450 2004 - zatarty silnik? :(

Husaberg FE 450 2004 - zatarty silnik? :(

Enduro, Cross
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, henio12323, Beavis

Husaberg FE 450 2004 - zatarty silnik? :(

Postprzez us07 » 5/5/2012, 20:37

Witam Panowie. Disiaj zaliczylem defekt i wyglada na to, ze jest to powazniejsza sprawa. Wypowiedzcie sie prosze.

Smigalem po lasach, łąkach..... Po 2h smigania jadac "rekreacyjnie" bez obciazonego silnika jakies 40km/h silnik przygasł na 1s jak przy wyłaczeniu zapłonu, po czym zawarczał jeszcze i pełen OFF( nic nie stuknelo). nie idzie go odpalic, rozrusznik nie "kreci" silknika, kopnac tez go nie idzie ( kopka nawet nie drgnie), tłok stoi w miejscu.


Od poprzedniego remontu silnika (tłok, korba i uszczelki) mineło jakieś 60mh i 1800 km, olej zmieniany regularnie co 20mh. Stan oleju i płynu chłodniczego OK. Zawory OK. Silknik nie wydawał niepokojacych odglosow, nie dymił, jednym slowem igła! Do dzisiaj....

Obawiam sie zatarcia no i generalnego remontu... Wypowiedzcie sie prosze, do mechanika zawioze w poniedzialek jak juz odbiore sprzet od rolnika ...:)
us07
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 1/10/2011, 21:06


Postprzez barek253 » 5/5/2012, 21:43

może łożyska na korbie albo na wale poszły
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez henio12323 » 5/5/2012, 22:06

nic sie nie da powiedziec :P róznie moze byc, dziwne że korba by stanęła po tylu mth, równie dobrze mógł sie zawór wypiąc i wpaść i zblokowac ;/ bez sensu jasnowidzować trzeba rozbierac i patrzeć
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez us07 » 6/5/2012, 19:17

Dzieki za info. Zobaczymy co mechanik powie po zerknieciu do wnetrza... Obawiam sie tylko pełnego remontu bo to pewnie koszt 3-4 tys :( ZYCIE chciałem dobrze (filtr powietrza prany i nasaczny co wyjazd, olej czesciej niz trzeba, zaworki sprawdzone itd...) a wyszlo jak zwykle... Mam jeszcze obawy co do tego czy moj mechanik da rade z Husabergiem bo tu trzeba silnik nietypowo rozebrac - rozpołowic.
us07
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 1/10/2011, 21:06

Postprzez henio12323 » 6/5/2012, 20:43

no niestety dlatego mało kto poleca stare husabergi :P są niestety sypliwe nawet jak dbasz. co do mechanika :P dobry mechanik jak nawet nigdy silnika na oczy nie widział konkretnego modelu to ma sobie poradzic :d inaczej dupa z niego a nie mechanik
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez us07 » 7/5/2012, 08:12

hmm a ja myślałem, że jak na enduro to 2004 to nie staroc :) Husaberga od 2000-2001 przejał KTM i dużo się zmieniło... myślałem, że mity o awaryjności dotyczą starszych modeli < 2001... no ale nie ma co gadac - trzeba zerknąć pod czapkę i tyle
us07
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 1/10/2011, 21:06

Postprzez Duriv » 9/5/2012, 02:13

O ile się nie mylę, to dopiero w 2005 KTM przejął Husaberga.
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin

Husaberg jest austriacki od 1997 roku

Postprzez azzazel1980 » 1/6/2012, 17:47

husaberg ktm od 1997 roku - pierd..la sie tak samo czesto jak inne nie japonskie motosy. nie wiem co jest z tym motorem ale zaden inny nie daje mi takiej frajdy i kontroli jak h-berg a przerabialem jus husqvarne, ktm, i japonce - niestety nigdy nie mialem podobnej sytuacji do twojej. daj znac jaka wyszla diagnoza. pozdrowka
azzazel1980
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 9/4/2009, 16:54
Lokalizacja: gloucester

Postprzez us07 » 13/7/2012, 19:54

Temat zakonczony jakies 2tyg temu. Okazalo sie,ze padlo lozysko walu. Odlamki zniszczyly tez lozyzko tzw. balansera walu. Tu powstal problem bo nie ma zamiennika i musialem kupic caly balanser za 1100zl. W silniku wymienilem pozostale lozyska, tlok i cylinder calkiem zdrowy . Calosc roboty: komplet lozysk, balanser, uszczelka pod glowica, wywazeniw walu, olej, filtr i robocizna 2400 zl.
us07
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 1/10/2011, 21:06

Postprzez Bostorn » 13/7/2012, 20:31

henio12323 napisał(a):nic sie nie da powiedziec :P róznie moze byc, dziwne że korba by stanęła po tylu mth, równie dobrze mógł sie zawór wypiąc i wpaść i zblokowac ;/ bez sensu jasnowidzować trzeba rozbierac i patrzeć


a moja korba? miała 15 mth niby i co się z nią stało? jebła..

wygląda to jak na padnięte łożysko na wale, albo na korbie, tak czy siak cylinder w górę i sprawdzaj co i jak
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez us07 » 14/7/2012, 17:41

Tak tak. Pisalem juz, ze to lozysko wału
us07
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 1/10/2011, 21:06



Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr