Zobacz wątek - Wyciek oleju Honda CR 125 rok 04

Wyciek oleju Honda CR 125 rok 04

Enduro, Cross
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, henio12323, Beavis

Wyciek oleju Honda CR 125 rok 04

Postprzez sokol2 » 5/5/2012, 19:56

Witam

Mam problem ze swoim krosem.

Pewnego dnia jexdziłem sobie na torze, po zatrzymaniu widziałem że spod głowicy wycieka olej (zaraz obok szpilki) , zobaczyłem zę śruba jest odkręcona. więc dokręciłem ją. i niestety po przejechaniu jednego kółka na torze silnik zgasł.
Jak się później okazało woda wleciała do cylindra przez uszkodzoną uszczelkę.

Więc zakupiłem nową w sklepie w niemczech. (mam bliżej koszt 8 Euro).

Zamontowałem jak książka pisze, wcześniej wycierając wszelkie zabrudzenia na cylindrze i głowicy. Dokręciłem głowicę i zalałem płyn do chłodnicy. Cros odpalił za 2 razem a więc myslę wszystko okej.

Po przejażdżce w lesie jazda delikatna zauważyłem po lewej stronie gdzie wczesniej leciał olej znowu wyciek. Dokładnie w tym samym miejscu.

Po wystygnięciu silnika jeszce dokręciłem głowicę lecz w dalszym ciągu wycieka olej.
Nie wiem co jest grane. Czy to wina skrzywionej głowicy??? Olej wycieka dokładnie na połączeniu głowicy z cylindrem.
Nadmienię że niedawno robiłem u znajomego tuleje i tłok.

z góry dziękuję za pomoc
sokol2
sokol2
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 5/5/2012, 19:45


Postprzez grunder » 5/5/2012, 20:02

może były tam wżery i trzeba było splanować, aby idealnie przylegało, dociągnij śruby wg serwisówki
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez mikozniak » 5/5/2012, 20:05

Uszczelki to jakieś firmowe? Ostatnio tu na forum był przypadek, że forumowicz założy zły tłok i była za duża kompresja i wybijało uszczelkę. Napewno jest tam wszystko proste? Nie ma żadnych rantów np?
mikozniak
Świeżak
 
Posty: 210
Dołączył(a): 13/6/2010, 08:52
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez sokol2 » 5/5/2012, 20:10

Nie wyczułem żadnych zabrudzeń czy wżerów.
Piszesz aby dokręcić wg. serwisówki - hmm trzeba ja mieć.

Kurcze znowu trzeba odkręcać wszystko. Lecz teraz dokładnie się przygladnę temu.

A właśnie kurcze odnośnie uszczelki pod głowicą , widziałem że sa różne tzn. chodzi mi o otwory gdzie przepłyta ciecz. na tej co kupiłem są dwa prostokątne otwory takie pół księzyce natomiast pozostałe to tylko takie małe dziórki. Tak ma być??? Zresztą dałem gosciowi w sklepie głowicę i starą uszczelkę co by mi sprzedał odpowiednią.
sokol2
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 5/5/2012, 19:45

Postprzez sokol2 » 5/5/2012, 20:11

Uszczelkę kupowałem w niemczech w sklepie gdze naprawiaja tez crossy
sokol2
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 5/5/2012, 19:45

Postprzez barek253 » 5/5/2012, 20:14

dobrze zakładasz uszczelkę?z dobrym momentem dokręcasz?na krzyż?
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez sokol2 » 5/5/2012, 20:19

tak dokręcałem na krzyż, teraz to się boję jeszcze dokręcać sruby, aby nie ukręcic.

Tylko zastanawia mnie jak mogła się odkrecić ta narkętka.

Postaram się jutro pod wieczór odkręcić głowicę i zobaczę jak wygląda uszczelka.
Nie mogłem tez źle zamontować uszczelki bo było na niej napisane gdzie jest góra.

A ha macie gdzieś serwisówkę od tegoż crossa??
sokol2
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 5/5/2012, 19:45

Postprzez grunder » 5/5/2012, 20:36

serwisówki w dziale Mechanika Motocyklowa. Licz się z tym że jak zdemontujesz ponownie uszczelke, to istnieje prawdopodobieństwo uszkodzenia jej, także koszt następnych 8EURO :D jest nieunikniony. Daj na szpilkę kleju do gwint skoro ci się odkręca nakrętka.

Sprawdź gładź głowicy. dokręć szpilki

Nie składaj na silikon!
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez henio12323 » 5/5/2012, 22:12

weź troche papieru wodnego 1500 naklej na szybe (albo przyłóz jak wygodniej ) polej woda i przeleć głowice, troche i zobacz czy równo sie sciera czy sa wyraźne miejsca że jest krzywo, jak tak jest to potrzyj troche az nieco to wyrównasz, potem sicagnij serwisówke i dokrec wg niej, dokręcając do granicy zerwania gwintu mozesz pogorszyc sytuacje bo wbrew pozorom zamiast dociskać ty jeszcze wieksze luki robisz ;/
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez sokol2 » 6/5/2012, 09:47

Wielkie dzięki za wskazówki, zdemontuje głowicę i zobaczę.

A w kwestii uszczelek , to do tego roku crossa 04 są wszystkie takie same??? bo widzialem w necie że otwory na wodę są inne.
sokol2
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 5/5/2012, 19:45

Postprzez kris514 » 6/5/2012, 12:34

Serwisówkę znajdziesz u mnie...
Aż się zapytam jaki olej ci tak leci z pod głowicy(przecież tam jest woda do studzenia i tyle żadnego oleju(chyba że w zaworach)??
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez henio12323 » 6/5/2012, 14:01

własnie tez miałem sie o to pytac choc z opisu który czytałem 2X i tak nie mogłem wyczaic o co dokładnie chodzi :P

co do uszczelki są raczej takie same nie spotkałem sie z innymi wszędzie kawałek blachy oblany czyms gumopodobnym a tam gdzie ma byc woda nie ma pełnych okien tylko otwory na oko z 4mm srednicy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez sokol2 » 7/5/2012, 13:38

Leci czarny kolor cieczy. To chyba olej z wodą . Kurcze sam się dziwiłem skąd ten olej. Do paliwa lałem mieszankę : na 5 litrów paliwa dałem 150 ML oleju. Olej kupowałem w sklepie w Niemczech "MOTUL" chyba). Dałem wiecej oleju co by go nie zatrzeć na torze. Wcześniej lałem na 5L paliwa 125ML oleju.
sokol2
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 5/5/2012, 19:45

Postprzez sokol2 » 7/5/2012, 13:43

Aha jeszcze rozmawiałem z tym kolesiem co nabijał tuleję do cylindra, że cylinder był planowany, także wydaje mi się że trzeba troszeczkę splanować głowicę.

I tu może być cały problem.
Rozbiorę głowicę to podziele się informacjami.
sokol2
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 5/5/2012, 19:45

Postprzez kris514 » 7/5/2012, 14:00

to możesz sprawdzić czy wszystko jest tak jak trzeba przykładając np. linijkę i patrzeć czy dobrze dolega...
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez sokol2 » 7/5/2012, 14:22

A dobra juz znalazłem u ciebie
sokol2
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 5/5/2012, 19:45

Postprzez sokol2 » 9/5/2012, 11:04

Już wiem wszystko.
Głowica ma po tej stronie gdzie wycieka olej wżery, nadaje się tylko do splanowania.

nie zauważyłem tego przy zakładaniu nowej uszczelki.
sokol2
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 5/5/2012, 19:45

Postprzez kris514 » 9/5/2012, 16:24

Jeśli ma wżery to zaczyna się problem...
Jak te wżery są na tyle małe że można je splanować to masz farta
jak te wżery są głęboki to stawiam na to że ci znowu pójdzie ta uszczelka i to szybko.Mam takie coś w mojej yz i jedyne co pomogło to dorobienie uszczelki miedzianej, przegrzanie jej i założenie(jeżdżę 1 rok i jest wszystko ok)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez sokol2 » 10/5/2012, 13:18

Okej odebrałem głowicę, ufff gładziutka jak lustro.

Dzisiaj będzie test :)
sokol2
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 5/5/2012, 19:45

Postprzez sokol2 » 11/5/2012, 11:10

Okej , zamontowałem głowicę.

Uszczelka nadawała się do powtórnego użycia. Ale w kwesti ponownego rozbierania posmarowałem delikatnie uszczelkę silikonem czarnym. Może to źle , ale na razie działa. Później przetestuje mocniej na torze.

pozdrawiam i dziękuję za wskazówki.
sokol2
sokol2
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 5/5/2012, 19:45



Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr