Zobacz wątek - Jaki Olej i Plyny wybrac???

Jaki Olej i Plyny wybrac???

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, leff, henio12323, rosa, cycu_rsko

Jaki Olej i Plyny wybrac???

Postprzez miocio90 » 3/5/2012, 21:13

Witam. Sezon się zaczyna wiec trzeba wymienić co nieco w motorku i tu pytanie
co sadzicie o oleju
1. MOTUL 300V 10w40 czy może 15w50??
2. filtr oleju oryginał za ok 80zl czy k&n czy może hf?
3. Jaki płyn chłodniczy zalać? (mam mały ubytek a nie wiem jaki był lany do tej pory a spotkałem się z opiniami ze rzekomo się nie miesza płynów)
4 jakiej firmy wybrać klocki hamulcowe
nie chce kozystac z czegoś co jest w okolicy, bo serwisem tego nie można nazwać.... znajomemu w GSX 750 wymienili tylko świece a wzięli 480zl o czyszczeniu gaźnika i regulacjach zapomnieli...
moto to YAMAHA R1 2000r.
miocio90
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 19/4/2012, 06:32
Lokalizacja: ZMC


Postprzez ZooL » 3/5/2012, 23:20

dobor oleju zalezy w sporej mierze od tego jak jezdzisz. Torowe - 10w60, na spokojnie 10w40, roznie 10w50 to tak w skrocie.
odnosnie motula - w tym sezonie pojebalo ich z cenami jak ostatnio patrzylem wiec rozejrzyj sie za konkurencja ot chociazby ipone czy inny agip.
ZooL
Świeżak
 
Posty: 279
Dołączył(a): 10/1/2009, 22:32

Postprzez tomkraft00 » 4/5/2012, 09:29

ZooL ma rację ceny są jakieś porąbane.
Motul 300V jest ekstra jak nie wiesz na jakim oleju jeździł Twój motor wcześniej to zalej 10w40, jest najbardziej optymalny. Tylko cena ogromna, ja jeżdżę na Shellu Advancie Ultra 4, olej ma te same parametry co 300V. Już drugi sezon jeżdżę na nim i jest ekstra.
Tani a dobry jest podobno też FUSCH 4T, te oleje są zachwalane przez posiadaczy HOND.

Filtr oleju, zawsze wsadzałem HF i wszystko jest o.k.

Płyn chłodzący, trzeba wymieniać co 3lata, już poruszaliśmy ten temat. Jak nie wiesz co jest wlane to dolej PRESTONA, można go mieszać z innymi płynami, ale ja dla przeczyszczenia układu bym całkowicie spuścił stary i zalał nowym. Osobiście używam MOTULA ale chyba następnym razem wleje Prestona bo jest niewielka różnica w tem. wrzenia.

Klocki to EBC, Brembo albo dosyc tanie i dobre to Ferodo

Wszystkie powyższe czynności możesz zrobić sam, a co do synchronizacji gaźników, czy wtrysków tudzież regulacji zaworów. To ja zachęcam do korzystania z usług wyspecjalizowanych warsztatów naprawczych lub serwisów firmowych. Ja zapłaciłem w serwisie mniej niż w pierwszym lepszym warsztacie, bo za części zapłaciłem najtaniej jak się dało no i dostałem na wejściu rabat, więc było warto.
tomkraft00
Świeżak
 
Posty: 52
Dołączył(a): 21/3/2012, 12:23
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez miocio90 » 4/5/2012, 21:10

Olej mam zalany Castrala a nad wymiana płynu chłodniczego myślałem bo nie wiem jak długo było na nim jeżdżone... a odnośnie oleju MOTUL 300v znalazlem na allegro w cenie 160zl a nawet 299zl za 4L i pytanie skad taka różnica w cenie????

A co myślicie o klockach firmy GALFER cena ok 100zl??? słyszałem ze są dobre

znajomy polecil mi klocki Carbone Lorraine twierdzi ze do tej pory nie miał lepszych hamulców i ze zawsze będzie kupował klocki tej firmy? a co wy sadzicie o tym produkcie????

Edytuj posty! Następnym razem będzie ostrzeżenie.
komarcc
miocio90
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 19/4/2012, 06:32
Lokalizacja: ZMC

Postprzez grunder » 4/5/2012, 23:36

Nie pisz pod postem. Edytuj.

1. 10W40
2. Jaki wybierz taki będzie dobry, najtańszy fo HF, oryginał również dobry ale nie wiem czy warto skoro jest alternatywa HF, KN to sportowy, poprawia osiągi, trzeba go czyścić i nawilżać środkami KN.
3. Prestone/Motul
4. Klocki EBC
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez Kvba » 5/5/2012, 00:55

1. Może być 10w40 ale zrezygnuj z Motula, za dużo jest podróbek na rynku, a ceny naprawdę nieadekwatne do oleju. Wlej coś z np. z Silkolene czy Liqui Moly, będziesz zadowolony.

2. HF to najrozsądniejsza opcja. K&N jest o tyle dobry, że dzięki nakrętce na obudowie montaż filtra jest szybki i bezproblemowy.

3. Jak nie wiesz co masz zalane to wymień całość, tak będzie najlepiej.

4. Od siebie mogę polecić EBC HH (cena to około 120zł za zacisk).
Avatar użytkownika
Kvba
Świeżak
 
Posty: 324
Dołączył(a): 27/9/2008, 13:11
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Invi » 5/5/2012, 10:42

grunder napisał(a):2. Jaki wybierz taki będzie dobry, najtańszy fo HF, oryginał również dobry ale nie wiem czy warto skoro jest alternatywa HF, KN to sportowy, poprawia osiągi, trzeba go czyścić i nawilżać środkami KN.


Chybaś się jebnął z filtrami powietrza ;) K&N i HF to to samo, niby K&N powinien mieć lepsza jakość. K&N na pewno nie będzie gorszy od fabrycznego.

Proszę nie używać wulgarnych słów!
komarcc
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6272
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez patro185 » 6/5/2012, 18:58

najlepiej jaki powinien być olej w motodacie lub ewentualnie w serwisie.. musi być przystosowany do tego modelu motocykla...
patro185
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 6/5/2012, 18:00

Postprzez miocio90 » 7/5/2012, 08:33

jeszcze mam pytanie czy zalać full syntetyk czy może pół syntetyk, trochę poczytałem w necie i wyczytałem ze przy dużych przebiegach leje się gęstszy olej.... moje moto ma przejechane 46tys??? i co myslicie o oleju Yamalube???? cena ok 160zl + przesylka
miocio90
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 19/4/2012, 06:32
Lokalizacja: ZMC

Postprzez henio12323 » 7/5/2012, 08:47

to nie sprzety 30 letnie zeby miało sie co rozszczelniać ;/

syntetyk lepiej chroni niz pół. jezeli smigasz ostrzej i czasem kręcisz do czerwonego pola to ja bym wolał lac syntetyka :P yamalube robi dobre oleje ale w ASO yamahy i tak bardziej polecaja 300V
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25960
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez patro185 » 7/5/2012, 14:22

Zalej sobie motulem wszyscy go chwalą i jest tańszy, podejrzewam że to będzie pół syntetyk... Tylko pamiętaj o wymianie filtra oleju bo nie którzy nie wymieniają tylko sam olej...
patro185
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 6/5/2012, 18:00

Postprzez henio12323 » 7/5/2012, 17:53

patro cyz ty wiesz o czym piszesz w ogóle ? czytasz wypowiedzi ? czy tylko tak piszesz aby posty nabic ? przeciez mówimy tu o motulach a motulów jest pełno cała gama olejów...
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25960
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez patro185 » 7/5/2012, 18:11

Więc właśnie o to chodzi heniu, że najlepiej dobrać olej na podstawie katalogu jaki powinien być. A nie lać innych badziewi jakie są.

Heniula nie denerwuj się :D

Edytuj posty!
komarcc
patro185
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 6/5/2012, 18:00

Postprzez miocio90 » 7/5/2012, 21:35

A wybierając miedzy olejem MOTUL 300V a 5100 który byście wybrali na MOIM MIEJSCU i dlaczego bo już się pogubiłem..... :(
miocio90
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 19/4/2012, 06:32
Lokalizacja: ZMC

Postprzez henio12323 » 8/5/2012, 07:39

300V - najlepszy olej, najdrozszy - najlepsza ochrona przy katowaniu sprzetu
5100- półsyntetyk olej tez dobry ale nigdy nie bedzie chronił tak jak pełen syntetyk - jest tanszy

ktos gdzies napisał że były testy półsyntetyka i pełnego syntetyka i chyba tylko 10 czy 15% półsyntetyk jest gorszy od pełnego. wiec róznica relatywnie nie duza. stosunkowo cenowo wychodzi lepiej kupic pół. ale jak pisałem wyzej - jak katujesz sprzęt ostrzej smigasz zalej pełnego syntetyka i nie gadaj. kupiłes sprzet praktycznie wyczynowy to teraz niech cie bedzie stać na utrzymanie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25960
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez miocio90 » 8/5/2012, 07:59

Dzieki na takie odpowiedzi liczyłem... postaram się zalać 300v miałem dylemat tylko dlatego ze spotkałem się z opiniami ze to już starszy motor przebieg trochę duży i zalać pol syntetyka żeby nie było wycieków i czegoś nie uszkodzić bo full syntetyk ma lepsze właściwości myjące...
miocio90
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 19/4/2012, 06:32
Lokalizacja: ZMC



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr