Zobacz wątek - Rs 80, problem z odpalaniem

Rs 80, problem z odpalaniem

i inne małe pojemności
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, Boshi, rosa, MarSen

Rs 80, problem z odpalaniem

Postprzez Julas1 » 3/5/2012, 18:07

Witam ! Chciałbym zapytać o poradę . Otóż mam w planach zakupić aprilie rs 80.. W aukcji napisane, że pali z rozrusznika albo na krótki popych (1m) . Dzwoniłem do właściciela i powiedział, że gdy naładuje akumulator to odpala normalnie z rozrusznika, a odstawi go do następnego dnia i już nie ma o tym mowy.. Dodam jeszcze że facet mówi że mierzył napięcie akumulatora, i mówi że minimalnie rośnie, ale nie tak jak powinno. Nie wiem co to znaczy ale tak powiedział ;] I teraz moje pytanie. Miał ktoś może podobny problem, lub orientuje się co to mogłoby być? na co musiałbym zwrócić uwagę przy zakupie ? O co zapytać? :]
Julas1
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 3/5/2012, 17:55


Postprzez motocyklista188 » 3/5/2012, 18:31

moze miec problem z kompresja

na to przynajmniej wychodzi ze jak aku mocno nabity to odpala a gdy juz slabiej kreci to nie odpala
Aprilia Rs/Gs
Avatar użytkownika
motocyklista188
Bywalec
 
Posty: 656
Dołączył(a): 10/6/2010, 11:07
Lokalizacja: Poznan

Postprzez komarcc » 3/5/2012, 20:50

Julas, problem leży prawdopodobnie w regulatorze napięcia, jest uszkodzone i aku nie jest prawie ładowane i chyba o to chodziło sprzedającemu, a co do tego, że na następny dzień nie idzie odpalić skutera to może być wina złodzieja prądu, przez noc akumulator się rozładuje do zera, trzeba by to sprawdzić dokładniej.

W każdym razie nie jest to nic poważnego.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Regulator

Postprzez Julas1 » 3/5/2012, 22:15

Rozumiem. A da radę jakoś sprawdzić czy to właśnie regulator napięcia jest uszkodzony ? czy trzeba by było wymienić , i sprawdzić jak potem będzie działać ? :)
Julas1
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 3/5/2012, 17:55

Postprzez komarcc » 3/5/2012, 22:35

Mierzysz po prostu miernikiem napięcie na akumulatorze przy odpalonym silniku podczas postoju i po dodaniu gazu i ma się mieścić w odpowiednich granicach, jeśli będzie dobrze to regulator jest sprawny.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez Julas1 » 4/5/2012, 18:39

A jakie są te "odpowiednie granice" ? ;)
Julas1
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 3/5/2012, 17:55

Postprzez komarcc » 4/5/2012, 19:36

Tak trudno poszukać samemu?

Ładowanie na wolnych obrotach przy wyłączonych światłach powinno wynosić minimum ok. 13,5V, a po dodaniu gazu przy 5-6tys obr. 14,5V-15V przy czym przekroczenie 15V oznacza, że coś jest nie tak. Jeśli ładowanie mieści się w tych granicach oznacza to, że regulator jest sprawny.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez Julas1 » 14/5/2012, 15:53

Niestety, gość wymienił regulator napiecia i dalej jest to samo. Czy jest mozliwość że jest to wina akumulatora ? i ze po wymianie bedzie wszystko ok ? Podczas pomiarów przy wyłączonym silniku aku miał 11,8 V, a przy dodawaniu gazu 12,3V .. co o tym myślisz ?
Julas1
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 3/5/2012, 17:55

Postprzez komarcc » 14/5/2012, 20:16

Akumulator w spoczynku ma zbyt małe napięcie i nadaje się tylko do wymiany, należy wyciągnąć akumulator i wtedy sprawdzić napięcie jeszcze raz, jeśli nic się nie zmieni to znaczy, że akumulator nadaje się na śmietnik, choć wyrzucić go nie można :) Jest jakaś szansa, że po jego wymianie będzie ok, ale wątpię w to, jeśli faktycznie moduł jest założony nowy i nadal jest takie napięcie to możliwe, że prądnica/alternator jest uszkodzona.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na gr