Zobacz wątek - Yamaha yz 125.zgasł podczas jazdy,kopka stoi,tłok działa

Yamaha yz 125.zgasł podczas jazdy,kopka stoi,tłok działa

Enduro, Cross
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, henio12323, Beavis

Yamaha yz 125.zgasł podczas jazdy,kopka stoi,tłok działa

Postprzez Lapkos » 26/4/2012, 20:59

Witam . Jadę sobie na tor , aż tu nagle na jeszcze zimnym silniku, na 3 biegu kaplica ... prawie wyleciałem przez kierownicę ... Motocykl stanął , kopka stoi w miejscu nie da się ruszyć ... Po powrocie do domu , ściągnąłem kopułke(głowice)... wrzuciłem na bieg i o dziwo tłok się normalnie rusza , do tego jest kompresja bo słychać bulgotatnie , kopka też się poluzowała ale gdy znowu ją poruszyłem znowu się zaklinowała ... Na cylindrze nie widać żadnych rys ani wyrżnięć także raczej nic się nie przytarło i pierścień też raczej cały ?? tłok od góry ma barwę czarnawą ale jest gładki ... tak wygląda ...
Obrazek (otwórz link)
Lapkos
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 6/10/2011, 21:04
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.


Postprzez henio12323 » 26/4/2012, 21:05

korba staneła :D sciagaj cylek i patrz co sie dzieje
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Lapkos » 26/4/2012, 21:06

dodam że z 1-2 moto godziny temu czyściłem gaźnik i wyregulowałem go wykręcając śrubkę mieszanki o 1,5 obrotu tak jak w serwisówce kazali ... sprzęt chodził dość dobrze nie zalewał się jak przed czyszczeniem , moc super , bezpośrednio przed opisanym zblokowaniem też było wszystko w porządku , żadnego ubytku mocy itp ..
Lapkos
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 6/10/2011, 21:04
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postprzez Lapkos » 26/4/2012, 21:06

ok zaraz idę zdjąć , będę informował na gorąco xD
a tłok ma prawo tak wyglądać ?? po zużyciu około 45 litrów paliwa czyli 8 baków czyli około 15-20 motogodzinach pracy ?
Lapkos
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 6/10/2011, 21:04
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postprzez kris514 » 26/4/2012, 21:22

Jeśli mówisz że tłok ma ok 20 MTH to albo jeździsz na słabym oleju albo coś jest nie tak. Z tego co widziałem u siebie to tłok zazwyczaj jest prawie czysty
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Lapkos » 26/4/2012, 21:28

pierwszy litr oleju to był castrol power racing full synt oczywiscie teraz wylałem już pół litra valvoline full synt. tylko ten valvoline jest trochę rzadszy od tamtego castrola ... ale skoro jest kompresja to tłok jeszcze się nadaje do użycia ?
Lapkos
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 6/10/2011, 21:04
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postprzez zbyho222 » 26/4/2012, 22:51

A czules co spadek mocy moto nie wrkęcało się tak na obroty lub drastycznie z nich spadało ?? ten tłok coś nie powinnien tak wyglądać mi choc po 50 mth lepiej wygląda niz ten :D Ale raczej też jestem zdania Henia :D
A jak lejesz jeden olej to się powinno cały czas taki sam lac a nie zmieniac :D
Honda Cr 250 2007
zbyho222
Świeżak
 
Posty: 462
Dołączył(a): 11/8/2010, 18:31

Postprzez Lapkos » 26/4/2012, 23:03

właśnie nie czułem żadnego spadku mocy ... odcięło go i koniec jazdy ... ale niestety widzę po tłoku że chyba nie ma co go wkładać z powrotem do tego pierścień jakoś luźno siedzi ..ja pier...nicze ...
Cylinder zdjąłem i korba jakoś dziwnie chodzi klinuje się w pewnym położeniu ...potem znowu chodzi... nie wiem o co chodzi. Chyba sam z tym nie podołam i muszę wyżygać na jakiegoś mechanika który skasuje mnie jak za zboże..Mam teraz 2 problemy w jednym : stan tego tłoka i korbę ... a jeszcze jutro za widnego zapodam fotkę cylindra chociaż jakimś cudem nie zauważyłem żeby był gdzieś przyryzany
Obrazek (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Lapkos
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 6/10/2011, 21:04
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postprzez Bostorn » 27/4/2012, 08:57

tłok zatarty, korba się klinuje? łożysko na korbowodzie poszło, do wymiany korba i łozyska na wale +tłok

ogarnij dobrze czy nie masz czasami nicasilu zajeżdzonego

dodatkowo, panie kolego na zimnym silniku nigdy się nie jeździ, odpal, niech pochodzi chwilke nagrzeje się i wtedy dopiero :/
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Lapkos » 27/4/2012, 10:12

no z reguły motocykl zawsze zostawiałem odpalony na minimum 3 minuty akurat teraz postał odpalony z minute bo się śpieszyłem na tor :P( wiem i tak za mało)
Ale dziwnie się stało czy to normalne że zatarcie tłoka zdażyło się z tym łożyskiem na korbowodzie ...???
Co do cylindra to i tak przed założeniem tego tłoka mechanik mówił że nicasilu ztarczy góra na 1-2 tłoki... czyli chyba najlepiej od razu zrobić też cylinder ?? (chyba oddam go do motor techu na tulejowanie)
A żeby dobrać się do korby muszę wyciągnąć silnik z ramy czy nie koniecznie ?
Lapkos
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 6/10/2011, 21:04
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postprzez barek253 » 27/4/2012, 13:29

hohoho chcesz to tulejować człowieku to najgorsze co można zrobić
a korbowód oczywiście cąły silnik w mak bo musisz wał wyjąć
a co do zatarcie tłoka to pewno przez to że poszło łozysko na korbie
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez Lapkos » 27/4/2012, 13:56

jak jest dobra tuleja a te z motor-techu takie są to dużej różnicy się nie odczuje ...
Lapkos
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 6/10/2011, 21:04
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postprzez barek253 » 27/4/2012, 16:15

odczujesz szczególnie jeśli źle dotrzesz
poza tym mocy i tak bedzie odrobine mniej, motor będzie się przegrzewał...
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez Zabro » 27/4/2012, 17:13

cylek chyba trzeba będzie wytrawić bo mogły zostać opiłki z tłoka, tak mi sie wydaje, jak tego nie zrobisz i wsadzisz nowy tłok to ten nowy tez sie zatrze
Husqvarna 125 SM --> KTM EXC 450 --> ?
Zabro
Świeżak
 
Posty: 61
Dołączył(a): 20/9/2011, 19:54

Postprzez barek253 » 27/4/2012, 17:53

Zabro napisał(a):cylek chyba trzeba będzie wytrawić bo mogły zostać opiłki z tłoka, tak mi sie wydaje, jak tego nie zrobisz i wsadzisz nowy tłok to ten nowy tez sie zatrze

że co?
co nie zrobi i tak trzeba będzie wymyc cylek i wypsikac powietrzem
a poza tym gdzie ci tam opiłki zostana skoro jak cos było wydmuchało
opiłki to może miec ale w silniku
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez Lapkos » 27/4/2012, 18:49

Silnik wyciągnąłem cały na stół ... i zgłupiałem ... coś strasznie rzęzi przy ruszaniu korbą tylko nie wiem co faktycznie to łożysko na korbie czy może coś na koszu sprzęgłowym ?? jest taka opcja że to kosz taki opór stawia a nie łożysko na korbie ?? silnika jeszcze nie rozpołowiłem bo nie mam klucza "ściągacza" żeby dobrać się do wału ..
A co do cylindra to chyba jest on zdewastowany ... ??
Obrazek (otwórz link)

Obrazek (otwórz link)

Obrazek (otwórz link)

Obrazek (otwórz link)
Lapkos
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 6/10/2011, 21:04
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postprzez henio12323 » 27/4/2012, 19:16

kolego ile masz lat że nie potrafisz czytac ze zrozumieniem ? 2 wypowiedź moja - zatarty korbowód. nic nie kombinuj z koszami itp. silnik w pół i korba do wymiany. cylinder do regeneracji nicasilu. tłok tez nowy musi byc. nie mysl o zadnej tuleji bo to szajs. i wcale nie jest to duza oszczędnosc. i tyle w temacie.

jak kręcisz klinuje bo igiełki sie blokuja na wale, cylindra mozna powiedziec ze juz nie masz.

zapodaj fotke swiecy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez barek253 » 27/4/2012, 19:18

co do strzelania może posżło ci łożysko na wale ale to zobaczysz jak wyjmiesz wał
cylinder samo aluminium jak na moje oko
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez Lapkos » 27/4/2012, 21:14

jutro rozpołowie silnik i będzie pewność ... a powiedzcie mi jeszcze jedną rzecz co mogło spowodować że ten tłok jest od góry tak zasmalony ??? źle wyregulowany gaźnik (za dużo powietrza?)
Lapkos
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 6/10/2011, 21:04
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postprzez henio12323 » 27/4/2012, 21:17

nadal mówie - czytaj posty. wrzuc fotke swiecy to powiem ci czy dobry skłąd był

usmolony bedzie zawsze, kwestia oleju ( jak ii ile) a takze ustawienia gaźnika
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr