Zobacz wątek - wyrzuca płyn chlodniczy do zbiorniczka
NAS Analytics TAG

wyrzuca płyn chlodniczy do zbiorniczka

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

wyrzuca płyn chlodniczy do zbiorniczka

Postprzez piotrek-tcad » 25/4/2012, 07:32

Na początek chcialbym wszystkich przywitać gdyż jestem nowy na forum.
I już chcę prosić o pomoc:)

problem jest nastepujący zacząłem sezon motocyklowy powymieniałem olej, filtry posprawdzałem stan klocków i płynów....W niedziele wybrałem się na dłuższą trasę...silnik sie zagrzał po przyjechaniu do domu słyszę bulgotanie pod siedzeniem. Tak jakby płyn zagotowało..
wiatrak sie nie właczył..
Na drugi dzień zaczelismy szukać wiatrak gdy zepniemy na krotko dziala..zmienilismy płyn gdzy mialem petrygo a petrygo podobno wrze już w 105 stopniach.. spuscilismy płyn bylo go malo gdzies niecałe 1,5 litra. nalalismy dynagera weszlo okolo 2 litrów...palimy motor i dalej sie dzieje ze gdy temperatura na liczniku dojdzie do 100 stopni to w zbiorniczku wyrównawczym przybywa płynu i slychac bulgotanie...
Motor nie kopci siwym dymem nie ma tez sladu oleju w płynie i na odwrót...dalej ma swoją moc tylko gdy sie zagrzeje to dzieje sie tak jak wyzej opisalem..

Proszę o pomoc i z góry dziekuje.
A motor to
Yamaha YZF600R Thundercat
Rok prod: 2000
piotrek-tcad
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 25/4/2012, 06:51
Lokalizacja: zakopane


Postprzez zxer » 25/4/2012, 07:45

a sprawdziliscie termostat ? Moze nie otwiera. To by tlumaczylo to ze wiatrak nie zalacza bo czujka wiatraka jest w chlodnicy
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw


Postprzez piotrek-tcad » 25/4/2012, 08:22

termostata raczej sprawny bo węze które idą do chodnicy w penym momencie robia sie cieple,czyli termostat puścił...chlodnica ciepła
piotrek-tcad
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 25/4/2012, 06:51
Lokalizacja: zakopane

Postprzez Przemo_rene » 25/4/2012, 09:43

chłodnica przy 100*C ma być gorąca wqurfę :D a nie ciepła. Niech się ten ukłąd odpowietrzy porządnie bo teraz ma dużo powietrza, a jak dalej będzie jak jest to zamienić najpierw korek chłodnicy na inny na 100% sprawny co pasuje. Jak dalej nie, to uszczelka pod głowicą prawdopodobna. Zapchana chłodnica też taka możę być
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez piotrek-tcad » 25/4/2012, 09:46

Dodam jeszcze ze jak zaczyna bulgotać zalączę wiatrak przez zwarcie wtyków...no i temperatura spada i przestaje bulgotać...podejrzewam, ze moze byc to któryś czujnik(temperatury, wentylatora) co o tym myslicei??

A chlodnica jest gorÄ…ca :) a korek tez niby sprawny trzeba by bylo kupic nowy to by byla 100% pewnosci

Edytuj posty!
komarcc
piotrek-tcad
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 25/4/2012, 06:51
Lokalizacja: zakopane

Postprzez zxer » 25/4/2012, 10:07

no tomasz odpowiedz...czujka wentylatora. Wyczysc styki na czujce i sprawdz bezpiecznik jak ani jedno ani drugie to wymien czujke
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez piotrek-tcad » 25/4/2012, 10:26

Ale wlasnie to wtedy musialy by oba byc walniete...bo tam sa 2 jeden to czujnik wentelatora a drugi temperatury...bo temperatura pokazuje 100*C a płyn ma więcej bo bulgota(gotuje) to musial by wlaczyc wentylaotr ten drugi czujnik bo one nie sa ze sobą połaczone...czyli jedyne wytłumacznie ze oba są zepsute. temperatury zle pokazuje a ten tez nie zalacza wentylatora i plyn gotuje...
piotrek-tcad
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 25/4/2012, 06:51
Lokalizacja: zakopane

Postprzez Przemo_rene » 25/4/2012, 10:57

mówie, ze po wymianie powietrze w układzie siedzi i się poduszka powietrza mogła zrobić. Odpowietrzyć to a najlepiej zawieźć do serwisu by zdiagnozowali - mniejsza szkoda dla sprzęta.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez piotrek-tcad » 25/4/2012, 11:02

Najlepiej napisać ze zawieśc do serwisu?? Serwis to ostateczność samemu trzeba cos się douczyć:) Jak go odpowietrzyć układ powinien sie chyba sam odpowietrzyć???
piotrek-tcad
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 25/4/2012, 06:51
Lokalizacja: zakopane

Postprzez zxer » 25/4/2012, 11:25

wlacznik wentylatora dziala niezaleznie od czujnika temperatury.

ewentualnie zrob tak: odpal szpeja, sciagnij korek radiatora i niech sobie plyn cyrkuluje az nie bedzie widac wylatujacego powietrza z wlewu. ponaciskaj troche weze zeby uwolnic powietrze. Dolej plynu jak bedzie potrzeba
Ostatnio edytowano 25/4/2012, 11:34 przez zxer, łącznie edytowano 1 raz
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez Seba_ER5 » 25/4/2012, 11:27

W porzodnym serwisie za kilka zloty moga Ci sprawdzic uklad chlodniczy. Jak Ci wywala to albo termostat albo korek. Ewemtualnie czujnik zle wskazuje temp i nie wlacza sie wentylator i wtedy wypluwa wszystko.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5223
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez piotrek-tcad » 25/4/2012, 12:05

Teraz ciezko o porzÄ…dny serwis:( sprawdzÄ™ czujniki wieczorem to zobaczÄ™ bo to sie wydaje najbardziej prawdopodobne...
piotrek-tcad
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 25/4/2012, 06:51
Lokalizacja: zakopane

Postprzez Voxx » 25/4/2012, 15:31

a jak spuszczales stary plyn to zeszlo wszystko ? bo cos malo te 1,5 l nie wiem dokladnie ile tam wchodzi ale moze nie wszystko spusciles a jesli ktos tam wczesniej dolal np wody to masz mieszanke teraz w której jest tez woda co by tlumaczylo bulgotanie przy 100 c , a wiatrak na ogól włacza sie powyzej 100 c w serwisówce jest podane ile omów ma miec czujnik od temperatury przy kkreslonych stopniach wiec garnek z woda na piec czujnik z miernikiem i dodatkowy termometr , a od wiatraka to by sie przydal termometr ze skala powyzej 100c do testu zal wyl
gsxr 1100
10 sezon 32l
2 gleby
Voxx
Świeżak
 
Posty: 237
Dołączył(a): 3/1/2010, 13:43
Lokalizacja: Beskid Zywiecki

Postprzez piotrek-tcad » 25/4/2012, 15:45

No wlasnie wszystko spusciłem i pomyslalem sobie ze jak tak malo bylo to pewnie dlatego bulgotal....ale wlalem nowy plyn 2 litry tyle ile ma wejsc...i nadal bulgota oczywiscie dłużej sie grzał...ale przy 100stopniach dzialo sie to samo wiec mi na mysl przychodzi ze oba czujniki zn od wiatraki i temperatury sa zepsute...
piotrek-tcad
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 25/4/2012, 06:51
Lokalizacja: zakopane

Postprzez Seba_ER5 » 25/4/2012, 16:09

termostat moze sie nie otwierac i nie idzie w drugi obieg stad mala ilosc...
Ja nie jestem pewien ale powinno wejsc wiecej
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5223
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez piotrek-tcad » 25/4/2012, 16:12

po internecie pisza ze wchodzi 1,95L a termostat raczej sprawny bo czuc jak weze sie nagrzewaja za termostatem
piotrek-tcad
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 25/4/2012, 06:51
Lokalizacja: zakopane

Postprzez zxer » 25/4/2012, 16:31

2.15 l znalazlem w serwisowce do thundercata. Ale to pewnie na sucho tyle wchodzi
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez Voxx » 25/4/2012, 20:20

najgorsza wersja to uszczelka pod glowica ,
gsxr 1100
10 sezon 32l
2 gleby
Voxx
Świeżak
 
Posty: 237
Dołączył(a): 3/1/2010, 13:43
Lokalizacja: Beskid Zywiecki

Postprzez sonycbr77 » 25/4/2012, 20:45

nie panikuj u mnie cebra tez bulgocze w zbiorniczku jak na postoju sie dobrze zagrzeje mowa tu o 106-108 stopni ale wentylator chodzi i zbija temp do ok 100 stopni a czy w czasie jazdy tez masz temp 100 stopni? jesli trzyma normalnie w czasie jazdy to wydaje mi sie ze to normalne ze na postoju zaczyna tak bulgotac jak ja tak zagrzewasz sprawdz te czujniki najpierw
Avatar użytkownika
sonycbr77
Bywalec
 
Posty: 853
Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
Lokalizacja: Turek

Postprzez Seba_ER5 » 25/4/2012, 23:24

Czytaj ze zrozumieniem :). Piesze ze wybija mu plyn czyli uklad nie trzyma cisnienia badz termostat sie nie otwiera.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5223
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości




na górê