Zobacz wątek - Gsxr 600 k1 zmiana na 2 bieg

Gsxr 600 k1 zmiana na 2 bieg

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

Gsxr 600 k1 zmiana na 2 bieg

Postprzez idzkos » 23/4/2012, 21:49

Witam czy to jakaś bolączka tych modeli?? bo czasem to aż ciężko jest płynnie wrzucić tą 2 i niekiedy nawet lekki zgrzyt idzie.

Słychać to w tym fimiku http://www.youtube.com/watch?v=wzz65vtY ... re=related
ETZ 251>Gsxr 600 k1
Avatar użytkownika
idzkos
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 22/8/2006, 15:55
Lokalizacja: Sokoły


Postprzez Invi » 24/4/2012, 07:02

Żadna bolączka. Jak ktoś zmieniać biegi uczył się na MZ to nie dziwne że na sporcie ma problemy z wbiciem dwójki :P Sugeruje pouczyć się bez sprzęgła bo wbrew pozorom łatwiej ją wtedy płynnie wbić. A jak się już załapie o co chodzi to i ze sprzęgłem nie ma problemów.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6272
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez idzkos » 24/4/2012, 16:50

Oj tam zaraz na mz, najgorzej wbić z małej prędkości i jak jest rozgrzany silnik albo mi sie wydaje ;D
ETZ 251>Gsxr 600 k1
Avatar użytkownika
idzkos
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 22/8/2006, 15:55
Lokalizacja: Sokoły

Postprzez Invi » 24/4/2012, 18:13

Hmm... w sumie wtedy nie powinno być problemów, delikatne wysprzęglenie jednocześnie z dźwignią do góry i odjęciem gazu i powinno bezstresowo pójść. A najlepiej jak przed sprzęgłem noga już lekko naciska dźwignię i przy gazie i sprzęgle tylko "dobija" bieg. Przy wkręceniu silnika pod czerwone pole i zbyt mocnemu wysprzęgleniu lub innemu błędowi to może się nie wbić, ale tak to nie powinno być problemów.

Poważnie popróbuj bez sprzęgła, mi dużo łatwiej było wyczuć w ten sposób o co chodzi.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6272
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez PrimoGhost » 24/4/2012, 18:24

z 1 na 2 bez sprzęgła? Będę się upierał, że to jest niezdrowe....
Obrazek
<b>ZxR 636 2006</b>
Avatar użytkownika
PrimoGhost
Stały bywalec
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
Lokalizacja: z DW-957

Postprzez Invi » 24/4/2012, 19:00

Normalnie zmieniam ze sprzęgłem. Ale bez niego wchodzi mi mega gładko i łatwiej to wyczuć. Szczególnie w okolicach czerwonego pola.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6272
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Black-Ghost » 24/4/2012, 20:57

Widac masz skrzynie w dobrym stanie kolega który ma z tym problem może miec już wytarte wodziki i biegi nie przebijaja sie tak płynnie. Jest to czesta oznaka jak poprzedni własciciel uczył sie przebijac biegi na gumie bez sprzegła. Spotkałem sie równeż że złe ustawienie samej dzwigni zmiany biegów potrafi byc bardzo uciążliwe przy owej przebitce.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez rosiboj » 24/4/2012, 23:12

Z 1na2 bez sprzęgła pod czerwonym polem? Chyba z quickshifterem.

Kolego zacznij od prostych spraw bo najłatwiej, sprawdź czy masz łańcuch prawidłowo naciasgniety, niewłaściwy naciągnąć może powodować problemy przy zmianie biegów, przesmaruj tez sama dźwignię aby chodziła ładnie i precyzyjnie, a jesli problem nadal bedzie występował to wtedy zaczolbym szukać czegoś powazniejszego.
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2210
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez Invi » 25/4/2012, 07:41

Rosiboj napisał(a):Z 1na2 bez sprzęgła pod czerwonym polem? Chyba z quickshifterem.


Taa... hamować z ABS'em, przyśpieszać z kontrolą wheelie, wychodzić z zakrętów z kontrolą trakcji, zmieniać biegi z quickshifterem :lol: Co jeszcze chcesz? Kontrolę tankowania coby baku nie pozalewać?
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6272
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez rosiboj » 25/4/2012, 09:25

@Invinciblee Czyzbys mial powrot kompleksu malego siusiaczka? ;D Poraz klolejny wydajesz sie spinac swoje posladki z zalu. A zawieszenie po co ci? Kiedys flinstonowie jezdzili bez. Sprzegla tez nie montowano w pierwszych pojazdach z silnikami spalinowymi. Z jednym sie zgodze, gdybym mial takiego gsxr-a (tyle postow a brak zdjecia w pokazcie czym jezdzicie, czyzby wstyd bylo to pokazac?) to pewnie bym nie potrzebowal kontroli trakcji, ale jak sie ma cos takiego jak s1000rr to raczej jest to wymagane. Moze za 10 lat bedzie ci dane przejechac sie czyms o podobnych osiagach to wtedy zrozumiesz jak bez sensu gadasz. Tak wogole to twoj tok myslenia skierowany jest strone tych co twierdza, ze najwieksze moski to jezdza w motogp bo:
a) maja podobna moc do mojego motocykla
b) maja podobne systemy do mojego motocykla
c) uzywaja ich
d) zmiataja gsxr-y z powierzchni ziemi ;D
To by bylo na tyle w stosunku do twoich glupich docinek i bezsensownych doradztw a teraz wybacz ale postanowilem cie ignorowac wiec pisz co chcesz.

Kolego idzkos, proponuje ci odpuscic sobie glupie rady osobnika Invinciblee (trola), przy zmianie z 1-2 w odroznieniu od 2-3 3-4 4-5 i 5-6 miedzy 1-2 jest jeszcze neutral i w zwiazku z tym ta zmiana jest inna od pozostalych biegow, trudniej jest uzyskac synchronizacje stad moga pojawiac sie rozne problemy, spokojnie mozna zmieniac biegi powyzej 2 bez sprzedla ale 1-2 radze robic ze sprzeglem/pol sprzeglem, a to ze wzgledu na dobro twojego motocykla.
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2210
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez Przemo_rene » 25/4/2012, 10:54

a ja dodam od siebie - praktykować i praktykować aż będzie płynnie. Tak na prawdę to tylko kwestia wprawy.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez idzkos » 25/4/2012, 11:07

racja z 2 na 3 i wyżej bez sprzęgła wchodzi elegancko ale z 1 na 2 bez sprzęgła to nie bardzo. Jeszcze zobaczę może tą dźwignie da sie jakoś przestawić inaczej, a z tym łańcuchem to jak jest za luźny czy za mocno naciągnięty??
ETZ 251>Gsxr 600 k1
Avatar użytkownika
idzkos
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 22/8/2006, 15:55
Lokalizacja: Sokoły

Postprzez KAPELA911 » 25/4/2012, 12:25

Z tego co doświadczyłem to jak jest za mocno to biegu słabo wchodzą. JA tam się z 3 miesiące z biegami, miedzygazami i sprawną obsługą nie mogłem ogarnąć a potem samo już to przyszło.
Avatar użytkownika
KAPELA911
Bywalec
 
Posty: 868
Dołączył(a): 18/7/2008, 13:47
Lokalizacja: Z rajskiej benzyniarni

Postprzez Throttle » 25/4/2012, 12:35

Dokładnie tak. Zbyt mocno naciągnięty łańcuch obciąża łożysko wyjściowe skrzyni biegów.
Avatar użytkownika
Throttle
Świeżak
 
Posty: 327
Dołączył(a): 1/3/2012, 12:35

Postprzez Invi » 25/4/2012, 14:44

Rosiboj napisał(a):tyle postow a brak zdjecia w pokazcie czym jezdzicie, czyzby wstyd bylo to pokazac?


Kompleksy to mają raczej osoby które uważają że fakt posiadania - w sumie nie tak drogiego - moto jest jakimkolwiek argumentem w dyskusji i o czymkolwiek świadczy. Ale jeśli ci to pomoże to możemy założyć że jeżdżę przerdzewiałą wueską z naklejką GSXR :P

Swoją drogą to zdjęcia mojego moto są w tamtym temacie.

Rosiboj napisał(a):d) zmiataja gsxr-y z powierzchni ziemi ;D


Wątpię czy nawet ze swoimi kontrolami wszystkiego co się da zmieciesz mnie gdziekolwiek indziej niż na długiej prostej.






Napisałem tylko że mi łatwiej było się nauczyć i załapać o co chodzi (nauczyć nie jeździć na stałe) zmieniać z 1 na 2 nie używając sprzęgła. Jak ktoś ma inne moto, inną skrzynię itd to jak najbardziej może nie być tak samo.

Aha, mając na myśli zmianę bez sprzęgła mam na myśli - naciskamy dźwignię do góry po chwili jednocześnie wbijamy bieg odejmując odpowiednio gazu na moment. Czyli w sumie tak jak ze sprzęgłem tylko że bez sprzęgła. U mnie idzie wtedy jak w masło. Z tego co pamiętam to jak nie mogłem nauczyć się dobrze przebijać z 1 na 2 (a to jeszcze na SRADzie było) to tą metodą bardzo szybko się naumiałem. Problemy z 1 na 2 będą na pewno jak za mocno wciśniesz i przytrzymasz sprzęgło.

W K3 też idą mi z 1 na 2 bez sprzęgła jak w masło. Ale to już jest nie miarodajne bo po kilku latach jazdy na GSXRach to za mocno się zżyłem z tą skrzynią ;) Ale w sumie ma taką samą skrzynię jak miał SRAD (i to w lepszym stanie) więc powinno być tak samo.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6272
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Black-Ghost » 25/4/2012, 15:37

Lepiej jednak przy zmianie jakiego kolwiek biegu musnąc chociaż klamke sprzegła. Dla zmiany tematu dam przykład goscia który też był nauczony przebijac biegi bez sprzegła w swojej 600. Kolega dał mu sie przejechac na 1000 i sami zgadnijcie jaki był tego finał.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez PrimoGhost » 30/4/2012, 21:33

140 niutonów momentu zjadło bieg?
Obrazek
<b>ZxR 636 2006</b>
Avatar użytkownika
PrimoGhost
Stały bywalec
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
Lokalizacja: z DW-957

Postprzez Walenty » 30/4/2012, 21:56

140 niutonów w litrze? Chyba bliżej 120. Czepiam się?
Watch out, we got a badass over here!
Avatar użytkownika
Walenty
Moderator
 
Posty: 3597
Dołączył(a): 14/2/2012, 16:28
Lokalizacja: SKL

Postprzez Invi » 1/5/2012, 08:02

PrimoGhost napisał(a):140 niutonów momentu zjadło bieg?


Chyba przy jakiejś mega dziwnej zmianie, bez przesady, jeśli chodzi o ulice to można się spierać, ale kto na jakichś wyścigach bawi się w sprzęgło przy zmianach w górę. Sporty są projektowane do zmiany w górę bez sprzęgła i koniec :P Przy czym nie twierdzę że ze sprzęgłem skrzynia nie wytrzyma więcej, ale nie jest tak że jest to dla niej jakaś zbrodnia w stylu jazdy bez oleju. Także jak siadł przejechać się na moto kumpla to raczej nie rozwalił skrzyni. Raczej chodziło o to że sobie poleciał gdzieś niekoniecznie razem z moto.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6272
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez PrimoGhost » 1/5/2012, 08:05

Trochę... ale masz oczywiście rację. Nie o to w każdym razie chodziło ;]
Obrazek
<b>ZxR 636 2006</b>
Avatar użytkownika
PrimoGhost
Stały bywalec
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
Lokalizacja: z DW-957

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na gr