Jak Idą Mi Zakręty (Filmik Z Jazdy [Od Wewnątrz Zakrętu]) ??
Posty: 29
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Jak Idą Mi Zakręty (Filmik Z Jazdy [Od Wewnątrz Zakrętu]) ??
Witam. Dzisaj z Kolegą którego serdecznie pozdrawiam, który także ma Zecie, nakręciliśmy filmik na którym pokazane jest jak idą mi zakręty - czy jest bardzo źle, czy może w miare dobrze - przypominam iż przjechałem 600km na motocyklu, i mam 14 lat.
Oto filmik: http://www.youtube.com/watch?v=CkakBaJD ... e=youtu.be
Oto filmik: http://www.youtube.com/watch?v=CkakBaJD ... e=youtu.be
"Nie liczy się czym jeździsz - ważne jak tym jeździsz"
- Norton
- Świeżak
- Posty: 98
- Dołączył(a): 4/1/2011, 19:12
- Lokalizacja: Łódź
nie jest źle aczkolwiek trzeba ruszyć pupę z kanapy.
Dokładne wyjaśnienie jak wchodzić w zakręty polecam tutaj
http://www.motocykl-online.pl/artykuly/ ... owym_stylu
oraz oczywiście jak masz hajs to przyśpieszenie 2+ dvd lub chociażby samo dvd. wszystko fajnie wyjaśnione.
PS przy braniu zakrętu nogę wewnętrzną cofnij maksymalnie do tyłu jak się da- tak ażebyś miał palce na samym końcu podnóża.
Dokładne wyjaśnienie jak wchodzić w zakręty polecam tutaj
http://www.motocykl-online.pl/artykuly/ ... owym_stylu
oraz oczywiście jak masz hajs to przyśpieszenie 2+ dvd lub chociażby samo dvd. wszystko fajnie wyjaśnione.
PS przy braniu zakrętu nogę wewnętrzną cofnij maksymalnie do tyłu jak się da- tak ażebyś miał palce na samym końcu podnóża.
how low can you go? | www.pajacyk.pl
-
k9aro3l - Stały bywalec
- Posty: 1013
- Dołączył(a): 14/11/2010, 18:39
- Lokalizacja: Bartoszyce
Przede wszystkim w winkiel powinieneś wchodzić z otwartym gazem, na filmie rozpędzasz się przed zakrętem, wchodząc w niego zamykasz gaz i otwierasz go dopiero po minięciu szczytu zakrętu.
Dojedź z taką prędkością jaką chcesz pokonać winkiel, żebyś nie musiał hamować w nim silnikiem i pokonuj go choćby minimalnie przyspieszając, bo jak zamykasz manetę to Ci przód nurkuje.
Dojedź z taką prędkością jaką chcesz pokonać winkiel, żebyś nie musiał hamować w nim silnikiem i pokonuj go choćby minimalnie przyspieszając, bo jak zamykasz manetę to Ci przód nurkuje.
-
Vergon - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 3302
- Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
- Lokalizacja: Warszawa
Vergon napisał(a):Przecież gdyby nie użył przeciwskrętu to by poleciał prosto
Moim zdaniem tylko się pochylił. Może coś tam nieświadomie zadziałał, ale nie widać stanowczego pchnięcia kierownicy. Bez tego praca ciałem w siodle, czy dodawanie gazu w zakręcie niewiele mu da, bo jak wjedzie za szybko w łuk, to po prostu wyleci.
Kawasaki ZR-7S
Yamaha FZ6 FAZER
Yamaha FZ6 FAZER
- kowal_71
- Bywalec
- Posty: 885
- Dołączył(a): 12/4/2010, 13:46
- Lokalizacja: Wrocław
Zależy z jakich źródeł korzystasz i jak one interpretują wyniki + wszelkie parametry zmienne. Oczywistym jest, że jadąc szybko dużym motocyklem potrzeba jest większej siły, by wytrącić sprzęt z jazdy po prostej.
Ja nie twierdzę, że przeciwskrętu nie użył, uważam za to, że zrobił to nieświadomie. W przypadku tak lekkiego motocykla i tak małej prędkości spokojnie można zmusić maszynę do złożenia się w zakręt przez pochylenie się do wewnątrz zakrętu. Większość ludzi naturalnie skręca wtedy kierownicę w drugą stronę, jednak wielu robi to bezwiednie i uważam, że było tak w tym przypadku. Brakuje mi tu po prostu zdecydowanego złożenia się do zakrętu.
Ja nie twierdzę, że przeciwskrętu nie użył, uważam za to, że zrobił to nieświadomie. W przypadku tak lekkiego motocykla i tak małej prędkości spokojnie można zmusić maszynę do złożenia się w zakręt przez pochylenie się do wewnątrz zakrętu. Większość ludzi naturalnie skręca wtedy kierownicę w drugą stronę, jednak wielu robi to bezwiednie i uważam, że było tak w tym przypadku. Brakuje mi tu po prostu zdecydowanego złożenia się do zakrętu.
Kawasaki ZR-7S
Yamaha FZ6 FAZER
Yamaha FZ6 FAZER
- kowal_71
- Bywalec
- Posty: 885
- Dołączył(a): 12/4/2010, 13:46
- Lokalizacja: Wrocław
weźmy poprawkę na to ile koleś zrobił km i w jakim jest wieku spokojnie do wszystiego dojdzie, tylko bądź wytrwałym i czytaj dużo. Niekoniecznie fora a więcej jakichś pewniejszych źródeł typu książki czy chociażby artykuły. Na forum to nigdy nie wiesz kto siedzi z drugiej strony monitora, czy jakiś rossi czy zwykły troll
how low can you go? | www.pajacyk.pl
-
k9aro3l - Stały bywalec
- Posty: 1013
- Dołączył(a): 14/11/2010, 18:39
- Lokalizacja: Bartoszyce
żebyśmy się dobrze zrozumieli, nie kwestionuję Vergon tego co pisałeś Ty czy ktoś inny mówię chłopakowi tylko tak na przyszłość bo to co czasami niektórzy wypisują na forach to woła o pomstę do nieba...
how low can you go? | www.pajacyk.pl
-
k9aro3l - Stały bywalec
- Posty: 1013
- Dołączył(a): 14/11/2010, 18:39
- Lokalizacja: Bartoszyce
Ja Vergon nie twierdzę że jest inaczej, wręcz zgadzam się z tym co mówisz. Kiedy motocykl składa się do zakrętu, kierownica wraz z kołem skręca się w przeciwną stronę i wychodzi z tego przeciwskręt. Zawsze. Mnie chodzi o to, że można go stosować świadomie, lub nie - i moim zdaniem autor tego tematu nie wie co to jest, bo do złożenia motocykla nie użył kierownicy. Mam nadzieję, że ogarniasz o co się mnie rozchodzi
Kawasaki ZR-7S
Yamaha FZ6 FAZER
Yamaha FZ6 FAZER
- kowal_71
- Bywalec
- Posty: 885
- Dołączył(a): 12/4/2010, 13:46
- Lokalizacja: Wrocław
kowal_71 napisał(a):Kiedy motocykl składa się do zakrętu, kierownica wraz z kołem skręca się w przeciwną stronę i wychodzi z tego przeciwskręt. <b>Zawsze</b>.
kowal_71 napisał(a):moim zdaniem autor tego tematu nie wie co to jest, bo do złożenia motocykla <b>nie użył kierownicy</b>.
To nie na moją głowę
-
Vergon - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 3302
- Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
- Lokalizacja: Warszawa
pewnie że tak, niech młody się nauczy sportowo brać zakręty i jak załapie o co chodzi to spokojnie będzie brał erłany dresów na winklach
ps pamiętaj że opony trzeba dobrze dogrzać oraz zainwestuj w crashe lub gmole
ps pamiętaj że opony trzeba dobrze dogrzać oraz zainwestuj w crashe lub gmole
how low can you go? | www.pajacyk.pl
-
k9aro3l - Stały bywalec
- Posty: 1013
- Dołączył(a): 14/11/2010, 18:39
- Lokalizacja: Bartoszyce
Jak dla mnie przy tej predkosci wystarczylo ze skrecil kierunku skretu i przeciwskret jest tu nie potrzebny.
Teraz wracajac do pozycji. Dla mnie słabo, ale to poprawimy. Nie wysuwaj kolanka bo nie masz po co . Po pierwsze to 50, po drugie opony za duzo Ci nie pozwola. Wchodzac w zakret na kolanie trzymasz sie baku druga noga pomagasz sobie ramieniem trzymajac opierajac jego na baku. Budowa twojego motocykla srednio na to pozwala.
Skora motocyklowa i stomgripy wskazane. Na z750 kolgi nie chcialbym tego probowac.
Pare wskazowek.
Ściśnij nogami bak (w trakcie całej jazdy) , dłonie trzymające kierownice rozluźnione i nie spięte. Bo każdy dol będzie powodować ze mało głowa ci nie spadnie. Nie trzymaj kurczowo kierownicy! Wchodząc w zakręt wysuń bark ku wewnętrznej stronie zakrętu. Nie musisz kłaść motocykl by wejść w zakręt. Przenosisz tylko ciężar ciała. Na długich zakrętach o dużym kącie rozwarcia wystarczy się przesunąć nie trzeba nawet motocykla przechylać (fizyka zrobi swoje). Ważne przy tym by dobrze trzymać moto udami za bak. Rozluźniony uchwyt na kierownicy . Przeciwskręt sam zacznie działać. By pogłębić przechyl wystarczy lekko popchnąć kierownice do przodu od wewnętrznej strony zakrętu. W zakręcie nie hamujemy tylko przed. Wychodź z zakrętu swobodnie.
Jazdę na kolanie zostaw na super sporta. Asfalt na ulicach nie jest na tyle przyczepny by wybaczać błędy. Dobre gumy dobre moto dobry zawias odrobina placu i ćwiczymy.
NIGDY NIE PRZESUWAJ CIĘŻARU CIAŁA W przeciwna stronę niż skręcasz . Pogłębisz przechył motocykl nie zyskując na tym. Równie dobrze możesz przejechać ten zakręt z mało przechylonym motocyklem w wyprostowanej pozycji.
Jednocześnie cierpi na tym bezpieczeństwo w przypadku awaryjnego hamowania opony mają bardzo małą powierzchnie styku zaś kierowca działa na motocykl jak docisk co kończy się glebą. Przy małych zakrętach np.: parking możesz odejść od tej zasady. Pamiętaj o torze zjazdy. Zjeżdża się od zewnętrznej do wewnętrznej części zakrętu. I zawsze patrz w pkt do celowy a nie przed zakręt.
Żeby nie było ze nie umiem jeździć:
http://www.youtube.com/watch?v=Ppcrb3GgCaw
Teraz wracajac do pozycji. Dla mnie słabo, ale to poprawimy. Nie wysuwaj kolanka bo nie masz po co . Po pierwsze to 50, po drugie opony za duzo Ci nie pozwola. Wchodzac w zakret na kolanie trzymasz sie baku druga noga pomagasz sobie ramieniem trzymajac opierajac jego na baku. Budowa twojego motocykla srednio na to pozwala.
Skora motocyklowa i stomgripy wskazane. Na z750 kolgi nie chcialbym tego probowac.
Pare wskazowek.
Ściśnij nogami bak (w trakcie całej jazdy) , dłonie trzymające kierownice rozluźnione i nie spięte. Bo każdy dol będzie powodować ze mało głowa ci nie spadnie. Nie trzymaj kurczowo kierownicy! Wchodząc w zakręt wysuń bark ku wewnętrznej stronie zakrętu. Nie musisz kłaść motocykl by wejść w zakręt. Przenosisz tylko ciężar ciała. Na długich zakrętach o dużym kącie rozwarcia wystarczy się przesunąć nie trzeba nawet motocykla przechylać (fizyka zrobi swoje). Ważne przy tym by dobrze trzymać moto udami za bak. Rozluźniony uchwyt na kierownicy . Przeciwskręt sam zacznie działać. By pogłębić przechyl wystarczy lekko popchnąć kierownice do przodu od wewnętrznej strony zakrętu. W zakręcie nie hamujemy tylko przed. Wychodź z zakrętu swobodnie.
Jazdę na kolanie zostaw na super sporta. Asfalt na ulicach nie jest na tyle przyczepny by wybaczać błędy. Dobre gumy dobre moto dobry zawias odrobina placu i ćwiczymy.
NIGDY NIE PRZESUWAJ CIĘŻARU CIAŁA W przeciwna stronę niż skręcasz . Pogłębisz przechył motocykl nie zyskując na tym. Równie dobrze możesz przejechać ten zakręt z mało przechylonym motocyklem w wyprostowanej pozycji.
Jednocześnie cierpi na tym bezpieczeństwo w przypadku awaryjnego hamowania opony mają bardzo małą powierzchnie styku zaś kierowca działa na motocykl jak docisk co kończy się glebą. Przy małych zakrętach np.: parking możesz odejść od tej zasady. Pamiętaj o torze zjazdy. Zjeżdża się od zewnętrznej do wewnętrznej części zakrętu. I zawsze patrz w pkt do celowy a nie przed zakręt.
Żeby nie było ze nie umiem jeździć:
http://www.youtube.com/watch?v=Ppcrb3GgCaw
-
Seba_ER5 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 5221
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
-
maciejka69 - Stały bywalec
- Posty: 1091
- Dołączył(a): 4/8/2011, 12:50
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
a jeszcze lepiej gdyby ktoś go w praktyce podszkolił i pokazał na żywo jaką ma pozycje przybrać itp
how low can you go? | www.pajacyk.pl
-
k9aro3l - Stały bywalec
- Posty: 1013
- Dołączył(a): 14/11/2010, 18:39
- Lokalizacja: Bartoszyce
Posty: 29
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość