Może wy pomożecie z BMW G450X 2009
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Może wy pomożecie z BMW G450X 2009
Witam.Motocykl to G450X na wtrysku ~2400KM lub ~45 motogodziny Serwisowany aso przy ~2100KM. Motocykl palił na dotyk, jeździłem nim tydzień wcześniej bez problemu.Tydzień później pojeździłem moto jakąś 1h wszystko grało elegancko, jedynie jak się zagrzał sprzęgło głośniej chodziło ale jeżeli naciśniesz klamkę sprzęgła to się wyciszało, sprzęgło nie ślizga i dobrze wysprzęgla, czy to oznacza że ma już duże luzy albo ogranicznik momentu jest do wymiany lub czy te motocykle tak mają ?? Dodam że tydzień wcześniej też tak miał.
Sprzęgło jest membranowe i z to jest przyczyną głośniej pracy.
W tym samym dniu po jeździe motocykl mi zgasł z mojej winy (za szybko sprzęgło puściłem ) i właśnie to się zaczęły schody tez z mojej chyba winy bo chciałem sprawdzić luz pomiędzy zębatkami a łańcuchem wiec gdy moto zgasł pchnąłem go trochę do tylu i do przodu żeby to właśnie zobaczyć, był oczywiście na biegu. Po tym wyluzowałem go i chciałem zapalić... i co jest.. nie chce zapalić.. pale i pale kreci normalnie aż nagle zapalił ale miał obroty jak na ssaniu i nie pracował równo wtf ?? myślę już coś zepsułem a dopiero co kupiłem, przejechałem może 2h. W tym czasie zapaliła mi się rezerwa wiec zatankowałem na shellu myśląc ze to paliwo się kończy. Po zatankowaniu to samo:( kręcę i kręcę prawie pali i zapalił znów na wysokich oborach. Dojechałem do domu, dałem mu czas na ostygniecie myśląc ze to czujnik temp który był felerny w tych moto, jednak bez skutecznie. Może i trochę szybciej zapalił ale znów na wysokich obrotach, żeby się upewnić po chwile jazdy zatrzymałem się i zgasiłem moto, próbuje zapalić i nic, po mękach niestety akumulator już nie dał rady:( musiałem prowadzić motocykl do domu
ale obciach.... Dobra po zbierałem się i sprawdziłem bez rezultatów:
- Zmiana świecy NGK Spark Plug Iridium CR9EIX
- Filter powietrza czysty i silnik ciągnie powietrze
- Naładowanie akumulator ładowarką procesorową
- Sprawdzenie wtyczek i bezpieczników
- Pompa paliwa działa (włączenie świateł + wciśnięcie długich świateł uaktywnia pompę)
- Podłączenie do PC = Zero błędów
Po naładowaniu akumulatora chciałem sprawdzić czy pomoże ale to samo choć raz strzeliło z gaźnika(samozapłon czyli paliwo dochodzi ), próbowałem odkręcać trochę gazu i po chwili meczenia odpalił pochodził parę sekund i go zgasiłem bo nie miał założonego filtra. Po założeniu filtra już nie zapalił
Teraz moje pytanie co do przyczyn:
- przeskoczył łańcuszek rozrządu kiedy pchałem moto do tylu i do przodu;
(może napinacz nie zadziałał bo silnik nie był zapalony czyli nie ma ciśnienia oleju żeby napinacz mógł zadziałać PS. dołączam schematy.
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=0145&mospid=51781&hg=11&fg=34 (otwórz link)
- dekompresor
- ogranicznik momentu obr.
- wtryskiwacz
- elektronika
Trochę detali na temat moto:
G450X 2009
Przebieg:
~45 motogodzin
~2400km
- Pełna Historia serwisowa z BMW
- Wszystkie poprawi zrobione z tym że nie rozumiem wszystkich:
Recall Completed
0012010000 Freewheel Ring ( Dokręcenie magneta które mogło uszkodzić alternator???)
0017000000 Thermostatic Switch (czujnik temperatury który załączał wiatrak i wyładowywał akumulator )
0034650000 Corrugated Protector (nie wiem??)
0046350000 Replace Trim Panels (nie wiem??)
PROSZĘ WAS O POMOC!!
Stawiam flachę na konto PKO:)
Sprzęgło jest membranowe i z to jest przyczyną głośniej pracy.
W tym samym dniu po jeździe motocykl mi zgasł z mojej winy (za szybko sprzęgło puściłem ) i właśnie to się zaczęły schody tez z mojej chyba winy bo chciałem sprawdzić luz pomiędzy zębatkami a łańcuchem wiec gdy moto zgasł pchnąłem go trochę do tylu i do przodu żeby to właśnie zobaczyć, był oczywiście na biegu. Po tym wyluzowałem go i chciałem zapalić... i co jest.. nie chce zapalić.. pale i pale kreci normalnie aż nagle zapalił ale miał obroty jak na ssaniu i nie pracował równo wtf ?? myślę już coś zepsułem a dopiero co kupiłem, przejechałem może 2h. W tym czasie zapaliła mi się rezerwa wiec zatankowałem na shellu myśląc ze to paliwo się kończy. Po zatankowaniu to samo:( kręcę i kręcę prawie pali i zapalił znów na wysokich oborach. Dojechałem do domu, dałem mu czas na ostygniecie myśląc ze to czujnik temp który był felerny w tych moto, jednak bez skutecznie. Może i trochę szybciej zapalił ale znów na wysokich obrotach, żeby się upewnić po chwile jazdy zatrzymałem się i zgasiłem moto, próbuje zapalić i nic, po mękach niestety akumulator już nie dał rady:( musiałem prowadzić motocykl do domu

- Zmiana świecy NGK Spark Plug Iridium CR9EIX
- Filter powietrza czysty i silnik ciągnie powietrze
- Naładowanie akumulator ładowarką procesorową
- Sprawdzenie wtyczek i bezpieczników
- Pompa paliwa działa (włączenie świateł + wciśnięcie długich świateł uaktywnia pompę)
- Podłączenie do PC = Zero błędów
Po naładowaniu akumulatora chciałem sprawdzić czy pomoże ale to samo choć raz strzeliło z gaźnika(samozapłon czyli paliwo dochodzi ), próbowałem odkręcać trochę gazu i po chwili meczenia odpalił pochodził parę sekund i go zgasiłem bo nie miał założonego filtra. Po założeniu filtra już nie zapalił

Teraz moje pytanie co do przyczyn:
- przeskoczył łańcuszek rozrządu kiedy pchałem moto do tylu i do przodu;
(może napinacz nie zadziałał bo silnik nie był zapalony czyli nie ma ciśnienia oleju żeby napinacz mógł zadziałać PS. dołączam schematy.
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=0145&mospid=51781&hg=11&fg=34 (otwórz link)
- dekompresor
- ogranicznik momentu obr.
- wtryskiwacz
- elektronika
Trochę detali na temat moto:
G450X 2009
Przebieg:
~45 motogodzin
~2400km
- Pełna Historia serwisowa z BMW
- Wszystkie poprawi zrobione z tym że nie rozumiem wszystkich:
Recall Completed
0012010000 Freewheel Ring ( Dokręcenie magneta które mogło uszkodzić alternator???)
0017000000 Thermostatic Switch (czujnik temperatury który załączał wiatrak i wyładowywał akumulator )
0034650000 Corrugated Protector (nie wiem??)
0046350000 Replace Trim Panels (nie wiem??)
PROSZĘ WAS O POMOC!!
Stawiam flachę na konto PKO:)
- Tranctek
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 19/4/2012, 22:15
- Lokalizacja: Myślenice
Napinacz zaczyna działać jak silnik jest zapalony i ma ciśnienie oleju.
Raz udał↨o mi się go odpalić ale nie chodził równo i mimo że był nagrzany chodził jak na ssaniu
Ps. Ściągnąłem głowice i rozrząd jest ok, naprawdę już mi ręce opadają. Nie chce grzebać w moto bo od grzebania to się jeszcze coś innego przestawi
Raz udał↨o mi się go odpalić ale nie chodził równo i mimo że był nagrzany chodził jak na ssaniu

Ps. Ściągnąłem głowice i rozrząd jest ok, naprawdę już mi ręce opadają. Nie chce grzebać w moto bo od grzebania to się jeszcze coś innego przestawi
- Tranctek
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 19/4/2012, 22:15
- Lokalizacja: Myślenice
oddaj do mechanika i tyle ci powiem
ciezko powiedziec od tak co moze byc, sam widze co nieco kumasz, i wypisałes co moze byc. ale konrketnie ciezko cos podpowiedziec. gdyby był rozrząd to by nie pracował jak na ssaniu tylko by od razu gasł i nie trzymał wolnych obrotów.

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Tak czytam to i czytam już któryś raz z kolei i dalej nie wiem jaką ci diagnoze postawić, ciągle się zastanawiam na tym sprzęgłem, skoro ci odpalił jakby na ssaniu....
Proponuje, niestety...odstawienie do serwisu, aby ktoś na żywo to zobaczył, bo tak na odgległość to tylko gdybanie, ew rozejrzyj się po forach BMW, tam są specy w tym niemieckim sprzęcie..
Pozdrawiam
Proponuje, niestety...odstawienie do serwisu, aby ktoś na żywo to zobaczył, bo tak na odgległość to tylko gdybanie, ew rozejrzyj się po forach BMW, tam są specy w tym niemieckim sprzęcie..
Pozdrawiam
-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/Włodawa
DZIĘKUJE ZA WYPOWIEDZI.
Problem jest w tym że jest u mechanika z BMW i on też nic nie znalazł, koleś około 20 lat w motorach siedzi.
Grunder No tak ale co z tym sprzęgłem??
Nie ślizga
Dobrze wysprzegla
Co potrzeba więcej?
POWTARZAM, MOTOCYKL CHODZIŁ JAK BAJKA 1 PRZED PCHNIĘCIEM GO DO TYLU I DO PRZODU NA BIEGU(CZYTAJ OPIS WYŻEJ).
JESTEM W SZOKU BO NIE WIEDZIAŁEM ŻE PCHNIECIE GO MOŻE NAROBIĆ TYLE PROBLEMU!!
PS. DODAJE FILM (NIE MOJE) DEMONSTRUJĄCY OBJAWY TAKIE JAK U MNIE:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... ueE#t=110s
Problem jest w tym że jest u mechanika z BMW i on też nic nie znalazł, koleś około 20 lat w motorach siedzi.
Grunder No tak ale co z tym sprzęgłem??
Nie ślizga
Dobrze wysprzegla
Co potrzeba więcej?
POWTARZAM, MOTOCYKL CHODZIŁ JAK BAJKA 1 PRZED PCHNIĘCIEM GO DO TYLU I DO PRZODU NA BIEGU(CZYTAJ OPIS WYŻEJ).
JESTEM W SZOKU BO NIE WIEDZIAŁEM ŻE PCHNIECIE GO MOŻE NAROBIĆ TYLE PROBLEMU!!
PS. DODAJE FILM (NIE MOJE) DEMONSTRUJĄCY OBJAWY TAKIE JAK U MNIE:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... ueE#t=110s
- Tranctek
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 19/4/2012, 22:15
- Lokalizacja: Myślenice
Czy jest możliwe ze kable mógł się sam tak urwać??
To jest główna wiązka kabli
Motor jest teraz w serwisie BMW ponad tydzień. Prywatny Warsztat Bmw nie dal sobie rady i 2 tygodniach poddał się.
Sprawdzono;
Silnik (OK) oraz
1.Call w pamięci usterek w motocyklu
2.Okablowanie układu paliwowego
3.Test przepustnicy czujniki potencjometru
4.Sprawdzenie przewodów z ECU (regulator)
5.Sprawdzenie okablowanie obwodu zapłonu.
Zobaczcie gdzie idzie ten kabel.

To jest główna wiązka kabli

Motor jest teraz w serwisie BMW ponad tydzień. Prywatny Warsztat Bmw nie dal sobie rady i 2 tygodniach poddał się.
Sprawdzono;
Silnik (OK) oraz
1.Call w pamięci usterek w motocyklu
2.Okablowanie układu paliwowego
3.Test przepustnicy czujniki potencjometru
4.Sprawdzenie przewodów z ECU (regulator)
5.Sprawdzenie okablowanie obwodu zapłonu.


Zobaczcie gdzie idzie ten kabel.

- Tranctek
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 19/4/2012, 22:15
- Lokalizacja: Myślenice
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości