Zobacz wątek - Cewka Yamaha - nietypowo

Reklama

NAS Analytics TAG

Cewka Yamaha - nietypowo

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Cewka Yamaha - nietypowo

Postprzez matex1 » 18/4/2012, 19:27

Witam wszystkich. Pierwszy raz tutaj.


Może ktos bedzie w stanie coś podpowiedzieć w problemie jak poniżej:

Mam silnik zaburtowy Yamaha. Padły mi cewki zapłonowe. Znaczy jedna rokuje, dwie pozostałe na śmietnik. Cena za cewke w serwisie powala >150E sztuka :szok: I dlatego MUSZĘ coś dobrac z zamienników, czy nawet i genuinów ale nie do silników zaburtowych tylko motocykli czy ATV, bo z tego co widzę to maja normalniejsze ceny. Tylko problem jest w parametrach. Potrzebuję cewki o mocowaniu jak np z tego linku:
http://allegro.pl/cewka-yamaha-grizzly- ... 08175.html

ale o konkretnej oporności:
uzwojenie pierwotne(pomiedzy tym małym kabelkiem a masą cewki) 0,46-0,62 Ohma
uzwojenie wtórne (pomiedzy przewodem wysokiego napięcia a masą) 5,4-7,2 Kilo Ohma

I taka prośba. Moze zechciałoby się komus z kolegów pomierzyc te wartości w swoich Yamahach( a może i innych moto.) Może uda sie cos podpasować i nie bede musiał sprzedac nerki...:). Byłbym ogromnie dzwięczni i piwkoprzyokazji. A może macie dostep do jakichś danych fabrycznych z takimi danymi technicznymi. Dzieki z góry.

Zapytałem tez na ATVPolska, może coś z quadów...


Ciekawe czy admin mnie oszczędzi...plissss...:)
matex1
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 18/4/2012, 19:01


Postprzez Vergon » 18/4/2012, 20:39

Popraw linka do alle
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez komarcc » 18/4/2012, 21:30

Nie prościej po prostu przewinąć cewkę na nowo? To dość prosta operacja, wystarczy kupić parę metrów nowego drutu o odpowiedniej grubości i do dzieła. Przynajmniej nie będziesz miał problemów z ewentualnym mocowaniem cewek.

I popraw ten link.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez matex1 » 18/4/2012, 21:49

http://tinyurl.com/cpmj453
nowy link


Problem w tym że nawiniecie od nowa nie jest mozliwe. Cewka dla warunków "morskich", jest zalana plastikem i właściwie jednorazowa. Dlatego szukam czegos na podmianę.
matex1
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 18/4/2012, 19:01

Postprzez komarcc » 18/4/2012, 22:26

Jeśli dobrze zrozumiałem to masz 3 takie cewki i dwie już uszkodziłeś, a ostatnią jeszcze męczysz, jeśli tak jest to znajdź przyczynę, bo bez powodu one nie padają.

Dlaczego szukasz cewki o konkretnej oporności? Myślisz, że na innych nie będzie działać czy co?

Mocowanie nie jest żadnym problemem, można je nawet przerobić, ważne by mocowanie było połączone w jakiś sposób do masy, czyli np. ramy. Wiele cewek ma takie mocowanie i z tym raczej problemu nie będzie.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez matex1 » 19/4/2012, 15:02

Silnik był kiedys utopiony i został zreanimowany, łącznie z kompletnym remontem(szlif pierścienie tłoki łozyska) Wszystkie parametry z cewek pod magnetem sa ok, moduł tez w porządku. Cewki poszły bo ruda zaatakowała przewód wysokiego napięcia i tak szło i szło i wlizło do cewek i je rozdupcyło.

Szukam cewek o konkretnej oporności bo takie dane mi wynaleziono w danych fabrycznych. Mam dwa komplety innych cewek. Z jakichś małych quadów czy skuterków. Ale trudno uruchomić(mam szarpak tylko)pochodzi parę minut potem zdycha z braku iskry. I dlatego szukam czegoś najbardziej zbliżonego do genuina.

Zrobiłem mały research dzisiaj. Okazało sie że w kartonikach Tourmax są sprzedawane oryginały Mitshubishi :shock: W normalnych, przyzwoitych cenach. Tyle tylko że symbole Tourmaxa sa inne niz na fizycznych cewkach.

Konkretnie. Potrzebuję cewkę o symbolu F6T509. W Larssonie mają F6T507, zapakowaną jako Tourmax. Może ktoś ma jakis dostęp żeby fizycznie sprawdzić, nie wiem może w sklepie czy magazynie, co faktycznie siedzi w kartoniku z cewką Tourmaxa. Napinam sie na tą opcję bo jest spora szansa na genuin. W ostateczności będę mierzył te opory i może coś dobiorę.
matex1
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 18/4/2012, 19:01

Postprzez komarcc » 20/4/2012, 00:00

Jeśli masz dodatkowe pytania odnośnie sprzedawanego przedmiotu to napisz do sprzedawcy, będzie wiedział najwięcej, bo wątpię by znalazł się tu ktoś kto akurat kupił taką cewkę. Na dodatek z tego co słyszałem to larsson co innego sprzedaje, a co innego przysyła tzn. przedmiot jest ten co trzeba, ale parametry czasem się różnią od tych w opisie.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez tomera » 21/4/2012, 21:45

co ci z tymi oporami,

nawine ci cewke która bedzie gruba na np 2metry drutem o srednicy hmmm 1cm i bedziesz mial tyle oporu ile chcesz...

pamietaj ze te cewki z quada/skuterka są słabe bo nie potrzeba w małych pojemnosciach iskry która jest bardzo mocna w przeciwienswtie do tego co ty masz,

kolejna sprawa jest to ze raczej nikt ci nie sprawdzi, bo raczej nikt nie ma dostępu do czegoś takiego jak ty wyzej byś chciał :)


moze osiwecisz nas co to za silnik masz w tym cudzie... ile cylow pojemnosci itd


po za tym z tego co zrozumialem to cewka jest taka jak od gryzly, i czym ona sie rozni od innych bo tego nie jestem w stanie wykminic....
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13

Postprzez matex1 » 23/4/2012, 14:40

Sprawa rozwiązana - strasznym fuksem, stosując kombinacje nr części z Yamahy i nr Mitshubishi jako dostawcy części, znalazłem genuina. Na wyprzedaży, na....Cyprze:) Oryginał do silników zaburtowych. Symbole sie zgadzają. Zamiast 430 zł u nas, zamiast 58$+przesyłka z USA, płacę 24,50E+przesyłka. Ufff. Dzięki wszystkim za zainteresowanie. Temat do zamknięcia.
matex1
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 18/4/2012, 19:01

Postprzez tomera » 23/4/2012, 14:45

a co do problemu to cewka ma podnosic napiecie odpowiednio i to jest jej zadanie, czyli musi miec odpowiednia ilosc zwojow na wtornym jak i pierwotnym uzwojeniu...
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr