Sprężyna naprężenia wstępnego Yamaha xj6
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Sprężyna naprężenia wstępnego Yamaha xj6
Cześć
Zacząłem jeździć z dziewczęciem mym i chcę zwiększyć naprężenie wstępne sprężyny amortyzatora tylnego. Mam niby instrukcję i tam jakiś szkic jest ale jak tak robię to niebardzo chce się to przkręcić. Może mi ktoś objaśnić jak przekręcić ten pierścień? Klucz specjalny mam.
Zacząłem jeździć z dziewczęciem mym i chcę zwiększyć naprężenie wstępne sprężyny amortyzatora tylnego. Mam niby instrukcję i tam jakiś szkic jest ale jak tak robię to niebardzo chce się to przkręcić. Może mi ktoś objaśnić jak przekręcić ten pierścień? Klucz specjalny mam.
- p3nny
- Świeżak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 10/10/2011, 17:20
Redakacja ścigacz.pl przygotowała coś ciekawego:
http://www.scigacz.pl/Regulacja,zawiesz ... ,9267.html
http://www.scigacz.pl/Porady,ustawiamy, ... ,4542.html
http://www.scigacz.pl/Porady,8211,,usta ... ,4517.html
http://www.scigacz.pl/Regulacja,zawiesz ... ,9267.html
http://www.scigacz.pl/Porady,ustawiamy, ... ,4542.html
http://www.scigacz.pl/Porady,8211,,usta ... ,4517.html
-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/Włodawa
Napiecie wstepne
. Zawiast ustawia sie pod wage musi byc odpowiedni SAG. Jezeli wazysz w granicach 80kg to nie masz co ustawiac w serii powinno byc dobrze, chyba ze ktos grzebal. Ogolnie to musisz scisnac sprezyne. Jezzeli masz troche kapusty moze 100zl moze mniej i jakiegos speca w okolicach to bym pojechal bo mozliwe ze trzeba klucz specjalny. W kawie u mnie sa 2 kontrujace sie nakretki takie pierscienie bardziej i potrzebny jes do nich specjialny klucz.
Z tego co wiem to w xj wiecej regulacji nie ma. P.S. jezeli jest kawala chlopa to moze byc tak ze konieczne bedzie wymiana sprezyny na sztywniejsza.

Z tego co wiem to w xj wiecej regulacji nie ma. P.S. jezeli jest kawala chlopa to moze byc tak ze konieczne bedzie wymiana sprezyny na sztywniejsza.
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5222
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
Ja wszystko rozumiem ale chodzi mi tylko o to aby zwiększyć naprężenie po to aby tak mną nie bujało na każdej nierówności.
Mam ten specjalny klucz a na pierscieniu pod sprężyną są takie wcięcia więc logiczne że ten kluc- notabene z ząbkiem musi złapać wcięcie i trza to przekręcić ale ciężko to idzie. Fakt że pewnie nie mam wyczucia bo to 1. motocykl a mechanik ze mnie żaden. Chciałem się więc upewnić czy mam to z kopyta potraktować czy jak?:d
Mam ten specjalny klucz a na pierscieniu pod sprężyną są takie wcięcia więc logiczne że ten kluc- notabene z ząbkiem musi złapać wcięcie i trza to przekręcić ale ciężko to idzie. Fakt że pewnie nie mam wyczucia bo to 1. motocykl a mechanik ze mnie żaden. Chciałem się więc upewnić czy mam to z kopyta potraktować czy jak?:d
- p3nny
- Świeżak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 10/10/2011, 17:20
XJ nie ma regulacji dobicia i odbica a te sa regulowane przez zawory olejowe. Tak wiec jesli moto jest stary a nie nowa weersja to amorki do wymiany.
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5222
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
Gazowe to moze byc ale powrot wspomagany. Na bank mimo wszystko jest olej plus gaz.
Udaj sie moze do salonu
i spytaj grzecznie
. Moze pomogom za free.
P.S nie masz tam dwoch elementow? zazwyczaj cos tam jest kontrowane.
Udaj sie moze do salonu


P.S nie masz tam dwoch elementow? zazwyczaj cos tam jest kontrowane.
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5222
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
Seba_ER5 napisał(a):Napiecie wstepne. Zawiast ustawia sie pod wage musi byc odpowiedni SAG.
Znaczy sprężynę dobiera się pod wagę, SAG tym pokrętłem od "napięcia wstępnego" ustawia się później.
Żadne "naprężenie wstępne" nie sprawi że przestanie cię bujać, od tego są tłumienia. Znaczy w twoim wypadu nie ma

-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości