Zobacz wątek - Sprężyna naprężenia wstępnego Yamaha xj6
NAS Analytics TAG

Sprężyna naprężenia wstępnego Yamaha xj6

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Sprężyna naprężenia wstępnego Yamaha xj6

Postprzez p3nny » 18/4/2012, 13:20

Cześć
Zacząłem jeździć z dziewczęciem mym i chcę zwiększyć naprężenie wstępne sprężyny amortyzatora tylnego. Mam niby instrukcję i tam jakiś szkic jest ale jak tak robię to niebardzo chce się to przkręcić. Może mi ktoś objaśnić jak przekręcić ten pierścień? Klucz specjalny mam.
p3nny
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 10/10/2011, 17:20


Postprzez grunder » 18/4/2012, 13:31

Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa


Postprzez Seba_ER5 » 18/4/2012, 14:03

Napiecie wstepne :). Zawiast ustawia sie pod wage musi byc odpowiedni SAG. Jezeli wazysz w granicach 80kg to nie masz co ustawiac w serii powinno byc dobrze, chyba ze ktos grzebal. Ogolnie to musisz scisnac sprezyne. Jezzeli masz troche kapusty moze 100zl moze mniej i jakiegos speca w okolicach to bym pojechal bo mozliwe ze trzeba klucz specjalny. W kawie u mnie sa 2 kontrujace sie nakretki takie pierscienie bardziej i potrzebny jes do nich specjialny klucz.
Z tego co wiem to w xj wiecej regulacji nie ma. P.S. jezeli jest kawala chlopa to moze byc tak ze konieczne bedzie wymiana sprezyny na sztywniejsza.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5222
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez p3nny » 18/4/2012, 15:43

Ja wszystko rozumiem ale chodzi mi tylko o to aby zwiększyć naprężenie po to aby tak mną nie bujało na każdej nierówności.
Mam ten specjalny klucz a na pierscieniu pod sprężyną są takie wcięcia więc logiczne że ten kluc- notabene z ząbkiem musi złapać wcięcie i trza to przekręcić ale ciężko to idzie. Fakt że pewnie nie mam wyczucia bo to 1. motocykl a mechanik ze mnie żaden. Chciałem się więc upewnić czy mam to z kopyta potraktować czy jak?:d
p3nny
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 10/10/2011, 17:20

Postprzez Seba_ER5 » 18/4/2012, 15:56

XJ nie ma regulacji dobicia i odbica a te sa regulowane przez zawory olejowe. Tak wiec jesli moto jest stary a nie nowa weersja to amorki do wymiany.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5222
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez p3nny » 18/4/2012, 16:07

Rok 2011 amor gazowy jest. Mnie się tylko rozchodzi o naprężenie wstępne w sumie to o samą czynność jak ten wskaźnik przekręcić. Nie mam skanera bo bym umieścił odpowiedni schemat z instrukcji.
p3nny
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 10/10/2011, 17:20

Postprzez Seba_ER5 » 18/4/2012, 16:42

Gazowe to moze byc ale powrot wspomagany. Na bank mimo wszystko jest olej plus gaz.
Udaj sie moze do salonu :) i spytaj grzecznie :). Moze pomogom za free.
P.S nie masz tam dwoch elementow? zazwyczaj cos tam jest kontrowane.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5222
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez p3nny » 18/4/2012, 16:46

Jutro wstawię zdjęcie chyba że wcześniej podjade do jakiegoś medium :)
p3nny
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 10/10/2011, 17:20

Postprzez Invi » 18/4/2012, 17:48

Seba_ER5 napisał(a):Napiecie wstepne :). Zawiast ustawia sie pod wage musi byc odpowiedni SAG.


Znaczy sprężynę dobiera się pod wagę, SAG tym pokrętłem od "napięcia wstępnego" ustawia się później.


Żadne "naprężenie wstępne" nie sprawi że przestanie cię bujać, od tego są tłumienia. Znaczy w twoim wypadu nie ma ;)
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê