Zmiana w dokumentach: motorower -> motocykl
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Zmiana w dokumentach: motorower -> motocykl
Witam wszystkich serdecznie.
To mój pierwszy post na tym forum.
Mam "problem" z moim skuterem.
Mowa o Yamaha Cygnus XC125.
Został on niedawno kupiony jako "motorower", był jakiś czas temu sprowadzony z zagranicy, od razu po przywiezieniu go do kraju został "przerobiony" i po naszych drogach prawie nie jeździł.
Sam kupiłem go z myślą, że po zdaniu prawka A (a już to zrobiłem) znów chcę go przekwalifikować na motocykl.
Co muszę zrobić i ile to będzie kosztować?
W wydziale komunikacji pytałem się na ten temat ale pan w okienku zrobił "wielkie oczy", podzwonił do kilku innych pracowników i wspólnie stwierdzili że chyba jeszcze takiego przypadku nie mieli...
Skuter był oryginalnie jako 125ccm, oczywiście nikt nie zmieniał w nim silnika na 50ccm w rzeczywistości tylko na papierze.
Wydawałoby się, że sprawa jest łatwa, bo jest on przystosowany konstrukcyjnie do osiągania większych prędkości i nie musi być w żaden sposób blokowany.
Czytałem artykuł na ten temat, ale wszędzie są informacje co zrobić, żeby zmienić 125 w 50 a nie na odwrót.
Prosiłbym Was o pomoc w tym względzie.
Czy może prościej będzie go sprzedać jak jest a kupić coś bez kombinacji w dokumentach?
P.S. co mi grozi jeśli policja zatrzyma mnie jadącego na tym skuterze powiedzmy 80-90km/h jeśli posiadam prawko A?
To mój pierwszy post na tym forum.
Mam "problem" z moim skuterem.
Mowa o Yamaha Cygnus XC125.
Został on niedawno kupiony jako "motorower", był jakiś czas temu sprowadzony z zagranicy, od razu po przywiezieniu go do kraju został "przerobiony" i po naszych drogach prawie nie jeździł.
Sam kupiłem go z myślą, że po zdaniu prawka A (a już to zrobiłem) znów chcę go przekwalifikować na motocykl.
Co muszę zrobić i ile to będzie kosztować?
W wydziale komunikacji pytałem się na ten temat ale pan w okienku zrobił "wielkie oczy", podzwonił do kilku innych pracowników i wspólnie stwierdzili że chyba jeszcze takiego przypadku nie mieli...
Skuter był oryginalnie jako 125ccm, oczywiście nikt nie zmieniał w nim silnika na 50ccm w rzeczywistości tylko na papierze.
Wydawałoby się, że sprawa jest łatwa, bo jest on przystosowany konstrukcyjnie do osiągania większych prędkości i nie musi być w żaden sposób blokowany.
Czytałem artykuł na ten temat, ale wszędzie są informacje co zrobić, żeby zmienić 125 w 50 a nie na odwrót.
Prosiłbym Was o pomoc w tym względzie.
Czy może prościej będzie go sprzedać jak jest a kupić coś bez kombinacji w dokumentach?
P.S. co mi grozi jeśli policja zatrzyma mnie jadącego na tym skuterze powiedzmy 80-90km/h jeśli posiadam prawko A?
- klekocix
- Świeżak
- Posty: 43
- Dołączył(a): 17/4/2012, 09:13
tomera napisał(a):zabiorą ci dowód bo jest neizgodny z stanem technicznym pojazdu
nie ten dział
Proszę w takim razie o przeniesienie do właściwego działu.
Ja bym chętnie przerejestrował na 125, ale dowiedziałem się, że muszę mieć fakturę za zmianę silnika bo to jest zmiana konstrukcyjna pojazdu. A z tego co wiem, to ten oryginalny silnik nigdy nie był z niego wyjęty, tylko w papierach było namieszane...
A jeśli policja mnie złapie, sprawdzi, że mam silnik 125 i zabiorą mi dowód rejestracyjny i każą jechać na przegląd żeby zrobić na motocykl - to może już nie będzie potrzebna faktura za wymianę silnika bo on już tam "fizycznie będzie"?
Może warto się "podłożyć?"

- klekocix
- Świeżak
- Posty: 43
- Dołączył(a): 17/4/2012, 09:13
Jedz na stacje kontroli pojazdów może tam ci podpowiedzą
Może trzeba rzeczoznawce żeby potwierdził że tam 125 siedzi i potem przegląd i rejestracja

Może trzeba rzeczoznawce żeby potwierdził że tam 125 siedzi i potem przegląd i rejestracja
-
zioomeek09 - Świeżak
- Posty: 471
- Dołączył(a): 14/6/2010, 18:47
- Lokalizacja: Białystok
Schab napisał(a):A takie przerejestrowanie nie ruszy przypadkiem machiny pt. "kto jak i kiedy to na motorower zarejestrował" w urzędzie?
Żeby już nie robić większego problemu mogę powiedzieć, że własnoręcznie wykonałem przekładkę silnika do nominalnej pojemności (przecież to dość prosta operacja).
- klekocix
- Świeżak
- Posty: 43
- Dołączył(a): 17/4/2012, 09:13
klekocix napisał(a):Schab napisał(a):A takie przerejestrowanie nie ruszy przypadkiem machiny pt. "kto jak i kiedy to na motorower zarejestrował" w urzędzie?
Żeby już nie robić większego problemu mogę powiedzieć, że własnoręcznie wykonałem przekładkę silnika do nominalnej pojemności (przecież to dość prosta operacja).
No i udało się, kto walczy ten zwycięża

Do zmiany danych w dokumencie potrzeba jest kilka prostszych lub mniej czynności i kilka dobrych złotych.
Najpierw przekładka silnika, a właściwie faktura na wykonanie takiej usługi w warsztacie posiadającym uprawnienia do zmiany typu pojazdu. Od nich również dokumenty firmy poświadczające zgodę na wykonywanie takich przeróbek. Dalej na stację diagnostyczną aby diagnosta sprawdził, czy maszyna spełnia wymagania stawiane motocyklom.
Po tej operacji droga już prosta do urzędu komunikacji i wykonanie przerejestrowania oraz nowe tablice i wyrobienie karty pojazdu.
Kolejny krok to wizyta w ubezpieczalni, gdzie wykonują rekalkulację składki oraz zmianę numeru rejestracyjnego w dokumentach i typu pojazdu.
Tak więc od dziś moja Yamaha to już nie motorower a motocykl, wszystko legalnie i zgodnie z prawem

- klekocix
- Świeżak
- Posty: 43
- Dołączył(a): 17/4/2012, 09:13
Widzę, że nie jestem sam.
Załączam info z wydziału komunikacji:
Generalnie zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu może dokonywać producent w procedurze homologacyjnej (pojazd niezarejestraowany) lub przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w tym zakresie (zmian konstr.).
Pojazd, aby został dopuszczony do ruchu (zarejestrowany) musi spełniać warunki techniczne określone odrębnymi przepisami, a dokumentem potwierdzającym ten fakt, jest badanie techniczne wykonane na uprawnionej stacji kontroli pojazdów. W tym przypadku będą to warunki określone dla motocykli.
W przypadku zmian danych technicznych dotyczących mas i nacisków konieczne jest oświadczenie producenta lub jego przedstawiciela potwierdzające, że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi.
Generalnie proponuję rozpocząć swoje działania w przedmiotowej sprawie od kontaktu z przedstawicielem producenta.
Niby proste, ale... niestety nie jest. Wszyscy TUNINGUJĄ, ale nikt nie ma uprawnień. Dramat, ja chcę legalnie jeździć motocyklem, a nie motorowerem (pseudomotorowerem).
Powodzenia koledzy
Załączam info z wydziału komunikacji:
Generalnie zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu może dokonywać producent w procedurze homologacyjnej (pojazd niezarejestraowany) lub przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w tym zakresie (zmian konstr.).
Pojazd, aby został dopuszczony do ruchu (zarejestrowany) musi spełniać warunki techniczne określone odrębnymi przepisami, a dokumentem potwierdzającym ten fakt, jest badanie techniczne wykonane na uprawnionej stacji kontroli pojazdów. W tym przypadku będą to warunki określone dla motocykli.
W przypadku zmian danych technicznych dotyczących mas i nacisków konieczne jest oświadczenie producenta lub jego przedstawiciela potwierdzające, że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi.
Generalnie proponuję rozpocząć swoje działania w przedmiotowej sprawie od kontaktu z przedstawicielem producenta.
Niby proste, ale... niestety nie jest. Wszyscy TUNINGUJĄ, ale nikt nie ma uprawnień. Dramat, ja chcę legalnie jeździć motocyklem, a nie motorowerem (pseudomotorowerem).
Powodzenia koledzy
- Misiek_77
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 12/6/2012, 21:13
- Lokalizacja: Gliwice, Ruda ÅšlÄ…ska, Przyszowice, Zabrze
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości