Zobacz wątek - szarpnięcie na wyższych obrotach

Reklama

NAS Analytics TAG

szarpnięcie na wyższych obrotach

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

szarpnięcie na wyższych obrotach

Postprzez vidmo002 » 15/4/2012, 19:43

Moje moto: Aprilia RS 125 2006 nowa buda, przebieg ok. 23tyś, 2T

Witam!
Mam moto na dotarciu, nie dawno wysłałem cylinder do motor-techu, tam mi włożono tuleję i dobrano tłok. Silnik złożyłem i docieram.
Przejechałem 50 km (jazda do 7-8 tyś obrotów) więc zacząłem zwiększać obroty. Jednak przy ok. 9 tyś obrotów, gdy puściłem gaz aprilia mi zgasła i zaczęła gwałtownie hamować. Później chyba złapałem sprzęgło, zaczęła toczyć się na luzie, puściłem sprzęgło i zapaliła 'z pycha', jednak zaraz znowu zaczęła szarpać. Miałem 2 razy taką sytuację, nie mogę dać jej wyższych obrotów.

Co o tym myślicie? Być może gaźnik do wyregulowania albo coś z zapłonem?
Proszę o pomoc.
vidmo002
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 23/4/2011, 10:59


Postprzez Maciek Szczegóra » 15/4/2012, 19:53

witam. moim zdaniem mógł Ci spuchnąć tłok. I pierscienie mogły się zapiec. Wydaje mi sie że 9 tys. obrotów to za dużo przy docieraniu.
Maciek Szczegóra
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 9/4/2012, 15:14
Lokalizacja: Krotoszyn

Postprzez tomera » 15/4/2012, 20:58

aa tam za duzo,
wazne zeby nie zgrzać i zeby dlugo na wysokich nie jechac,


PS jestes chyba kolejnym klientem motortechu ktoremu sie cos dzieje...
motortech schodzi na psy, kiedys robili dobrze a teraz lecą masówke...
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13

Postprzez grunder » 15/4/2012, 21:39

Nie sądze tomera, kwestia złego dotarcia i oleju. Do tuleji stosuje się olej marki Ipone, niby jak każdy inny ale do 2T na dotarciu wręcz polecany.
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez zxer » 16/4/2012, 08:01

a lejesz mu wiecej oleju ?
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez vidmo002 » 16/4/2012, 08:27

1:50, nie wydaje mi sie zeby mial go za malo, chocby dla tego ze bardzo kopci. Nikt nigdzie nie kazal zwiekszac dawki, no ale nie wiem.Olej castrol power 1 racing
vidmo002
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 23/4/2011, 10:59

Postprzez grunder » 16/4/2012, 14:47

Ehhh, 1:50 stosujesz i twierdzisz, że ci nie kopci? Wg mnie masz zdecydowanie za ubogą mieszanke oraz fakt stosowanie Castrola, który już nie jest tym Castrolem co kiedyś.

1:50 to w komarku można, ale nie w 125. Minimum mieszanka 1:20-1:30.

a co do przyczyny, to ci tłok puchnie.
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez vidmo002 » 16/4/2012, 19:39

ok, ale z jakiego powodu puchnie? Dlatego ze uboga mieszanka?

Zresztą nie wybrażam sobie: delikatnie daje mu większe obroty do 9k, temperatura jest cały czas odpowiednia, nagle tłok puchnie, hamuje, a tu po chwili jeszcze przed zatrzymaniem się zapalam z pycha(wcisnąłem i puściłem sprzęgło), tłok już jest normalny i moto jedzie normalnie dalej... Sorry, ale to niestety nie jest możliwe.

Ogolnie przy docieraniu caly czas patrzylem na temperature, robilem przerwy podczas jazdy, rozgrzewalem przed jazda, jezdze na wsi, nie utrzymuje jednakowych obrotow. Tylko rzeczywiscie, moglem dolac wiecej oleju do paliwa.

Zapomniałem dodać, że przy remoncie czyściłem gaźnik i może źle wyregulowałem. Według mnie po prostu na wolnych obrotach dostaje w miare dobra dawke ale jak dam troche wyzsze obroty dawka paliwa sie zwieksza a powietrza za malo i nie moze zapalic paliwa bo niema powietrza i sie dusi.

Co myślicie?
vidmo002
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 23/4/2011, 10:59



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr