Zobacz wątek - koszty utrzymania full crossa

koszty utrzymania full crossa

Enduro, Cross
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, henio12323, Beavis

koszty utrzymania full crossa

Postprzez Scyzor1989 » 14/4/2012, 17:24

Cześć. Zastanawiam sie nad kupnem full crossa z tego powodu mam kilka pytan :)
Chcialem dowiedziec sie jakie sa koszty utrzymania full crossa 125 2t jezeli bym jezdzil np 2-3 razy w tygodniu, co jaki okres powinno sie robic remont silnika i co powinno sie wtedy wymieniac, jakie sa tego koszty ? oraz czy duzo pala :)
aktualnie bez motoru :(
Scyzor1989
Świeżak
 
Posty: 226
Dołączył(a): 11/11/2011, 19:47
Lokalizacja: Gorzow


Postprzez barek253 » 14/4/2012, 18:28

było o tym multum tematów tu jak i gdzie indziej szukaj w necie
w skrócie koszty są duże, remonty częste i kosztowne co 40mth tłok korba 2 razy tyle łozyska itp, a na spalanie sie tu się nie patrzy.jako amator spalisz pyrkając średnio kręcąc 1-2l na godzine cos koło tego
do tego oleje smary to wszystko kosztuje...
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez SuperDamianczu » 14/4/2012, 20:25

Czesc :), kupno crossa to wielka odpowiedzialnosc.Pyrkajac 2-3 razy na tydzien wyjdzie ci okolo 2 tys rocznie.Zalezy jeszcze czy bedziesz startowal w zawodach.2T to zyletki :D, jezdzac amatorsko spali ci pewnie okolo 8-10l.Poprzedzajac twoje nastepne pytanie cwiartka w 4T wyjdzie moim zdaniem troche drozej.Pali swoje jak to cross, ale jak cos sie posypie to ucieknie ci duzo pieniazkow.Silnik zaawansowanej konstrukcji.2T naprawisz sam czy nawet z tata :).Kazdy bedzie sie trzymal swojego zdania.Jak znajdziesz zdrowa cwiartke, ktora sprzedaje znajomy to smialo mozesz brac.Liczy sie stan techniczny :).Na pocieszenie dodam, ze utrzymanie szosowo-turystycznych moto jest czasami wieksze niz crossowek.
SuperDamianczu
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 1/3/2012, 15:36
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Duriv » 14/4/2012, 21:37

Ćwiartka ? Chyba połowa ćwiartki.
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin

Postprzez henio12323 » 14/4/2012, 22:04

z smiganiem 3X w tygodniu 1500 zł rocznie w sam serwis + robocizna. chyba że robisz sam. to tak najtaniej :D wtedy gdy kupisz zadbany dosyc swierzy sprzet. im kupisz wiekszego i starszego trupa koszta rosna. do kosztów dolicz oleje smary itp
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Scyzor1989 » 15/4/2012, 07:20

a gdybym jezdzil raz w tygodniu ? jezeli dobrze rozumiem to koszty bylo ok 500 zl ? :D
aktualnie bez motoru :(
Scyzor1989
Świeżak
 
Posty: 226
Dołączył(a): 11/11/2011, 19:47
Lokalizacja: Gorzow

Postprzez henio12323 » 15/4/2012, 08:54

nie, wtedy juz mozna sie zmiescic w 1000 zł... np tłok tak czy siak zmienic co rok, w zimie na spokojnie. wiec ten koszt nie odchodzi :P chyba że zrobisz 10 mth rocznie.... ale to musiał bys chyba raz w tygodniu odpalac i sie przejechac wokół domu ;P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez DDragonPL » 17/12/2014, 18:23

SuperDamianczu / jak full cross przy amatorskiej jeździe pali 10 l to by ci baku na 40 min nie starczyło, wiec nie pisz takich głupot jak się nie znasz. Bo 125 w 2t maja ok 7 - 8 litrów bak.

Przy spokojnej jeździe po drogach żwirowych lasach z pali ci z 2 -3l na h
Jak go będziesz piłował w błocie itp to z 5l na h

A jak zamierzasz jeździć po torze to 4 - 7 l / zależy kto ile gazu daje.

==========================================================================

Koszty utrzymania to 500 zł - 2000 zł a nawet czasem jeszcze wyżej bo czasem musisz wymienić tylko tłoka i kilka
łożysk, a czasem nowe tuleje, korba, wał, uszczelki, napęd itp.

Nie wliczając robocizny. A wymiana tłoka to ok 100 zł

Nie wliczając także takich rzeczy jak: ułamanej klamki, przerwanego przewodu, połamanych plastików itp.

Pozdrawiam
DDragonPL
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 3/11/2014, 20:27

Postprzez henio12323 » 17/12/2014, 19:51

po raz kolejny upominam - nie odkopuj tematów
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Scyzor1989 » 5/6/2016, 09:39

no dobra a jak 125 wyglada w stosunku do 250 4t? chodzi mi o to czy koszta sa duzo wieksze wiem ze remonty sa rzadsze ale droższe ale az taka jest duza roznica ?
I jak to jest z tym zacieraniem 2t jezeli paluje go na biegu ze sprzeglem wlaczonym to silnik sie zaciera czy jezeli jade np na 2-3 i puszcze gaz ?
aktualnie bez motoru :(
Scyzor1989
Świeżak
 
Posty: 226
Dołączył(a): 11/11/2011, 19:47
Lokalizacja: Gorzow

Postprzez henio12323 » 5/6/2016, 13:29

porównywalne. 2T czesto tanio - 4T rzadziej a drogo. generalnie kupowanie motocykla wyczynowego dla oszczędnosci mija sie z celem.

jak kupisz crossówke i bedziesz pałował po lesie to na pewno długo nie pozyje
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Scyzor1989 » 7/6/2016, 22:12

Jaki jestmaksymalny koszt remontu 125 2t(bez robocizny) a jaki 250 4t z robociZna ( tak plus minus)?
aktualnie bez motoru :(
Scyzor1989
Świeżak
 
Posty: 226
Dołączył(a): 11/11/2011, 19:47
Lokalizacja: Gorzow

Postprzez henio12323 » 8/6/2016, 07:43

ciezko powiedzieć, maksymalny to bys wymieniał skrzynie na nową, kartery na nowe, całe sprzęgło. to z 5-7 tysiecy lekko wyjdzie.

w 4T pewnie z 15 tysiecy ;P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Scyzor1989 » 8/6/2016, 15:01

Dzięki, a jak to jest z tym zacieraniem 2t
? Kiedy go paluje na luzie to może się zatrzeć czy jak puszczę gaz całkiem jadac to też się zaciera?
aktualnie bez motoru :(
Scyzor1989
Świeżak
 
Posty: 226
Dołączył(a): 11/11/2011, 19:47
Lokalizacja: Gorzow

Postprzez henio12323 » 8/6/2016, 16:44

w kazdym silniku pałowanie na luzie zdrowe nie jest

jak sie toczysz na puszczonym gazie, i bez wcisnietego sprzęgła to traci smarowanie i sie zaciera. oczywiscie jak lekko odpuscisz na chwile, albo jedziesz z niskimi obrotami i puscisz gazu to nie ma tragedii, gorzej jak cisniesz szybko, robisz redukcje i puszczasz gaz, silnik wyje - wtedy to szybko moze strzelic
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Scyzor1989 » 9/6/2016, 18:40

Henio jezeli np dojezdzam do zakretu redukuje i na sprzegle lekko gazuje to 2t sie wtedy zaciera? pytam bo ktos mi powiedzial ze tak, chociaz wydaje mi sie ze nie i teraz zglupialem :P
aktualnie bez motoru :(
Scyzor1989
Świeżak
 
Posty: 226
Dołączył(a): 11/11/2011, 19:47
Lokalizacja: Gorzow

Postprzez henio12323 » 9/6/2016, 19:53

na sprzegle sie nie zaciera,

chodzi o to że motocykl nie moze hamowaćsilnikiem, jak jedziesz 30 na godzine i masz 3 czy 4 bieg, puszczasz gaz, to moto praktycznie nie bedzie zwalniało, nie zmieni tez swoich obrotów praktycznie.

nie mozna jak pisałem - jechac szybko, i nagle puscic gaz i sie toczyc pół kilometra bez gazu, albo jeszcze redukować i hamowac silnikiem - i silnik wyje.

to trzeba sobie samemu wyczuc kiedy sie silnik męczy a kiedy nie.

a na sprzegle to mozesz i 200 km h jechac i wcisnac sprzegło i sie toczyć, wtedy wał ma niskie obroty i jest zasilany z dyszy wolnych obrotów paliwem.

a przy hamowaniu silnikiem nieodpowiednim, tłok zachrzania jak przy otwartej manecie, a paliwa zamiast z dyszy głównej, dostaje z małej dyszy wolnych obrotów - która nie da tyle zeby schłodzic i przesmarowac tłok.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr