Zobacz wątek - Zatarcie dwusuwa (peugeot xps)

Zatarcie dwusuwa (peugeot xps)

i inne małe pojemności
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, Boshi, rosa, MarSen

Zatarcie dwusuwa (peugeot xps)

Postprzez lokuero » 11/4/2012, 21:23

Wczoraj przydażyła mi się dziwna akcja. Może ją krótko opisze : Jadąc z górki rozpędziłem się do 5 biegu i wbiłem luz, żeby się spokojnie ztoczyć z górki. Normalnie potem zachamowałem (skrzyżowanie) i pojechałem w lewo pod górke. W połowie górki (jakiś 1 km) po jeździe obroty się zatrzymał i tylne koło zablokowało. Jechałem wtedy na 4 nie piłowałem go jakieś 9 tys obrotów może troche więcej. Okazało się, że silnik się zatarł. Serwisant powiedział, że jest to wina albo rozwalonego termostatu albo moja. Tutaj nasuwa się pytanie, co jest bardziej prawdopodobne? Jechałem normalnie bez chamowania biegami etc...

Tak wogóle od czego można zatrzeć silnik? Dzięki za odpowiedź.
lokuero
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 8/4/2012, 20:11


Postprzez henio12323 » 11/4/2012, 21:46

ciezko powiedziec, nie da sie tak ocenic. po 1 w 2T nie hamuej sie silnikiem wiec jak dojeżdzałes gdzieśtam na zamknietym gazie na biegu to zacierałes sobie silnik. w 2T jak puscisz gaz to olej nie dostaje sie do komory spalania. i silnik pracuje na sucho. w motocyklach które nie wymagają takiego smarowania jak wyczynówki, czyli sprzety uliczne skuterki itp, jeszcze nie zacierająsie tak szybko po odpuszczeniu gazu, natomiat crossówki szybciej, dlatego nigfdy zawodnicy nie dojezdzają na biegu, tylko albo na sprzegle albo hamują od razu hamulcami ;P wiec to pierwsza przyczyna, 2 przyczyna, mogła byc ustawiona za mała dawka oleju, lub oleju mogło juz nie byc. dodatek np uszkodzony termostat czy inna wada mogła dołożyc "swoje 5 groszy" i silnik sie zatarł. ciezko powiedziec tak na jasnowidzenie. wrzuć zdjęcie tłoka, i świecy - czesto sporo da sie z tego wyczytać
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25992
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez lokuero » 11/4/2012, 21:48

Właśnie o to chodzi, że gość od którego kupiłem motor mnie uprzedził, żeby nie jeździć na zamkniętym gazie na biegu i tak nie robiłem. Poprostu rozpędzałem się i z górki luz wrzucałem. To chyba złe nie jest ? Tak pozatym nawet jesli to dlaczego mi się dopiero po 1 km silnik zatrzymał?

Motor jest już naprawiony.


p.s
Czy można jechać na sprzęgle z górki np?
lokuero
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 8/4/2012, 20:11

Postprzez KAPELA911 » 12/4/2012, 09:24

a masz stary tłok? wrzuć zdjecie
Avatar użytkownika
KAPELA911
Bywalec
 
Posty: 868
Dołączył(a): 18/7/2008, 13:47
Lokalizacja: Z rajskiej benzyniarni

Postprzez lokuero » 12/4/2012, 13:50

Nie mam ale zdjęcie moge mieć. Do czego potrzebne ?
lokuero
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 8/4/2012, 20:11

Postprzez grunder » 12/4/2012, 14:20

Do ekspertyzy...
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez lokuero » 12/4/2012, 14:22

Przecież gość mi wyraźnie powiedział co się stało więc? Czy rozpoznacie coś więcej ?
lokuero
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 8/4/2012, 20:11

Postprzez henio12323 » 12/4/2012, 14:52

no to po co sie pytasz ? po tłoku i swiecy da sie dojsc co mogło byc przyczyną. równie dobrze mogła byc zbyt uboga mieszanka, + wysoka temp + brak smarowania. wtedy dało by sie cos poprawic żeby sie na drugi raz takie cyrki nie działy.

co do jechania i wrzucania luzu. lepsze chyba to niz jazda na zamknietej przepustnicy bez sprzegła. ale wbijanie podczas jazdy biegów niskich, (oczywiscie jak jedziesz na 2jce i wbijesz luz nic sie nie dzieje, ale jadąc np 60-70 i wiecej km h na 6 biegi i wbijanie na luz ) jest juz niezdrowe dla skrzyni, zreszta bys słyszał że potrafi zgrzytnąc albo stuknąc.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25992
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez lokuero » 12/4/2012, 15:28

Mam między 5/6 też luz więc chyba moge się rozpędzić do 5 i wrzucić ten luz tak ?
lokuero
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 8/4/2012, 20:11

Postprzez danielvlv » 12/4/2012, 17:18

a jak ktos mieszka w gorach i ma automat czyli nie moze sprzegla wcisnac to caly czas silinik by sie zacieraly ? a czy to jest dobre dla sprzegla jezeli sie go wciska w czasie jazdy na biegu ?
YZF 600R Thundercat, 97'
Avatar użytkownika
danielvlv
Świeżak
 
Posty: 82
Dołączył(a): 20/3/2012, 20:08

Postprzez KAPELA911 » 12/4/2012, 19:09

jak puszczasz gaz w skuterze to sprzęgło ,,odpina" się od dzwonu i koło nie ma połaczenia z silnikiem.
Avatar użytkownika
KAPELA911
Bywalec
 
Posty: 868
Dołączył(a): 18/7/2008, 13:47
Lokalizacja: Z rajskiej benzyniarni

Postprzez henio12323 » 12/4/2012, 19:33

dokładnie to po 1, po 2 jazda na sprzęgle tez nie jest zdrowa, bo sie zuzywa sprzęgło ( choc w tych moto sprzęgiełka i tak sa na tyle pancerne że nie da sie ich tym spalic )
jak ktos mieszka w górach i zjezdza z górki to jedzie na pół gazie, lekko otwarta manetka i nie ma problemów ze smarowaniem. a ogólnie np po miescie w 4T fajnie mozna sobie dohamować do swiateł czy skrzyzowania praktycznie bez uzycia hamulca. w 2T jedziemy i nieco zwalniamy i przed samym skrzyzowaniem po prostu uzywamy hamulców. wtedy nie ma opcji uszkodzenia silnika.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25992
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez lokuero » 12/4/2012, 20:05

Dzięki już się dowiedziałem co chciałem. Silnik zatar się nie z mojej winy :) Dzięki.
lokuero
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 8/4/2012, 20:11

Postprzez tomera » 13/4/2012, 05:42

w 1 poscie napisales ze zatarł sie przez termostat? mozesz to wyjaśnić bo dla mnie to w tej chwili zdanie z którego płacze...
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr