Zobacz wątek - Co z tą Yamahą R4

Co z tą Yamahą R4

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

Co z tą Yamahą R4

Postprzez CzarnyKaloryfer » 10/4/2012, 19:25

Witam. To mój pierwszy temat na tym forum, mam nadzieję, że piszę go w dobrym temacie. Być może niektórych zanudzę, inni z kolei są tak jak ja ciekawi co z zapowiedziami Yamahy R4 (250ccm). A no właśnie - zapowiedziami, bo od 2008 roku coś cicho, czytałem na stronie (http://caberz.wordpress.com/2012/02/03/yamaha-r4-250-cc-bike/ (otwórz link)) temat który tam widnieje został napisany +/- 2 miesiące temu, lecz nie ma tam jasnej odpowiedzi na to, kiedy i czy w ogóle taki motocykl się ukarze. Wiecie coś na temat owego ścigacza ? Macie jakieś inne źródła ? Czy zostało to oficjalnie potwierdzone i kiedy takie coś mogłoby się ukazać ?
To, że Yamaha będzie zmuszona do stworzenia 250 ccm nie ma żadnych wątpliwości (Konkurencja - Honda, Suzuki, Kawasaki ; Prawo jazdy A2, który naturalnie zwiększy popyt na te pojemności) ale czy akurat ta omawiana R4 i w jakim czasie. Proszę o odpowiedzi - Co o tym myślicie ? Prawda fałsz ?
CzarnyKaloryfer
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 10/4/2012, 16:47
Lokalizacja: Częstochowa


Postprzez KELGAR » 11/4/2012, 10:37

Prawdopodobnie pojawi się wtedy kiedy Fazer YS250 - na początku 2013.
KELGAR
Świeżak
 
Posty: 107
Dołączył(a): 24/11/2008, 18:48

Postprzez regis440 » 11/4/2012, 10:40

byly plotki ciekawszych modeli od Yamachy w podobnej kategorii, niz plastkkowa, jednocylindrowa 250

http://www.twowheelsblog.com/post/283/y ... oke-motors

tyle ze powstanie r4 czy jak sie bedzie nazywac jest niemal pewne, bo jest zapotrzebowanie, a konkurencja juz je ma,

silnik jednocylindrowy 250 yamaha juz maja w YBR , koncepcja jest tez identtyczna jak CBR250 , jak dla mnie dosc nudna, no ale nikt nie kupi 250 ktora kosztuje tyle co 600, wiec czterocylindrowe 250 z poczatku lat 90, jak cbr250 czy gsx-r 250 juz pewnie nie wroca, a nowe 250 beda porownywalne osiagami z 125 2T, troche szkoda

dla mnie ciekawsza opcja jest ninja 250 albo hyosung gt250, maja przynajmniej 2 cylindry
regis440
Świeżak
 
Posty: 220
Dołączył(a): 9/9/2010, 14:22

Postprzez CzarnyKaloryfer » 11/4/2012, 14:28

Cóż, Yamaha robi dobre sprzęty ale YZF 125r nie popisała się szczególnie. Obawiam się, że co do nowej 250 ("R4") będzie podobnie. A rzeczywiście wielka szkoda. Wychodzi na to, że produkcja motocykli 600ccm > ... jest dla nich pracą "na odwal się" by mieć swojego mniejszego przedstawiciela w poszczególnej klasie (Oczywiście nie chce przez to napisać, że owa 125 czy też planowana 250 to złe motocykle - są to dobre motocykle które po prostu mogłyby być lepsze) . Gdyby postarali się zrobić to w 2 bądź 4 cylindrach byłby to ogromny boom i podejrzewam, że zdominowaliby rynek 250-tek a byłaby to dla nich kopalnia złota, bo jest na takie motocykle spore zapotrzebowanie - przez kogo ? - przez motocyklistów dopiero zaczynającą swoją karierę, którym znudził się wybór między 125 a 500 (co do pierwszego motocykla), a takich jest ogrom. Oczywiście jest też Ninja 250, Hoysung GT250, CBR 250 oraz GSXR 250 ale w tym fraku brakuje ostatniego guzika w postaci Yamahy.

Co do wypowiedzi regis440. Wiesz może coś więcej na temat motocykla podanego w linku który załączyłeś ? (Yamaha RD 350) - Wizja takiego motocykla bardzo pozytywnie do mnie przemawia, ale czy nie jest to zbyt piękne by było prawdziwe ? Jest gdzieś potwierdzone czy taki motocykl ujrzy światło dzienne czy jest to fake ?
CzarnyKaloryfer
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 10/4/2012, 16:47
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez KELGAR » 11/4/2012, 14:47

Tyle ze Hyosung Gt250R jest u nas nieosiągalny. Chyba ze mowa o nakedzie.
A co do tej 350 nowej, podają cene około 6000€. Przy obecnym przeliczniku wolę za te pieniądze kupić nową ER6
KELGAR
Świeżak
 
Posty: 107
Dołączył(a): 24/11/2008, 18:48

Postprzez mlodziak_waw » 11/4/2012, 15:13

CzarnyKaloryfer napisał(a): Gdyby postarali się zrobić to w 2 bądź 4 cylindrach byłby to ogromny boom i podejrzewam, że zdominowaliby rynek 250-tek a byłaby to dla nich kopalnia złota, bo jest na takie motocykle spore zapotrzebowanie - przez kogo ? - przez motocyklistów dopiero zaczynającą swoją karierę, którym znudził się wybór między 125 a 500 (co do pierwszego motocykla), a takich jest ogrom. Oczywiście jest też Ninja 250, Hoysung GT250, CBR 250 oraz GSXR 250 ale w tym fraku brakuje ostatniego guzika w postaci Yamahy.

Taaaak, kopalnia złota, to się usmialiśmy. Po pierwsze zauważ, że musieliby wprowadzić NOWy silnik, a to już są koszta. Mogą wprowadzić ten z YBR, co wiążę się z dużo niższymi kosztami.
Po drugie na takie moto zapotrzebowanie nie jest aż tak duże, zresztą sprawdź na allegro czego jest więcej- 250tek jednej firmy czy modeli o pojemności 600. Ponadto to nie jest tak, że tych 250tek nie ma i yamaha wchodzi w pewną niszę, ten rynek już jest od dawna.
Po trzecie zauważ, że choć ilość osób zaczynających przygodę z moto jest duża to mało kto kupuje nowe moto, nie każdy chce taką pojemność.
Porównaj koszta wyprodukowania 250, 600tki i litrowego sporta, a później zobacz jak to się ma i zauważ, na czym koncerny najwięcej zarabiają.
mlodziak_waw
 

Postprzez CzarnyKaloryfer » 11/4/2012, 15:39

mlodziak_waw

"Taaaak, kopalnia złota, to się usmialiśmy. Po pierwsze zauważ, że musieliby wprowadzić NOWy silnik, a to już są koszta"

Nowy silnik to rzeczywiście są koszta, ale koncern Kawasaki jakoś sobie poradził z wyprodukowaniem motocykla 2 cylindrowego. Myślę, że Yamaha też by się to udało.

"Po drugie na takie moto zapotrzebowanie nie jest aż tak duże, zresztą sprawdź na allegro czego jest więcej- 250tek jednej firmy czy modeli o pojemności 600"

Podtrzymuje to, co powiedziałem. Zapotrzebowanie jest, a nawet jeśli nie takie duże teraz (chociaż jest jest ;)), to po zmianie prawa jazdy ten popyt wzrośnie, by mieścić się w kategorii "A2" Nie będzie od razu kupowania 600 (Na marginesie to rzeczywiście wielka kicha z tym prawkiem ;/) Druga sprawa to taka, że nie ma co porównywać 250 z 600.

"yamaha wchodzi w pewną niszę, ten rynek już jest od dawna. "

Prawda. Lecz trzeba przyznać że CBR 250 i GSXR 250 nie równają się z Ninją 250 - wiemy dlaczego, a Hyosung GT250R
tak jak napisał KELGAR jest u nas nieosiągalny Yamaha byłaby jedynym przeciwnikiem Ninji w Polsce - według mnie Yamaha mogłaby spróbować (Oczywiście gdyby nie dali siary z nową 250ccm ;P)

"Po trzecie zauważ, że choć ilość osób zaczynających przygodę z moto jest duża to mało kto kupuje nowe moto, nie każdy chce taką pojemność. "

Tak, tutaj masz racje i trzeba ją przyznać. Jedynym argumentem może być to, że w pierwszych latach wydania Ninji 250 w Polsce dosyć sztuk się sprzedało, a przez 4 lata spokojnie można znaleźć parę używanych na allegro i nie tylko tam. Nikt chyba nie zaprzeczy, że motocykle Yamahy po 4 latach również byłyby sprzedawane (używane egzemplarze). Co do pojemności gdyby 250 okazała się spoko sprzętem, wielu chętnych się znalazło (Nie licząc hardcorów, którzy po komarku albo po rowerze dosiadają 600 ccm).
CzarnyKaloryfer
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 10/4/2012, 16:47
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez mlodziak_waw » 11/4/2012, 19:18

Tylko kawasaki MUSIAŁO go stworzyć i to była jedna z pierwszych 250tek, jeżeli chodzi o te nowożytne. Wątpię, aby yamaha specjalnie tworzyła nowy silnik od podstaw.

A te zmiany to nie są tylko na nasz kraj? Jeżeli tak to śmiech na sali, zobacz ile w PL sprzedaje się nowych moto.

Niby dlaczego cbr i gixxer nie równają się do kawy?
mlodziak_waw
 

Postprzez CzarnyKaloryfer » 11/4/2012, 19:35

Tak, chodzi o nasz kraj

CBR i Gixxer nie są porównywalne do Ninji 250 - to są moje osobiste preferencje poparte wyższością mocy oraz 2 cylindrowym silnikiem nad wyżej wymienionymi. Jednakże gust to rzecz nie podlegająca kwestii i każdy może mieć inny pogląd, ale według mnie tak to wygląda.
Myślę, że dążymy trochę w stronę offtopu więc jak chcesz ze mną podyskutować na ten temat chętnie poznam co o tym myślisz, ale to już na private. :)

Póki co może ma ktoś jeszcze coś do powiedzenia w sprawie "R4" lub tego motocykla, który wymienił wyżej użytkownik regis440. Yamaha RD 350 w świeżej wersji to też ciekawa zapowiedź, oczywiście o ile nie jest nie prawdziwa.
CzarnyKaloryfer
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 10/4/2012, 16:47
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez Black-Ghost » 11/4/2012, 23:27

Po co gdybac nad yamahą z kosmosu o której puki co kompletnie nic nie wiadomo. Jak ktoś chce fajną 250 to niech kupi wspomnianą wczesniej Ninje 250. Według mojego zdania Kawasaki zawsze robi coś ciekawszego niż konkurencja i nie sugeruje sie tylko wynikami w sporcie(Yamaha) czy małym spalaniem i liniowym oddawaniem mocy(Honda). Wiadomo są gusta i gusciki ale co do 250 to ja pierwsze słysze o GSXR 250, owszem kiedys był taki motocykl napedzany R4 ale umarł razem z dawnym modelem cbr 250 i zxr 250.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez KaG » 11/4/2012, 23:32

CBR 250 jest mocniejsza od Ninja 250R w dolnym i średnim zakresie obrotów. Poza tym mniej pali jak Ninja. Więc tego R2 bym tak nie chwalił. No chyba że ktoś lubi kręcić taki mały mikser do 12 tyś:D. Dla mnie w kategorii silnik jest remis.

Wg mnie Yamaha najrozsądniej zrobi jak wypuści coś z jednym cylindrem i mocą 30KM. Będzie tańsze w produkcji i kupnie. Bo kogo początkującego stać na motocykl za ponad 20 tyś... I nie wylatujcie mi tu z A2 i że jest zapotrzebowanie na takie motocykle. W Polsce go nie ma i nie będzie (no dobra jak ktoś ma niezły zawód syn to może pojedyncze sztuki się sprzedadzą). Już taniej wyjdzie kupić jakieś 500 czy 600ccm i je profesjonalnie zablokować to dych 46 cz 48 KM żeby spełniało wymagania kat. A2. Robią tak w Niemczech i jakoś żyją.

Jakby zrobili R4 z czterema cylindrami to by strzelili sobie w stopę. Koszty produkcji przeniosły by się na cenę w salonie i efekcie mielibyśmy 250ccm za 25 tyś zł.... Wystarczy spojrzeć jaką karierę zrobiła nowa VTR 250 ze względu m.in. na ekstrawagancki silnik...

Nie jestem fanem ani Yamahy ani sportów, ale dlaczego Yamaha R125 niby jest taka słaba?
KaG
 

Postprzez Black-Ghost » 12/4/2012, 16:45

KaG a jezdziłes Ninja 250 i CBr 250? bo wywaliłes opinie jak z MCN-u :D Jeśli mamy sie licytowac na artykuły z gazet to bodajże w motorradzie.de lepsza była ninja250 mimo iż krytykowano ją za spartańsko wyglądajace zegary.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez KaG » 12/4/2012, 17:29

Nie jeździłem ale serio nie widzę sensu wywyższania konstrukcji wielocylindrowych nad jednocylindrowymi w pojemności 250ccm.
KaG
 

Postprzez Brekekeks » 13/4/2012, 08:09

Ale przecież Yamaha ma dobry silnik 250cc - ten od serii WR. Po co mieliby wrzucać stary silnik od YBR, kiedy mogą wrzucić ten od WR (też jednocylindrowy, ale o mocy 33KM, czyli jak mała Ninja).
Growing old is mandatory. Growing up is optional.
Brekekeks
Świeżak
 
Posty: 457
Dołączył(a): 14/10/2010, 17:10
Lokalizacja: Kielce

Postprzez RUTRA.RD » 13/4/2012, 10:49

gwarantuje ci ze nei powstanie r4 250cm3 nie ma szans na to zadnych bo nie ma takiej klasy wyscigowej a kto za to zaplaci 40tys zl tym bardziej ze powinno to z 20.000 obr krecic a to wymaga techniki i materialow
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa



Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr