Problem z AprilkÄ… RS 125
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Problem z AprilkÄ… RS 125
Witam
Od niedawna jestem posiadaczem aprili rs 125 r2002.
Motorek nie sprawiał większych problemów. Do czasu.
Po jednej z jazd zobaczyłem że pod mniej więcej dźwignią zmiany biegów (jeszcze nie ustaliłem dokładnie miejsca wycieku wiec to może być silnik także) pojawiają się plamy oleju. Poza tym motorek zaczyna kopcić. Wiem ze u dwusuwów jest to normalnie przy zimnym starcie ale gdy się rozgrzeją powinno przestawać. U mnie to kopcenie się zmniejsza ale nie zanika. Doskonale zdaje sobie sprawę że może być to wina mieszanki (stare paliwo albo stary olej) wlewany był castrol 2T. Nie chce mi się jednak wierzyć ze to tylko "płyny" bo ostatnio zauważyłem że motor ma problemy z płynnym przyspieszeniem, tzn po przekręceniu manetki gazu czasami jakby się dławił i nie reagował na nią. W jednym z artykułów w poradniku wyczytałem że może to być winą uszczelki pod głowicą albo pierścieni. Cóż sam nie jestem w stanie zdiagnozować przyczyny tego stanu dlatego proszę o poradę fachowca gdyż wiem że na forum znajdę niejednego. Pozdrawiam
Od niedawna jestem posiadaczem aprili rs 125 r2002.
Motorek nie sprawiał większych problemów. Do czasu.
Po jednej z jazd zobaczyłem że pod mniej więcej dźwignią zmiany biegów (jeszcze nie ustaliłem dokładnie miejsca wycieku wiec to może być silnik także) pojawiają się plamy oleju. Poza tym motorek zaczyna kopcić. Wiem ze u dwusuwów jest to normalnie przy zimnym starcie ale gdy się rozgrzeją powinno przestawać. U mnie to kopcenie się zmniejsza ale nie zanika. Doskonale zdaje sobie sprawę że może być to wina mieszanki (stare paliwo albo stary olej) wlewany był castrol 2T. Nie chce mi się jednak wierzyć ze to tylko "płyny" bo ostatnio zauważyłem że motor ma problemy z płynnym przyspieszeniem, tzn po przekręceniu manetki gazu czasami jakby się dławił i nie reagował na nią. W jednym z artykułów w poradniku wyczytałem że może to być winą uszczelki pod głowicą albo pierścieni. Cóż sam nie jestem w stanie zdiagnozować przyczyny tego stanu dlatego proszę o poradę fachowca gdyż wiem że na forum znajdę niejednego. Pozdrawiam
- KiD1984
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 7/4/2012, 09:43
Pierścienie nadają się do wymiany, być może będziesz musiał wymienić też tłok i cylinder, ewentualnie zrobić szlif. Uszczelka pod głowicą odpada.
Sprawdź miejsce w którym przykręcasz tłumik do silnika, być może właśnie stamtąd Ci kapie.
Sprawdź miejsce w którym przykręcasz tłumik do silnika, być może właśnie stamtąd Ci kapie.
-
komarcc - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2335
- Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
- Lokalizacja: Wieluń
Dziękuję za odpowiedź. Przyjacielu czy jesteś w stanie powiedzieć mi jaki byłby to szacunkowy koszt wymiany pierścieni a takze ewentualnej wymiany tłoka i cylindra? wiem że po szlifie trzeba docierać silnik wiec chciałbym tego uniknąć.
- KiD1984
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 7/4/2012, 09:43
Zależy jaki masz cylinder - czy ma powłokę Nicasilową, czy jej nie ma. Jak masz Nicasil to o ile mi wiadomo nie da się zrobić szlifu cylindra.
Jeżeli masz Nicasil to będziesz musiał wbić tuleję żeliwną, do tego nowy tłok np. Wossnera - od razu w zestawie są pierścienie.
Tuleja - 350 zł
Tłok + pierścienie - 300 zł
Jeżeli nie masz Nicasilu to wystarczy zrobić szlif cylindra i założyć nowy tłok z pierścieniami.
Szlif - 50 zł
Tłok + pierścienie - 300 zł
I tyle
Jeżeli masz Nicasil to będziesz musiał wbić tuleję żeliwną, do tego nowy tłok np. Wossnera - od razu w zestawie są pierścienie.
Tuleja - 350 zł
Tłok + pierścienie - 300 zł
Jeżeli nie masz Nicasilu to wystarczy zrobić szlif cylindra i założyć nowy tłok z pierścieniami.
Szlif - 50 zł
Tłok + pierścienie - 300 zł
I tyle

-
Kirgeron - Świeżak
- Posty: 436
- Dołączył(a): 1/7/2010, 00:01
Brawo dla Pana, który ocenił problem telepatycznie.
Może być kilka przyczyn tego, że motocykl kopci i przerywa.
Uszczelka pod głowicą. Jeśli jest pęknięta i przedostaje sie płyn/woda do środka motor kopci i może przerywać szczególnie na niższych i średnich obrotach.
Najlepiej ściągnij głowice i sam oceń. Proponuje też przeczyścić gaźnik żeby wyeliminować go z możliwych przyczyn.
Może być kilka przyczyn tego, że motocykl kopci i przerywa.
Uszczelka pod głowicą. Jeśli jest pęknięta i przedostaje sie płyn/woda do środka motor kopci i może przerywać szczególnie na niższych i średnich obrotach.
Najlepiej ściągnij głowice i sam oceń. Proponuje też przeczyścić gaźnik żeby wyeliminować go z możliwych przyczyn.
- danioxbb
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 15/9/2008, 15:41
kigeron głupio doradzasz ;P jak ma zeliwo neich za wszelką cene si e go trzyma. regeneracja fakt droga. ale sprzet bez porównania lepoej smiga na nicasilu niz na żeliwie. ja bym nigdy nie wymienił nicasilu na zliwo. żeby 600 zł przyoszczędzic.
ja tez bym sie zajał najpierw bardziej przyziemnymi sprawami, wystarczy że fajka jest morka i juz bedzie czasem nieco przerywał. gaxnik swieca do czyszczenia, profilaktycznie mozna sciągnąc góre silnik sprawdzic w jakim stanie silnik i na nowych uszczelkach złozyc
ja tez bym sie zajał najpierw bardziej przyziemnymi sprawami, wystarczy że fajka jest morka i juz bedzie czasem nieco przerywał. gaxnik swieca do czyszczenia, profilaktycznie mozna sciągnąc góre silnik sprawdzic w jakim stanie silnik i na nowych uszczelkach złozyc
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Ja tylko odpowiedziałem w związku co do "wymiany cylindra / tłoka" jak sprawa wygląda. Wiem - bo sam przerabiałem ten problem 2 lata temu.
Regeneracja Nicasilu jest kosztowna. Fakt - Nicasil jest lepszy, lepiej odprowadza ciepło, ale czy moto lepiej pracuje? Nie wydaje mi się, że tak to drastycznie odczujesz, może minimalnie...
Poza tym, jak zatrzesz cylinder to potem wystarczy szlif i nowy tłok i lecisz dalej, a nie znów regeneracja Nicasilu.
Zatarłem cylinder 2 razy w ciągu sezonu (RS 125 2007), mimo że moto nigdy nie katowałem (awaria pompy oleju).
Regeneracja Nicasilu jest kosztowna. Fakt - Nicasil jest lepszy, lepiej odprowadza ciepło, ale czy moto lepiej pracuje? Nie wydaje mi się, że tak to drastycznie odczujesz, może minimalnie...
Poza tym, jak zatrzesz cylinder to potem wystarczy szlif i nowy tłok i lecisz dalej, a nie znów regeneracja Nicasilu.
Zatarłem cylinder 2 razy w ciągu sezonu (RS 125 2007), mimo że moto nigdy nie katowałem (awaria pompy oleju).
-
Kirgeron - Świeżak
- Posty: 436
- Dołączył(a): 1/7/2010, 00:01
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości