Zobacz wÄ…tek - 400 vs 600! czy jest sens? (1. moto)
NAS Analytics TAG

400 vs 600! czy jest sens? (1. moto)

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Postprzez esperak » 6/4/2012, 23:35

Fajna dyskusja niema co ale faktycznie chłopaki próbują ci przekazać że w wieku 18 lat oj kiedyś tyle miałem, pokusa skorzystanie z dostępnych koni pod ręką nie raz przeważy nad umiejetnościami doświadczeniem i zdrowym rozsądkiem...

uwierz mi miałem 18lat miałem jawe 350 i naprawę nie uwierzysz co taka jawa potrafi... :lol: :shock: , jak spokojnie sob ie dzisiaj to przypomnę no cóż nie miało to nic wspólnego ze zdrowym rozsądkiem ani umiejętnościami ale dzięki bogu była to 350ccm i 150kg wagi... i wystarczało.

Teraz no cóż mam sporo ponad 30 wiosen i moto 2300ccm i 400kg spokojnie 3s do setki daje rade, ale też rozum inny i doświadczenie.

Kolega pytał o wiek bo to ma zdecydowany wpływ na propozycje pierwszego moto czytając od początku wątek, pierwsze pytanie które bym ci zadał to też ile masz lat potem jaki wzrost i ile ważysz. Moto to nie auto tu nie ustawisz siedzenia ani kierownicy w dwóch płaszczyznach albo ci pasuje do postury albo nie wiec takie pytania są istotne.

Osobiście polecił bym ci poszukać coś w klasie 250-500 z wskazaniem na 250 pojeździj sezon zdobądź doświadczenie zmień na 500ccm pojeździj kolejne 2 sezony zdobądź doświadczenie a potem S1000RR i dasz rade!

Spokojnie przemyśl sprawę tu nikt nie chce cie ograniczać tylko zachować cię przy życiu.
esperak
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2/11/2009, 17:26
Lokalizacja: Silesia


Postprzez Kaai » 6/4/2012, 23:46

siadanie na s1000rr po 500ccm nakedzie jest też raczej kiepskim pomysłem..
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4223
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18


Postprzez esperak » 6/4/2012, 23:52

Kaai napisał(a):siadanie na s1000rr po 500ccm nakedzie jest też raczej kiepskim pomysłem..


To było tak na podpuchę wiesz po 3 sezonach już sam zrozumie na czym da rade naczym nie... :roll:
esperak
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2/11/2009, 17:26
Lokalizacja: Silesia

Postprzez sh4ggy » 7/4/2012, 09:05

mlodziak_waw napisał(a):
sh4ggy napisał(a):Widzę że od niektórych niemożna oczekiwać zbyt relatywnych wypowiedzi, a no cóż....są ludzie i parapety, a wiec wyjaśnię ci to Kaai, bo widzę ze to nie na twój "chłopski rozum", chcę się po prostu dowiedzieć czy różnice miedzy kawasaki zzr 400 a kawasaki zzr 600 są rażące, czy raczej znikome, to samo pytanie mam co do suzuki rf 400 i 600.
Zanim znowu napiszesz coś głupiego to przeczytaj to 10 razy i pomyśl....

No przecież są RELATYWNE!
Myślisz, że jak walniesz na pałę jakieś mądre słówko, o sensie którego nie masz pojęcia, to od razu ludzie zaczną myśleć o Tobie, jak o kimś inteligentnym? To jest właśnie chłopskie, jeszcze użyj typowego "bynajmniej" do kompletu.
I nie obrażaj ludzi, którzy:
a) sÄ… od Ciebie starsi;
b) majÄ… jakÄ…Å› wiedzÄ™.
Pozdro


Jeśli odpowiedź poniżej uważasz za "relatywną" to POZDRO.
Kaai napisał(a): to czemu nie kupisz litra? 15kg ciezszy od 600, wiec i 30kg ciezszy od 400, siedzisz tak samo. a ze masz 150km więcej. troche mniej gazu i to samo, przeciez nie?
ja pier*dole..

Ktoś pytał o doświadczenie wagę, wiek itp... a więc:
- Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie),
dawno, dawno temu komar(nie wiem ile km, bo licznik nie działał)... jeden sezon Jawa 350-4tys km. i quadem 250- lekko ponad 5 tys km (chinol, wiec bez polotu) posiadałem go przez 2 sezony
- Wiek, waga, wzrost,
18 lat, 75kg, 176cm
- Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez, jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach procentowych?
na pewno latanie z kumplami, czasem z plecaczkiem, no i użytkowanie na co dzień, ale głównie dla rozrywki
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
o.k. 5tys.
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
ok. 5,5 tys, na ciuchy 1 tys wystarczy??
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
myśle że w okolicach 1500zł
- Jakie motocykle Ci siÄ™ podobajÄ… - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.
szosowo-turystyczne z nutkÄ… sportu
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
Kawasaki GPZ 500, Kawasaki ZZR 400
Nie zmierzam ku temu żeby brać 600 (wręcz przeciwnie), właśnie po to założyłem ten temat bo trochę przeraza mnie taka zzr 400, która niby nadaje się dla początkujących, a niewiele rożni się od swoich odpowiedników w klasie 600, wiec chciałem się dowiedzieć jak to wygląda w praktyce.
Ktoś powiedział ze nie widział, żeby ktoś 400'etki na 1 polecał, a wystarczy wejść na allegro i na każdej aukcji z zxr 400 i zzr 400 pisze "polecam początkującym".
Po przeczytaniu wszystkich odpowiedzi raczej skłaniałbym się ku kawasaki gpz 500, bo skoro do zzr 400 części nie ma i wgl. moze jakies inne poropozycje? (po za gs, cb, bo te już znam)
sh4ggy
Świeżak
 
Posty: 32
Dołączył(a): 19/8/2011, 17:23

Postprzez Brekekeks » 7/4/2012, 10:17

Jeśli chcesz 400tkę, patrz na Bandita i Hondę CB1, moc ta sama co sportowych 400tek, ale inna, dużo bardziej przyjazna ergonomia. Poza tym, GPZ jest świetnym wyborem. Szukaj modelu po '94 (tarcza z tyłu zamiast bębna i trochę ładniejszy). Ew GS500 w plastiku, ale ceny zaczynają się od 6k.
Możesz też sprawdzić sprzęt trochę starszy - GPZ550 (wygląda jak to moto z Top Gun), tak brzydki, że aż ładny.
XJ600 z owiewkami też jest dobrą opcją. Jest też Suzuki GSX-F 600.

Jeśli chodzi o sprzęt - idź do sklepu gdzie mają dobry wybór, poprzymierzaj co jak leży i potem ew szukaj na allegro. Czasem jeśli kupisz wszystko za jednym zamachem w sklepie to mogą dać ci rabat jakiś (wątpię by było to wiele, ale zawsze coś).
Growing old is mandatory. Growing up is optional.
Brekekeks
Świeżak
 
Posty: 457
Dołączył(a): 14/10/2010, 17:10
Lokalizacja: Kielce

Postprzez pietrek7557 » 7/4/2012, 10:49

Kompletu ciuchow taniej niz za 1500 zl nie kupisz, chyba ze uzywane. Tyle ze kasku i butow nie kupuje sie raczej uzywanych, podobnie jak kombinezonu (po jakims czasie dopasowywuje sie do kształtu ciała). No i jezeli zamierzasz przeznaczyc 1500 zł na sezon na utrzymanie to nie za wiele - wychodzi na to ze za tyle to bedziesz mial tylko na paliwo na 5000 km przy zalozeniu ze moto bedzie spalac 5l/100km. A w tak starych motocyklach na jakie patrzysz, co sezon jest cos do wymiany, a co jakis czas czesci eksploatacyjne typu filtry opony lancuch, regulacje gaznikow/zaworow itp.
pietrek7557
Bywalec
 
Posty: 514
Dołączył(a): 21/5/2009, 10:57
Lokalizacja: Opole

Postprzez k9aro3l » 7/4/2012, 11:33

w takim razie proponuje przeczytać dobrze ten artykuł http://www.scigacz.pl/Pierwszy,motocykl ... 13809.html
how low can you go? | www.pajacyk.pl
Avatar użytkownika
k9aro3l
Stały bywalec
 
Posty: 1013
Dołączył(a): 14/11/2010, 18:39
Lokalizacja: Bartoszyce

Postprzez Boshi » 7/4/2012, 12:38

Po pierwsze to po co zwracasz w aukcji na to co sprzedający pisze czy jest polecany czy nie. Normalne że sprzedający chce to sprzedać i zawsze napisze że to dobry sprzęt dla początkujacych.
Zastrzeżenia na PW.
Avatar użytkownika
Boshi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2349
Dołączył(a): 22/7/2010, 16:21

Postprzez rosiboj » 7/4/2012, 13:24

Dlaczego gs500 a nie jakas 600-tka?
Nie skupialbym sie na numerkach ale na charakterystyce, i na pierwsze moto polecalbym cos czego krzywa jest lagodna i nie siega wysoko w swoim maksimum.

O co chodzi?
Mlody czlowiek ma to do siebie, ze jego wiara we wlasne mozliwosci przewyzsza jego doswiadczenie i umiejetnosci. Jesli moc tam bedzie, to zawsze po nia siegniesz, a podpuscic mlodego doscigania sie jest tak proste jak rozpuscic lyzke cukru w wiadrze wody. Ale to nie tylko o to chodzi. Najwazniejsza umiejetnosci motocyklisty jest wyczucie manetki, jesli obrot manetki o 1 stopien zmienia parametry pracy o 10% to taki czlowiek bedzie poruszal sie metoda binarna. Sukces jazdy motocyklem plynie z plynnosci. Ten sam 1% na czyms slabszym powoduje niewielka zmiane wiec latwiej jest precyzyjnie dobierac nastawy pracy silnika. To dlatego poleca sie slabsze motocykle, bo to wyczucie daje pewnosc i precyzje nie stwarzajac zagrozenia, posiadajac to mlody motocyklista jest w stanie szybciej podszkolic technike. Podczas jazdy musisz kontrolowac, sprzeglo, obydwa hamulce, lusterka, biegi, obserowac droge , czytac znaki, przewidywac co zamierzaja inni uczestnicy, czytac nawierzchnie i jej zmiany, planowac manewry i do tego jeszcze kontrolowac przepustnice. To troszke wiele a czlowiek jest w stanie rownoczesnie robic chyba tylko 3 lub 4 rzeczy i to nie kazdy. Dlatego lepiej sobie uproscic i moc skupiac sie na elementach takich jak, pozycjonowanie na drodze, dostosowanie predkosci, dobieranie jej do zakretu, technice pokonywania go niz przeniesc 50% procent uwagi na prawa reke.

Oczywiscie to tylko moja opinia na ten temat, poparta moim doswiadczeniem.
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2217
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez Kaai » 7/4/2012, 13:37

z tymi 4 rzeczami jednoczesnie to przesadziles, bo wszystko zalezy od tego jakie to rzeczy. mozesz oddychac, patrzec, siedzeic (do tego potrzebne jest multum miesni zeby utrzymac postawe), pisac, gadac, etc etc. zalezy jakie czynnosci, ale co do moto to sie zgodze
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4223
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez motoluka » 7/4/2012, 13:50

Są oczywiście też motocykle klasy 600ccm, które przynajmniej ja bym polecił na pierwszy motocykl. Według mnie główne propozycje to CBF600 oraz ER6. Od podejścia także wiele zależy, Twoje trochę mnie niepokoi. Nie znam Cię, ale wydaje mi się, wnioskuję po Twoich postach, że nie masz pokory siadając na maszynie.
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez k9aro3l » 7/4/2012, 14:03

jeśli już rasiboj wymieniasz tutaj klasę 600ccm to wymień o jakich konkretnych modelach mówisz. Bo taki świeżak to sobie postawi na jednym stopniu taką xj600 oraz załóżmy r6 bo obydwa te modele są w tej samej pojemności. Dla zdecydowanej większości osób które zaczynają swoją przygodę z motocyklami, wykresy to będzie czarna magia i nie będą co dane kreski oznaczają nie tylko w teori ale także w praktyce.

Dla początkujących trzeba mówić konkretnie jakie modele i jaka pojemność bo wymienienie samej pojemnosć 600ccm może być zabójcze dla danej osoby.
how low can you go? | www.pajacyk.pl
Avatar użytkownika
k9aro3l
Stały bywalec
 
Posty: 1013
Dołączył(a): 14/11/2010, 18:39
Lokalizacja: Bartoszyce

Postprzez rosiboj » 7/4/2012, 16:50

mlodziak_waw napisał(a):Człowiek może skupić się na 7 rzeczach jednocześnie, plus/minus 2.

To masz chlopie plan.
1) Zabieraj sie za lekcje
2) pomoz mamie
3) ucz sie do egzaminu na prawo jazdy
4) szukaj motocykla
5) wystaw rower na allegro

Nie chce cie przeciazac, wiec ten plus minus 2 rzeczy ktore potrafisz robic to odpuszcze bo chcialbym widziec jak prowadzisz do tego rozmowe przez telefon i slychasz wykladu z fizyki ze zrozumieniem ;)

PS. Taka rada, dopoki nie bedziesz mial motocykla to raczej odpusc sobie pisanie glupot ktore wyciagasz z dupy bo robisz z siebie pajaca na co niejednokrotnie zwrocilem ci uwage i zaczynam podejrzewac, ze ty chyba lubisz trolowac.
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2217
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Poprzednia strona


Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości




na górê