Zobacz wątek - Cieknąca śrubka Yamaha R6 '01
NAS Analytics TAG

Cieknąca śrubka Yamaha R6 '01

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Cieknąca śrubka Yamaha R6 '01

Postprzez omerx » 3/4/2012, 18:25

Witam panowie.
W swoim fortepianie jakies 2 tyg. temu wymieniałem olej, przeszedłem z Castrola na Motula i dziś się dopatrzyłem, że poci się jedna z śrub która jest wkręcona w prawy dekiel.
Panowie ogarniacie od czego to jest i czy mogę to ruszać ? planował bym uszczelnić wyciek ale nie wiem czy mogę ją ruszać. Nie jestem dobry z mechaniki więc z serwisówki duzo się nie dowiem. Pytanko czy mogę ją odkrecić, bez spuszczania oleju, czy tego nie dotykac bo to jakas regulacja.
Fotka podglądowa o jaką śrubę chodzi:
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
omerx
Świeżak
 
Posty: 170
Dołączył(a): 9/4/2009, 19:51
Lokalizacja: Leszno


Postprzez Vergon » 3/4/2012, 20:50

Oleju spuszczać nie musisz, miska jest sporo niżej, więc wystarczy, że przechylisz moto na lewą stronę i ktoś je będzie w tym czasie trzymał.
Ja tak wymieniałem stojan alternatora i było ok.
Wracając do pytania to nie sądzę, żeby bardzo istotne śruby były na wierzchu a nie pod deklem, więc teoretyzując, prawdopodobieństwo spieprzenia czegoś przy rozrządzie jest bardzo małe - ja bym kręcił :wink:

Zmieniłeś tylko firmę oleju czy może przeszedłeś na inną klasę?
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez omerx » 3/4/2012, 22:46

Vergon
zmieniłem z Castrol Power1 GPS 10W40 na Motul 5100 10W40 a więc zmieniłem tylko firmę.

Na razie jeszcze tej śruby nie ruszam, poczekam i upewnię się, czy mogę ją śmiało odkręcać.
Avatar użytkownika
omerx
Świeżak
 
Posty: 170
Dołączył(a): 9/4/2009, 19:51
Lokalizacja: Leszno

Postprzez RUTRA.RD » 5/4/2012, 08:26

po co odkrecac nie lepiej dokrecic ?
pewnie jej sila to kolo 12 nm masz klucz dymany? jak nie to dokrec recznie ale ostroznie
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez omerx » 5/4/2012, 20:42

RUTRA.RD
Nie ważne czy trzeba odkręcić czy dokręcić, pytanie brzmi, od czego ta śruba ? jakie ma zadanie ? czy mogę ją ruszać ?
Avatar użytkownika
omerx
Świeżak
 
Posty: 170
Dołączył(a): 9/4/2009, 19:51
Lokalizacja: Leszno

Postprzez grunder » 5/4/2012, 23:53

Od dekla, pod nią jest uczelka albo podkładka miedziana, moto na bok i odkręć i dokręć 15nm.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez omerx » 8/4/2012, 12:49

OK dzięki za rady. Na początek spróbuje delikatnie dokręcić bez odkręcania.
Jeżeli to nie pomoże to odkręcę całkiem i zobaczę, czy jest tam jakas podkładka albo uszczelka, wymienię na nowe albo uszczelnię dodatkowo sylikonem.
Avatar użytkownika
omerx
Świeżak
 
Posty: 170
Dołączył(a): 9/4/2009, 19:51
Lokalizacja: Leszno

Postprzez RUTRA.RD » 10/4/2012, 10:18

po co silinkon na nowa uszczelke ??
zawsze jest uszczelka pod deklem jak nei ma wiadomo czemu cieknie
nie ma co sie zastanawiac co gdzi i kiedy tylko dokrec nie urywajac gwinta
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê