Zobacz wÄ…tek - Gas Gas txt280 - 2003r - trial
Advertisement
NAS Analytics TAG

Gas Gas txt280 - 2003r - trial

Motocyklowe sporty offroad - dla fanów terenowego szaleństwa
_________

Gas Gas txt280 - 2003r - trial

Postprzez thexenergy » 2/4/2012, 08:28

Witam.

Nabyłem ostatnio gas gas'a txt 280 z 2003 roku i mam pytanie.
Jaka odpowiednio zrobić mieszankę paliwa? czy 50ml oleju na 2L benzyny to dobra mieszanka? Jakie najlepsze proporcje?

Przydały by się również jakieś wskazówki jak dbać o sprzęt :lol:

z góry dzięki za odpowiedź!
eXtreme energy | www.thexenergy.pl
Avatar użytkownika
thexenergy
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 3/11/2011, 13:44


Postprzez henio12323 » 2/4/2012, 09:02

po 1 nie ten dział
po 2 do takich moto masz ksiązke serwisową i z niej trzeba korzystać. jak dostałes papierowej przy zakupie to poszukaj wersji elektronicznej w necie. nikt nie bedzie ci z głowy wymyslał mieszanek. producent najlepiej wie jakie stosować. ale od razu powiem ci że 50 ml na 2 litry to za mało i nawet na takiej proporcji nie odpalaj bo mozesz uszkodzic silnik.

ksiązka serwisowa rozpisuje wszystko, co lać, jak dbać itp itd
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez thexenergy » 2/4/2012, 14:39

Zagadałem do ludzi z gas gas'a i poradzili mi oni by stosować mieszanke 1L oleju na 50L benzyny.. wychodzi 50ml na 2,5L benzyny.. myślisz, że mogą mnie wprowadzać w bład?
eXtreme energy | www.thexenergy.pl
Avatar użytkownika
thexenergy
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 3/11/2011, 13:44

Postprzez henio12323 » 2/4/2012, 21:24

słuchaj mozesz zalać nawet 1:100 mieszanke i tez bedzie jeździło - i to jakiego kopa bedzie miało :D niestety bardzo krótko :P

im wiecej oleju tym moto moze byc bardziej zmulone ( choc nie bedzie jakies mega róznicy, czasem amator tego nie odczuje :P ) ale wiecej oleju to lepsze smarowanie. ja do swojej maszyny lałem 1:20 czyli litr oleju na 20 litrów benzyny. co było wg wielu za duzo. a u mnie sie sprawdzało co wazne moto nie kopcił, i nie rzygał olejem, wiec przepalał go jak trzeba. (oczywiscie przy takiej mieszance trzeba ostro odkręcac sprzęt) standardowa dawka to jakies 1:30-1:40 wiec 1:50 moze byc nieco przy ubogo. ale kto wie moze akurat gas gas w serwisówce tak wąłsnie podaje. wiec mówie nie bede zgadywał. trzeba tam zajrzeć i tyle. osobiscxie lał bym wiecej oleju niz za mało
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Sumomoto » 3/4/2012, 21:14

Trial to nie crossówka i faktycznie potrzebuje mniej oleju.
wprawdzie sprawdź w książkach GG żeby mieć pewność!

Ilość oleju używanego do treningu trialu, a nie turystyki enduro to wystarczające minimum 1:50 i żyją długo i szczęśliwie :)
Możesz oczywiście modyfikować mieszankę w zależności od zastosowania motocykla - zalecam ale bez przesady!
olej zawsze najlepszy, ale nie koniecznie każdy!

Miłej zabawy:)!

henio - szacunek jak za młodu wypalałeś 1:20 (80,125?)! ...trial żyje innym trybem:)
Sumomoto Motocykle Kraków
Avatar użytkownika
Sumomoto
Świeżak
 
Posty: 233
Dołączył(a): 24/2/2012, 14:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez thexenergy » 9/4/2012, 09:43

dzieki! o to własnie mi chodziło :) pozdrawiam!
eXtreme energy | www.thexenergy.pl
Avatar użytkownika
thexenergy
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 3/11/2011, 13:44

Postprzez Sumomoto » 10/4/2012, 11:01

Jako, że rzadko się pisze o trialu, to przy okazji wątku, napiszę:
Zabawa w trial jest chyba najtańszą zabawką off-road :)
...co nie jest wygodne dla sprzedawców zębatek, opon i tłoków:).
Amator trenujący na na trialu może zmienić oponę raz na 3 lata, a w enduro sportowym bawiąc się tylko - 2-4 razy rocznie. Do tego dochodzą zestawy napędowe, klocki,itp.
W Sherco startujących w MP pierwsze tłoki wymienia się w modelach starszych niż 2006-7.
W znanych crossówkach teoretycznie np. co +- 40h. i najczęściej, nie zawsze, na zamienniki zwane "tuningiem".
Najważniejsze to to, że kilka treningów trialem, wplecionych w cykl treningowy extrem enduro może zastąpić lub uzupełnić np półroczny okres nauki na enduro.
Zaletą triala jest to, że można się bawić na bardzo niewielkim terenie, czasem nie wyjeżdżając żonie za siatkę :)).
Trial używany do turystyki i prawidłowo serwisowany, praktycznie żyje wiecznie w porównaniu do np. wyczynowych enduro.
Dużo ludzi kojarzy np. T. Błażusiaka z pomarańczowych reklam i jego ostatnich fenomenalnych występów, a tu się okazuje, że podstawy ma troszkę z innego sportu :)))
http://motormania.com.pl/category/sport ... l-offroad/

Zapraszam Wszystkich do odwiedzenia zawodów trialowych (najblizsze w Bytomiu w czerwcu), aby przekonać się jak jeżdżą motorki trialowe.
Sumomoto Motocykle Kraków
Avatar użytkownika
Sumomoto
Świeżak
 
Posty: 233
Dołączył(a): 24/2/2012, 14:13
Lokalizacja: Kraków



Powrót do Motocross, Enduro, Cross Country, Trial...



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na górê