Zobacz wątek - Złożenie cylindra po zatarciu - Aprilia RS 125

Złożenie cylindra po zatarciu - Aprilia RS 125

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, leff, henio12323, rosa, cycu_rsko

Złożenie cylindra po zatarciu - Aprilia RS 125

Postprzez vidmo002 » 29/3/2012, 17:43

Aprilia RS 125 2006r nowa buda.

Ostatnio zatarła mi się powyższa apka.
Cylinder wysłałem już do motor-techu do Katowic, w nastepnym tygodniu powinien przyjsc z wlozona tuleja i dobranym tlokiem.

Mam pytanie, w jaki najprostszy sposob zlozyc z powrotem cylinder?
Czy mozna wlozyc tlok z pierscieniami do cylindra a dopiero pozniej tlok w korbowod?
Czy najpierw tlok z korbowodem a dopiero pozniej cylinder? (wtedy nie wiem jak wcisnac pierscienie, problem z dojsciem).

Prosilbym o rady.
vidmo002
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 23/4/2011, 10:59


Postprzez grunder » 29/3/2012, 17:52

Najpierw na sam tłok wbij ale nie tak głęboko sworzeń, potem tłok na korbe, potem sworzeń i zaciskasz segerami. Uszczelka pod cylek, potem tłok i cylek. Ściśnij pierścienie, nasmaruj olejem i włóż. Sprawdź czy wszystko płynie chodzi kręcąc wałem i czy tłok jest dobrze spasowany i składaj dalej.

EDIT:
dobrze wyczyść pozostałości ze starej uszczelki po czym załóż nową
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez vidmo002 » 5/4/2012, 19:04

Jeszcze mam ważne pytanie.
Jestem w tracie składania cylindra.
Jak mam ustawić tłok, tzn zamki pierścieni mają być z której strony? Od strony wydechu (duży otwór) czy od strony gaźnika? Według mnie, zamki (miejsce złączania się pierścieni) nie powinny chodzić po otworach.

Proszę o odpowiedź
vidmo002
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 23/4/2011, 10:59

Postprzez komarcc » 5/4/2012, 20:09

Tak masz założyć. To jest tylko przykładowy tłok, więc ilość pierścieni może się różnić.

Obrazek

Na powyższej ilustracji pierścienie są ułożone w sekwencji 120˚ . Niektórzy zalecają ułożenie w sekwencji 180˚ i umiejscowienie pierścieni tak, aby przerwa była ustawiona prostopadle do sworznia.

Przed montażem pierścieni posmaruj tłok i pierścienie odrobiną oleju.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez KAPELA911 » 5/4/2012, 20:10

no tłoku masz strzałke w stronę wydechu powinna być skierowana. widzę że masz nie wielkie pojęcie o mechanice więc może się dokształć badx popros o pomoc kogos kto sie zna
Avatar użytkownika
KAPELA911
Bywalec
 
Posty: 868
Dołączył(a): 18/7/2008, 13:47
Lokalizacja: Z rajskiej benzyniarni

Postprzez tomera » 5/4/2012, 20:42

komar
to jest 2T wiec tam zamki na tłoku sa na stałe :)

ja denku tloka masz nabitą strzałkę przepływu mieszanki i zawsze strzałka skierowana jest ku wydechowi...
zamki zazyczaj są na ssaniu, a dla czego na ssaniu to juz mozesz pogooglowac
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13

Postprzez komarcc » 5/4/2012, 21:23

Może i 2T, ale jeśli się pyta o składanie zamków to mu odpisuję :) a to, że się pyta o zamki, a chodzi mu o kierunek tłoka do wydechu to już inna sprawa :x

Dodam, że jeśli na tłoku jest napis IN (chyba tylko w chińczykach takie cuda) to napis IN kierujemy w stronę gaźnika, czyli do góry, a jak strzałka to oczywiście, że w stronę wydechu.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez henio12323 » 5/4/2012, 21:31

najłatwiej żeby nic nie zepsuc, jest to robic w 2 osoby. smarujesz tłok i cylinder, zakładasz tłok na korbe, ( uwazaj żeby ci zabezpieczenia nie wpadły, podłoz sobie jakis papierowy ręcznik czy szmatke ) i jedna osoba niech zakłada cylinder druga niech sciska pierscienie ustawione na zamkach. pierscienie tez popatrz czy nie są kierunkowe, jak jest jakas kropka, literka czy cos to idzie to tym symbolem do góry! oczywiscie mozna najpierw wsadzic tłok do cylka. ale po 1 potem wcale nie jest duzo łatiej operowac z załozeniem tłoka na korbowód :D po 2 łatwo wsadzic tłok nie w takiej pozycji w jakiej potem bedzie pracował. a przy próbie obrócenia go w cylindrze moze dojsc do pękniecia pierscienia. wiec lepiej nie ryzykować bez doswiadczenia w tej kwestii :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25957
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez vidmo002 » 6/4/2012, 10:47

komarcc dobrze zapytałem...

Jeszcze nie składałem nic, już wiem jak mam ustawić tłok. Cylinder dostałem wytulejowany i jest w nim dużo opiłków, praktycznie w wszystkich kanałach... Nie mam kompresora. Czy mógłbym to wszystko wymyć karcherem? Oczywiście później wszystko wytrę, wysuszę. Obawiam się jednak, że może pojawić się nalot czy rdza na tulei.
Co myślicie :D
vidmo002
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 23/4/2011, 10:59

Postprzez grunder » 6/4/2012, 10:54

wodą można, ale potem trzeba albo ropą albo benzynką, jednak sama woda tak dobrze ci nie wyczyści zanieczyszczeń.
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez vidmo002 » 6/4/2012, 11:22

O to mi chodziło, dzięki.
vidmo002
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 23/4/2011, 10:59

Postprzez KAPELA911 » 6/4/2012, 11:28

ale wiesz że przed złożniem trzeba wziasć na paluch oleju silnikowego i nasmarować ylek żeby odrazu miał smarowanie i isę uszczelnił.
Avatar użytkownika
KAPELA911
Bywalec
 
Posty: 868
Dołączył(a): 18/7/2008, 13:47
Lokalizacja: Z rajskiej benzyniarni

Postprzez grunder » 6/4/2012, 11:41

Ropa jest najbezpieczniejsza, ponieważ nic nie uszkodzi, a benzyna wysusza i uszkadza wszystko to co jest gumowe. Woda może powodować korozje.
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez henio12323 » 6/4/2012, 13:14

dokładnie, ropą jest najlepiej. nawet podczas obróbki często cylinder jest polewany ropą z olejem. a potem myty w samej ropie. dziwne że zasyfiony cylek dostałes.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25957
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez vidmo002 » 7/4/2012, 11:04

No z motor-techu mi z opilkami przyslali :P Pod karcher go dalem.

Ogolnie juz moto mam zlozone, pali perfekcyjnie :)
Dzieki za porady :)
Teraz prawidlowo dotrzec.
vidmo002
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 23/4/2011, 10:59

Postprzez grunder » 7/4/2012, 13:46

tak i radzę ci abyś sam sobie zrobił mieszanke bezpośrednio do baku, wyjedz 2-3 baki na bogatej mieszance i gotowa maszyna.
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez tomera » 7/4/2012, 19:27

henio,
ja ma troche inna metode składania tłoka z cylkiem,
najpierw zakładasz jedno zapezpieczenie i tloka z pierscieniami wkladasz w cylinder tyle zeby sie juz sam trzymal i swobodnie ruszał góra dół,
pozniej nasuwasz na szlilki cylek i wkladasz łozysko w korbe i nasuwac cylek juz z tłokiem na korbe, wkladasz sworzen(nie zawsze sie udaje za 1 razem) pozniej zabezpieczenie i cylek zjezdza i gotowe, mozliwe ze o czymś zapomnialem napisac ale mniejwiecej jest objaśnione jak to mozna tez robic ;p
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13

Postprzez vidmo002 » 7/4/2012, 19:49

Właśnie chyba zrezygnuję z dozownika i będę jeździł na mieszance. Niby pompę wyregulowałem (kreski nie były równo ale była to minimalna różnica), ale nadal nie mam pewności że odpowiednio będzie teraz podawał. Lepiej żeby trochę pokopcił niż znowu się zatarł.
vidmo002
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 23/4/2011, 10:59

Postprzez grunder » 7/4/2012, 19:54

Nie wierz pompie, nie jeden tak zatartł na ubogiej mieszance. Pozatykaj tam i zrób własną mieszankę i oczywiście bogatą np. 1:25, i kup świece Denso na zapas bo w 2T to co raz podają.
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez tomera » 7/4/2012, 21:06

ee tam,
sprawny dozownik to dobry dozownik, tam sie praktycznie nie ma co zepsuc, a zaciera sie tylko przez niedbalstwo uzytkownikow o trzymanie odpowiedniej ilosci oleju
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr