Złożenie cylindra po zatarciu - Aprilia RS 125
Posty: 25
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Złożenie cylindra po zatarciu - Aprilia RS 125
Aprilia RS 125 2006r nowa buda.
Ostatnio zatarła mi się powyższa apka.
Cylinder wysłałem już do motor-techu do Katowic, w nastepnym tygodniu powinien przyjsc z wlozona tuleja i dobranym tlokiem.
Mam pytanie, w jaki najprostszy sposob zlozyc z powrotem cylinder?
Czy mozna wlozyc tlok z pierscieniami do cylindra a dopiero pozniej tlok w korbowod?
Czy najpierw tlok z korbowodem a dopiero pozniej cylinder? (wtedy nie wiem jak wcisnac pierscienie, problem z dojsciem).
Prosilbym o rady.
Ostatnio zatarła mi się powyższa apka.
Cylinder wysłałem już do motor-techu do Katowic, w nastepnym tygodniu powinien przyjsc z wlozona tuleja i dobranym tlokiem.
Mam pytanie, w jaki najprostszy sposob zlozyc z powrotem cylinder?
Czy mozna wlozyc tlok z pierscieniami do cylindra a dopiero pozniej tlok w korbowod?
Czy najpierw tlok z korbowodem a dopiero pozniej cylinder? (wtedy nie wiem jak wcisnac pierscienie, problem z dojsciem).
Prosilbym o rady.
- vidmo002
- Świeżak
- Posty: 30
- Dołączył(a): 23/4/2011, 10:59
Najpierw na sam tłok wbij ale nie tak głęboko sworzeń, potem tłok na korbe, potem sworzeń i zaciskasz segerami. Uszczelka pod cylek, potem tłok i cylek. Ściśnij pierścienie, nasmaruj olejem i włóż. Sprawdź czy wszystko płynie chodzi kręcąc wałem i czy tłok jest dobrze spasowany i składaj dalej.
EDIT:
dobrze wyczyść pozostałości ze starej uszczelki po czym załóż nową
EDIT:
dobrze wyczyść pozostałości ze starej uszczelki po czym załóż nową
-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/Włodawa
Jeszcze mam ważne pytanie.
Jestem w tracie składania cylindra.
Jak mam ustawić tłok, tzn zamki pierścieni mają być z której strony? Od strony wydechu (duży otwór) czy od strony gaźnika? Według mnie, zamki (miejsce złączania się pierścieni) nie powinny chodzić po otworach.
Proszę o odpowiedź
Jestem w tracie składania cylindra.
Jak mam ustawić tłok, tzn zamki pierścieni mają być z której strony? Od strony wydechu (duży otwór) czy od strony gaźnika? Według mnie, zamki (miejsce złączania się pierścieni) nie powinny chodzić po otworach.
Proszę o odpowiedź
- vidmo002
- Świeżak
- Posty: 30
- Dołączył(a): 23/4/2011, 10:59
Tak masz założyć. To jest tylko przykładowy tłok, więc ilość pierścieni może się różnić.
Na powyższej ilustracji pierÅ›cienie sÄ… uÅ‚ożone w sekwencji 120˚ . Niektórzy zalecajÄ… uÅ‚ożenie w sekwencji 180˚ i umiejscowienie pierÅ›cieni tak, aby przerwa byÅ‚a ustawiona prostopadle do sworznia.
Przed montażem pierścieni posmaruj tłok i pierścienie odrobiną oleju.

Na powyższej ilustracji pierÅ›cienie sÄ… uÅ‚ożone w sekwencji 120˚ . Niektórzy zalecajÄ… uÅ‚ożenie w sekwencji 180˚ i umiejscowienie pierÅ›cieni tak, aby przerwa byÅ‚a ustawiona prostopadle do sworznia.
Przed montażem pierścieni posmaruj tłok i pierścienie odrobiną oleju.
-
komarcc - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2335
- Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
- Lokalizacja: Wieluń
komar
to jest 2T wiec tam zamki na tłoku sa na stałe
ja denku tloka masz nabitą strzałkę przepływu mieszanki i zawsze strzałka skierowana jest ku wydechowi...
zamki zazyczaj sÄ… na ssaniu, a dla czego na ssaniu to juz mozesz pogooglowac
to jest 2T wiec tam zamki na tłoku sa na stałe

ja denku tloka masz nabitą strzałkę przepływu mieszanki i zawsze strzałka skierowana jest ku wydechowi...
zamki zazyczaj sÄ… na ssaniu, a dla czego na ssaniu to juz mozesz pogooglowac
- tomera
- Stały bywalec
- Posty: 1053
- Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13
Może i 2T, ale jeśli się pyta o składanie zamków to mu odpisuję
a to, że się pyta o zamki, a chodzi mu o kierunek tłoka do wydechu to już inna sprawa
Dodam, że jeśli na tłoku jest napis IN (chyba tylko w chińczykach takie cuda) to napis IN kierujemy w stronę gaźnika, czyli do góry, a jak strzałka to oczywiście, że w stronę wydechu.


Dodam, że jeśli na tłoku jest napis IN (chyba tylko w chińczykach takie cuda) to napis IN kierujemy w stronę gaźnika, czyli do góry, a jak strzałka to oczywiście, że w stronę wydechu.
-
komarcc - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2335
- Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
- Lokalizacja: Wieluń
najłatwiej żeby nic nie zepsuc, jest to robic w 2 osoby. smarujesz tłok i cylinder, zakładasz tłok na korbe, ( uwazaj żeby ci zabezpieczenia nie wpadły, podłoz sobie jakis papierowy ręcznik czy szmatke ) i jedna osoba niech zakłada cylinder druga niech sciska pierscienie ustawione na zamkach. pierscienie tez popatrz czy nie są kierunkowe, jak jest jakas kropka, literka czy cos to idzie to tym symbolem do góry! oczywiscie mozna najpierw wsadzic tłok do cylka. ale po 1 potem wcale nie jest duzo łatiej operowac z załozeniem tłoka na korbowód
po 2 łatwo wsadzic tłok nie w takiej pozycji w jakiej potem bedzie pracował. a przy próbie obrócenia go w cylindrze moze dojsc do pękniecia pierscienia. wiec lepiej nie ryzykować bez doswiadczenia w tej kwestii 


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
komarcc dobrze zapytałem...
Jeszcze nie składałem nic, już wiem jak mam ustawić tłok. Cylinder dostałem wytulejowany i jest w nim dużo opiłków, praktycznie w wszystkich kanałach... Nie mam kompresora. Czy mógłbym to wszystko wymyć karcherem? Oczywiście później wszystko wytrę, wysuszę. Obawiam się jednak, że może pojawić się nalot czy rdza na tulei.
Co myślicie
Jeszcze nie składałem nic, już wiem jak mam ustawić tłok. Cylinder dostałem wytulejowany i jest w nim dużo opiłków, praktycznie w wszystkich kanałach... Nie mam kompresora. Czy mógłbym to wszystko wymyć karcherem? Oczywiście później wszystko wytrę, wysuszę. Obawiam się jednak, że może pojawić się nalot czy rdza na tulei.
Co myślicie

- vidmo002
- Świeżak
- Posty: 30
- Dołączył(a): 23/4/2011, 10:59
dokładnie, ropą jest najlepiej. nawet podczas obróbki często cylinder jest polewany ropą z olejem. a potem myty w samej ropie. dziwne że zasyfiony cylek dostałes.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
henio,
ja ma troche inna metode składania tłoka z cylkiem,
najpierw zakładasz jedno zapezpieczenie i tloka z pierscieniami wkladasz w cylinder tyle zeby sie juz sam trzymal i swobodnie ruszał góra dół,
pozniej nasuwasz na szlilki cylek i wkladasz łozysko w korbe i nasuwac cylek juz z tłokiem na korbe, wkladasz sworzen(nie zawsze sie udaje za 1 razem) pozniej zabezpieczenie i cylek zjezdza i gotowe, mozliwe ze o czymś zapomnialem napisac ale mniejwiecej jest objaśnione jak to mozna tez robic ;p
ja ma troche inna metode składania tłoka z cylkiem,
najpierw zakładasz jedno zapezpieczenie i tloka z pierscieniami wkladasz w cylinder tyle zeby sie juz sam trzymal i swobodnie ruszał góra dół,
pozniej nasuwasz na szlilki cylek i wkladasz łozysko w korbe i nasuwac cylek juz z tłokiem na korbe, wkladasz sworzen(nie zawsze sie udaje za 1 razem) pozniej zabezpieczenie i cylek zjezdza i gotowe, mozliwe ze o czymś zapomnialem napisac ale mniejwiecej jest objaśnione jak to mozna tez robic ;p
- tomera
- Stały bywalec
- Posty: 1053
- Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13
Właśnie chyba zrezygnuję z dozownika i będę jeździł na mieszance. Niby pompę wyregulowałem (kreski nie były równo ale była to minimalna różnica), ale nadal nie mam pewności że odpowiednio będzie teraz podawał. Lepiej żeby trochę pokopcił niż znowu się zatarł.
- vidmo002
- Świeżak
- Posty: 30
- Dołączył(a): 23/4/2011, 10:59
Posty: 25
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości