Zobacz wątek - Dodatkowe uszczelnienie pod głowicą

Dodatkowe uszczelnienie pod głowicą

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, leff, henio12323, rosa, cycu_rsko

Dodatkowe uszczelnienie pod głowicą

Postprzez magik2208 » 27/3/2012, 21:30

Witam, mam silnik minarelli AM, zmuszony byłem dorobić uszczelkę pod głowicą, zrobiłem ją z blachy miedzianej 0,5mm. Wg poradników podgrzałem ją na ogniu i wrzuciłem do wody, zrobiła się miękka.
Założyłem, odpaliłem tylko żeby sprawdzić jak chodzi, było ok, po czym wlałem płyn chłodniczy. Płyn leciał niczym z kranu zewnętrzną częścią uszczelki, na szybko odpaliłem i lekko dymił, jakby brał nieznaczne ilości płynu wewnętrzną częścią uszczelki.
I tutaj mam problem, czym można to jeszcze uszczelnić?
Może być to czarny czy czerwony silikon w rozważnych ilościach, czy to niezbyt dobry pomysł?
magik2208
Bywalec
 
Posty: 816
Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16


Postprzez henio12323 » 27/3/2012, 21:38

takie uszczelni nietety nie zapewniaja dobrego uszczelnienia ;/ jak juz chcesz uszczelniac to z dorabianej uszczelki kup specjalny materiał. oczywiscie materiałów jest pełno wiec dobierz o grubosci takiej jak oryginał. i powinno trzymac. za "gówniarza" na takie sie składało i nawet czasem nie ciekło :D

a tak btw nie znajdziesz nigdzie gotowej uszczelki ? zaoszczedzi to nerwów i czasu. po 2 takie zalewania rozgrzanego cylka wału i korbowodu wodą duzo zimniejsza nie słuzy silnikowi
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25960
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez magik2208 » 27/3/2012, 22:33

Pojemność nie jest oryginalna przez co uszczelki nie dostanę. Uszczelka oryginalna jest w postaci gumowych oringów także grubość dobierana była na "czuja".
Płyn nie był zalewany na rozgrzany silnik, pochodził może przed tym 3-4 sekundy, po czym po około minucie wlałem i odpaliłem czy nie pochłania cieczy do środka. Kupilem miedz bo wszedzie byla tak polecana pod glowice, w niektorych silnikach robi sie nawet z aluminium to pomyslalem, ze w takim razie miedz bedzie genialnym pomyslem. Z tego co wiem to czarny silikon po wyschnieciu twardnieje na kamien, nie jest wowczas elastyczny, ale to samo ma sie przeciez do kryngielitu, ktory tez jest tak wiecznie polecany, ale nie mialem pojecia gdzie go dostac.
Czy to az tak fatalny pomysl i czy bedzie sie sprawdzal chociaz tymczasowo? Jesli tak to ktory? Czerwony (+3xx*C wiec nawet tu sie nie ma co martwic), ktory pozostanie elastyczny, czy czarny, ktory po czasie stwardnieje?
magik2208
Bywalec
 
Posty: 816
Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16

Postprzez henio12323 » 28/3/2012, 08:56

czerwony to syf, nie trzyma jak nalezy. czarny- zalezy jaki, czesto to tylko odmiana czerwonego silikonu. jak juz czymkolwiek uszczelniacz to pastami uszczelniającymi np DIRKO kosztuje 30 zł za tubke ale to dopiero uszczelnia..
materiał dostaniesz tam gdzie mozna kupic uszczelniacze i łozyska, albo w serwisie motocyklowym.


co do dostawania sie wody, nei chodzi mi o wlewanie zimnej cieczy do rozgrzanego silnika. chodzi o to że jak odpalisz i nagle woda dostanie sie do cylindra ( a uwierz mi że nie od razu to zauwazysz ) to moze ci wał strzelic. koledze w skuterku raz woda poszła na silnik. od razu zalałem oleju pod tłok. załozyłem, nowe uszczelki itp pochodził 10 minut i sie zatarł :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25960
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez magik2208 » 28/3/2012, 14:35

Tak tez zrobie, z tego co wyczytalem to nawet zakladali ten specyfik do silnikow bez uszczelek i trzyma, takze tu faktycznie powinno byc dobrze (jako dodatkowe uszczelnienie miedzi).
Powiedz mi jeszcze (bo wole kupic na miejscu) kupic ten czerwony do 250*, czy szary/bezowy/bezbarwny do tych 180*C?
magik2208
Bywalec
 
Posty: 816
Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na gr