Dodatkowe uszczelnienie pod głowicą
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Dodatkowe uszczelnienie pod głowicą
Witam, mam silnik minarelli AM, zmuszony byłem dorobić uszczelkę pod głowicą, zrobiłem ją z blachy miedzianej 0,5mm. Wg poradników podgrzałem ją na ogniu i wrzuciłem do wody, zrobiła się miękka.
Założyłem, odpaliłem tylko żeby sprawdzić jak chodzi, było ok, po czym wlałem płyn chłodniczy. Płyn leciał niczym z kranu zewnętrzną częścią uszczelki, na szybko odpaliłem i lekko dymił, jakby brał nieznaczne ilości płynu wewnętrzną częścią uszczelki.
I tutaj mam problem, czym można to jeszcze uszczelnić?
Może być to czarny czy czerwony silikon w rozważnych ilościach, czy to niezbyt dobry pomysł?
Założyłem, odpaliłem tylko żeby sprawdzić jak chodzi, było ok, po czym wlałem płyn chłodniczy. Płyn leciał niczym z kranu zewnętrzną częścią uszczelki, na szybko odpaliłem i lekko dymił, jakby brał nieznaczne ilości płynu wewnętrzną częścią uszczelki.
I tutaj mam problem, czym można to jeszcze uszczelnić?
Może być to czarny czy czerwony silikon w rozważnych ilościach, czy to niezbyt dobry pomysł?
- magik2208
- Bywalec
- Posty: 816
- Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16
takie uszczelni nietety nie zapewniaja dobrego uszczelnienia ;/ jak juz chcesz uszczelniac to z dorabianej uszczelki kup specjalny materiał. oczywiscie materiałów jest pełno wiec dobierz o grubosci takiej jak oryginał. i powinno trzymac. za "gówniarza" na takie sie składało i nawet czasem nie ciekło
a tak btw nie znajdziesz nigdzie gotowej uszczelki ? zaoszczedzi to nerwów i czasu. po 2 takie zalewania rozgrzanego cylka wału i korbowodu wodą duzo zimniejsza nie słuzy silnikowi

a tak btw nie znajdziesz nigdzie gotowej uszczelki ? zaoszczedzi to nerwów i czasu. po 2 takie zalewania rozgrzanego cylka wału i korbowodu wodą duzo zimniejsza nie słuzy silnikowi
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Pojemność nie jest oryginalna przez co uszczelki nie dostanę. Uszczelka oryginalna jest w postaci gumowych oringów także grubość dobierana była na "czuja".
Płyn nie był zalewany na rozgrzany silnik, pochodził może przed tym 3-4 sekundy, po czym po około minucie wlałem i odpaliłem czy nie pochłania cieczy do środka. Kupilem miedz bo wszedzie byla tak polecana pod glowice, w niektorych silnikach robi sie nawet z aluminium to pomyslalem, ze w takim razie miedz bedzie genialnym pomyslem. Z tego co wiem to czarny silikon po wyschnieciu twardnieje na kamien, nie jest wowczas elastyczny, ale to samo ma sie przeciez do kryngielitu, ktory tez jest tak wiecznie polecany, ale nie mialem pojecia gdzie go dostac.
Czy to az tak fatalny pomysl i czy bedzie sie sprawdzal chociaz tymczasowo? Jesli tak to ktory? Czerwony (+3xx*C wiec nawet tu sie nie ma co martwic), ktory pozostanie elastyczny, czy czarny, ktory po czasie stwardnieje?
Płyn nie był zalewany na rozgrzany silnik, pochodził może przed tym 3-4 sekundy, po czym po około minucie wlałem i odpaliłem czy nie pochłania cieczy do środka. Kupilem miedz bo wszedzie byla tak polecana pod glowice, w niektorych silnikach robi sie nawet z aluminium to pomyslalem, ze w takim razie miedz bedzie genialnym pomyslem. Z tego co wiem to czarny silikon po wyschnieciu twardnieje na kamien, nie jest wowczas elastyczny, ale to samo ma sie przeciez do kryngielitu, ktory tez jest tak wiecznie polecany, ale nie mialem pojecia gdzie go dostac.
Czy to az tak fatalny pomysl i czy bedzie sie sprawdzal chociaz tymczasowo? Jesli tak to ktory? Czerwony (+3xx*C wiec nawet tu sie nie ma co martwic), ktory pozostanie elastyczny, czy czarny, ktory po czasie stwardnieje?
- magik2208
- Bywalec
- Posty: 816
- Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16
czerwony to syf, nie trzyma jak nalezy. czarny- zalezy jaki, czesto to tylko odmiana czerwonego silikonu. jak juz czymkolwiek uszczelniacz to pastami uszczelniającymi np DIRKO kosztuje 30 zł za tubke ale to dopiero uszczelnia..
materiał dostaniesz tam gdzie mozna kupic uszczelniacze i łozyska, albo w serwisie motocyklowym.
co do dostawania sie wody, nei chodzi mi o wlewanie zimnej cieczy do rozgrzanego silnika. chodzi o to że jak odpalisz i nagle woda dostanie sie do cylindra ( a uwierz mi że nie od razu to zauwazysz ) to moze ci wał strzelic. koledze w skuterku raz woda poszła na silnik. od razu zalałem oleju pod tłok. załozyłem, nowe uszczelki itp pochodził 10 minut i sie zatarł
materiał dostaniesz tam gdzie mozna kupic uszczelniacze i łozyska, albo w serwisie motocyklowym.
co do dostawania sie wody, nei chodzi mi o wlewanie zimnej cieczy do rozgrzanego silnika. chodzi o to że jak odpalisz i nagle woda dostanie sie do cylindra ( a uwierz mi że nie od razu to zauwazysz ) to moze ci wał strzelic. koledze w skuterku raz woda poszła na silnik. od razu zalałem oleju pod tłok. załozyłem, nowe uszczelki itp pochodził 10 minut i sie zatarł

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Tak tez zrobie, z tego co wyczytalem to nawet zakladali ten specyfik do silnikow bez uszczelek i trzyma, takze tu faktycznie powinno byc dobrze (jako dodatkowe uszczelnienie miedzi).
Powiedz mi jeszcze (bo wole kupic na miejscu) kupic ten czerwony do 250*, czy szary/bezowy/bezbarwny do tych 180*C?
Powiedz mi jeszcze (bo wole kupic na miejscu) kupic ten czerwony do 250*, czy szary/bezowy/bezbarwny do tych 180*C?
- magik2208
- Bywalec
- Posty: 816
- Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości