Zobacz wÄ…tek - Peugeot Speedfight 2 100cc
NAS Analytics TAG

Peugeot Speedfight 2 100cc

i inne małe pojemności
_________

Peugeot Speedfight 2 100cc

Postprzez damian310395 » 27/3/2012, 12:41

Chciałbym uzyskać jak najwięcej informacji na temat peugeot speedfight 2 100cc
damian310395
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 27/3/2012, 12:21


Postprzez alasek132 » 27/3/2012, 13:13

Peugeot Speedfight 2 – jeden z bardziej popularnych skuterów w naszym kraju. Dlaczego potocznie nazywanego „Speeda” możemy spotkać praktycznie w każdym Å›rednim mieÅ›cie? PróbujÄ…c znaleźć odpowiedź na to pytanie, postaram siÄ™ przeÅ›wietlić moto pod różnymi kÄ…tami jego zastosowania.

Na początku był chaos... czyli trochę historii.

Cofnijmy siÄ™ kilka Å‚adnych lat i przypomnijmy sobie rynkowe poczÄ…tki pierwszej generacji Speeda. Premiera miaÅ‚a miejsce w 1997 roku. Wtedy to po raz pierwszy oczy nastolatków ujrzaÅ‚y skuter, który swoim designem potrafiÅ‚ rozkochać w sobie niejednego mÅ‚odocianego adepta motocykli. Opisywana wersja Peugeota miaÅ‚a premierÄ™ trzy lata później, w roku 2000. Jednak pojawienie siÄ™ drugiej generacji nie wzbudziÅ‚o już tak wielkiego zachwytu jaki miaÅ‚ miejsce w roku 97. W latach kolejnych przybywaÅ‚y coraz to nowsze wersje limitowane, które różniÅ‚y siÄ™ od siebie poczÄ…tkowo wyłącznie malowaniem. Nazwa „wersja limitowana” miaÅ‚a raczej za zadanie robić tylko dobre wrażenie niż oddawać faktyczny stan rzeczy. Tak naprawdÄ™ każdy kto chciaÅ‚ mieć w swoim garażu Speedfighta w jednej z „limited edyszyn” bez problemu mógÅ‚ go nabyć u najbliższego dealera.

Dwa Å‚yki techniki – czyli co piszczy pod owiewkami.

Od poczÄ…tku produkcji Peugeot nie wyróżniaÅ‚ siÄ™ zbytnio nowinkami technicznymi. Nie można jednak powiedzieć, że byÅ‚a to konstrukcja przestarzaÅ‚a. Poprostu byÅ‚ on „skrojony” na miarÄ™ swoich czasów.

Zacznijmy może od serca motocykla, czyli dwusuwa o pojemnoÅ›ci 50cm3. Speed swoje osiÄ…gi zawdziÄ™cza silnikowi, który fabrycznie blokowany jest do 4,5 KM, lecz po lekkim zabiegu osiÄ…ga, wedÅ‚ug różnych źródeÅ‚, od 6,5 do 8 „kobyÅ‚ek”. PrÄ™dkość odblokowanego motocykla faktycznie dochodzi do okoÅ‚o 85km/h, ale sprytny licznik potrafi pokazac (przy sprzyjajÄ…cych warunkach) nawet 100km/h. Jednostka napÄ™dowa zasilana jest gaźnikiem. Niestety Peugeocik nie doczekaÅ‚ sie wersji zasilanej wtryskiem paliwa. Francuz Å›miga na 13 calowych aluminiowych felgach o ciekawym trójramiennym ksztaÅ‚cie. O komfort kierowcy i pasażera (pasażerki :) ) dba dosyć nietypowy system zawieszenia. Otóż z przodu skuter zawieszony jest na jednoramiennym wahaczu pchanym. Opinie użytkowników co do tego rozwiÄ…zania sÄ… dosyć podzielone. Jedni uważajÄ… to za zaletÄ™, a sceptycy twierdzÄ…, że w zakrÄ™tach skuter jest mniej stabilny i przewidywalny niż na standardowym widelcu. Tylne koÅ‚o zawieszone jest na pojedynczym amortyzatorze. PoczÄ…tkowo stosowane byÅ‚o tÅ‚umienie olejowe, zaÅ› poczÄ…wszy od limitowanej wersji 206WRC skuter otrzymaÅ‚ amorek olejowo-gazowy z możliwoÅ›ciÄ… niewielkiej regulacji.

Widoczność na autostradach zapewnia nam lampa soczewkowa. Kiedy jednak dopadnie nas noc zawsze możemy posÅ‚użyć siÄ™ dÅ‚ugimi Å›wiatÅ‚ami, za które odpowiada reflektor halogenowy (który - nota bene - bardzo sprawnie wywiÄ…zuje siÄ™ z powierzonej mu roli). Dwa hamulce tarczowe dajÄ… siÄ™ lekko i wyczuwalnie dozować. Wielkim atutem jest stalowy oplot przewodu, dziÄ™ki czemu możemy krÄ™cić stoppie niczym Raptowny, nie bojÄ…c siÄ™ o „spuchniÄ™cie hebla” :)

PiÄ™kna czy Bestia – a może dwupak?

Krótko – Speedfight to naprawdÄ™ udany projekt designerski. Ciężko jest znaleźć osobÄ™, której skuter siÄ™ nie podoba. JeÅ›li sÅ‚yszymy opiniÄ™, że Francuz jest brzydki, zapewne ankietowany posiada sportowÄ… 50`tke ze stajni konkurencji. Ostre linie i kanty jednoznacznie sugerujÄ… przeznaczenie naszego mopeda – sport i agresywny atak miasta :) Warto wspomnieć o dodatkach (które można zamówić jako dodatkowe akcesoria, a w wersjach limitowanych dostÄ™pne sÄ… w standardzie) takich, jak na przykÅ‚ad: podesty z blachy ryflowanej czy tylny spoiler, sÅ‚użący jednoczeÅ›nie jako uchwyt dla pasażera. PodnoszÄ… one zarówno walory estetyczne jak i użytkowe skutera.

Komfort podróży – hmm... komfort ? Przecież to sportowa maszyna. Niestety jeżeli chodzi o wygodÄ™ Speed trochÄ™ nas rozczarowuje. O ile pozycja za kierownicÄ… jest wygodna, o tyle siedzenie jest stanowczo za twarde. Panowie z Peugeota – w tej klasie skuterów to niedopuszczalne. Dla porównania, na sprzÄ™tach konkurencji , np. Runnerku albo SR`ce siedzimy jak na tronie. Jedyny plus kanapy to jej spora szerokość w miejscu dla pasażera. Tutaj nie musimy siÄ™ martwić o podrÄ™cznikowe wymiary pasażerki - 90/60/90 :)

Gaazu i w drogÄ™ ! – czyli test w terenie

Koniec z suchymi danymi, odkręcamy manetkę i jedziemy do miasta zobaczyć, jak skuter zachowuje się w swoim naturalnym środowisku. Odblokowany sprzęt bardzo sprawnie przyspiesza, do prędkości ok. 65km/h. Rozpędza się regularnie, bez efektu turbodziury :P Ruszając spod świateł nie musimy się wstydzić nawet przed samochodami. Francuzik jest bardzo zwinny, manewrowanie w korku z prawego pasa na lewy nie sprawia najmniejszych trudności. Gabaryty skutera są wręcz idealnie dobrane do miejskich ulic, jazda pomiędzy samochodami nie wymaga perfekcyjnego opanowania sprzętu. (Oczywiście dążenie do jak najlepszego panowania nad swoim motocyklem popieram w 100%.)

Monster Garage – zgasÅ‚ i siÄ™ nie odzywa

Ze skuterami jak z ludźmi, też czasami chorują. Tylko tutaj zamiast Apapu bardziej pomaga nasadowa 13`tka. Jeżeli chodzi o opisywanego Francuza, to poważne infekcje zdarzają mu się bardzo rzadko. Może to zasługa śródziemnomorskiego klimatu ... Jeżeli dobrze traktujemy nasz skuter, regularnie oddajemy go na przeglądy, stosujemy dobrej jakości płyny i oleje, to nic poważnego nie ma prawa się przytrafić. Wymianie podlegają jedynie elementy, które zużywają się w trakcie eksploatacji, takie jak: klocki hamulcowe, rolki, paski napędowe. Po dłuższym czasie użytkowania (kilka sezonów) do wymiany może nadawać się również elektryczny rozrusznik. Nie zawsze jednak jest konieczna wymiana całego elementu. Czasem wystarczy jedynie zmienić na nowe szczotki, które zużywają się podczas próby odpalenia.

Czy warto? – podsumowanie

Ta opinia bÄ™dzie subiektywna, ponieważ opiera siÄ™ wyłącznie na moich spostrzeżeniach i wnioskach, wyciÄ…gniÄ™tych zarówno po jeździe tym skuterem jak, i opiniach użytkowników. Speedfight pomimo tego, że zaliczany jest do klasy sport, tak naprawdÄ™ okazuje siÄ™ skuterem bardzo uniwersalnym. Jego gabaryty i dynamika pozwalajÄ… na dosyć komfortowe poruszanie siÄ™ przy dÅ‚uższych wypadach za miasto, zaÅ› Å‚atwość i porÄ™czność prowadzenia doskonale sprawdza siÄ™ w ruchu miejskim. Pozwala ona także Å›wieżo upieczonym kierowcom na dosyć szybkie i bezstresowe oswojenie siÄ™ z zasadami panujÄ…cymi na motocyklu. Również jakość wykonania skutera i trwaÅ‚ość silnika przemawia „ZA” kupnem tego modelu. Tak wiÄ™c jeżeli macie już karte motorowerowÄ…, pokażcie rodzicom Speeda i powiedzcie: „mamo, tato - to bÄ™dzie naprawdÄ™ dobry wybór” . PROSZE CIE BARDZO :)
RS
alasek132
Świeżak
 
Posty: 78
Dołączył(a): 17/8/2011, 16:01


Postprzez damian310395 » 7/4/2012, 16:01

ja powiem tak... ty mi opisales cala histrie istnienia speeda... po drugie mi nie chodzilo o to a chodzilo mi o opinie na temat speeda 100cc tzn przyspieszenie hamulce i wgl uzytkowanie...
damian310395
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 27/3/2012, 12:21



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê