Zobacz wątek - KX 250 1987r. Problem z iskrą.

KX 250 1987r. Problem z iskrą.

Enduro, Cross
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, henio12323, Beavis

KX 250 1987r. Problem z iskrą.

Postprzez Seba-S91 » 27/3/2012, 11:58

Witam.
Jakiś czas temu kupiłem kx'a 250 do remontu, jednym z problemów był brak iskry, zdiagnozowałem spaloną cewkę wytwarzającą prąd. Została ona oddana do przewinięcia, wczoraj ją odebrałem, zamontowałem i iskra pojawiła się ale była nie systematyczna oraz bardzo słaba. Gdy zmierzyłem jakie napięcie wytwarza cewka po naprawie wychodziło mi że przy w miarę energicznym kopnięciu wytwarza do 15V.
Teraz moje pytanie, czy jest to prawidłowa wartość? Jak sprawdzić czy moduł zapłonowy jest dobry a jak sprawdzić cewkę wysokiego napięcia?
Czy żeby sprawdzić cewkę WN mogę ją podmienić np. z cewką 12V od trabanta?
Seba-S91
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 7/10/2011, 01:56


Postprzez kris514 » 27/3/2012, 14:50

wejdz na strone kawasaki tam znajdziesz serwisowke a z serqisowki napiecia a jesli chodzi o cewke to raczej sie tylko zadymi z tej 12v w ktm idzie na cewke jakies 200v
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Seba-S91 » 27/3/2012, 14:59

To z modułu na cewkę wysokiego napięcia idzie aż koło 200V? Czy dopiero cewka wzmacnia do takich wartości na świece?
Pytam dla jasności.

Albo piszesz w temacie krótkiego pytania, albo ciągniesz temat tutaj, zdecyduj się bo robisz śmietnik.
co wybierasz?
Bostorn
Seba-S91
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 7/10/2011, 01:56

Postprzez henio12323 » 27/3/2012, 16:06

sciagnij serwisówke i porównaj parametry w serwisówce z twoimi wynikami pomiarów
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kris514 » 27/3/2012, 16:57

cewka podnosi do kilku tysoiecy volt
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Seba-S91 » 28/3/2012, 04:17

A wiecie może skąd mogę sobie ściągnąć manuala najlepiej w j. angielskim oczywiście free do kx'a 250 wersja E wychodzi mi że 1987r. szukam i niemogę znaleźć do tego modelu:-(.
Z góry wielkie dzięki za pomoc.
Seba-S91
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 7/10/2011, 01:56

Postprzez Bostorn » 28/3/2012, 08:38

proszę bardzo
http://www.cheapcycleparts.com/model_ye ... lies/59973

co chcesz to masz :D

mam nadzieję że się przyda
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez kris514 » 28/3/2012, 09:04

jeden problem to nie serwisowka tylko spis części. Manual 1988 (otwórz link)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Seba-S91 » 28/3/2012, 19:07

Wielkie dzięki za pomoc:-).

Dzisiaj znalazłem chwilę czasu i zająłem się dokładnym przeglądem instalacji w moto. Wszystko poczyściłem i zauważyłem że przy dokręcaniu stojanu zgniotłem jeden kabelek od drugiej cewki takiej cienkiej która według mnie zczytuje z koła magnesowego kiedy robić przerwę aż pękła jego izolacja i masowało go. Zaizolowałem go i poprowadziłem bezpieczniej niż poprzednio był i pojawiła się iskra ale jest bardzo słaba.
Sprawdziłem cewkę zapłonową którą niedawno odebrałem z przezwajania: jakie wytwarza napięcie oraz jej opór i wyszło mi że opór wynosi 426om a prąd jaki wytwarza jest od 7 do 15 V.
Przejrzałem manuala i tam nie zauważyłem danych jakie napięcie powinna wytwarzać taka cewka:-(. Ale wyczytałem na tej stronie http://seba-motor.pl/zaplony.php że powinna wytwarzać od 40 do 100V a nawet i więcej a jej opór powinien wynosić od 200 do 400 om. Wychodzi na to że muszę oddać ją do reklamacji:-(.

Jakie jest wasze zdanie na ten temat?
Seba-S91
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 7/10/2011, 01:56

Postprzez kris514 » 28/3/2012, 19:32

a jak ze swieca przerwa dobra?? U mnie w ktmie pisze ze ma byc chyba 40v a przy kopaniu bylo chyba 26 v wiec roznica duza chodz motor odpala z pierwszego
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Seba-S91 » 28/3/2012, 19:46

Tak przerwa jest w porządku nawet podmieniałem świece i fajkę. Ale wartości cewki zapłonowej według mnie wskazują na to że nadaje się do poprawienia, niestety. Może po niedzieli znajdę trochę czasu i zawiozę ją do tego gościa który mi to robił. Jak już będę miał ją z powrotem to zaraz dam znać jakie będą rezultaty:-).
A narazie dzięki za zainteresowanie tematem i pozdrawiam.
Seba-S91
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 7/10/2011, 01:56

Postprzez KAPELA911 » 28/3/2012, 19:59

Zmień kabel, albo przylutuj drugi w tej co zgniotłes, ja tak miałem że też zaizolowałem taki kabel, dopiero po przelutowaniu ładowanie wróciło do normy.
Avatar użytkownika
KAPELA911
Bywalec
 
Posty: 868
Dołączył(a): 18/7/2008, 13:47
Lokalizacja: Z rajskiej benzyniarni

Postprzez kris514 » 28/3/2012, 20:28

ale tutaj mowi o kablu impulsatora a nie z cewki ze stojanu
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce



Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr