GPZ 500S pływa ?
Posty: 9
• Strona 1 z 1
GPZ 500S pływa ?
Witam.
Postaram się opisać mój problem. Posiadam motocykl Kawasaki GPZ 500S. Wymieniłem opony na dwie nowe Pirelli. Ale motocykl od prędkośći 160km/h wzwyż zaczyna lekko telepać na boki. Niewiem jak to opisać coś jakby pływał, ruszała się delikatnie kierownica.
jaka może być przyczyna ? Wydaje mi się że na początku tzn rok temu, nie było takiego problemu, a nigdy mi się nie przewrócił ani nic złego z nim nie robiłem.
Postaram się opisać mój problem. Posiadam motocykl Kawasaki GPZ 500S. Wymieniłem opony na dwie nowe Pirelli. Ale motocykl od prędkośći 160km/h wzwyż zaczyna lekko telepać na boki. Niewiem jak to opisać coś jakby pływał, ruszała się delikatnie kierownica.
jaka może być przyczyna ? Wydaje mi się że na początku tzn rok temu, nie było takiego problemu, a nigdy mi się nie przewrócił ani nic złego z nim nie robiłem.
- glinka
- Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 18/2/2008, 19:46
-
wasil1993p - Bywalec
- Posty: 765
- Dołączył(a): 23/3/2009, 21:02
- Lokalizacja: Suwałki
jezeli łapie przy 160 czujesz cos przy 80 km h ? często jest tak że koło wpada w rezonans przy pewnych prędkosciach. a przy innych juz nie. jak tak to kwestia wywazenia koła. ew opona moze byc nieco krzywo nałozona. inna sprawa to moze byc własnie głowka ramy, ew łozyska kół
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Przy mniejszej prędkości nic się nie dzieje, nic nie czuć. Możliwe, że wpada w rezonans ale tak chyba nie powinno być. Nie mam pojęcia czy koła mam wyważone czy nie. Zakładało je dwóch różnych wulkanizatorów. Możliwe że są nie wyważone. Muszę to sprawdzić. W drgania wpada tylko powyżej 160km/h. A jak sprawdzić to łożysko główki ramy ?
- glinka
- Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 18/2/2008, 19:46
Luzy na główce ramy sprawdza się tak: stawiasz moto na centralce i prosisz kogoś, żeby obciążył tył (żeby przednie koło podniosło się do przodu), łapiesz za lagi i ruszasz przód-tył i na boki. Jak wyczujesz luz, znaczy, że łożyska do wymiany.
Te drgania pojawiają się jak puścisz kierownicę, czy jak trzymasz?
Te drgania pojawiają się jak puścisz kierownicę, czy jak trzymasz?
Kawasaki ZR-7S
Yamaha FZ6 FAZER
Yamaha FZ6 FAZER
- kowal_71
- Bywalec
- Posty: 885
- Dołączył(a): 12/4/2010, 13:46
- Lokalizacja: Wrocław
sprawdź
-czy jakość drogi jest ok
-zamontowanie opon u fachowca (czy prawidłowo zamontowane, indeks prędkości, stan felg przy okazji)
-wyważenie (j/w)
-łożyska kół (zwłaszcza przód)
- łożyska główki ramy
powyższe rady załatwią problem.
motocykl w najszybszej wersji może pokazać 200 więc 160 powinno być idealnie
-czy jakość drogi jest ok
-zamontowanie opon u fachowca (czy prawidłowo zamontowane, indeks prędkości, stan felg przy okazji)
-wyważenie (j/w)
-łożyska kół (zwłaszcza przód)
- łożyska główki ramy
powyższe rady załatwią problem.
motocykl w najszybszej wersji może pokazać 200 więc 160 powinno być idealnie
Sumomoto Motocykle Kraków
-
Sumomoto - Świeżak
- Posty: 233
- Dołączył(a): 24/2/2012, 14:13
- Lokalizacja: Kraków
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości