FZR 600 kilka problemów
Posty: 2
• Strona 1 z 1
FZR 600 kilka problemów
Witam
Więc dzisiaj zacząłem się zabierać za ogarnianie moto. Ogólnie sytuacja wygląda tak że moto jest już staruszek (89rok) kupiony w Niemczech za grosze i pierwszy raz dzisiaj odpalany po przerwie możliwe że kilku letniej, teraz lista moich problemów wątpliwości:
1. najpierw odpaliłem moto nic nie robiłem tylko dolałem oleju (ciekło z jednej uszczelki) i odpaliłem - musiał sporo pokręcić ale w końcu dał radę. - na otwartym ssaniu obroty były w okolicy 2 tys bardzo falowały między 3 a 1 tys. i jak chwilę pochodził to bardzo kopcił. - wymieniłem olej, filtr i cieknącą uszczelkę. Obroty już się ustabilizowały przestał kopcić i mogłem zamknąć ssanie - na zamkniętym ssaniu obroty się troszkę wahają mniej więcej w granicy 2 grubości wskaźnika od obrotów. - niestety nie mógł tak zbyt długo pochodzić bo musiałem się zbierać tak że pochodził może z 2 minuty ale nie kopcił - teraz pytanie czy jak pochodzi dłużej to zacznie znowu dymić i falować bo wątpię żeby wymiana oleju i filtra miała aż tak duży wpływ.
2. jak jest na luzie to manetka całkiem dobrze reaguje na gaz ale za to jak odpuszczę to obroty schodzą dość wolno (tak o połowę wolniej jak powinny)
3. zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego ma 2 wężyki z jednym podłączonym od dołu jest wszystko ok. natomiast jest jeszcze jeden podłączony od góry który z niczym się nie łączy (po prostu dość długi wiszący sobie wężyk) czy to jest odpowietrzenie czy coś w tym stylu czy może powinien być on gdzieś podłączony ?
4. ssanie działa trochę dziwnie bo jak jest otwarte na max moto ma tak z 3 tys obrotów ale jak je zamykam ma taki moment że obroty skaczą do góry i dopiero potem normalnie zmniejszają się tak jak powinny
5. przy wyłączonym silniku kiedy wcisnę sprzęgło tylne koło w ogóle się nie chce kręcić czy to normalne ? bez sprzęgła jest wszystko ok bo przepychałem go dzisiaj.
6. kiedy ustawię kranik na rezerwę cieknie z niego paliwo - mam nadzieję że zestaw naprawczy kranika zaradzi temu ?
7. trochę strzela z wydechu (bez żadnych płomieni sam odgłos)
8. Jutro chcę obejrzeć świece a w przyszłym tygodniu oddać go na czyszczenie i synchro gaźników czy te operacje mogą pomóc zlikwidować któryś z problemów ?
Więc dzisiaj zacząłem się zabierać za ogarnianie moto. Ogólnie sytuacja wygląda tak że moto jest już staruszek (89rok) kupiony w Niemczech za grosze i pierwszy raz dzisiaj odpalany po przerwie możliwe że kilku letniej, teraz lista moich problemów wątpliwości:
1. najpierw odpaliłem moto nic nie robiłem tylko dolałem oleju (ciekło z jednej uszczelki) i odpaliłem - musiał sporo pokręcić ale w końcu dał radę. - na otwartym ssaniu obroty były w okolicy 2 tys bardzo falowały między 3 a 1 tys. i jak chwilę pochodził to bardzo kopcił. - wymieniłem olej, filtr i cieknącą uszczelkę. Obroty już się ustabilizowały przestał kopcić i mogłem zamknąć ssanie - na zamkniętym ssaniu obroty się troszkę wahają mniej więcej w granicy 2 grubości wskaźnika od obrotów. - niestety nie mógł tak zbyt długo pochodzić bo musiałem się zbierać tak że pochodził może z 2 minuty ale nie kopcił - teraz pytanie czy jak pochodzi dłużej to zacznie znowu dymić i falować bo wątpię żeby wymiana oleju i filtra miała aż tak duży wpływ.
2. jak jest na luzie to manetka całkiem dobrze reaguje na gaz ale za to jak odpuszczę to obroty schodzą dość wolno (tak o połowę wolniej jak powinny)
3. zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego ma 2 wężyki z jednym podłączonym od dołu jest wszystko ok. natomiast jest jeszcze jeden podłączony od góry który z niczym się nie łączy (po prostu dość długi wiszący sobie wężyk) czy to jest odpowietrzenie czy coś w tym stylu czy może powinien być on gdzieś podłączony ?
4. ssanie działa trochę dziwnie bo jak jest otwarte na max moto ma tak z 3 tys obrotów ale jak je zamykam ma taki moment że obroty skaczą do góry i dopiero potem normalnie zmniejszają się tak jak powinny
5. przy wyłączonym silniku kiedy wcisnę sprzęgło tylne koło w ogóle się nie chce kręcić czy to normalne ? bez sprzęgła jest wszystko ok bo przepychałem go dzisiaj.
6. kiedy ustawię kranik na rezerwę cieknie z niego paliwo - mam nadzieję że zestaw naprawczy kranika zaradzi temu ?
7. trochę strzela z wydechu (bez żadnych płomieni sam odgłos)
8. Jutro chcę obejrzeć świece a w przyszłym tygodniu oddać go na czyszczenie i synchro gaźników czy te operacje mogą pomóc zlikwidować któryś z problemów ?
- Trax
- Świeżak
- Posty: 324
- Dołączył(a): 28/9/2011, 11:39
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Pytania 1, 2, 4, 6, 7 -> wyczyść, wyreguluj i zsynchronizuj gaźniki.
3 -> nie za bardzo wiem o co ci chodzi
5 -> nie, to nie jest normalne
Jeśli masz umiejętności (w co wątpię po twoich pytaniach) to ogarnij sprzęt sam, a najlepiej oddaj go do warsztatu bo potrzebuje pełnego, dokładnego serwisu.
3 -> nie za bardzo wiem o co ci chodzi
5 -> nie, to nie jest normalne
Jeśli masz umiejętności (w co wątpię po twoich pytaniach) to ogarnij sprzęt sam, a najlepiej oddaj go do warsztatu bo potrzebuje pełnego, dokładnego serwisu.
- maxter
- Świeżak
- Posty: 41
- Dołączył(a): 4/3/2011, 09:11
Posty: 2
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości