Akumulator nie ładuje się podczas jazdy
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Akumulator nie ładuje się podczas jazdy
Kupiłem nówkę po zimie, w poprzednim sezonie miałem jakieś chiński tani aku i jak padł to myślałem że wina chińszczyzny. Teraz kupiłem markowy, podłączyłem, na zimno ma 12V napięcia i po zapaleniu również tyle samo. Co zrobić? Miesiąca nie wytrzyma już będzie trzeba prostownikiem działać.. motorower motorhispania ryz 50, to samo co rieju peugeot czy dt.
-
m4rcello0 - Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 19/7/2010, 15:16
Nie wiem jaka jest konstrukcja tego sprzętu, czy ma prądnicę, czy alternator, ale zacząłbym od sprawdzenia właśnie elementu, który wytwarza prąd. Jeśli wytwarza prąd ładowania - może regulator napięcia?
-
alxbox - Świeżak
- Posty: 76
- Dołączył(a): 13/12/2011, 07:49
- Lokalizacja: Oberschlesien
Jest prądnica i nie wiem czy to ma coś wspólnego z tematem ale jak odpalam motor to światła oprócz kierunków chodzą zawsze, niezależnie od akumulatora. Mam sprawdzić regulator napięcia? Gdzie mogę jeszcze poszperać, żeby znaleść przyczynę?
-
m4rcello0 - Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 19/7/2010, 15:16
Wiesz, ciężko to wszystko tłumaczyć na odległość. Najlepiej, gdybyś podjechał do jakiegoś elektromechanika, który pomierzy Ci odpowiednim miernikiem prąd ładowania, natężenie tego prądu no i znajdzie, w którym miejscu prąd zanika jeśli nie dopływa do akumulatora. Ogólnie jeśli nie masz miernika to ciężko będzie Ci znaleźć rozwiązanie.
Można sugerować się jeszcze kontrolką ładowania jeśli taka jest w tym motorku, jeśli gaśnie - znaczy, że prąd jest wytwarzany, wtedy tylko znaleźć miejsce, które nie pozwala mu płynąć do aku. Znając życie, przyczyną będzie prawdopodobnie regulator napięcia, to cholerstwo często lubi płatać figla.
Do regulatora powinno płynąć kilkadziesiąt volt, dopiero on reguluje napięcie właściwe dla instalacji i aku.
Jeśli wszystko jest ok, to podłączając miernik bezpośrednio do klem akumulatora przy włączonych światłach, napięcie powinno rosnąć wraz ze wzrostem obrotów. Np na wolnych może to być powyżej 12V, ale jak dodasz więcej gazu - napięcie powinno rosnąć aż do dopuszczalnego czyli w okolice 14V.
Ogólnie trzeba sprawdzić po kolei wszystko, bo jednoznaczną diagnozę ciężko mi wystawić, jest po drodze zbyt wiele elementów...
Można sugerować się jeszcze kontrolką ładowania jeśli taka jest w tym motorku, jeśli gaśnie - znaczy, że prąd jest wytwarzany, wtedy tylko znaleźć miejsce, które nie pozwala mu płynąć do aku. Znając życie, przyczyną będzie prawdopodobnie regulator napięcia, to cholerstwo często lubi płatać figla.
Do regulatora powinno płynąć kilkadziesiąt volt, dopiero on reguluje napięcie właściwe dla instalacji i aku.
Jeśli wszystko jest ok, to podłączając miernik bezpośrednio do klem akumulatora przy włączonych światłach, napięcie powinno rosnąć wraz ze wzrostem obrotów. Np na wolnych może to być powyżej 12V, ale jak dodasz więcej gazu - napięcie powinno rosnąć aż do dopuszczalnego czyli w okolice 14V.
Ogólnie trzeba sprawdzić po kolei wszystko, bo jednoznaczną diagnozę ciężko mi wystawić, jest po drodze zbyt wiele elementów...
-
alxbox - Świeżak
- Posty: 76
- Dołączył(a): 13/12/2011, 07:49
- Lokalizacja: Oberschlesien
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości