Chiński 4T nie odpala
Posty: 43
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Chiński 4T nie odpala
Witam. to znowu ja i mój problem. tak jak wyżej. skuter nie pali po zimie. przed noramalnie odpalał jednak podczas jazdy odkręcił mi sie impulsator i ztarł o magneto... teraz mam założony nowy i działa ale nie chce mi coś odpalić... cylinder mam nowy ledwo jeżdżony 90ccm, iskra jest, świeca wilgotna, nowa fajka i cewka, aku cały czas na prostowniku a mimo wszystko nie chce odpalić ;/ jest kompresja w sumie chyba ok ale nie mam jak sprawdzić na manometrze niestety. kurcze nie mam już pomysłów czego to może być wina ;/ Pomożecie?
EDIT. Tak btw. odkręcałem jakiś czas temu głowice i uszczelka między głowicą a cylkiem jest troche rypnięta (porwana) czy może to być powód? np lewe powietrze czy coś? szczerze w to wątpie ale pytam was o zdanie

EDIT. Tak btw. odkręcałem jakiś czas temu głowice i uszczelka między głowicą a cylkiem jest troche rypnięta (porwana) czy może to być powód? np lewe powietrze czy coś? szczerze w to wątpie ale pytam was o zdanie
- soulknight
- Świeżak
- Posty: 57
- Dołączył(a): 6/8/2011, 20:54
Uszczelka pomiędzy cylindrem, a głowicą jest metalowa, trudno ją uszkodzić, ale jeśli powoduje ona nieszczelności to przy słabej kompresji odpalenie silnika będzie trudne.
Świeca nie ma być wilgotna tylko ma wisieć na niej kropla benzyny, taka kropla na świecy jest już po 5-10 kopnięciach. Być może problemem jest brudny gaźnik.
Zawory wyregulowane?
Świeca nie ma być wilgotna tylko ma wisieć na niej kropla benzyny, taka kropla na świecy jest już po 5-10 kopnięciach. Być może problemem jest brudny gaźnik.
Zawory wyregulowane?
-
komarcc - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2335
- Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
- Lokalizacja: Wieluń
tfu pardon uszczelka miedzy silnikiem a cylindrem
a gaźnik czyściłem i przed zimą i teraz przed chwileczką go wykręciłem przedmuchałem... nie miałem jak go wykąpać w benzynie ekstrakcyjnej bo nie mam akurat ale wygląda że gaźnik jest w porządku ... inne pomysły? kurcze gdyby chociaż pyrknął jak by chciał a nie mógł to już coś a on nawet tego nie tylko kręci i kręci... świeca jest wilfotna nie patrzyłem czy jest ne niaj kropelka benzyny... 


- soulknight
- Świeżak
- Posty: 57
- Dołączył(a): 6/8/2011, 20:54
No to sprawdź świecę, być może na zewnątrz ma iskrę, a po wkręceniu już nie.
Może spróbuj odpalić z wiertarki lub na pych? Jeśli wtedy nie będzie próbował załapać to będziesz miał 100% pewności, że jest coś bardzo nie tak. Jeśli paliwo dochodzi, iskra i kompresja jest, a zawory są w miarę wyregulowane to powinien odpalić, no i rozrząd musi być prawidłowo ustawiony, sprawdź dokładnie te 5 rzeczy, musiałeś coś pominąć.
Może spróbuj odpalić z wiertarki lub na pych? Jeśli wtedy nie będzie próbował załapać to będziesz miał 100% pewności, że jest coś bardzo nie tak. Jeśli paliwo dochodzi, iskra i kompresja jest, a zawory są w miarę wyregulowane to powinien odpalić, no i rozrząd musi być prawidłowo ustawiony, sprawdź dokładnie te 5 rzeczy, musiałeś coś pominąć.
-
komarcc - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2335
- Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
- Lokalizacja: Wieluń
no rozrząd próbowałem kilka razy przestawiać obracając o jeden obrót magneto i zakładając wałek i to samo cały czas... na popych też próbowałem i nic a wiertarką nie próbowałem... spróbuje ogarnąć manometr ale wydaje mi sie że kompresja jest ok...
tak wyglÄ…da historia skutera...
więc tak... poszły mi najpierw łożyska na wale na początku lata zeszłego i jeździłem na tym rypniętym wale do oporu az przestał odpalać, więc wymieniłem cały wał i do tego cylek na większy i jeździł potem przy okazji wymieniłem wariator. przed zimą spadł mi impulsator i starł o magneto więc odstawiłem go na jakiś czas do garażu i w potem w połowie zimy kupiłem nowy i założyłem ale nie chciał odpalić męczyłem go aż okazało się nie dawno że śruba do regulacji zaworów sie wykręciła więc go rozkręciłem i wyjąłem ją i wkręciłem na miejsce... nie odpalał mi więc ktoś stwierdził że fajka i cewka do wymiany to założyłem nowe i dalej lipa próbowałem przestawiać rozrząd o jeden obrót magnetem i dalej to samo. czyściłem gaźnik teraz przed chwilą byłem w komisie i przedmuchałem go sprężarką... dodam że na nowym cylku przejechałem może z 20 km i większość to go męczyłem odpalaniem ale wątpie żeby przez odpalanie sie zatarł czy coś... mam racje?...
tak wyglÄ…da historia skutera...
więc tak... poszły mi najpierw łożyska na wale na początku lata zeszłego i jeździłem na tym rypniętym wale do oporu az przestał odpalać, więc wymieniłem cały wał i do tego cylek na większy i jeździł potem przy okazji wymieniłem wariator. przed zimą spadł mi impulsator i starł o magneto więc odstawiłem go na jakiś czas do garażu i w potem w połowie zimy kupiłem nowy i założyłem ale nie chciał odpalić męczyłem go aż okazało się nie dawno że śruba do regulacji zaworów sie wykręciła więc go rozkręciłem i wyjąłem ją i wkręciłem na miejsce... nie odpalał mi więc ktoś stwierdził że fajka i cewka do wymiany to założyłem nowe i dalej lipa próbowałem przestawiać rozrząd o jeden obrót magnetem i dalej to samo. czyściłem gaźnik teraz przed chwilą byłem w komisie i przedmuchałem go sprężarką... dodam że na nowym cylku przejechałem może z 20 km i większość to go męczyłem odpalaniem ale wątpie żeby przez odpalanie sie zatarł czy coś... mam racje?...
- soulknight
- Świeżak
- Posty: 57
- Dołączył(a): 6/8/2011, 20:54
Przez próby odpalenia nie mógł się zatrzeć
Nie przestawiaj rozrządu o jeden obrót, tylko po prostu daj magneto na znak T, wałek rozrządu ustaw według znaków i to wszystko.
Jeśli masz możliwość to sprawdź tą kompresję, wykluczysz przynajmniej jedną możliwość. I tak jak pisałem, na początek zmień świece, skoro próbowałeś odpalić na pych to coś musi być bardzo nie tak. Szukaj aż znajdziesz przyczynę, podałem Ci wszystkie możliwe opcje, więc pozostaje tylko je sprawdzać po kolei.

Jeśli masz możliwość to sprawdź tą kompresję, wykluczysz przynajmniej jedną możliwość. I tak jak pisałem, na początek zmień świece, skoro próbowałeś odpalić na pych to coś musi być bardzo nie tak. Szukaj aż znajdziesz przyczynę, podałem Ci wszystkie możliwe opcje, więc pozostaje tylko je sprawdzać po kolei.
-
komarcc - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2335
- Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
- Lokalizacja: Wieluń
jest! odpalił na wiertarke. ALE... popracował popracował dymiło sie z tłumika, rurka do głowicy ta gruba gumowa gorąca, zresztą pokrywa głowicy też masakra... i teraz po prostu stracił moc i na full manetce pracuje tak jak by nic nie dawał gazu a jak puszczam to gaśnie... śmierdziało gumą (pewnie uszczelka od tłumika własnej roboty).. ktoś wie co to może być?
- soulknight
- Świeżak
- Posty: 57
- Dołączył(a): 6/8/2011, 20:54
Chodzi Ci pewnie o wężyk, który łączy pokrywę zaworów z filtrem powietrza
Takie objawy, które opisujesz mogą być, gdy masz całkiem zasyfiony filtr powietrza, rozkręć obudowę filtra powietrza i spróbuj bez pokrywy odpalić. Jak świeca zalana, sucha? Powąchaj ten dym z tłumika i powiedz, czy to bardziej śmierdzi benzyną czy spalonym olejem.
Temperaturą się nie przejmuj, masz prawie nowy cylinder, wszystko naruszyłeś i musi się to dopracować, jak już będzie chodził ok i zrobisz parę km to już się tak mocno grzał nie będzie.
Sprawdź też zawory.

Temperaturą się nie przejmuj, masz prawie nowy cylinder, wszystko naruszyłeś i musi się to dopracować, jak już będzie chodził ok i zrobisz parę km to już się tak mocno grzał nie będzie.
Sprawdź też zawory.
-
komarcc - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2335
- Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
- Lokalizacja: Wieluń
zapach jest taki bardziej palonej gumy z pod tłumika i pewnie od uszczelki a węzyk nie chodzi o ten od filtra powietrza tylko ten drugi Grubszy co idze pod pokrywe osobno...
PS. tak ... gasł bo mi sie zawór wykręcił ;o
PS. tak ... gasł bo mi sie zawór wykręcił ;o
- soulknight
- Świeżak
- Posty: 57
- Dołączył(a): 6/8/2011, 20:54
przepraszam że post pod postem ale... założyłem nowe zawory elegansior i lipa... nawet na wiertare mi nie odpala... wyregulowane są w miare i nawet sie nie zachłyśnie... filtr paliwa jest pełny wachy gdzie powinien być wypełniony do około połowy a filtr powietrza jest mokry od wachy i to dosyć mocno... świeca sucha ;/ nie kapuje co z nim sie dzieje problem za problemem...
EDIT ten wężyk gruby co do głowicy idzie (nie do pokrywy) ... wczesniej jak przytykałem palec od strony głowicy była kompresja wypychało i zasysało palec a teraz nie ma... po tym jak udało mi sie odpalic na wiertare to cos podymilo i dupa nie pali... czy przez to ze śruba do regulacji sie wykręciła podczas pracy silnika mogło się coś stać z głowicą?
EDIT ten wężyk gruby co do głowicy idzie (nie do pokrywy) ... wczesniej jak przytykałem palec od strony głowicy była kompresja wypychało i zasysało palec a teraz nie ma... po tym jak udało mi sie odpalic na wiertare to cos podymilo i dupa nie pali... czy przez to ze śruba do regulacji sie wykręciła podczas pracy silnika mogło się coś stać z głowicą?
- soulknight
- Świeżak
- Posty: 57
- Dołączył(a): 6/8/2011, 20:54
Kupiłeś nowe zawory do starej głowicy :/ zawory są nie dotarte i nie masz prawie kompresji. Sprawdź szczelność zaworów, a najlepiej zmierz kompresję, bo tak gdybać można w nieskończoność.
Po co w ogóle zmieniałeś te zawory?
Po co w ogóle zmieniałeś te zawory?
-
komarcc - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2335
- Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
- Lokalizacja: Wieluń
tfu nie zawory tylko śruby do regulacji zaworów ;] wymieniłem całą tą kostke z śrubami od razu a wymieniłem bo mi jedna śruba sie wygwintowała od ciągłego regulowania... ;/
EDIT: a i właśnie... jest świeca sucha teraz po tym jak go odpaliłem na wiertare strasznie nadymiło spod tłumika i chyba głowicy i teraz nawet na wiertare nie odpala... filtr paliwa sie zapelnia paliwe prawie do pelna próbowałem z regulacją gaźnika i nic... kurde wątpie żeby nie drożny był bo kilka razy go przedmuchiwałem już ;/
EDIT: a i właśnie... jest świeca sucha teraz po tym jak go odpaliłem na wiertare strasznie nadymiło spod tłumika i chyba głowicy i teraz nawet na wiertare nie odpala... filtr paliwa sie zapelnia paliwe prawie do pelna próbowałem z regulacją gaźnika i nic... kurde wątpie żeby nie drożny był bo kilka razy go przedmuchiwałem już ;/
- soulknight
- Świeżak
- Posty: 57
- Dołączył(a): 6/8/2011, 20:54
Ściągnij wężyk od paliwa z gaźnika i kopnij starterem lub zakręć krótko rozrusznikiem, jeśli poleci paliwo to załóż z powrotem, następnie po założeniu, znowu zakręć trochę rozrusznikiem, żeby paliwo zalało wężyk i znowu musisz go ściągnąć (ten sam wężyk), ale tym razem z kranika (przy gaźniku ma być założony) jeśli uda Ci się coś wdmuchnąć paliwa to dobrze, zrób tak 2-3 razy, aż się gaźnik napełni, i próbuj odpalić, jeśli nie będzie się dało wdmuchnąć paliwa do gaźnika to gaźnik do czyszczenia.
Coś słabo czyścisz ten gaźnik
opisz mniej/więcej jak to robisz.
Coś słabo czyścisz ten gaźnik

-
komarcc - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2335
- Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
- Lokalizacja: Wieluń
na początku z kilka razy pompke przytykałem do węzyka do paliwa i dmuchałem w strone gaźnika aż paliwo wyleciało jak to nie pomogło to wyjąłem gaźnik rozkręciłem wszystkie części i wylałem wache z pod pływaka. wykręciłem wszystkie te śrubki złote itd i poszedłem do komisu i pod sprężarką go dmuchałem we wszystkie odtwory... potem jak to wyczyściłem na wiertarke mi odpalił ale tak jak mówie podymiło z pod tłumika i głowicy i ztracił moc. jak sie okazało wykręciła się śrubka do regulacji zaworów i teraz po wymianie nie odpala nawet na wiertare...
- soulknight
- Świeżak
- Posty: 57
- Dołączył(a): 6/8/2011, 20:54
Skoro miałeś zapasowe koniki zaworów to może i gaźnik zapasowy będziesz miał? Tak by było najprościej, czyszczenie gaźnika polega na wykręceniu wszystkich (dosłownie) śrubek, wykręcenie samych z mosiądzu niewiele daje, a czasami nawet nic nie daje 

-
komarcc - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2335
- Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
- Lokalizacja: Wieluń
no właśnie niestety nie mam a "koniki" ogarnąłem od kumpla... spytam może bedzie miał i gaźnik... ale kurde rozkręcałem go jak sie da wszystko wykręciłem co się dało a nie miedzianych śrubek jest tam mało... nie odkręciłem tylko dźwigienki tej co manetką się naciąga...
- soulknight
- Świeżak
- Posty: 57
- Dołączył(a): 6/8/2011, 20:54
http://skuterypolnoc.ubf.pl/forum/viewt ... ad_id=2815
W takich częściach powinieneś mieć gaźnik, następnie wszystko wymyć benzyną i dobrze przedmuchać każdą dziurkę.
W takich częściach powinieneś mieć gaźnik, następnie wszystko wymyć benzyną i dobrze przedmuchać każdą dziurkę.
-
komarcc - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2335
- Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
- Lokalizacja: Wieluń
no ok z deszczu pod rynne ;/ czysciłem gaźnik tak jak na tutorialu wszystko ok ale jak przedmuchiwałem to taka jakby uszczelka (blokada?) to w co wchodzi iglica wypadło i nie ma jak tego znaleść... można to gdzieś kupić? ;/
- soulknight
- Świeżak
- Posty: 57
- Dołączył(a): 6/8/2011, 20:54
Chodzi Ci o biały plastik nr.3 ?
Zobacz na tą aukcję, może coś znajdziesz.
http://allegro.pl/4t-zestaw-naprawczy-g ... 61265.html
Zobacz na tą aukcję, może coś znajdziesz.
http://allegro.pl/4t-zestaw-naprawczy-g ... 61265.html
-
komarcc - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2335
- Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
- Lokalizacja: Wieluń
nie nie... bardziej to jest chyba nr 19... pod rozpylaczem było i jak dmuchałem i wyjąłem igłe to wyleciało i teraz jest szroki otwór tam gdzie iglica powinna wejść
- soulknight
- Świeżak
- Posty: 57
- Dołączył(a): 6/8/2011, 20:54
Posty: 43
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 4 gości