Zobacz wątek - 125'ka dla amatora.

125'ka dla amatora.

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, suhy-19, Bostorn, Boshi, Black-Ghost, leff

125'ka dla amatora.

Postprzez cezarypioro » 20/3/2012, 20:56

Witam,
za niedługi okres czasu chcę zakupić sobie motocykl. Pojemność 125ccm3. Będzie on mi przede wszystkim służył do dojazdu do szkoły jak i przejażdżek z kumplami. (Chciałbym podkreślić, że stan drogi, po której będę jeździł do szkoły jest naprawdę w porządku, więc mógłbym troszkę "przycisnąć").
Czytając różne tematy, posty natrafiłem na cztery modele, które by mnie interesowały. Są to:
- Yamaha YZF-R 125,
- Aprilia RS 125,
- Honda NSR 125,
- Honda CBR 125.
Prosiłbym o polecenie któregoś z modelu, a najlepiej poprzeć to argumentami.
Pozdrawiam!

PS Mój wzrost to 172cm.
cezarypioro
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 20/3/2012, 20:40


Postprzez yeloo » 20/3/2012, 21:36

Yamaha, Aprilia i Honda NSR to 2T więc są stosunkowo mocne(po odblokowaniu) ale lubią dużo palić. CBR to już 4T i jest naprawdę ekonomiczna ale w niej będziesz musiał się zadowolić max. 15KM
yeloo
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 13/6/2011, 19:32

Postprzez cezarypioro » 20/3/2012, 21:46

To CBR'ka odpada już na starcie.
Tak patrzę teraz na te NSR'ki to one już chyba dawno wyszły z produkcji i są tylko jakieś 10-15 letnie modele?
cezarypioro
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 20/3/2012, 20:40

Postprzez punk891 » 20/3/2012, 21:50

yeloo napisał(a):Yamaha, Aprilia i Honda NSR to 2T więc są stosunkowo mocne(po odblokowaniu) ale lubią dużo palić. CBR to już 4T i jest naprawdę ekonomiczna ale w niej będziesz musiał się zadowolić max. 15KM


YZF 125 to 4t ;)


@autor
Zależy do czego będziesz chciał używać. RS i NSR to 2t ( czyt. 35km :), a YZF i CBR to 4t, dużo słabsze i znacznie bardziej " zamulone ", ale za to nieporównywalnie ekonomiczniejsze.
punk891
Świeżak
 
Posty: 132
Dołączył(a): 11/9/2011, 10:46
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez henio12323 » 20/3/2012, 21:56

dokładnie, te moto dzielą sie akurat na 2 kategorie, 2T i 4T
2T - mocne sprzety, duzo palą, lekkie, wymagaja stosunkowo częstszych remontów - i tu masz RS, NSR , mito
4T - słabe, ekonomiczne, nie wymagaja w sezonie praktycznie zadnego zaglądania - i tu masz yamaha r125, honde CBR

nie ma innych kategorii :D wybór nalezy do Ciebie
jak juz sie zdecydujesz na konkretną kategorie, to kazdy sprzet jest dobry. czy to bedzie dla przykładu RS czy NSR oba sprzety sa podobnie mocne, podobnie pala, podobnie wymagaja remontów. ewentualne róznice zazwyczaj wynikają ze stanu technicznego
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25963
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez cezarypioro » 20/3/2012, 22:06

Słuchajcie, a te remonty na czym by polegały, co by trzeba było konserwować, wymieniać i jaki mniej więcej koszt by tego wychodził na sezon?
cezarypioro
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 20/3/2012, 20:40

Postprzez Boshi » 20/3/2012, 22:11

W 2t tłok gdzieś co 15-20 kkm się wymienia, szybciej napęd opony itd siadają, ale bez przesady też. Po prostu wybierz co chcesz, moc , większe spalanie + olej, czy małe spalanie, ale mniejsza moc ( 15 km)
Zastrzeżenia na PW.
Avatar użytkownika
Boshi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2349
Dołączył(a): 22/7/2010, 16:21

Postprzez yeloo » 20/3/2012, 22:18

powiem ci jeszcze, ze 4T ma zdecydowanie lepsze brzmienie od 2T. 2T czesto wydaja dzwiek jak kosiarka. :)
yeloo
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 13/6/2011, 19:32

Postprzez cezarypioro » 20/3/2012, 22:30

A takim 4T wyciągnę ze 115 km/h czy mogę pomarzyć, bo strasznie się napaliłem na YZR'kę.
cezarypioro
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 20/3/2012, 20:40

Postprzez yeloo » 20/3/2012, 22:34

Wiem ze aprilia przy 30KM wyciaga max 160km/h. Slyszalem kiedys ze cbr 125 jechalo 120km/h ale roznie jest z opowiesciami.
yeloo
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 13/6/2011, 19:32

Postprzez Kaai » 20/3/2012, 22:35

115? To nie te czasy, żeby jakaś 125 NIE leciała 115 :)
Wszystkie tyle wyciągną.
Yzr odcina zapłon przy 10.500 RPM czyli 134km/h na budziku na moto
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4224
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez cezarypioro » 20/3/2012, 22:40

To świetnie Panowie, poprawiliście mi humorek. Wybieram YZF.
Dzięki bardzo,
pozdrawiam i miłej nocy!!!
cezarypioro
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 20/3/2012, 20:40

Postprzez pietrek7557 » 21/3/2012, 13:36

CBR z blokadami 110, bez kolo 140km/h. Ogolnie YZF CBR sa to bardzo podobne modele, plus dla Yamahy za wyglad, natomiast dla CBR sa fabryczny tlumik ktory lepiej brzmi od YZF
pietrek7557
Bywalec
 
Posty: 514
Dołączył(a): 21/5/2009, 10:57
Lokalizacja: Opole

Postprzez freedek » 21/3/2012, 17:19

140? Wracaj do bajki, z której wyszedłeś. CBR może 120 z górki pójdzie. NSR i RS 160.
freedek
Świeżak
 
Posty: 109
Dołączył(a): 24/5/2009, 22:42

Postprzez pietrek7557 » 21/3/2012, 18:51

Chłopie, mam to wiem co mowie, Tobie polecam odrabiać lekcje, bo nie masz nic konkretnego do powiedzenia.

P.S Jeszcze jedno dla jasnosci: Nalezy sciagnac blokady przez co moc wzrasta z 13 do 19 KM co wykracza poza dozwolona moc w prawie jazdy A1. Ponadto CBR jest kilkanascie kg lzejsza od YZF 125. Osiagniecie tych 140 jest trudne, jest to absolutny V max. Zeby taka predkosc osiagnac, przydatna jest droga z niewielkim spadkiem, wyzsza szyba, odpowiednia pozycja, a i duze znaczenie ma masa kierowcy i jego wzrost. Tyle ze ja wychodze z zalozenia, ze zamiast kupowac dodatki zwiekszajace 5 - 10 km/h i nieraz skracajace zywot silnika, po prostu lepiej kupic wieksze moto.

Wracajac do autora tematu: Jesli nie zamierzasz uprawiac szeroko pojetej turystyki, CBR czy YZF w zupelnosci wystarcza i nie zrujnuja portfela wlasciciela.
pietrek7557
Bywalec
 
Posty: 514
Dołączył(a): 21/5/2009, 10:57
Lokalizacja: Opole

Postprzez Dyz!o91 » 21/3/2012, 19:24

Kaai napisał(a):115? To nie te czasy, żeby jakaś 125 NIE leciała 115 :)
Wszystkie tyle wyciągną.
Wszystkie a moja 105 km\h tyle ze to szosowka.

Racja 2T maja okropny dzwiek ;/

Mowicie o blokadach w 125 4T dajcie przyklad?
Avatar użytkownika
Dyz!o91
Świeżak
 
Posty: 391
Dołączył(a): 28/2/2012, 00:18
Lokalizacja: Konin/Poznań

Postprzez Kaai » 21/3/2012, 19:33

On pytał o 'sporty' w sensie, że z plastikami, lepsza aeordynamika to i te parę kph więcej poleci
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4224
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18



Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr