przerobienie enduro na supermoto ;)
Posty: 7
• Strona 1 z 1
przerobienie enduro na supermoto ;)
gdzieś na forum zadałem już pytanie o sprzęt jakim jest huska sms 125 (supermoto) ale interesowałoby mnie też przerobienie enduro na sm.
Czyli tak gdybym kupił ktm exc 125 lub 200 (jeszcze nie wiem) to ile wyszłaby mnie cena przerobienia na sm. Napiszcie mi co bym musiał przerobić i w jakich mniej więcej cenach są te rzeczy. Wiem że prosze o wiele ale mam nadzieje że mi pomożecie. Czy plastiki też muszą być zmienione?
Czyli tak gdybym kupił ktm exc 125 lub 200 (jeszcze nie wiem) to ile wyszłaby mnie cena przerobienia na sm. Napiszcie mi co bym musiał przerobić i w jakich mniej więcej cenach są te rzeczy. Wiem że prosze o wiele ale mam nadzieje że mi pomożecie. Czy plastiki też muszą być zmienione?
- dodik6
- Świeżak
- Posty: 49
- Dołączył(a): 21/2/2011, 12:58
- Lokalizacja: Bydgoszcz
zalezy jak chcesz przerobić. zwykła przeróbka amatorska polegała by na zamianie kól, napędu, dodaniu adaptera zacisku hamulcowego bo wiadomo w kołach SM idzie wieksza tarcza hamulcowa i w zasadzie to tyle.
jak chcesz lepiej to zrobic, nalezało by zmienic ustawienie zawieszenia. dodać lepszy zacisk (zwłaszcza na przód ) i wymienic plastiki na twardsze krótsze.
co do cen - odsyłam do allegro, ebayów i innych sklepów. mozna kupic uzywke, a mozna kupic nówke. mozna kupic zacisk za 500 zł a mozna kupic za 4000 zł... wiec bez sensu sie rozpisywać
jak chcesz lepiej to zrobic, nalezało by zmienic ustawienie zawieszenia. dodać lepszy zacisk (zwłaszcza na przód ) i wymienic plastiki na twardsze krótsze.
co do cen - odsyłam do allegro, ebayów i innych sklepów. mozna kupic uzywke, a mozna kupic nówke. mozna kupic zacisk za 500 zł a mozna kupic za 4000 zł... wiec bez sensu sie rozpisywać
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
nie miałby sie czemu psuc, chyba że byś katował soft enduro tak jak sie katuje hard enduro.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Jest kilka wariantów. Sam przerabiałem DRZ więc mniej więcej wiem.
Koła 500-2000zł oczywiście używki. Tańsza opcja to koła od jakiegoś starego GS i dopasowanie łożysk oraz tulejek a droższa to typowe koła sm. Przy każdych będzie sporo mierzenia i kombinowania z tulejkami chyba że trafisz gotowy zestaw. Mi się udało kupić ładne excele na złotych piastach talona za 1700zł.
Hebel 0-3000zł. Możesz zostawić oryginalną tarczę od kół enduro ale to tylko w przypadku gdy trafisz koła z piastami o takim samym rozstawie śrub. Jakoś to hamuje ale nie tak jak byśmy chcieli w SM, DRZ na takim heblu stopale robiła. Pośredni wariant to seryjna pompa i zacisk plus duża tarcza i adapter. Najdroższe i najlepsze rozwiązanie to kompletny hebel, najpopularniejsze zestawy to beringer i motomaster. Ja mam u siebie zacisk i tarcze motomastera (używka 1600zł) pompa od Ducati Monstera (200zł) i przewód w stalowym oplocie (200zł).
Tak rysuje się mniej więcej koszt przerobienia moto na sm nie licząc opon i kosztu dorobienia tulejek (50-100zł). Pasowałoby jeszcze wymienić olej w lagach i pobawić się z ustawieniami zawiasu. Wszystko zależy od tego jaki masz budżet. Mnie przerobienie DRZ kosztowało prawie 4tyś ale było warto, jest jeszcze ten plus że jak będę zmieniał moto to koła i hamulec mi zostają.
Oczywiście koszta rosną jak chcesz zrobić kompletne oświetlenie z homologacją i założyć jakiś licznik.
Koła 500-2000zł oczywiście używki. Tańsza opcja to koła od jakiegoś starego GS i dopasowanie łożysk oraz tulejek a droższa to typowe koła sm. Przy każdych będzie sporo mierzenia i kombinowania z tulejkami chyba że trafisz gotowy zestaw. Mi się udało kupić ładne excele na złotych piastach talona za 1700zł.
Hebel 0-3000zł. Możesz zostawić oryginalną tarczę od kół enduro ale to tylko w przypadku gdy trafisz koła z piastami o takim samym rozstawie śrub. Jakoś to hamuje ale nie tak jak byśmy chcieli w SM, DRZ na takim heblu stopale robiła. Pośredni wariant to seryjna pompa i zacisk plus duża tarcza i adapter. Najdroższe i najlepsze rozwiązanie to kompletny hebel, najpopularniejsze zestawy to beringer i motomaster. Ja mam u siebie zacisk i tarcze motomastera (używka 1600zł) pompa od Ducati Monstera (200zł) i przewód w stalowym oplocie (200zł).
Tak rysuje się mniej więcej koszt przerobienia moto na sm nie licząc opon i kosztu dorobienia tulejek (50-100zł). Pasowałoby jeszcze wymienić olej w lagach i pobawić się z ustawieniami zawiasu. Wszystko zależy od tego jaki masz budżet. Mnie przerobienie DRZ kosztowało prawie 4tyś ale było warto, jest jeszcze ten plus że jak będę zmieniał moto to koła i hamulec mi zostają.
Oczywiście koszta rosną jak chcesz zrobić kompletne oświetlenie z homologacją i założyć jakiś licznik.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
zalezy. stosunkowo kupno huski WR ( bo chyba SMS jest na bazie WR ) jest tansze niz zakup SMS. dodatkowo jak sprzedasz koła z huski WR, i dołozysz róznice w cenie kupisz komplet kół z tarczą i adapterem pod SM. wiec wychodzi na jedno. tylko że w SMS masz od razu nastawy zawieszenia zrobione pod asfalt. masz dopasowany napęd itp itd.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości