Zobacz wątek - !!!Honda CG 125!!! doprowadzenie do ladu

!!!Honda CG 125!!! doprowadzenie do ladu

i inne małe pojemności
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, Boshi, rosa, MarSen

!!!Honda CG 125!!! doprowadzenie do ladu

Postprzez Dyz!o91 » 20/3/2012, 13:54

Siemka postanowilem doprowadzis swoja honde do ladu ale ze nie jestem mega ekspertem mam pare pytan zwiazanych z czesciami. Jest to rzadki moto w polsce co idzie maly dostep czesci za to na ebay'u jest ich pelno i pierwsze pytanie czy zamaiaw ktos cos kiedys z ebay?? jak przelioczac kwote i czy mozliwosc jest za pobraniem placic? Drugie pytanie podniesienie mocy i v-max co proponujecie mi? Co moge zrobic z tulmikkiem nie wiem jak dobrac inny czy moze cos zrobic z tym? ostatnia sprawa pobiera mi troche oleju pomozcie mi doprowadzic go do ladu. jest to honda cg 125 (jc27) 1998 rok bez rozrusznika http://polskajazda.pl/Motocykle/Honda/CG-125/62910 to jest to moto
Ostatnio edytowano 20/3/2012, 18:31 przez Dyz!o91, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Dyz!o91
Świeżak
 
Posty: 391
Dołączył(a): 28/2/2012, 00:18
Lokalizacja: Konin/Poznań


Postprzez Throttle » 20/3/2012, 14:27

Faktycznie mało części. Możesz mieć zużyte pierścienie tłokowe. Jak chcesz zamawiać przez ebay to najlepiej szukaj kogoś kto ma dużo części które Cię interesują żebyś zapłacił raz za przesyłkę a nie kilka bo może się okazać że takie doprowadzenie do stanu będzie nieopłacalne. Jak przeliczyć?. Bierzesz sobie aktualne ceny walut i przeliczasz na PLN-Y Popytaj może na początek z firm z Polski np Inter Motors. Powinni coś mieć do tego modelu. A tego czego nie będą mieli skompletujesz sobie przez neta. Powodzenia
Avatar użytkownika
Throttle
Świeżak
 
Posty: 327
Dołączył(a): 1/3/2012, 12:35

Postprzez Dyz!o91 » 20/3/2012, 15:12

A zwiekszenie mocy i v-max ? Myslisz ze wymieniac cylek tlok na wiekszy ? moze filtr stozkowy zalozyc? da to cos? Po prostu chcialbym go odpicowac nawet estetycznie a nie bardzo mam fantazje. Jakies malowanie silnika. Czyscilem tez chrom papierem wodnym rdza schodzi ale sa male ryski a tego nie moge wypolerowac lepiej dac do chromowania? Jak dobrac czesci z innego modelu zeby pasowaly do niego ? Duzo pytan ale mam takie plany wobec niego ja nie dbalem za bardzo to teraz chce pogrzebac zebym sie w sezonie nie wstydzil za niego ;) PS. pobor oleju to tylko wina pierscieni?
Avatar użytkownika
Dyz!o91
Świeżak
 
Posty: 391
Dołączył(a): 28/2/2012, 00:18
Lokalizacja: Konin/Poznań

Postprzez komarcc » 20/3/2012, 16:37

Uszczelniacze zaworowe bądź zużyte pierścienie, ewentualnie gdzieś jest nieszczelność silnika i gdzieś tam sobie kapie, to jeśli chodzi o branie oleju.

Ten chrom czyściłeś potem pastą polerską czy tylko papierem wodnym?
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez Dyz!o91 » 20/3/2012, 17:25

komarcc napisał(a):Uszczelniacze zaworowe bądź zużyte pierścienie, ewentualnie gdzieś jest nieszczelność silnika i gdzieś tam sobie kapie, to jeśli chodzi o branie oleju.

Ten chrom czyściłeś potem pastą polerską czy tylko papierem wodnym?


Jak dodam gazu to leciutko zakopci czy to przez ten olej czy filtr powietrza? czyscilem papierem 1500 pozniej 2000 potem pasta tempo ale szmatka to chyba nie tedy droga co?
Avatar użytkownika
Dyz!o91
Świeżak
 
Posty: 391
Dołączył(a): 28/2/2012, 00:18
Lokalizacja: Konin/Poznań

Postprzez komarcc » 20/3/2012, 18:18

Raczej olej, filtr objawiałby się w inny sposób, ale filtr też wyczyść, bo to ważny element.

Można i szmatką, ale jeśli leciałeś papierem 1500 to się musisz trochę natrzeć, żeby rysy znikły, jeśli jest to w łatwo dostępnym miejscu to kup filc, załóż do wiertarki i wtedy się baw, nawet wiertarką, pomimo obrotów musisz się dość długo pobawić, nie zrobisz tego niestety w 5 minut, jest to bardzo żmudna robota :/
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez Dyz!o91 » 20/3/2012, 18:33

No ok dzieki za rade. Wstawilem zdjecie tego moto, zdjecia sa robione zaraz po kupnie teraz musze malowac plastiki dac taki sam kolor czy jakis inny masz do zaproponowania jak to wiszisz? jakies inne kierunkowskazy moze inna lampa przednia? chcialbym pomalowac silnik tez ale tez nie mam wyobrazni jaki kolor i jak? Jak wloze stozek da to cos?
Honda CG 125 1998r.
Avatar użytkownika
Dyz!o91
Świeżak
 
Posty: 391
Dołączył(a): 28/2/2012, 00:18
Lokalizacja: Konin/Poznań

Postprzez komarcc » 20/3/2012, 19:15

Zdjęcia nie wstawiłeś to po pierwsze, ale to nie ważne. Najlepiej malować na kolor oryginalny, wtedy motocykl najładniej wygląda, jeśli pomalujesz go na kolor zbyt odbiegający od oryginału, będziesz miał znacznie mniej zainteresowanych przy sprzedaży.

Skoro nie wiesz z jakimi kierunkami/lampami moto będzie ładniej wyglądać to po co to robisz, skoro po zmianie nie będziesz wiedział, czy jest lepiej czy gorzej? Wygląd to sprawa indywidualna i nie licz, że dostaniesz tu konkretną odpowiedź, bo każdy ma inny gust. Jeśli oryginalne części są niepołamane w dobrym stanie to nie widzę sensu tego wymieniać i niepotrzebnie kasę ładować, w dodatku kierunki, bądź lampa, które kupisz będą chińskie i łatwiej o uszkodzenie danej części.

Silniki są w chromie, czarne, bądź są po prostu niczym nie pokryte i widać kolor aluminium. Jak dla mnie żadna to różnica, po prostu dany sprzęt ma swój kolor silnika i nikt raczej nie zwraca na to uwagi.

Stożek zwiększy dopływ powietrza do gaźnika i zmieni prace silnika (będzie głośniejszy), po wymianie na stożek gaźnik będzie wymagał regulacji, osiągi być może lekko się poprawią, bądź pogorszą, pewne jest to, że spalanie wzrośnie :)

Nie szukaj dziury w całym tylko doprowadź go do bdb stanu technicznego i lataj, na koniec jeśli jest bardzo poobdzierany, możesz pomalować.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez Dyz!o91 » 20/3/2012, 19:37

No tak link ze zdjeciami ale konkretnie to jest ten moto o ktorym mowa..;) w takim razie dzieki za rade masz racje zrobie to co trzeba a to co dobre zostawie. Malowany i tak musi byc takze nad tym pomysle jeszcze . Dzieki jeszcze raz:) :piwo:

Jeszcze zapytam czy jesli wymieniam naped to musze lancuch z zebatkami czy wystarczy sam lancuch? A moze po prostu go skrocic (ale to chyba glupie co)?

Mozna zalozyc obrotomierz i rozrusznik czy nie?
Avatar użytkownika
Dyz!o91
Świeżak
 
Posty: 391
Dołączył(a): 28/2/2012, 00:18
Lokalizacja: Konin/Poznań

Postprzez komarcc » 20/3/2012, 22:58

Wybacz, myślałem, że chciałeś wstawić zdjęcie w powyższym poście, a tego w pierwszym nie zauważyłem.

Powinno się wymieniać komplet, czyli 2 zębatki+łańcuch, jeśli założysz np. stary łańcuch na nowe zębatki to zębatki znacznie szybciej się zużyją, a że nie jest to tania rzecz to lepiej dozbierać i kupić komplet. Skracanie to raczej głupi pomysł :) Choć niektórzy tak robią, ale to ci co łatają dziury byle czym, bo nie zależy im na moto, z czasem usterek przybywa, aż w końcu moto nie opłaca się naprawiać i ląduje na części na allegro.

Obrotomierz raczej zawsze można założyć, a rozrusznik, jeśli jest na niego miejsce.

P.S. Link z zdjęciami nie działa.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez Dyz!o91 » 20/3/2012, 23:06

No brakuje mi tych dwoch byc moze malo znaczacych bajerow ale jednak zawsze bajer ;) trzeba szukac od konkretnego modelu rozrusznik i obrotomierz? jesli nie bylo ich od nowosci to czym sie kierowac? Link faktycznie nie dziala bo cala strona zawiodla, chyba chwilowo bo wczesniej dzialalo bez problemu
Honda CG 125 1998r.
Avatar użytkownika
Dyz!o91
Świeżak
 
Posty: 391
Dołączył(a): 28/2/2012, 00:18
Lokalizacja: Konin/Poznań

Postprzez komarcc » 20/3/2012, 23:29

Zobacz na zdjęcia niżej, pierwsza z nich za cylindrem ma rozrusznik, druga nie ma, sądzę, że Twój rocznik 98r nie miał jeszcze na wyposażeniu rozrusznika, więc nie ma go gdzie zamontować, zobacz czy u Ciebie coś tam jest, ale na 99,9% nie masz nic.

http://dayerses.com/data_images/posts/h ... -cg-08.jpg

http://www.apnibike.com/bikepics/201007 ... B_7226.jpg

Nawet jeśli miałbyś miejsce na rozrusznik to nie wiem skąd byś go wziął, chyba z kosmosu, bo u nas nie ma.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez Dyz!o91 » 21/3/2012, 19:28

Wlasnie wiem ze moj roczik nie mial na wyposazeniu rozrusznika stad moje pytanie czy w takim przypadku idzie to zamontowac ;) Dzieki za ogarniecie ;)
Honda CG 125 1998r.
Avatar użytkownika
Dyz!o91
Świeżak
 
Posty: 391
Dołączył(a): 28/2/2012, 00:18
Lokalizacja: Konin/Poznań

Postprzez komarcc » 21/3/2012, 19:42

Niestety rozrusznika nie zamontujesz, co do obrotomierza to popatrz w linki niżej.

http://allegro.pl/obrotomierz-stage6-un ... 15549.html
http://allegro.pl/ea-obrotomierz-uniwer ... 41076.html
http://allegro.pl/obrotomierz-cyfrowy-u ... 20876.html

Po prostu popatrz na uniwersalne obrotomierze, oryginalne nie są tanie, ale jeśli wystarczy Ci ten za 50zł to będziesz miał tanio i dobrze :)

Ewentualnie szukaj dalej:
http://allegro.pl/listing.php/search?st ... ion=1&sg=0
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr