Zobacz wątek - ćisnienie
NAS Analytics TAG

ćisnienie

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

ćisnienie

Postprzez ucizze » 18/3/2012, 15:37

Pytanko. Ciśnienie w oponach zalecane przez producenta to 2.9 tył 2.1 przód pompowane na zimno. Po nagrzaniu opon przód robi się 2.5 tył 3.1 , co wydaje mi się zdecydowanie za dużo w jeździe na winkle i pałowaniu i powoduje uślizg koła tylnego oraz niestabilną jazdę. I teraz czy ustawiać ciśnienie na ciepłych oponach czy może zejść poniżej tych norm co zaleca producent np: tył 2,5 a przód 1.9 będzie to miało znaczący wpływa na jazdę oczywiście na + ?
ucizze
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 19/7/2011, 11:11


Postprzez Duch^ » 18/3/2012, 21:20

Na ciepło lepiej po mojemu napompować. Ja mam 1.9 przód tył 2.2 jakoś.
Avatar użytkownika
Duch^
Świeżak
 
Posty: 44
Dołączył(a): 14/9/2011, 18:43
Lokalizacja: Białystok

Postprzez Invi » 18/3/2012, 21:34

Ustaw jak ci się najlepiej jeździ ;)

Inne moto, inne opony, inny styl jazdy, tak uniwersalnie powiedzieć się nie da.



Tym co zalecane bym się nie przejmował, co najwyżej jako bazą. BT016F zaczynało mi działać dopiero poniżej 2.0, ale już na torowych oponach pompuje raczej trochę więcej.



Pompowanie na zimno i na ciepło nie ma sensu, jest po prostu ciśnienie które powinno być w oponach i tyle.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6274
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez k9aro3l » 18/3/2012, 21:46

Niskie ciśnienie oznacza lepszy styk powierzchni z oponą, co daje lepszą przyczepność, i szybsze nagrzanie się oraz niestety szybsze zużycie się takowej opony.
Tak więc analogicznie wysokie ciśnienie daje nam mniejszy styk, mniejszą przyczepność, oraz wolniejsze zużycie się opony.

Tak jak powiedział Invinciblee, nie da się jednoznacznie powiedzieć jak masz ustawić. Musisz sam przetestować i odnaleźć te najwłaściwsze ciśnienie
how low can you go? | www.pajacyk.pl
Avatar użytkownika
k9aro3l
Stały bywalec
 
Posty: 1013
Dołączył(a): 14/11/2010, 18:39
Lokalizacja: Bartoszyce

Postprzez madcap » 18/3/2012, 22:19

ma sens pompowanie na zimno - przynajmniej powietrzem
wraz ze wzrostem temp opony (nagrzanie od jazdy) wzrasta ciśnienie wewnątrz - powietrze też się nagrzewa, więc jest większa prężność)
summa summarum - pompowanie na zimno ma większą dokładność - różne gumy mają różny skład gumy, konstrukcję, etc...
więc jesli producent zaleca, to nie starajmy się go poprawiać bez powodu
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5896
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez DostojnyKocur! » 18/3/2012, 23:00

1.8 1.9
Akcesoria do moto z carbonu Potrzebujesz ? pisz !
Avatar użytkownika
DostojnyKocur!
Świeżak
 
Posty: 231
Dołączył(a): 6/1/2011, 15:16
Lokalizacja: Nienack

Postprzez ZooL » 19/3/2012, 02:20

napompuj azotem i problem zniknie.
ZooL
Świeżak
 
Posty: 279
Dołączył(a): 10/1/2009, 22:32

Postprzez Domocoon » 19/3/2012, 07:40

Widać fachowiec.


A z ilu % azotu składa się powietrze ?
Domocoon
Świeżak
 
Posty: 105
Dołączył(a): 19/11/2011, 19:40

Postprzez Invi » 19/3/2012, 20:32

Domocoon napisał(a):A z ilu % azotu składa się powietrze ?


I co z tego?



ZooL napisał(a):napompuj azotem i problem zniknie.


Czyli że pompowanie azotem rozwiązuje problem doboru ciśnień? :lol:
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6274
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez k9aro3l » 19/3/2012, 21:21

koleś to chyba powiedział coś dla żartu, niż poważnie. Wątpię ażeby ktoś był aż tak głupi żeby radzić takie coś komuś na serio :)
how low can you go? | www.pajacyk.pl
Avatar użytkownika
k9aro3l
Stały bywalec
 
Posty: 1013
Dołączył(a): 14/11/2010, 18:39
Lokalizacja: Bartoszyce

Postprzez Invi » 19/3/2012, 23:14

Nie no. Pompuje się azotem jak najbardziej. Właśnie dlatego że czysty azot w przeciwieństwie do powietrza w małym stopniu zwiększa swoją objętość przy wzroście temperatury. I nie jest to żadna niedostępna szaraczkom technologia za F1.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6274
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez maciejka69 » 20/3/2012, 01:19

wow, nawet jestem skłonny się zgodzić z Invi. Chyba późno się zrobiło i to stąd..
GSX1400
Avatar użytkownika
maciejka69
Stały bywalec
 
Posty: 1091
Dołączył(a): 4/8/2011, 12:50
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Postprzez ZooL » 20/3/2012, 02:14

Invinciblee napisał(a):
ZooL napisał(a):napompuj azotem i problem zniknie.


Czyli że pompowanie azotem rozwiązuje problem doboru ciśnień? :lol:


rozwiazuje problem ze wzrostem cisnienia po rozgrzaniu opony.

Domocoon nastepnym razem jak sprobujesz "zablysnac" upewnij sie ze wiesz o czym mowa.
ZooL
Świeżak
 
Posty: 279
Dołączył(a): 10/1/2009, 22:32

Postprzez RUTRA.RD » 20/3/2012, 09:55

mi sie najlepiej jezdzi na cisnieniach zalecanych przez producenta moto w przypadku hayabusy 2.9 prod i 2.9 tyl niezle co :) tyle ze na cieplo pompowane
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa



Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na gr