ćisnienie
Posty: 14
• Strona 1 z 1
ćisnienie
Pytanko. Ciśnienie w oponach zalecane przez producenta to 2.9 tył 2.1 przód pompowane na zimno. Po nagrzaniu opon przód robi się 2.5 tył 3.1 , co wydaje mi się zdecydowanie za dużo w jeździe na winkle i pałowaniu i powoduje uślizg koła tylnego oraz niestabilną jazdę. I teraz czy ustawiać ciśnienie na ciepłych oponach czy może zejść poniżej tych norm co zaleca producent np: tył 2,5 a przód 1.9 będzie to miało znaczący wpływa na jazdę oczywiście na + ?
- ucizze
- Świeżak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 19/7/2011, 11:11
Ustaw jak ci się najlepiej jeździ
Inne moto, inne opony, inny styl jazdy, tak uniwersalnie powiedzieć się nie da.
Tym co zalecane bym się nie przejmował, co najwyżej jako bazą. BT016F zaczynało mi działać dopiero poniżej 2.0, ale już na torowych oponach pompuje raczej trochę więcej.
Pompowanie na zimno i na ciepło nie ma sensu, jest po prostu ciśnienie które powinno być w oponach i tyle.
Inne moto, inne opony, inny styl jazdy, tak uniwersalnie powiedzieć się nie da.
Tym co zalecane bym się nie przejmował, co najwyżej jako bazą. BT016F zaczynało mi działać dopiero poniżej 2.0, ale już na torowych oponach pompuje raczej trochę więcej.
Pompowanie na zimno i na ciepło nie ma sensu, jest po prostu ciśnienie które powinno być w oponach i tyle.
-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
Niskie ciśnienie oznacza lepszy styk powierzchni z oponą, co daje lepszą przyczepność, i szybsze nagrzanie się oraz niestety szybsze zużycie się takowej opony.
Tak więc analogicznie wysokie ciśnienie daje nam mniejszy styk, mniejszą przyczepność, oraz wolniejsze zużycie się opony.
Tak jak powiedział Invinciblee, nie da się jednoznacznie powiedzieć jak masz ustawić. Musisz sam przetestować i odnaleźć te najwłaściwsze ciśnienie
Tak więc analogicznie wysokie ciśnienie daje nam mniejszy styk, mniejszą przyczepność, oraz wolniejsze zużycie się opony.
Tak jak powiedział Invinciblee, nie da się jednoznacznie powiedzieć jak masz ustawić. Musisz sam przetestować i odnaleźć te najwłaściwsze ciśnienie
how low can you go? | www.pajacyk.pl
-
k9aro3l - Stały bywalec
- Posty: 1013
- Dołączył(a): 14/11/2010, 18:39
- Lokalizacja: Bartoszyce
ma sens pompowanie na zimno - przynajmniej powietrzem
wraz ze wzrostem temp opony (nagrzanie od jazdy) wzrasta ciśnienie wewnątrz - powietrze też się nagrzewa, więc jest większa prężność)
summa summarum - pompowanie na zimno ma większą dokładność - różne gumy mają różny skład gumy, konstrukcję, etc...
więc jesli producent zaleca, to nie starajmy się go poprawiać bez powodu
wraz ze wzrostem temp opony (nagrzanie od jazdy) wzrasta ciśnienie wewnątrz - powietrze też się nagrzewa, więc jest większa prężność)
summa summarum - pompowanie na zimno ma większą dokładność - różne gumy mają różny skład gumy, konstrukcję, etc...
więc jesli producent zaleca, to nie starajmy się go poprawiać bez powodu
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
-
DostojnyKocur! - Świeżak
- Posty: 231
- Dołączył(a): 6/1/2011, 15:16
- Lokalizacja: Nienack
koleś to chyba powiedział coś dla żartu, niż poważnie. Wątpię ażeby ktoś był aż tak głupi żeby radzić takie coś komuś na serio
how low can you go? | www.pajacyk.pl
-
k9aro3l - Stały bywalec
- Posty: 1013
- Dołączył(a): 14/11/2010, 18:39
- Lokalizacja: Bartoszyce
Nie no. Pompuje się azotem jak najbardziej. Właśnie dlatego że czysty azot w przeciwieństwie do powietrza w małym stopniu zwiększa swoją objętość przy wzroście temperatury. I nie jest to żadna niedostępna szaraczkom technologia za F1.
-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
-
maciejka69 - Stały bywalec
- Posty: 1091
- Dołączył(a): 4/8/2011, 12:50
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
Invinciblee napisał(a):ZooL napisał(a):napompuj azotem i problem zniknie.
Czyli że pompowanie azotem rozwiązuje problem doboru ciśnień?
rozwiazuje problem ze wzrostem cisnienia po rozgrzaniu opony.
Domocoon nastepnym razem jak sprobujesz "zablysnac" upewnij sie ze wiesz o czym mowa.
- ZooL
- Świeżak
- Posty: 279
- Dołączył(a): 10/1/2009, 22:32
mi sie najlepiej jezdzi na cisnieniach zalecanych przez producenta moto w przypadku hayabusy 2.9 prod i 2.9 tyl niezle co tyle ze na cieplo pompowane
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości