Zobacz wątek - zielony olej ?!
NAS Analytics TAG

zielony olej ?!

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

zielony olej ?!

Postprzez prince_paul » 18/3/2012, 10:55

witam wszystkich,

posiadam mz 250 z 83, jestem którymś z kolei włascielem i dopiero dziś mialem okazję sprawdzić swój zakup.
wymieniłem olej - stary zupełnie mnie zaskoczył - zielony kisiel, dosłownie ! po 2 płukaniach stan oleju nie znacznie się poprawił ale nie przypomina właściwego oleju nadal dominuje zielony kolor.
na dokładkę podczas jazdy idzie dopiero po dodatniu gazu, bez gazu portafi szarpać (szczególnie jak się chamuje silnikiem). zastanawiam się nad otwarciem dekla i zabawę ze sprzęgłem oraz nad prawidłową regulacją gaźnika.
do tej pory jedynie regulowałem dopływ powietrza ponieważ pokrętło biegu jałowego posiada plastikową plombę, a i ta regulacj nic nie daje moto chodzi na strasznie niskich obrotach granicząc ze zgaśnieciem 1000-1200.
niby wszystko ok, motor pali, jeździ jednak czuję że nie jest to jego naturalna praca, że coś nie gra.
może ktoś mnie ukierunkuje co sprawdzić.
prince_paul
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 12/2/2012, 18:19


Postprzez henio12323 » 18/3/2012, 11:38

to co z tego że olej zielony ? przecież nie zgnił. motul robi czesto zielone oleje. są czerwone, niebieskie itp.

co do gaźnika nie może byc regulacji biegu jałowego zaplombowane ;P przeciez to jest podstawowa regulacja. podkręc i musza obroty wzrosnąc. chyba że kręcisz nie tym co trzeba
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez prince_paul » 18/3/2012, 12:06

henio12323 napisał(a):to co z tego że olej zielony ? przecież nie zgnił. motul robi czesto zielone oleje. są czerwone, niebieskie itp.

co do gaźnika nie może byc regulacji biegu jałowego zaplombowane ;P przeciez to jest podstawowa regulacja. podkręc i musza obroty wzrosnąc. chyba że kręcisz nie tym co trzeba


dziękuję za odp.
może rzeczywiście masz rację odnośnie koloru oleju.
jeden problem z głowy :)
co do plomby, gdzieś czytałem, że faktycznie producent MZ kleił plombę na regulacji biegu jałowego. I wszelkie manipulacje tego elementu trzeba było wykonywać w autoryzowanym serwisie. Jednak odłóżmy książki na bok, jutro dobieram się tej śrubki oraz sadzę łapy do sprzęgła.
prince_paul
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 12/2/2012, 18:19

Postprzez RUTRA.RD » 19/3/2012, 09:21

podjedz do mechanika jakiegos speca od tych konstrukcji dasz z 200 zl i bedzie chulal
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez tomera » 19/3/2012, 15:59

co do czyszczenia silnika to kup motopłuk, flush engine czy jakos tak sie ten specyfik nazywa,
ja tez mialem syf jak kupilem moto (hipol po jakis 5 latach jazdy) i zalełem to, odpalilem moto na 10 minut i zlałem i silnik czysciutenki :d 0 gluta
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13

Postprzez prince_paul » 19/3/2012, 18:28

tomera napisał(a):co do czyszczenia silnika to kup motopłuk, flush engine czy jakos tak sie ten specyfik nazywa,
ja tez mialem syf jak kupilem moto (hipol po jakis 5 latach jazdy) i zalełem to, odpalilem moto na 10 minut i zlałem i silnik czysciutenki :d 0 gluta



Bingo! widzisz nie pomyślałem o tym.
już szykowałem się na mega czyszczenie benzyną a tu taki pomysł.
dzięki chłopie!
prince_paul
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 12/2/2012, 18:19

Postprzez RUTRA.RD » 20/3/2012, 09:08

rownie dobrze mozesz uzyc taniego oleju mineralnego tego np z lidla
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez prince_paul » 21/3/2012, 20:25

już płukałem olejem silnikowym (resztki od samochodu), efekt nie zadowalający.
kupiłem już engine flush oraz 2 litry sea 89W, zrobię jakieś 100 km na tym co mam a potem będę płukać.

drugi wątek - szarpanie...
przyczyna okazała się dość prozaiczna, z*** napęd - łańcuch pogubił tulejki a i zębatki do wyjebania.
po odkręceniu dekla posypały się wyłamane tulejki, więc:
- łańcuch 59 zł
- tylna zębatka 59 zł
- przednia zębatka 25 zł
- łożyska 20 zł
reszta to przyjemność i upieprzone łapy (na co mam już patent) - foliowe rękawiczki ze stacji benzynowej
prince_paul
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 12/2/2012, 18:19

Postprzez RUTRA.RD » 22/3/2012, 07:43

a ten sea 89W to gdzie lejesz do skrzyni biegow?
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez Seba_ER5 » 22/3/2012, 10:47

Zaraz zaraz 250 to nie dwusow? Jedyny olej jaki moze zostac w motocyklu to skrzynia. Drugi lejesz do benzyny. Chyba ze jest tam dozownik?
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5221
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez prince_paul » 25/3/2012, 18:45

no skrzynia, a co wy myśleliście ?
prince_paul
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 12/2/2012, 18:19



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr
cron