Zobacz wątek - Czyszczenie gaźnika DT 50 r/dotarcie

Czyszczenie gaźnika DT 50 r/dotarcie

i inne małe pojemności
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, Boshi, rosa, MarSen

Czyszczenie gaźnika DT 50 r/dotarcie

Postprzez PacPac » 17/3/2012, 22:08

Otóż doszedłem dlaczego nie odpala mi motor po zimie.
Nie daje paliwa.
Wcześniej wprowadziło mnie to w błąd bo świeca była mokra ale to przez pozostałości paliwa w cylku.
Tak więc po wstrzyknięciu benzyny pod świecę odpalił ale niestety zgasł po chwili bo nie dostawał więcej.
Tu moje pytanie: jak wyczyścić gaźnik?
Nigdy tego nie robiłem (kiedyś w chińczyku i oczywiście gaźnik zepsułem)

Drugie pytanie:

Jak jeździć aby dotrzeć.
Jaką mieszankę stosować?
Na razie leje na "oko"
Jeździć szybko czy wolniutko?
Mechanik powiedział żebym jeździł z głową czyli docierać przez 300 km przez ten czas nie jeździć w terenie, nie obciążać cylindra cały czas żeby miał wysokie obroty, nic mi nie mówił o ograniczaniu prędkości.
PacPac
Świeżak
 
Posty: 111
Dołączył(a): 2/8/2011, 20:46
Lokalizacja: Tuchowicz


Postprzez motocyklista188 » 17/3/2012, 22:19

najpierw musisz rozkręcic na częsci pierwsze
potem:

szczykawa, igła, paliwczak i pokolei wypłukujesz wszystkie dziurki
lub takim specjalnym srodkiem do czyszczenia aluminium w sprayu- jest duzo lepszy niz paliwo na koncu przedmuchac kompresorem


lepiej jak bys troszke oleju wiecej wlewal (lepsze smarowanie)

jezdzic wolno

ja bym na Twoim miejscu docieral przez minimum 500km
Aprilia Rs/Gs
Avatar użytkownika
motocyklista188
Bywalec
 
Posty: 656
Dołączył(a): 10/6/2010, 11:07
Lokalizacja: Poznan

Postprzez henio12323 » 17/3/2012, 22:53

dokładnie rozkręcasz na częsci 1, potem nic nie pomyl, nie pourywaj, nic nie powyginaj.

najpiepierw przed rozbiórką pędzelkiem i benzyną umyj go z zewnatrz i spręzarką dmuchaj. aż bedzie czysty. potem rozbierasz i po kolei dmuchasz wszystko spręzarką. nie ma co myc tego w benzynie bo przeciez to wszystrko i tak jest w benzynie. a ewentualnie mycie benzyna moze nanieść jeszcze wiecej syfu. wszystko rób najlepiej na papierowych ręcznikach żeby syfu nie było zadnego. masz tam takie śrubki - od składu mieszanki i wolne obroty. przed rozkręceniem wkręć je do koncas i licz obroty. potem o tą sama liczbe obrotów wykręc - jak tego nie zrobisz bedziesz musiał od nowa ustawiac gaźnik.

mieszanke rób 1:40, a na czas dotarcia 1:30

dociera sie włąsnie koło 500 km, nie chodzi o to żeby pyrkać na 6 biegu 30 km h. mozesz bardziej odkręcac, wazne jest aby nie przegrzac i nie smigac na niedogrzanym silniku.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25994
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez PacPac » 17/3/2012, 22:54

W takim razie rozbierać też pływak?
Boję się strasznie robić tą czynność bo potem sam nie wyreguluje, a przed zimą wrócił z całkowitego przeglądu ;/ Gaźnik był wyregulowany, wyczyszczony itd.
PacPac
Świeżak
 
Posty: 111
Dołączył(a): 2/8/2011, 20:46
Lokalizacja: Tuchowicz

Postprzez motocyklista188 » 17/3/2012, 22:58

jest pelno filmow w internecie krok po kroku jak to zrobic wpisz na YT czyszczenie gaznika i bedziesz mial tego pelno i napewno nic nie uszkodzisz a jesli naprawde masz stracha przed tym to daj moze komus kto sie na tym zna i niech to zrobi za piwo za Ciebie
Aprilia Rs/Gs
Avatar użytkownika
motocyklista188
Bywalec
 
Posty: 656
Dołączył(a): 10/6/2010, 11:07
Lokalizacja: Poznan

Postprzez henio12323 » 17/3/2012, 23:01

pływak sie rozbiera w pierwszej kolejnosci :P ale co za problem ? przeciez banalnie prosto sie go składa. jedną reka mozna to złozyc ;P pod pływakiem masz dysze które trzeba wykręcic i przedmuchac. no bo w sumie pisze ale nie wspomniałem do konca - bez spręzarki nie ma co nawet demontowac gaźnika z motocykla ;P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25994
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez komarcc » 18/3/2012, 10:44

Dokładnie tak, bez sprężarki nic nie zrobisz, jak nie masz to kup sprężone powietrze, takim powietrzem, też da radę wszystko przedmuchać. I bądź bardzo delikatny! żeby nie powyginać pływaka itd
Dobry gaźnik trochę kosztuje, więc może lepiej daj to komuś innemu, nie każdy do wszystkiego się nadaje.
I jeśli zdarza Ci się, że po pół godziny nie wiesz gdzie jaka śrubka była to rób zdjęcia :)
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez tomera » 18/3/2012, 16:05

co do dotarcia to jezdzisz w kazdym zakresie obrotów silnika, wazne zeby sie nie przegrzał i zeby nie leciał długo na wysokich obrotach ;p
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13

Postprzez PacPac » 19/3/2012, 19:20

Dobra, jakoś go odpaliłem, teraz nie gaśnie pali od strzała, zapewne było za dużo oleju, ale wlałem czystego paliwa wymieszałem z tym co zostało w baku i jest ok.
Teraz moje pytanie dlaczego on tak dymi?
Dymienie pokazane na filmie
http://www.youtube.com/watch?v=6GL6JD1h ... e=youtu.be
PacPac
Świeżak
 
Posty: 111
Dołączył(a): 2/8/2011, 20:46
Lokalizacja: Tuchowicz

Postprzez motocyklista188 » 19/3/2012, 19:23

nadal za duzo oleju:)
Aprilia Rs/Gs
Avatar użytkownika
motocyklista188
Bywalec
 
Posty: 656
Dołączył(a): 10/6/2010, 11:07
Lokalizacja: Poznan

Postprzez PacPac » 19/3/2012, 19:56

to doleje jeszcze paliwa :)
PacPac
Świeżak
 
Posty: 111
Dołączył(a): 2/8/2011, 20:46
Lokalizacja: Tuchowicz

Postprzez motocyklista188 » 19/3/2012, 21:50

najlepiej jak bys to co masz w baku spuscil i nalal litr paliwa i nalal 20 ml oleju do tego litra paliwa tak najpredzej sprawdzisz a powiedz nam jeszcze jakiego oleju uzywasz??
Aprilia Rs/Gs
Avatar użytkownika
motocyklista188
Bywalec
 
Posty: 656
Dołączył(a): 10/6/2010, 11:07
Lokalizacja: Poznan

Postprzez PacPac » 19/3/2012, 22:05

Tak to jeździłem na mobilu, teraz jest olej z orlenu, ojciec mi taki kupił ale też jest w miarę dobry z tego co czytałem.
Raczej nie będę spuszczał paliwa bo mam calutki bak zalany. Ale szkoda że nie spuściłem wcześniej ;/
PacPac
Świeżak
 
Posty: 111
Dołączył(a): 2/8/2011, 20:46
Lokalizacja: Tuchowicz

Postprzez motocyklista188 » 19/3/2012, 22:09

ale spusc i zostaw je i tylko zrob maly test a potem wlej spowrotem
Aprilia Rs/Gs
Avatar użytkownika
motocyklista188
Bywalec
 
Posty: 656
Dołączył(a): 10/6/2010, 11:07
Lokalizacja: Poznan

Postprzez PacPac » 19/3/2012, 22:19

ok jutro się tym zajmę :)
PacPac
Świeżak
 
Posty: 111
Dołączył(a): 2/8/2011, 20:46
Lokalizacja: Tuchowicz

Postprzez motocyklista188 » 19/3/2012, 22:22

wydaje mi sie ze lepiej jak bys jezdzil na oleju castrol power racing 2t jest drogi ale dobry kazdy zawsze mi go polecal i nigdy nie bylo z nim problemow ok w takim razie czekamy na informacje czy pomoglo:)
Aprilia Rs/Gs
Avatar użytkownika
motocyklista188
Bywalec
 
Posty: 656
Dołączył(a): 10/6/2010, 11:07
Lokalizacja: Poznan

Postprzez henio12323 » 19/3/2012, 22:31

ja w DT zawsze lałem ten czerwony orlenowski katowałem sprzet po bagnach po torach crossowych - jakby olej nie dawał rady na pewno moto szybko by sie zatarło :D a nigdy sie nic takiego nie działo :P castrol spoko olej, ale do wyczynówki jest wręcz zalecany. do DT spokojnie orlenowski wystarczy za 1/4 ceny castrola ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25994
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez motocyklista188 » 19/3/2012, 22:34

a no chyba ze tak hehe:) ooo kurde co do ceny to masakra ;d;d szkoda ze castrol taki tani nie jest;/
Aprilia Rs/Gs
Avatar użytkownika
motocyklista188
Bywalec
 
Posty: 656
Dołączył(a): 10/6/2010, 11:07
Lokalizacja: Poznan

Postprzez henio12323 » 19/3/2012, 22:40

noo to juz olej z górnej półki, ale popatrz na cene motula 800 :)

co do samego orlenowskiego kazdym zwykłym 2T ganiałem na tym oleju. skuter kupiłem uzywany 125 pojemnosci, katowałem go non stop. gaz do oporu i poszedł. tłok miał X lat, ja po sezonie katowania po zdjęciu cylka zobaczyłem idealny tłok :D 0 nagaru, 0 przytarc itp itd. wiec olej spełniał swoja funkcje w 100%. wyczynówke raz zalałem orlenowskim to siwucha była za mna :P castrol sie wtedy po prostu lepiej (do konca) spala, nie zostawiajac takiego nagaru. ale DT czy inny uliczny sprzet to nie wyczynówka, chyba że jest zastosowany jakis tuning
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25994
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez PacPac » 20/3/2012, 08:41

Jest w nim cylek 70, i gaźnik 19' :)
PacPac
Świeżak
 
Posty: 111
Dołączył(a): 2/8/2011, 20:46
Lokalizacja: Tuchowicz

Następna strona


Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr