Stożkowy filtr powietrza, a regulacja gaźników (cbr 1000f).
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Stożkowy filtr powietrza, a regulacja gaźników (cbr 1000f).
Po kapitalnym remoncie silnika i poskręcaniu (prawie) wszystkiego okazało się, że żadnym sposobem nie da się ponownie włożyć obudowy filtra powietrza na swoje miejsce i trzeba by było z powrotem odkręcić gaźniki albo i całą głowicę. Z lenistwa zacząłem tą obudowę przerabiać (miniaturyzacja), aż w końcu przestała się do czegokolwiek nadawać a i tak się nie mieściła. Później wpadłem na pomysł wiejskiego tuningu z filtrem stożkowym, przygotowałem aluminiowy dolot i dopiero na tym etapie marnowania czasu i pieniędzy dotarło do mnie, że przecież obudowy filtrów powietrza zazwyczaj maja nieprzypadkową pojemność, a w niektórych autach montowane są nawet specjalne zasobniki. Planowałem zakupić taki filtr:
http://allegro.pl/filtr-stozkowy-stozek ... 62115.html
i podłączyć go pod taki (własnoręcznie rzeźbiony) dolot:
http://c.wrzuta.pl/wi3365/6cc8c0b400037 ... d/dsc00207
(brakuje w nim wyjścia do podłączenia filtra, ale dorobię go kiedy już będę miał filtr na przymiarkę)
Plusy wg mnie:
+więcej wolnej przestrzeni przy silniku, a rozgrzane powietrze nie będzie deformowało mi plastików i parzyło w nogi
Minusy wg mnie:
-powietrze zasysane do silnika może być dość gorące
-filtr nie będzie przykręcony niczym, poza opaskami mocującymi na gaźnikach
i najważniejsze, czy regulacja gaźników i prawidłowa praca silnika z takim aluminiowym "dolotem" i stożkowym filtrem będzie możliwa? W tym momencie opcja z filtrem stożkowym jest już dla mnie tańszą opcją, ale motocykl ma być przedewszystkim sprawny. Proszę o opinie i pomysły w tym temacie.
Przy okazji czy mogli byście polecić kogoś z okolic Ostrołęki/Warszawy kto podjął by się regulacji gaźników, ogólnego przeglądu i regulacji motocykla w niezbyt wygórowanych cenach i najlepiej z dojazdem do klienta?
http://allegro.pl/filtr-stozkowy-stozek ... 62115.html
i podłączyć go pod taki (własnoręcznie rzeźbiony) dolot:
http://c.wrzuta.pl/wi3365/6cc8c0b400037 ... d/dsc00207
(brakuje w nim wyjścia do podłączenia filtra, ale dorobię go kiedy już będę miał filtr na przymiarkę)
Plusy wg mnie:
+więcej wolnej przestrzeni przy silniku, a rozgrzane powietrze nie będzie deformowało mi plastików i parzyło w nogi
Minusy wg mnie:
-powietrze zasysane do silnika może być dość gorące
-filtr nie będzie przykręcony niczym, poza opaskami mocującymi na gaźnikach
i najważniejsze, czy regulacja gaźników i prawidłowa praca silnika z takim aluminiowym "dolotem" i stożkowym filtrem będzie możliwa? W tym momencie opcja z filtrem stożkowym jest już dla mnie tańszą opcją, ale motocykl ma być przedewszystkim sprawny. Proszę o opinie i pomysły w tym temacie.
Przy okazji czy mogli byście polecić kogoś z okolic Ostrołęki/Warszawy kto podjął by się regulacji gaźników, ogólnego przeglądu i regulacji motocykla w niezbyt wygórowanych cenach i najlepiej z dojazdem do klienta?
- miczaw22
- Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 20/5/2010, 21:56
- Lokalizacja: K/Ostrołęka
Nikt chyba nie będzie potrafił odpowiedzieć czy praca silnika na takim filtrze, będzie prawidłowa, trzeba by założyć do tego ten stożek i spróbować wyregulować gaźniki, jeśli się uda i silnik nie będzie się dławił oraz kolor świec będzie dobry to spokojnie możesz z tym jeździć. Jednak jeśli okaże się, że dostaje za dużo powietrza to będziesz musiał dać np. mniejszy stożek i ponownie jechać na regulację.
Pomysł ciekawy i są duże szanse na to, że się uda nawet za pierwszym podejściem, więc może warto spróbować, tylko ten stożek nie wiem jakiej jest jakości, bo za tą cenę cudów bym nie oczekiwał i jest to prawdopodobnie podróba k&n.
Popatrz na oryginalne stożki tej firmy, przynajmniej będziesz miał pewność, że masz dobry stożek, przykład niżej
http://allegro.pl/kn-stozek-kn-filtr-st ... 12867.html
Pomysł ciekawy i są duże szanse na to, że się uda nawet za pierwszym podejściem, więc może warto spróbować, tylko ten stożek nie wiem jakiej jest jakości, bo za tą cenę cudów bym nie oczekiwał i jest to prawdopodobnie podróba k&n.
Popatrz na oryginalne stożki tej firmy, przynajmniej będziesz miał pewność, że masz dobry stożek, przykład niżej
http://allegro.pl/kn-stozek-kn-filtr-st ... 12867.html
-
komarcc - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2335
- Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
- Lokalizacja: Wieluń
Z tym filtrem to byłby drogi eksperyment [muszę ciąć koszta, bo sezon już się zaczął, a przedemną wymiana łańcucha, świec na irydowe i regulacja gaźników...]
czyli jednak zaryzykuję z tanim stożkiem, a później najwyżej wydam kolejne 140 zł, ale już na używaną oryginalną obudowę filtra
Dzięki za odpowiedź.


- miczaw22
- Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 20/5/2010, 21:56
- Lokalizacja: K/Ostrołęka
Jeśli na tanim stożku będzie pracował nieprawidłowo, to tak. Zresztą coraz bardziej obawiam się, że same opaski zaciskowe nie utrzymają tego wszystkiego na gaźnikach... Szkoda, że nie wpadłem na to zanim zacząłem ciąć oryginalną obudowę filtra 

- miczaw22
- Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 20/5/2010, 21:56
- Lokalizacja: K/Ostrołęka
z mojego doświadczenia
filtr stozkowy wymaga zwiekszenia dysz w gaznikach ja bym dal plus 15% wieksze dysze, u siebie mialem plus 22%, potem trzeba dobrać skład mieszanki na podstawie koloru świec i dokonac korekty srubkami
filtr stozkowy wymaga zwiekszenia dysz w gaznikach ja bym dal plus 15% wieksze dysze, u siebie mialem plus 22%, potem trzeba dobrać skład mieszanki na podstawie koloru świec i dokonac korekty srubkami
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
A co myślicie o tym by stożek wsadzić do silver winga? kupiłem go po szlifie i rozpierdykło całego air boxa łącznie z filtrem, nowy zestaw circa 500 pln czyli głowa boli, więc pomyślałem o stożku, tylko że u mnie silnik siedzi na wtrysku, nie będzie problemów?
- bodzisław
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 21/3/2012, 14:01
Co do stożka w silver wingu na wtrysku - nie jestem znawcą, ale czy dawka paliwa w silniku na wtrysku nie jest ustalana przez komputer? Jeśli tak, to pewnie w motocyklu powinna być też sonda lambda czuwająca nad właściwą mieszanką paliwa i stożek nie powinien sprawiać problemów.
Co do mojej hondy - problem rozwiązany maksymalnie oszczędnie. Ciężko było znaleźć airboxa w rozsądnej cenie, a ze stożkiem nie chciałem ryzykować, więc posklejałem starą obudowę filtra. Opalarka + śrubokręt + plastik tego samego typu i airbox urzeźbiony jak nowy, z tym że trochę mniejszy
Do tego świece irydowe (wcześniej problemy ze słabą iskrą) i motocykl pracuje świetnie 
Co do mojej hondy - problem rozwiązany maksymalnie oszczędnie. Ciężko było znaleźć airboxa w rozsądnej cenie, a ze stożkiem nie chciałem ryzykować, więc posklejałem starą obudowę filtra. Opalarka + śrubokręt + plastik tego samego typu i airbox urzeźbiony jak nowy, z tym że trochę mniejszy


- miczaw22
- Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 20/5/2010, 21:56
- Lokalizacja: K/Ostrołęka
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 4 gości