Zobacz wątek - Stożkowy filtr powietrza, a regulacja gaźników (cbr 1000f).
NAS Analytics TAG

Stożkowy filtr powietrza, a regulacja gaźników (cbr 1000f).

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Stożkowy filtr powietrza, a regulacja gaźników (cbr 1000f).

Postprzez miczaw22 » 17/3/2012, 15:56

Po kapitalnym remoncie silnika i poskręcaniu (prawie) wszystkiego okazało się, że żadnym sposobem nie da się ponownie włożyć obudowy filtra powietrza na swoje miejsce i trzeba by było z powrotem odkręcić gaźniki albo i całą głowicę. Z lenistwa zacząłem tą obudowę przerabiać (miniaturyzacja), aż w końcu przestała się do czegokolwiek nadawać a i tak się nie mieściła. Później wpadłem na pomysł wiejskiego tuningu z filtrem stożkowym, przygotowałem aluminiowy dolot i dopiero na tym etapie marnowania czasu i pieniędzy dotarło do mnie, że przecież obudowy filtrów powietrza zazwyczaj maja nieprzypadkową pojemność, a w niektórych autach montowane są nawet specjalne zasobniki. Planowałem zakupić taki filtr:
http://allegro.pl/filtr-stozkowy-stozek ... 62115.html
i podłączyć go pod taki (własnoręcznie rzeźbiony) dolot:
http://c.wrzuta.pl/wi3365/6cc8c0b400037 ... d/dsc00207
(brakuje w nim wyjścia do podłączenia filtra, ale dorobię go kiedy już będę miał filtr na przymiarkę)
Plusy wg mnie:
+więcej wolnej przestrzeni przy silniku, a rozgrzane powietrze nie będzie deformowało mi plastików i parzyło w nogi
Minusy wg mnie:
-powietrze zasysane do silnika może być dość gorące
-filtr nie będzie przykręcony niczym, poza opaskami mocującymi na gaźnikach

i najważniejsze, czy regulacja gaźników i prawidłowa praca silnika z takim aluminiowym "dolotem" i stożkowym filtrem będzie możliwa? W tym momencie opcja z filtrem stożkowym jest już dla mnie tańszą opcją, ale motocykl ma być przedewszystkim sprawny. Proszę o opinie i pomysły w tym temacie.

Przy okazji czy mogli byście polecić kogoś z okolic Ostrołęki/Warszawy kto podjął by się regulacji gaźników, ogólnego przeglądu i regulacji motocykla w niezbyt wygórowanych cenach i najlepiej z dojazdem do klienta?
miczaw22
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 20/5/2010, 21:56
Lokalizacja: K/Ostrołęka


Postprzez miczaw22 » 18/3/2012, 18:53

Nikt nie ma zdania w tym temacie? A może ściana tekstu odstrasza? Najistotniejsze pogrubiłem.
miczaw22
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 20/5/2010, 21:56
Lokalizacja: K/Ostrołęka


Postprzez komarcc » 18/3/2012, 19:46

Nikt chyba nie będzie potrafił odpowiedzieć czy praca silnika na takim filtrze, będzie prawidłowa, trzeba by założyć do tego ten stożek i spróbować wyregulować gaźniki, jeśli się uda i silnik nie będzie się dławił oraz kolor świec będzie dobry to spokojnie możesz z tym jeździć. Jednak jeśli okaże się, że dostaje za dużo powietrza to będziesz musiał dać np. mniejszy stożek i ponownie jechać na regulację.

Pomysł ciekawy i są duże szanse na to, że się uda nawet za pierwszym podejściem, więc może warto spróbować, tylko ten stożek nie wiem jakiej jest jakości, bo za tą cenę cudów bym nie oczekiwał i jest to prawdopodobnie podróba k&n.

Popatrz na oryginalne stożki tej firmy, przynajmniej będziesz miał pewność, że masz dobry stożek, przykład niżej

http://allegro.pl/kn-stozek-kn-filtr-st ... 12867.html
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez miczaw22 » 18/3/2012, 20:19

Z tym filtrem to byłby drogi eksperyment [muszę ciąć koszta, bo sezon już się zaczął, a przedemną wymiana łańcucha, świec na irydowe i regulacja gaźników...] :) czyli jednak zaryzykuję z tanim stożkiem, a później najwyżej wydam kolejne 140 zł, ale już na używaną oryginalną obudowę filtra :) Dzięki za odpowiedź.
miczaw22
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 20/5/2010, 21:56
Lokalizacja: K/Ostrołęka

Postprzez komarcc » 18/3/2012, 21:26

Czyli jednak zamierzasz wracać do oryginalnego filtra?
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez miczaw22 » 18/3/2012, 22:39

Jeśli na tanim stożku będzie pracował nieprawidłowo, to tak. Zresztą coraz bardziej obawiam się, że same opaski zaciskowe nie utrzymają tego wszystkiego na gaźnikach... Szkoda, że nie wpadłem na to zanim zacząłem ciąć oryginalną obudowę filtra :)
miczaw22
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 20/5/2010, 21:56
Lokalizacja: K/Ostrołęka

Postprzez komarcc » 18/3/2012, 22:49

Też tak mi się wydaje, ale skoro ulepiłeś swoją puszkę to myślę, że z dorobieniem lepszego mocowania też sobie poradzisz.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez RUTRA.RD » 19/3/2012, 09:00

z mojego doświadczenia
filtr stozkowy wymaga zwiekszenia dysz w gaznikach ja bym dal plus 15% wieksze dysze, u siebie mialem plus 22%, potem trzeba dobrać skład mieszanki na podstawie koloru świec i dokonac korekty srubkami
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez bodzisÅ‚aw » 21/3/2012, 14:05

A co myślicie o tym by stożek wsadzić do silver winga? kupiłem go po szlifie i rozpierdykło całego air boxa łącznie z filtrem, nowy zestaw circa 500 pln czyli głowa boli, więc pomyślałem o stożku, tylko że u mnie silnik siedzi na wtrysku, nie będzie problemów?
bodzisław
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 21/3/2012, 14:01

Postprzez RUTRA.RD » 21/3/2012, 14:40

muszisz i to pewne zastosowac cos w stylu powercomandera co de facto wyjdzie drozej niz oryginal
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez miczaw22 » 1/4/2012, 06:55

Co do stożka w silver wingu na wtrysku - nie jestem znawcą, ale czy dawka paliwa w silniku na wtrysku nie jest ustalana przez komputer? Jeśli tak, to pewnie w motocyklu powinna być też sonda lambda czuwająca nad właściwą mieszanką paliwa i stożek nie powinien sprawiać problemów.

Co do mojej hondy - problem rozwiązany maksymalnie oszczędnie. Ciężko było znaleźć airboxa w rozsądnej cenie, a ze stożkiem nie chciałem ryzykować, więc posklejałem starą obudowę filtra. Opalarka + śrubokręt + plastik tego samego typu i airbox urzeźbiony jak nowy, z tym że trochę mniejszy :) Do tego świece irydowe (wcześniej problemy ze słabą iskrą) i motocykl pracuje świetnie :)
miczaw22
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 20/5/2010, 21:56
Lokalizacja: K/Ostrołęka



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 4 gości




na górê