Åšlizganie opny?
Posty: 22
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Åšlizganie opny?
Witam. Mam pytanko oponka dunlop Sport max Qalivir II z 2011 zriobione na niej około 6tys km.
Motocykl kawasaki zx636
Wieć tak jade sobie dzis 120-130 winklielek dohamowanie i ssie składam a tu dup uslizg tylniej oponki. Wszystko jest ok do momenty gdy nie schodze prawie do zamkniecia opony. Dodam ze oponka Ciepła dogrzana pogoda jakw idac dzis umnie +20. I czy jest to wina asfaltu i tego syfu na nim? tego ze sie nie nagrzał? Czy moze oponki dodam ze ćisnieine to 2.9 tył i 2.2 wpierw dobiłem na zimno ale po nagrzaniu wyjebało mi cisnieine do 3.4 tył. Więc na ciepłym odpusciłem do 2.9 lepiej było ale dalej czułem przy zamykani uślizg. POniżej zdjęcie oponki z dzisiejszej jazdy. Pozdrawiam!
http://imageshack.us/photo/my-images/57 ... 0245y.jpg/
Motocykl kawasaki zx636
Wieć tak jade sobie dzis 120-130 winklielek dohamowanie i ssie składam a tu dup uslizg tylniej oponki. Wszystko jest ok do momenty gdy nie schodze prawie do zamkniecia opony. Dodam ze oponka Ciepła dogrzana pogoda jakw idac dzis umnie +20. I czy jest to wina asfaltu i tego syfu na nim? tego ze sie nie nagrzał? Czy moze oponki dodam ze ćisnieine to 2.9 tył i 2.2 wpierw dobiłem na zimno ale po nagrzaniu wyjebało mi cisnieine do 3.4 tył. Więc na ciepłym odpusciłem do 2.9 lepiej było ale dalej czułem przy zamykani uślizg. POniżej zdjęcie oponki z dzisiejszej jazdy. Pozdrawiam!
http://imageshack.us/photo/my-images/57 ... 0245y.jpg/
- ucizze
- Świeżak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 19/7/2011, 11:11
Fajne skarpetki
A teraz o oponie. 6K to juz czas ja zmienic. Nie chodzi o grubos bieznika ale o to,ze swoje juz przezyla i nie bedzie miala swoich wlasciwosci to raz a dwa to sam zauwazyles, powietrze to nie asfalt, nie dosc, ze zimny to jeszcze syfu masa. Jesli by ci tyl uciekal naprawde przy tej predkosci to raczej bys juz opisywal dzwona.
PS. Olej zlosliwe komentarze o zamykaniu opony, niektorzy tutaj maja spore kompleksy i probuja je leczyc wymadrzajac sie pod postami innych nie wnoszac nic do dyskusji.

A teraz o oponie. 6K to juz czas ja zmienic. Nie chodzi o grubos bieznika ale o to,ze swoje juz przezyla i nie bedzie miala swoich wlasciwosci to raz a dwa to sam zauwazyles, powietrze to nie asfalt, nie dosc, ze zimny to jeszcze syfu masa. Jesli by ci tyl uciekal naprawde przy tej predkosci to raczej bys juz opisywal dzwona.
PS. Olej zlosliwe komentarze o zamykaniu opony, niektorzy tutaj maja spore kompleksy i probuja je leczyc wymadrzajac sie pod postami innych nie wnoszac nic do dyskusji.
Ostatnio edytowano 17/3/2012, 16:47 przez rosiboj, łącznie edytowano 1 raz
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
-
rosiboj - Moderator
- Posty: 2217
- Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
- Lokalizacja: mam wiedziec?
Kto ma kompleksy, ten ma kompleksy
If you know what i mean.
W sumie ciężko powiedzieć czemu się slizgasz. Mozesz mieć zła pozycję, moze byc za dużo syfu, może winkiel źle wyprofilowany. Cieżko powiedzieć. Sam do tego dojdziesz lub ewentualnie skasujesz kawę... Na drodze nie ma co zamykać kapcia, bo sie mozna pięknie zdziwić
Szybkie gumy sÄ… bardziej widowiskowe
btw. co opona przeżyła po 6kkm? 6kkm to nawet nie jest jakis hardcorowy przebieg w ciagu sezonu. Zmieniasz oponę kilka razy w sezonie? Ja rozumiem stwierdzić to po wieku opony, ale po takim przebiegu? Co najwyzej bezie troche łysawa :0 Ale przeca o "grubosć bieżnika" Ci nie chodziło

W sumie ciężko powiedzieć czemu się slizgasz. Mozesz mieć zła pozycję, moze byc za dużo syfu, może winkiel źle wyprofilowany. Cieżko powiedzieć. Sam do tego dojdziesz lub ewentualnie skasujesz kawę... Na drodze nie ma co zamykać kapcia, bo sie mozna pięknie zdziwić


btw. co opona przeżyła po 6kkm? 6kkm to nawet nie jest jakis hardcorowy przebieg w ciagu sezonu. Zmieniasz oponę kilka razy w sezonie? Ja rozumiem stwierdzić to po wieku opony, ale po takim przebiegu? Co najwyzej bezie troche łysawa :0 Ale przeca o "grubosć bieżnika" Ci nie chodziło
-
Arturo925 - Stały bywalec
- Posty: 1096
- Dołączył(a): 5/1/2010, 16:02
- Lokalizacja: Kruszyna
Invinciblee wpadnij na obiadowa dzis to Ci pokaze gdzie ejst zamknieta opna... Niewazne.
Wracajac do tematu cisnienie robi na ciepklym kapci bo jest jest wtedy lepiej umyłem opone i odrazu lepiej wyregulowałem zawieszenie bo był zmieniany olej na inny zeby moto było bardziej twarde. Wiec mozna teamt zakmnąc
http://www.youtube.com/watch?v=q-1JeBTC2Tg w temacie =D
Wracajac do tematu cisnienie robi na ciepklym kapci bo jest jest wtedy lepiej umyłem opone i odrazu lepiej wyregulowałem zawieszenie bo był zmieniany olej na inny zeby moto było bardziej twarde. Wiec mozna teamt zakmnąc

http://www.youtube.com/watch?v=q-1JeBTC2Tg w temacie =D
- ucizze
- Świeżak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 19/7/2011, 11:11
Aż się skrzywiłem, twardszy olej do 636? Zwiększy ci to tylko tłumienie, co raczej nie zwiększy ci przyczepności
ZresztÄ… od tego masz regulacjÄ™ odbicia i dobicia.
Jak już chcesz wymieniać coś w zawiasie to sprężyny na dobrane do twojej wagi.
A, i wymiana oleju z przodu i regulacje przodu raczej nie wpłyną (przynajmniej nie bezpośrednio) na przyczepność tyłu

Jak już chcesz wymieniać coś w zawiasie to sprężyny na dobrane do twojej wagi.
A, i wymiana oleju z przodu i regulacje przodu raczej nie wpłyną (przynajmniej nie bezpośrednio) na przyczepność tyłu

-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
U mnie w serwisowce jest wyraznie napisane jakie ma byc cisnienie na ZIMNYCH oponach i na takich nalezy to cisnienie zmieniac, u Ciebie nie? Mimo to, ze wiem, ze wielu artykulach jest napisane, ze maja byc cieple podczas zmiany cisnienia itp.
r6 2001 -----> cbr 1000rr 2014
-
Insekt - Świeżak
- Posty: 393
- Dołączył(a): 18/5/2009, 10:52
- Lokalizacja: Szczecin
tak tak tylko najlepiej było by pompować azotem i wtedy jęsli masz 2.9 zimne ciepłe też bo azto sie tak nie nagrzewa i nie zwieskza swojej objętości. Do ajzdy rekreacyjnej jak serwisówka podaje jest ok. ale do winkli i pizdy lepiej dac mniej ja teraz mam tył 2.8 na ciepłym i 2.1 prz,ód i jest w porządku wiadome jakie są noce i ze asfalt nie jest nagrzany tak jak powinien temu taka przyczepność...
- ucizze
- Świeżak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 19/7/2011, 11:11
pany, a czy przypadkiem nie jest tak, że opona dogrzewa się po prostu najbardziej na środku? Żeby dogrzać krawędzie, trzeba trochę się przejechać i nie tylko po prostej, ale też po winklach. Kilka razy domknij ją, ale jadąc spokojnie. Inna sprawa, że temperatura powietrza dzisiaj to +20, ale asfalt jest wciąż chłodny.
GSX1400
-
maciejka69 - Stały bywalec
- Posty: 1091
- Dołączył(a): 4/8/2011, 12:50
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
Ale tak na poważnie. Normalne że z czasu zdarzy się uślizg i wcale nie trzeba do tego jakichś ekstremalnych złożeń, jakieś syfy na drodze, pozostałość jakichś płynów, nierówność. Nie ma się tu nad czym spuszczać tylko trzymać równo gaz i jechać dalej 

-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
nie umiesz jeździć
qualifier znika po okolo 2-3 tys km
qualifier znika po okolo 2-3 tys km
Akcesoria do moto z carbonu Potrzebujesz ? pisz !
-
DostojnyKocur! - Świeżak
- Posty: 231
- Dołączył(a): 6/1/2011, 15:16
- Lokalizacja: Nienack
nie chce mi sie calego czytac tematu ale
I TO JEST OGOLNA ZASADA
JAK KIEROWCA DUPA TO I ZAWIAS Z MOTOGP NIE POMOZE
nie obraz sie bo twym moto nie latalem i sie nie bede wypowiadal ale ja tam uslizgow hayabusa w niedziele nie lapalem, opona z tylu stara i lysa, glowka ramy troche lata a jezdziec wazy 110kg i jak sie przesiadam na motocyklu do winka to moto pod moja waga cale chodzi jak cygan po sklepie złotniczym
definiowac po zuzycju opon czy ktos umie jezdzic czy nie to tez trzeba byc zajebistym - porównaj w f1 buttona do hamiltona pod wzgledem szanowania opon podczas wyscigu
I TO JEST OGOLNA ZASADA
JAK KIEROWCA DUPA TO I ZAWIAS Z MOTOGP NIE POMOZE

nie obraz sie bo twym moto nie latalem i sie nie bede wypowiadal ale ja tam uslizgow hayabusa w niedziele nie lapalem, opona z tylu stara i lysa, glowka ramy troche lata a jezdziec wazy 110kg i jak sie przesiadam na motocyklu do winka to moto pod moja waga cale chodzi jak cygan po sklepie złotniczym
definiowac po zuzycju opon czy ktos umie jezdzic czy nie to tez trzeba byc zajebistym - porównaj w f1 buttona do hamiltona pod wzgledem szanowania opon podczas wyscigu
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
RUTRA.RD napisał(a):definiowac po zuzycju opon czy ktos umie jezdzic czy nie to tez trzeba byc zajebistym - porównaj w f1 buttona do hamiltona pod wzgledem szanowania opon podczas wyscigu
co prawda to prawda. Ale gdyby dogrzał opony i "wytarł" ze śmieci na całej szerokości, a nie tylko na środku, być może tak by się nie ślizgał. Nie wiem po co się czepiać braku techniki jazdy. Technika jazdy poprawia się w ciągu przejeżdżonych lat i nie ma na to rady, chyba że się zainwestuje w dobre kursy motocyklowe albo ma dobrego kolegę, który umie i nauczy. Lepiej się skupić na rzeczach, o których kolega być może nie wie, a które pomogą od razu po zastosowaniu.
GSX1400
-
maciejka69 - Stały bywalec
- Posty: 1091
- Dołączył(a): 4/8/2011, 12:50
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
jak dla mnie sÄ… 4 opcje:
1) syf na drodze trafiłeś
2) jakieś błędy w kontroli manetki
3) opona niedogrzana, Qualifier II ma podobno tę przypadłość że dobrze trzyma ale jak już jest dobrze nagrzany a jak nie to jest właśnie śliski (ale to ewentualnie musi potwierdzić ktoś kto na tym lata)
4) opona przegrzana, jeśli rzeczywiście zapierdzielasz ostro a dodatkowo z tego co piszesz obniżasz ciśnienie to opona może się przegrzewać (ale po zdjęciu opony nie widzę tam żadnego ostrego katowania w zakrętach)
1) syf na drodze trafiłeś
2) jakieś błędy w kontroli manetki
3) opona niedogrzana, Qualifier II ma podobno tę przypadłość że dobrze trzyma ale jak już jest dobrze nagrzany a jak nie to jest właśnie śliski (ale to ewentualnie musi potwierdzić ktoś kto na tym lata)
4) opona przegrzana, jeśli rzeczywiście zapierdzielasz ostro a dodatkowo z tego co piszesz obniżasz ciśnienie to opona może się przegrzewać (ale po zdjęciu opony nie widzę tam żadnego ostrego katowania w zakrętach)

- sebasbox
- Świeżak
- Posty: 382
- Dołączył(a): 21/1/2010, 15:07
ucizze, kiedy idziemy polatać? Co do tej gumy, to ja mam praktycznie nową Pilot Power 2ct na tyle i Super diablo corsa na przodzie i też obserwuję uślizgi. Nawalone jest syfu po prostu. Nie kwestia tak gumy czy ciśnienia, jak tego zakichanego piasku i pyłu. Wjedziesz w to i klei się do opony jak smar ;/ ja teraz jak lecę na Suchą, to wpierw wbijam na stację, wrzucam 1 zł i płukam opony
głupie, ale działa.


<b>ZxR 636 2006</b>
-
PrimoGhost - Stały bywalec
- Posty: 1148
- Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
- Lokalizacja: z DW-957
Panowie poczekajcie aż spadną dwie- trzy mocniejsze ulewy i niech pozmywa ten cały syf z dróg i bedzie wszystko w porządku, wykażcie odrobinę cierpliwości:)
how low can you go? | www.pajacyk.pl
-
k9aro3l - Stały bywalec
- Posty: 1013
- Dołączył(a): 14/11/2010, 18:39
- Lokalizacja: Bartoszyce
Dokładnie. Ja wcale w wielkie przechyły nie wchodziłem a czuję, że trakcja jest słaba. Dodając fakt, że jeździmy po tej samej drodze można wywnioskować, że coś jest nie tak ;d Jest tego pyłu masa i jak się przejedzie, to opona cała jest w nim uwalona. Jak w kurzu. Czekam kurde, aż zaczną to zbierać, bo całe pobocze jest tym zasyfione, a przed rokiem już jeździli i zamiatali.

<b>ZxR 636 2006</b>
-
PrimoGhost - Stały bywalec
- Posty: 1148
- Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
- Lokalizacja: z DW-957
ta a jak powszechnie wiadomo cudow nie ma
wiec podszkolic umiejetnosci
sprawdzic cisnienie w gumach
dobrze je rozgrzac
i chop na kolanko

wiec podszkolic umiejetnosci
sprawdzic cisnienie w gumach
dobrze je rozgrzac
i chop na kolanko
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
Ha !! Dzisiaj zaczęli czyścić drogę
Jeżdżą tą swoją maszynką ze szczotkami i pucują ;] ehh.. a ja z napędem rozwalonym
w poniedziałek dojdzie dopiero ;/
Zobaczymy jak się poprawi sytuacja. Na razie droga wojewódzka 957 jest nieprzyjazna dla sportów ;]


Zobaczymy jak się poprawi sytuacja. Na razie droga wojewódzka 957 jest nieprzyjazna dla sportów ;]

<b>ZxR 636 2006</b>
-
PrimoGhost - Stały bywalec
- Posty: 1148
- Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
- Lokalizacja: z DW-957
Posty: 22
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości