Zobacz wątek - Yamaha FZR 600 szarpie na niskich obrotach.
NAS Analytics TAG

Yamaha FZR 600 szarpie na niskich obrotach.

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Yamaha FZR 600 szarpie na niskich obrotach.

Postprzez reszko » 17/3/2012, 00:10

Sytuacja wygląda następująco: jadąc na rozgrzanym silniku zwalniam redukując biegi do 2-ki,1-ki, do prędkości około 30km/h 20km/h (najczęściej w korku między samochodami),no i w momencie ponownego przyspieszania zaczyna szarpać. Nie ma tragedii, ale jest to upierdliwe. Po wejściu na wyższe obroty i przy większych prędkościach, przy zwalnianiu i następnie przyspieszaniu efekt szarpania nie występuje. Efekt szarpania występuje tylko przy niskich obrotach i małych prędkościach.
Efekt ten redukuje się w momencie ustawienia wolnych obrotów około 1500/1600, kosztem spalania oczywiście. Pewien posiadacz FZR-ki pisał, że to normalne (?) w tym modelu.

Czy może mieć na to wpływ zużycie sprzęgła, sprężyn/tarcz?
Nieodpowiednie lepkość oleju?
Nieodpowiedni filtr powietrza (coś wspominał pan w sklepie z akcesoriami)?
Wszystkie filtry wymieniane zostały w połowie zeszłego sezonu ASO.
Jak wiadomo FZR pobiera olej i w trasie zmuszony zostałem dolać ten, który był akurat na stacji.
Czy zmieszanie olejów mogło się do tego przyczynić?

Bardzo proszę o wszelkie wskazówki, które mogą usunąć przyczynę szarpania.
Ostatnio edytowano 17/3/2012, 08:42 przez reszko, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
reszko
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 9/3/2012, 12:22
Lokalizacja: Kazimierz Dolny


Postprzez Dzesiu10 » 17/3/2012, 00:49

a może po prostu za wysoki bieg do danej prędkości?( 2 przy 30 km na h)
Dzesiu KTM EXC-F 250 2007
Dzesiu10
Bywalec
 
Posty: 857
Dołączył(a): 8/7/2008, 23:42
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez reszko » 17/3/2012, 08:36

Zdecydowanie nie chodzi o za wysoki bieg do danej prędkości.
Avatar użytkownika
reszko
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 9/3/2012, 12:22
Lokalizacja: Kazimierz Dolny

Postprzez Voxx » 17/3/2012, 12:06

moze masz za luzny lancuch
gsxr 1100
10 sezon 32l
2 gleby
Voxx
Świeżak
 
Posty: 237
Dołączył(a): 3/1/2010, 13:43
Lokalizacja: Beskid Zywiecki

Postprzez reszko » 17/3/2012, 17:19

Łańcuch jest napięty, tyle, że ma już swój przebieg. Na razie nie stać mnie na nowy zestaw...
Czy ewentualnie coś jeszcze może wpływać na szarpanie?

A, no i jak bardziej przycisnę i szybko zmieniam biegi sprzęgło się czasem ślizga. Czy to może być powiązane?
Avatar użytkownika
reszko
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 9/3/2012, 12:22
Lokalizacja: Kazimierz Dolny

Postprzez nabudi » 17/3/2012, 21:51

mialem fzr z silnikiemnaprwde igla... wlasnie 600... wszystko ok ale na minimalnych obrotach tez szarpalo lekko... ten typ tak ma wedlug mnie.... ona ogolnie jak nie ma 4k to nie jedzie...
nabudi
 

Postprzez reszko » 13/6/2012, 11:18

Jakiś czas temu wymieniony został napęd. Już się ułożył. Jest nieco lepiej, ale lekkie szarpanie jest odczuwalne. Ten typ po prostu tak ma.
Avatar użytkownika
reszko
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 9/3/2012, 12:22
Lokalizacja: Kazimierz Dolny

Postprzez mati22252 » 13/6/2012, 12:00

Jeżeli lałeś dolewki olejem samochodowym to sprzęgło może dostawać. Oleje samochodowe mają maksymalnie zmniejszy tarcie i nie posiadają dodatków do mokrych sprzęgieł, co może prowadzić do jego ślizgania a w efekcie spalenie.
Avatar użytkownika
mati22252
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 805
Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Żagań/ Poznań

Postprzez reszko » 13/6/2012, 12:15

Olej wymieniony został tuż przed wymianą napędu. Rozmawiałem z kilkoma posiadaczami FZR 600 i większość starszych roczników niestety tak pracuje na niskich. Ten motocykl był dedykowany torom nie korkom ulicznym:) Jeżeli chodzi o sprzęgło, to do wymiany kwalifikują się tarcze i sprężyny, z tego co mówi mechanik.
Avatar użytkownika
reszko
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 9/3/2012, 12:22
Lokalizacja: Kazimierz Dolny

Postprzez stachv1 » 13/6/2012, 17:39

Tak jak normalne jest że co jakis czas trzeba w FZR robic dolewke to moim zdaniem normalne jest ,że ten motocykl szarpie , sam czasem tak mam, że jade przez miasto i gdy jestem zmuszony zwolnic do tych 20-30km/h to jak chce ruszyc szarpie.
Podobną sytuacje mam jak wyjeżdżam z podwórka.

@Reszko, próbowałeś rozebrać sprzęgło i sprawdzałeś tarcze czy liczysz na słowo honoru mechanika?
stachv1
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 18/3/2012, 16:59
Lokalizacja: Gryfów Śląski

Postprzez reszko » 13/6/2012, 18:14

Sam nie ruszam dekli. Objawy są dosyć wyraźne co potwierdza kilka osób, także tą robotę pozostawiam fachowcom.
Avatar użytkownika
reszko
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 9/3/2012, 12:22
Lokalizacja: Kazimierz Dolny

Postprzez Trax » 15/6/2012, 08:36

moją FZR tak "fachowcy" załatwili że już nigdy moto nikomu do naprawy nie oddam... a wbrew pozorom to nic skomplikowanego wystarczy trochę poczytać zajrzeć w serwisówkę przemyśleć wszystko dobrze i można robić samemu
Trax
Świeżak
 
Posty: 324
Dołączył(a): 28/9/2011, 11:39
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postprzez reszko » 15/6/2012, 10:52

Tylko, żeby jeszcze czas pozwolił...
Avatar użytkownika
reszko
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 9/3/2012, 12:22
Lokalizacja: Kazimierz Dolny

Postprzez stachv1 » 15/6/2012, 19:51

Ja ostatnio sam rozebrałem sprzęgło po raz pierwszy , sprawdziłem tarcze ( nowych jeszcze nie mam ) złożyłem i dzisiaj zrobiłem ok 50km i wszystko działa super ;)
stachv1
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 18/3/2012, 16:59
Lokalizacja: Gryfów Śląski

Postprzez reszko » 16/6/2012, 09:24

Czyli wymiana tarcz w FZR nie wiąże się z większymi kombinacjami. Rozumiem, że nie wysypią mi się elementy sprzęgła po odkręceniu dekla i nie wyleje mi się olej? :) Pytam, bo nigdy tego nie robiłem... A czy samo przełożenie tarcz i sprężyn nie wymaga jakiś nietypowych narzędzi?
Avatar użytkownika
reszko
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 9/3/2012, 12:22
Lokalizacja: Kazimierz Dolny

Postprzez Trax » 16/6/2012, 12:36

olej ci się wyleje bo jest pod tym deklem - masz 2 opcje albo spuścić olej albo przechylić moto - ja oparłem je o stołek taki wysokości z 15 cm tak że moto prawie leżało i olej spłynął na 2 stronę :) nic ci się nie wysypie ale dobrze by było jak byś poczytał w serwisówce co i jak. Żadnych nietypowych narzędzi nie potrzebujesz.
Trax
Świeżak
 
Posty: 324
Dołączył(a): 28/9/2011, 11:39
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postprzez reszko » 16/6/2012, 13:54

Dzięki za wskazówki. W przyszłym miesiącu zabiorę się za to i dam znać jak poszło.
Avatar użytkownika
reszko
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 9/3/2012, 12:22
Lokalizacja: Kazimierz Dolny

Postprzez DostojnyKocur! » 16/6/2012, 16:39

ogolnie wymiana sprzęgła raczej nie przyniesie Ci korzyści bo jakby bylo zuzyte to by Ci sie slizgało przy dodawaniu gazu obroty szly by w gore a motor stał . Takze jakby wystepowalo szarpania to raczej zuzyte sprzeglo by to zniwelowalo , bo by sie slizgaly na sprzegle szarpniecia , A tak jak bedzie świeże będzie wszystko przenosić na kolo

Ogolnie to bym stawiał tylko na źle wyregulowany gaźnik to raz
No chyba ze spuszczasz go do obrotow ponizej tego 1600 i sie dziwisz ze szarpie
chyba wiesz ze motocyklem sie inaczej jezdzi niz samochodem
Akcesoria do moto z carbonu Potrzebujesz ? pisz !
Avatar użytkownika
DostojnyKocur!
Świeżak
 
Posty: 231
Dołączył(a): 6/1/2011, 15:16
Lokalizacja: Nienack

Postprzez stachv1 » 17/6/2012, 09:34

@Reszko, zobacz na YT filmiki jak sie rozbiera sprzęgło ;)

np. http://www.youtube.com/watch?v=jHNHbtSg ... ature=plcp

może to inny troche silnik bo od YZF , ale różni sie tylko tym ,że jest jedna mniej śruba i sprężyna.

Ja na podstawie tego sam pierwszy raz rozbierałem :) Samemu to zrobisz za pomocą imbusa i klucza 10, nic wiecej nie potrzeba, a zaoszczędzisz troche kasy ;p
stachv1
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 18/3/2012, 16:59
Lokalizacja: Gryfów Śląski

Postprzez reszko » 17/6/2012, 13:29

DostojnyKocur!, sprzęgło delikatnie się ślizga na wysokich. Czasami jak mu "dodam niebywale dużo gazu", to po zmianie biegu załapuje dopiero po 1-2 sekundach, czyli ewidentnie tarcze do wymiany. Tylko czy wymiana tarcz zmniejszy efekt szarpania? Moto po rozgrzaniu ma 1500 na jałowym :) , bo ten model nie hula na niższych. Wyregulowany jest na cacy. Chodzi równiutko jak w zegarku. Gumy zabieraka też nowe.

stachv1, na filmie koleś rozbiera sprzęgło do zera.. Do zmiany tarcz chyba nie trzeba demontować wszystkiego?
Tu na przykładzie hondy wymiana samych tarcz: http://www.youtube.com/watch?v=br63PLcq ... re=related
Czy ten film się nadaje? Czy trzeba jeszcze coś regulować przy klamce?

Proszę nie używać wulgarnych słów, nawet wykropkowanych itp
Następnym razem otrzymasz ostrzeżenie.
komarcc
Ostatnio edytowano 19/6/2012, 15:23 przez reszko, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
reszko
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 9/3/2012, 12:22
Lokalizacja: Kazimierz Dolny

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr