czyszczenie filtru powietrza
Posty: 13
• Strona 1 z 1
czyszczenie filtru powietrza
Witam posiadam honde cbr 600 f3 w airboxie siedzi mniej więcej taki filtr powietrza:
Chciałbym go przeczyścić, dowiedziałem się że filtry można wyprac a potem spryskac specjalnym preparatem do filtrów. Z tym że nie wiem czy papierowe filtry też należy prać ?
Jesli nie w jaki sposób można je przeczyścić ?

Chciałbym go przeczyścić, dowiedziałem się że filtry można wyprac a potem spryskac specjalnym preparatem do filtrów. Z tym że nie wiem czy papierowe filtry też należy prać ?
Jesli nie w jaki sposób można je przeczyścić ?
- ministerpl
- Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 7/2/2010, 09:54
Prac mozna ale tzw filtry sportowe , latwo je poznac po tym, ze nie sa papierowe. Papieru sie nie pierze (o czym pewnie wiesz). Po wypraniu takiego filtru (sportowego/niepapierowego) spryskuje sie "substancjami olejistymi", idea jest taka, tkanina z ktorej wykonany jest filtr ma mniejsza gestosc niz papier wiec przepuszcza wiecej powietrza niby super ale ... przepuszcza rowniez wiecej zanieczyszczen (smiertelnych dla silnika pylow) zawartych w tym powietrzu. Substancje oleiste maja za zadanie wylapywac te zanieczyszczenia (wiadomo powietrze sie nie przyklei a zanieczyszczenie tak) aby zwiekszyc efektywnosc filtra.
Skracajac historie, jesli filtr papierowy to sie go wymienia, jesli niepiapierowy to tak jak wyzej napisalem
Skracajac historie, jesli filtr papierowy to sie go wymienia, jesli niepiapierowy to tak jak wyzej napisalem
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
-
rosiboj - Moderator
- Posty: 2217
- Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
- Lokalizacja: mam wiedziec?
tego się obawiałem czy sportowe filtry to tylko K&N czy również mogły być innych firm nie papierowe ?
- ministerpl
- Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 7/2/2010, 09:54
Niema sie czego obawiac, filtr to tylko pare zlotych
(59,00 zł z allegro). Te sportowe sa drozsze ale jako, ze sa wieloktornego uzytku wydatek sie niejako "zwraca". Nie jestem za bardzo w temacie filtrow czy tylko K&N ale najczesciej bo najpopularniejsze to jest K&N

Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
-
rosiboj - Moderator
- Posty: 2217
- Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
- Lokalizacja: mam wiedziec?
Taki filtr należy (biały, różowy itp) należy wymienić. Doraźnie można tylko "wytrzepać" duże brudy (muchy i inne dziady), ale ma to sens jeżeli filtr ma mały przebieg np podczas kontroli.
zabiegi przedmuchiwania mogą szkodzić np zapychają filtr jeszcze bardziej lub niekorzystnie zwiększają przepustowość jak sie ktoś przyłoży.
Nie inwestuj na siłe w sportowy filtr jeżeli nie masz potrzeby, bo może to się wiązać z dodatkowymi czynnościami regulacyjnymi lub dodatkowymi zakupami. CBR dobrze działa na tym ze zdjęcia:)
Do prania i nasączania, czyszczenia tylko filtry sportowe i gąbkowe i na początek zalecam robić to w serwisie. ilość preparatu zmienia "gęstość" filtra.
zabiegi przedmuchiwania mogą szkodzić np zapychają filtr jeszcze bardziej lub niekorzystnie zwiększają przepustowość jak sie ktoś przyłoży.
Nie inwestuj na siłe w sportowy filtr jeżeli nie masz potrzeby, bo może to się wiązać z dodatkowymi czynnościami regulacyjnymi lub dodatkowymi zakupami. CBR dobrze działa na tym ze zdjęcia:)
Do prania i nasączania, czyszczenia tylko filtry sportowe i gąbkowe i na początek zalecam robić to w serwisie. ilość preparatu zmienia "gęstość" filtra.
Sumomoto Motocykle Kraków
-
Sumomoto - Świeżak
- Posty: 233
- Dołączył(a): 24/2/2012, 14:13
- Lokalizacja: Kraków
filtry sportowe to np BMC , K&N, PIPERCROSS. Te się czyści i nasącza. Reszta jak jest brudna - śmietnik i zakup nowego.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Rosiboj napisał(a):Filtrow papierowych sie nie czyszci KROPKA!
Kolego nie masz racji.
Filtry papierowe również się czyści (sprężonym powietrzem ) od strony przepustnic. W serwisówkach nawet tak piszą.
Komar-2, Honda Rebel 125, Jawa 250 Suzuki SV 650 S 06'
-
tobiach - Świeżak
- Posty: 288
- Dołączył(a): 7/10/2008, 20:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
oboje macie racje. prawda jest taka że filtry papierowe maja mikropory, wieksze drobiny zatrzymują sie na zewnętrznej warstwie filtra, z kolei drobniejsze w srodku. co jakis czas z powodzeniem mozna przedmuchac filtr kompresorem - ja tak robie często w samochodzie.wówczas wiekszosc syfu da sie wydmuchac, ale z mikroporów niestety nie wszystko jest do usunięcia. dlatego bezsensu jest dmuchac w kilku letni filtr z masą nawiniętych km. wtedy tylko wymiana wchodzi w gre...
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości