Zobacz wątek - Honda CBR 600 F3 czy Kawasaki ZR 7 na miasto i trasę.

Honda CBR 600 F3 czy Kawasaki ZR 7 na miasto i trasę.

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, suhy-19, Bostorn, Boshi, Black-Ghost, leff

Honda CBR 600 F3 czy Kawasaki ZR 7 na miasto i trasę.

Postprzez Wizard_gp » 12/3/2012, 09:34

...
Ostatnio edytowano 20/1/2015, 14:00 przez Wizard_gp, łącznie edytowano 2 razy
Wizard_gp
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 12/3/2012, 09:11


Re: Honda CBR 600 F3 czy Kawasaki ZR 7 na miasto i trasę.

Postprzez pan_wiewiorka » 12/3/2012, 10:00

Wizard_gp napisał(a):[...] jak wyskoczę na trasę, to czy brak owiewki i skrzynia 5 też nie będzie mi zabierały przyjemności z jazdy?

Nie będzie. Co Wy z tymi owiewkami, no przecież może człowieka trafić. Same panienki 8)
pan_wiewiorka
 

Re: Honda CBR 600 F3 czy Kawasaki ZR 7 na miasto i trasę.

Postprzez Wizard_gp » 12/3/2012, 10:25

...
Ostatnio edytowano 20/1/2015, 14:01 przez Wizard_gp, łącznie edytowano 1 raz
Wizard_gp
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 12/3/2012, 09:11

Postprzez motoluka » 12/3/2012, 10:38

Zacytuję klasyka "Ludwiku Dorn i Sabo, nie idźcie tą drogą" Podsumowując, brak owiewki nie jest równoznaczny z brakiem przyjemności z jazdy. Co do skrzyni biegów to nie tylko ich ilość odgrywa rolę, ale przede wszystkim zestopniowanie przełożeń. Na trasę (jeśli nie lecisz na na Syberię) jeden i drugi model będzie ok.
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez kowal_71 » 12/3/2012, 10:46

Moim zdaniem skrzynia w ZR-7 jest zestopniowana idealnie do miasta (duży moment obrotowy od niskiej liczby rpm), ale na dłuższej trasie przy przelotówce w okolicach 100km/h, brak tej szóstki, żeby odciążyć silnik.

Na CBR nie siedziałem, ale mam znajomych, którzy trzaskają imponujące odległości na F4 i nie narzekają specjalnie. CBR600F jest z zasady motocyklem 'sportowo-turystycznym', więc tragedii na pewno nie będzie :)
Kawasaki ZR-7S
Yamaha FZ6 FAZER
kowal_71
Bywalec
 
Posty: 885
Dołączył(a): 12/4/2010, 13:46
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Wizard_gp » 12/3/2012, 10:58

...
Ostatnio edytowano 20/1/2015, 14:01 przez Wizard_gp, łącznie edytowano 2 razy
Wizard_gp
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 12/3/2012, 09:11

Re: Honda CBR 600 F3 czy Kawasaki ZR 7 na miasto i trasę.

Postprzez pan_wiewiorka » 12/3/2012, 11:18

Wizard_gp napisał(a):Dziękuję za "konstruktywną" wypowiedź, ale może dodasz coś jeszcze do tematu?

A co mam dodać? Na temat owiewki wystarczająco doktoryzowałem się tutaj (otwórz link). Co do jazdy po mieście, to sport nie jest najlepszym rozwiązaniem (pozycja, sposób oddawania mocy i przekazywania momentu). Co do tras, to zależy. Cebra w wersji "turystycznej" będzie ok., choć o wygodzie nakeda możesz zapomnieć. Jak nie zamierzasz mieć przelotowych ~180+, to bierz Kawę, jest bardziej uniwersalna. Spalanie, ile wlejesz tyle spalisz. Zależy od jazdy i tutaj nie ma wyznacznika. Ktoś może latać szybko po mieście, a inny wolniej po trasie. Rozbieżność będziesz miał kilku litrów. Do tego mogą dojść kwestie związane ze zmianą układów wydechowego i dolotowego. Nie trafisz. Zobacz ile deklaruje producent, dodaj do tego 1.5-2 litry i tyle. Reszta zależy od Ciebie.
pan_wiewiorka
 

Re: Honda CBR 600 F3 czy Kawasaki ZR 7 na miasto i trasę.

Postprzez Wizard_gp » 12/3/2012, 12:28

...
Ostatnio edytowano 20/1/2015, 14:02 przez Wizard_gp, łącznie edytowano 1 raz
Wizard_gp
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 12/3/2012, 09:11

Re: Honda CBR 600 F3 czy Kawasaki ZR 7 na miasto i trasę.

Postprzez kowal_71 » 12/3/2012, 12:35

Wizard_gp napisał(a):Czyli wypad na mazury lub do zakopca ZR-em byłby raczej uciążliwy?

Może uciążliwy to złe słowo. Ja na przykład w początkowym okresie używania często łapałem się na tym, że w trasie przy rozpędzaniu chciałem wrzucić 6. bieg i napotykałem na opór ;)
To tak jak w przypadku auta z pięcioma biegami - na autostradzie często brakuje tego szóstego biegu dla swobodniejszego toczenia się, dla zrzucenia tych 3 tysięcy obrotów. Jedzie się ciszej, gładziej i ogólnie przyjemniej.
Co nie znaczy, że ZR-7 nie nadaje się do turystyki. Po prostu ja uważam, że fajnie byłoby mieć tę szóstkę w zanadrzu :)
Kawasaki ZR-7S
Yamaha FZ6 FAZER
kowal_71
Bywalec
 
Posty: 885
Dołączył(a): 12/4/2010, 13:46
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Wizard_gp » 12/3/2012, 13:12

...
Ostatnio edytowano 20/1/2015, 14:02 przez Wizard_gp, łącznie edytowano 2 razy
Wizard_gp
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 12/3/2012, 09:11

Postprzez madcap » 12/3/2012, 13:23

dorzucę jeszcze , że zr7 ma bardziej miękkie zawieszenie, za to większą nośność
co do braku owiewki nie jest to problem, zawsze można doposażyć się w akcesoryjną.
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5896
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez JędrekZDW » 12/3/2012, 13:27

Mam f3 teraz bedzie juz 3 sezon i uzywam jej do turystyki , jazdy po miescie i innych zabaw . Spalanie najmniej to 4,8 a max to 8 ale to juz pałowanie i jazda pod kreske .Co do wygody to luksusu nie ma ale zdarzało mi se robić po 700 km jednego dnia i jakiegos wielkiego dyskomfortu nie odczułem .
sc33 FireBlade
Avatar użytkownika
JędrekZDW
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 29/5/2008, 11:19
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: Honda CBR 600 F3 czy Kawasaki ZR 7 na miasto i trasę.

Postprzez pan_wiewiorka » 12/3/2012, 14:14

Wizard_gp napisał(a):Widzisz kolego nie czytam wszystkich blogów w necie [...] korzystam z forum, gdyż poznaję wtedy opinię kilku osób, a nie, tak jak na blogu - jednej [...]

A ja nie o tym. Skoro powiedziałeś ale może dodasz coś jeszcze do tematu, to uznałem, że chcesz poznać moje zdanie. A że nie chciało mi się tutaj wstawić tego co napisałem, to podałem link. Rozumiem, że miałeś coś innego na myśli?
Poza tym blogi są komentowane, warto poczytać nie tylko to, co pisze autor.

Wizard_gp napisał(a):Czy to, że jeździsz nakedem daje Ci w Twoim mniemaniu myśl, że jesteś prawdziwym facetem, to gratuluję :)

Niekoniecznie. Raczej mam podstawy do tego aby powiedzieć, że jazda bez owiewki jest możliwa. A to, że owiewki to wynalazek dla metro, panienek i pedauf, to już insza inszość ;)

Wizard_gp napisał(a):Jak mnie drażni to stwierdzenie, czyli wg. Twojej teorii zaleje 20l. to mi spali 20l. na 100km? Będę zatem lał po 3 litry to będę jeździł taniej.

Generalnie tak. Mnie się udało raz uzyskać 19/100, a tyle miałem w baku. Poza tym warto wejść na forum konkretnego modelu, a nie zachowywać się emo i liczyć na to, że wszystko podadzą na tacy. Możesz również użyć szukaczki, fajny wynalazek.

Kup Hądę, będzie znacznie lepsza. Owiewka ochroni od wiatru i kamieni, do tego zapniesz siódemkę i polecisz na Księżyc. Spalanie będzie na poziomie trzech litrów, a serwis tańszy niż ostrzenie nożyczek.
pan_wiewiorka
 

Postprzez Kelhorn » 12/3/2012, 14:46

Jak rozumiem kompromis pomiędzy tymi dwoma moto w postaci FZS'a 600 nie wchodzi w grę bo... ? Chcesz jakiejś tam owiewki - ma owiewkę. Chcesz 6 biegów - ma 6 biegów. Chcesz potencjału turystyka - ludzie na FZS robią kosmiczne przebiegi.

Mając taką alternatywę nie widzę sensu w braniu cebry (będzie mi mniej wygodnie, ale za to mam sportowy potencjał na dziurawej szosie w korku). Nie to, żebym miał też coś przeciwko zr-7, super sprzęt, ale regulacja zaworów co 10-12k jednak przy dalszych wojażach może być problemem. Poza tym jest cięższy i słabszy od fazy a pali ciut więcej.
Kelhorn
Świeżak
 
Posty: 161
Dołączył(a): 8/4/2011, 17:42

Postprzez kravec » 12/3/2012, 19:03

W ZR7 nie tylko na trasie brakuje 6'ki... tego biegu brakuje od momentu przekroczenia 120km/h albo jeszcze niżej... silnik nie lubi wysokich obrotów co wyraxnie sygnalizuje swoim dźwiękiem. Bardzo fajnie ciągnie od odłu- zapewne lepiej od f3 jednak brakuje mu wigoru po przekroczeniu 7000 obrotów (do tego zaczyna wtedy niezbyt przyjemnie hałasować). Jest to motocykl dość miękki (jak dla mnie za miękki) za to silnik nie do zdarcia (jak to sie mówi bo zajeździć można wszystko)... sam użytkuję takiego z "pewnej ręki"- 2003 rok a przejechane 16000km raptem... od 7 lat w domu. Jedyna przypadłość to to że żre akumulatory (ale prawdopodobnie jest to wina jakiegoś cymbała który montował alarm).

A bym zapomniał- na trasie odczuwa się też zbyt miękką kanapę (jeśli miałeś kiedyśnp w rowerze za miękkie siodełko to będziesz wiedział o czym mowa)- jak dla mnie do wymiany jeśli chcesz śmigać więcej niż 200km na raz.

Owiewki chronią super... nawet przy 200km/h nie musiałem się jakoś strasznie kleić do baku.
Avatar użytkownika
kravec
Administrator
 
Posty: 5571
Dołączył(a): 30/8/2006, 16:14
Lokalizacja: Pabianice



Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr